Що варто враховувати, займаючись сезонним бізнесом взимку?
1 листопада 2023

6 хв. читання

Що варто враховувати, займаючись сезонним бізнесом взимку?

Бізнес ідеї#IPтелефонія#ADWISOR#BigData

Про що:

Якщо ви задумалися організувати сезонний бізнес взимку, то треба підготуватися вже зараз. У сезонному бізнесі успіх часто залежить від здатності підприємців адаптуватися до змін. Щоб встигнути за коливаннями попиту на сезонні товари та послуги, а також отримувати стабільний прибуток, потрібно добре розумітися на нюансах такого формату підприємництва. У статті розповідаємо, на що варто звернути увагу.

Зміст

Що таке сезонний бізнес

Переваги та недоліки сезонного бізнесу

Як визначити попит на сезонний товар

Стратегія для успішного сезонного бізнесу

Що робити підприємцям після закінчення сезону

Що таке сезонний бізнес

Сезонний бізнес залежить від циклічних змін в умовах ринку протягом року (певні події, сезони чи свята). Тобто, товари або послуги мають високий попит серед клієнтів упродовж обмеженого часу. У будь-якому бізнесі навряд чи увесь рік є однаковим з точки зору попиту. Існують цілі галузі, які працюють лише у сезонному форматі.

Візьмемо для прикладу майбутній зимовий сезон. Скажімо, Різдво — найактивніший час для роздрібного бізнесу, коли попит зростає в геометричній прогресії. Взимку також буде перспективним бізнес з продажу ялинок, прокату зимового спорядження, надання туристичних послуг на гірськолижні курорти, організації розваг та відпочинку, оренди святкових костюмів та атрибутики тощо.

Переваги та недоліки сезонного бізнесу

Сезонний бізнес має свої переваги та недоліки, які впливають на його прибутковість та стійкість. Їх варто знати, щоб правильно оцінювати свої можливості.

Переваги сезонного бізнесу:

  • Можливість спробувати свої сили у новому напрямку в бізнесі.
  • Високий попит у певний період дозволяє отримати прибуток протягом обмеженого часу.
  • При правильному плануванні відбувається економія витрат на запаси, адже немає потреби зберігати товари увесь рік.

Недоліки сезонного бізнесу:

  • Нестабільний та непередбачуваний прибуток, оскільки підприємці отримують його лише протягом певного часу, що може призвести до фінансових труднощів у позасезонний період.
  • Проблеми з пошуком і утриманням персоналу, адже багато працівників можуть шукати постійну роботу.
  • Запуск і закриття сезонного бізнесу може потребувати значних ресурсів для переобладнання або зберігання устаткування поза сезоном.

Тож, такий тип бізнесу — про гнучкість та здатність адаптуватися до мінливих умов.

Як визначити попит на сезонний товар

Щоб визначити, який товар найбільш актуальний, наприклад, взимку, можна використовувати наступні інструменти:

  • Google Trends надає дані про популярність запитів у пошуковій системі Google протягом певного періоду часу та у конкретному регіоні. Можна порівняти популярність запиту у різні роки, побачити пов’язані запити, щоб виявити, які інші товари або послуги часто купують разом з вашим товаром і чи є тут сезонні залежності.  
  • Дослідження ринку від профільних компаній можуть надавати інформацію про сезонні зміни у попиті на конкретні товари або послуги. З переліком компаній, які визначають бізнес-тенденції, ви можете ознайомитися у статті.  
  • Опитування допомагають звернутися до вашої цільової аудиторії та запитати про її вподобання та звички у певний сезон. Проте пам’ятайте, що бажання клієнтів можуть відрізнятися від їхніх реальних покупок.   
  • Соціальні мережі дають змогу аналізувати, що обговорюють споживачі, а саме — свої вподобання та покупки у певні періоди.   
  • Консультації з товарознавцями, маркетинговими аналітиками та бізнес-консультантами, які можуть надати інсайти щодо сезонності вашого товару.  
  • Аналіз конкурентів та те, як вони адаптуються до сезонних змін у попиті, допоможе визначити, які товари або акції вони запускають у різні сезони. Радимо також використовувати популярні сервіси для оцінки конкурентів з добірки: Similarweb, Serpstat, Ahrefs та інші.

Комбінація цих інструментів та підходів допоможе вам краще розуміти, які товари є найбільш актуальними у певний сезон і як адаптувати вашу стратегію продажу відповідно до цих коливань. Правильна стратегія допоможе оптимізувати рівень запасів, а саме — уникнути дефіциту товарів або навпаки їхнього надлишку.

Стратегія для успішного сезонного бізнесу

Стратегія сезонного бізнесу має охоплювати наступні етапи:

  • Планування сезонності: визначення піків і спадів попиту, аналіз цільової аудиторії, зокрема використовуючи можливості Big Data, та підготовка до робочого процесу, а саме — пошук співробітників.
Big Data та аналітика

Big Data та аналітика

Big Data-рішення для бізнесу

Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.

  • Маркетинг та продажі: рекламні кампанії, залучення клієнтів через різні канали, знижки та пропозиції для лояльних клієнтів. Для прикладу, одним з каналів залучення покупців є платформа Adwisor. Тут можна створювати різні типи SMS і Viber-розсилок для клієнтів.
  • Управління запасами: розробка методів ефективного управління запасами, використання інструментів для їхнього відстеження тощо. Надлишкові запаси збільшують витрати на утримання на 20%.
  • Якісне обслуговування клієнтів: забезпечення задоволеності покупців, оперативна реакція менеджерів на їхні запити та скарги. Багато компаній для цього використовують багатоканальну телефонію для бізнесу.
  • Фінансове управління: забезпечення фінансової стійкості підприємства під час міжсезоння, диверсифікація, пошук інших напрямків для бізнесу.

Що робити підприємцям після закінчення сезону

Перше, що можна зробити, — це використати міжсезоння для аналізу наявної стратегії, визначення, що спрацювало успішно, а що — ні, а також для планування нового сезону. Поставте собі та команді питання: 

  • Що ми маємо почати робити по-іншому, орієнтуючись на результати минулого сезону? 
  • Які інструменти та бізнес-процеси неефективні?
  • Що нам допоможе розвивати бізнес у наступному сезоні?

Скотт Стіллінгс є власником школи, де навчають опановувати зимові види спорту на гірськолижному курорті Нубс-Ноб у Харбор-Спрінгс, штат Мічиган. Щороку у вересні команда зі 100 працівників починає підготовку до сезону. На День подяки у листопаді відчиняються двері школи для усіх відвідувачів. Працюють на Різдвяні та Новорічні свята, а зачиняються лише у квітні. Після закінчення сезону Скотт визначає, що робити у наступному році, оновлює рекламні матеріали, вебсайт та інше. Якщо сезон був успішним, то їде у відпустку, а якщо навпаки — то заробляє співом у місцевих закладах до початку наступного сезону у школі.

Другим рішенням є ще один напрямок бізнесу. Подумайте, як ви можете продовжувати працювати, використовуючи ту саму команду й те саме обладнання для іншого напрямку. Наприклад, якщо у вас магазин святкового декору, активний сезон якого припадає на різдвяні та новорічні свята, то ви можете розширити свій бізнес, спрямовуючи увагу на інші події, де можуть знадобитися святкові аксесуари.

Такий шлях обрали для себе власники магазину The Christmas Dove з США. Вони не закриваються після різдвяних свят, а натомість трансформують асортимент магазину відповідно до зацікавленості споживачів у атрибутах для інших свят протягом року. Залишаючись магазином з різдвяною назвою, тут цілий рік можна знайти товари для Гелловіну, Дня Святого Валентина, Дня Святого Патрика тощо.

Сезонний бізнес, попри свої обмеження у часі, надає підприємцям більш гнучкі можливості для отримання прибутків. Важливими факторами успіху є правильне планування, інновації та здатність адаптуватися до ситуативних змін у попиті та ринкових умовах.

Бізнес ідеї#IPтелефонія#ADWISOR#BigData

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#BigData#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки#Київстар
Ідеї для бізнесу у селі13 квітня 2023

10 хв. читання

Ідеї для бізнесу у селі

#ADWISOR#BigData#ВіртуальнаATC
#Рішення#Технології#MicrosoftAzure
#BigData#Дата-платформа#Рішення
#IOT#IOTISKYIVSTAR#ВійнавУкраїні#Технології
#BigData#ADWISOR#SMS#ТаргетованіРозсилки#ПортретКлієнта#ТригерніРозсилки#БігДата#СмсРозсилка#Бізнес
#IOT#IOTISKYIVSTAR