Як персоналізація впливає на покращення клієнтського досвіду і які можливості для цього є

16 січня 2025

5 хв.

Як персоналізація впливає на покращення клієнтського досвіду і які можливості для цього є

Інсайти з виступу Андрія Желєзняка, Big Data директора Київстар

Про що:

Цифровий світ постійно змінюється, і ці зміни впливають на маркетингові стратегії та бізнес-моделі. Конференція «Відкриваючи цифровий потенціал», організована IAB Ukraine, зібрала провідних експертів, які поділилися своїми інсайтами щодо нових цифрових інструментів та трендів. Зокрема, Big Data директор Київстар Андрій Желєзняк розповів про можливості для компаній, завдяки поєднанню цифрових і телекомунікаційних рекламних інструментів. Публікуємо основні інсайти з виступу.

Зміст

Чому важлива персоналізація

Які є переваги Big Data-рішень

Які дані використовуються та як обробляються

Як захищаються дані

Які є перспективи для бізнесу

Чому важлива персоналізація

Усі ми за персоналізований досвід — не тільки при отриманні послуг, а й під час перегляду реклами. І це абсолютно нормально, бо кому хочеться бачити рекламу, яка їм зовсім не цікава? 80% споживачів надають перевагу брендам, що пропонують персоналізовані підходи, а дослідження McKinsey, показало, що компанії, які використовують персоналізацію на основі даних, можуть збільшити дохід на понад 10%.

Щоб зробити пропозицію персоналізованою, вона має бути релевантною інтересам цільової аудиторії, відповідати часу, можливостям та місцю, а візуальна частина оголошення має бути притаманною вподобанням клієнтів. Для цього використовуються дані, рекламні технології, релевантні канали комунікацій, а також важливо впевнитися у легальності використання даних та відповідності локальному законодавству.

Які є переваги Big Data-рішень

Київстар щомісяця надає послуги на основі великих даних сотням бізнес-клієнтів, щоб вони могли покращувати обслуговування своїх споживачів, враховуючи їхні вподобання та потреби.

Big Data-рішення для бізнесу

Big Data та аналітика

Big Data-рішення для бізнесу

Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.

Є понад 100+ Big Data-параметрів для сегментації, які постійно розширюються шляхом використання технологій великих даних та машинного навчання. Це вік, стать, стиль життя, наявність домашніх тварин тощо. Також застосовується модель Look-alike, щоб знайти нових клієнтів, схожих за поведінковими характеристиками на тих, що вже є. А ще є геоаналітика, яка дозволяє розуміти, де сконцентровано більше потенційних клієнтів і як ефективніше рекламуватися для конкретних локацій.

Андрій Желєзняк.

Big Data директор Київстар

«Також є розширена аналітика конверсій, наприклад, наше рішення з короткими лінками. Відповідно, ми можемо бачити конверсію до кожного конкретного клієнта, а не тільки сумарно»

«Також є розширена аналітика конверсій, наприклад, наше рішення з короткими лінками. Відповідно, ми можемо бачити конверсію до кожного конкретного клієнта, а не тільки сумарно»

Київстар уже почав використовувати генеративний штучний інтелект для створення персоналізованих пропозицій. Це дуже цікаво, адже кожен клієнт отримує повідомлення, яке враховує його стиль спілкування та інші особливості. Андрій Желєзняк розповідає, що «вже почали використовувати генеративний штучний інтелект поки що всередині компанії. Це рішення створює пропозиції ще більш персоналізованими та унікальними з погляду стилістики».

Які дані використовуються та як обробляються

Є три типи даних:

  • First Party Data — це дані, які ваша компанія збирає від своїх користувачів.
  • Second Party Data — дані, які ваша компанія отримує від партнерів.
  • Third Party Data — це дані, що збираються сторонніми компаніями.

Щоб обробляти дані, є безліч рішень. Наприклад, Customer Data Platform (CDP), щоб збирати інформацію з власних систем та каналів. Є зовнішні рішення, є платформи, що об’єднують власні дані та дані з інших джерел тощо. Все це допомагає створювати цільові пропозиції для конкретних людей. Так, технології дають можливість працювати з великими обсягами даних і при цьому зберігати конфіденційність.

Надзвичайно важливо синхронізувати різні канали комунікації: цифрові та традиційні для телекому. Наприклад, якщо людина побачила рекламу в додатку, вона може продовжити цей шлях через SMS або email. Головне, щоб усі канали були об’єднані між собою та водночас реклама була послідовною. Це і є омніканальність.

Активно інтегруються дані в Digital Auto of Home Advertising, тобто використовуються технології для аналізу аудиторії на вуличних рекламних екранах. Також є можливість зробити ретаргетинг — якщо людина не виконала певну дію після перегляду реклами в одному каналі, їй можуть повторно показати пропозицію через SMS або інший канал.

Як захищаються дані

Не менш важливим є питання законності. Дані мають збиратися і використовуватися відповідно до законодавства. Андрій Желєзняк наголосив, що в Україні вже починають активно впроваджувати європейські норми, такі як GDPR (General Data Protection Regulation), і це важливо як для бізнесу, так і для клієнтів.

Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних», не передає та не продає персональні дані абонентів, у тому числі й записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.

Які є перспективи для бізнесу

Телеком-компанії, зокрема й Київстар, мають величезний обсяг даних і можуть використовувати їх для покращення рекламних пропозицій. Від цього виграють усі — бізнеси, споживачі та рекламні агенції. 

Клієнти отримують кращі пропозиції, компанії — вищі конверсії, а агенції можуть точніше виконувати медіаплани.

З розвитком таких технологій локальні компанії можуть конкурувати з глобальними гравцями, такими як Google або Facebook, на ринку реклами. Завдяки використанню локальних даних можна підвищити ефективність промо на місцевих ринках.

Вам також може бути цікаво:

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті