Антифрод: що це таке і як працює в банківському секторі

24 Травня 2021
Рішення

Шахраї стають все винахідливішими та вдаються до різних хитрощів, щоб нажитися чужим коштом. Часто зловмисники намагаються здійснити незаконні фінансові операції: оформити кредит на підставне ім’я, зняти кошти з чужого рахунку тощо. Щоб відстежити шахрайські операції та запобігти втраті коштів, Київстар пропонує рішення для банків і мікрофінансових організацій — послугу антифрод. Скорингові моделі на базі Big Data допоможуть заздалегідь виявити підозрілу активність і захистять кошти клієнтів банку і МФО.

Зміст

  1. Що таке антифрод і фрод
  2. Як пов’язаний фінансовий скоринг і антифрод
  3. Big Data — бізнес-рішення для безпеки банків
  4. Fraud monitoring від Київстар

Що таке антифрод і фрод

Фрод (fraud) в перекладі з англійської означає «шахрайство». Це дії, за допомогою яких зловмисники обманним шляхом привласнюють чужі кошти. Наприклад, незаконні операції з банківськими картками, використання спеціальних програм, щоб викрадати гроші з рахунків, і придбання товарів у інтернет-магазинах без оплати. Існує безліч методів обману, однак тепер є ефективна протидія.

Антифрод (anti-fraud, fraud monitoring), або фрод-моніторинг — це система, яка оцінює підозрілість фінансових транзакцій з точки зору шахрайства. Сервіс повідомляє про виявлення сумнівних дій і дає рекомендації щодо їх подальшої обробки. Скоринг проти шахрайства ефективний в таких ризикованих операціях, як мікрокредитування й онлайн-кредитування. Головне завдання антифрод-системи для банків — мінімізувати небезпечні ситуації в банківській сфері.

Як пов’язаний фінансовий скоринг і антифрод

В основі антифроду для платежів лежить фінансовий скоринг. Це сервіс, який застосовується у фінансових організаціях для оцінки платоспроможності та надійності позичальника. Перш ніж оформити картку, відкрити рахунок або взяти кредит, клієнт банку проходить обов’язкове анкетування. До переліку питань входять демографічні, соціальні та професійні дані.

Як працює антифрод-система в банку? Програма автоматично оцінює клієнта з його відповідей і виводить скоринговий бал. Якщо рейтинг високий, позичальникові дають кредит. Низький — ознака зловмисників або недобросовісних кредиторів. Аналогічна процедура відбувається і з транзакціями, які здійснюють вже наявні користувачі банку.

Скоринг допомагає:

  • прискорити обробку заявок та оцінку транзакцій;
  • захистити компанію від кредитного шахрайства;
  • підвищити операційну діяльність організації;
  • скоротити бюджет на боротьбу з фродом;
  • створити високоточну скорингову модель для прогнозування шахрайських операцій.

Для кожної компанії створюється персональна скорингова модель, з огляду на специфіку організації. Така система зручна і для банків, і для їх клієнтів. Скоринг допомагає оперативно боротися із шахраями, а користувачі можуть бути впевнені, що на проведення або відмову фінансових операцій не впливає людський фактор.

Big Data — бізнес-рішення для безпеки банків

Київстар — експерт в роботі із сучасними методами аналітики великих даних. Фахівці компанії розробили інструменти на базі Big Data, які допомагають оптимізувати роботу в банківському секторі та протидіяти шахраям.

Фрод-моніторинг (fraud monitoring) — це процес, який працює як налагоджений механізм. Технологія Big Data швидко аналізує великі масиви даних і фільтрує інформацію за заданими критеріями. Завдяки алгоритмам машинного навчання співробітникам банків не потрібно відстежувати транзакції вручну. Водночас ефективність fraud monitoring збільшується, адже без людського фактора знижується кількість помилкових тривог і пропущених реальних загроз.

Головна перевага Big Data від Київстар — унікальна інформація, яку має мобільний оператор. Компанія включає в антифрод-систему для банків дані про використання SIM-карти та перевіряє, чи відбувалися високоризикові операції та транзакції. У базі банку в людини може бути ідеальна репутація, проте аналіз SIM-карти покаже іншу інформацію. В Київстар впевнені: те, як абонент користується мобільним зв’язком, — показник його надійності.

Fraud monitoring від Київстар

Телеком-оператор пропонує кілька варіантів аналізу SIM-карт у рамках антифроду для платежів. Перевірки забезпечують додатковий захист клієнтів банку і мікрофінансових організацій від неправомірних дій.

    1. Послуга SIM Check

      Шахраї можуть скористатися номером клієнта, перевипустити SIM-карту і з її допомогою отримати доступ до онлайн-банкінгу. В результаті постраждають кошти користувача і репутація банку. Щоб цього не сталося, за запитом банку Data-аналітики перевіряють ідентифікаційний номер SIM-карти (IMSI), який прив’язаний до карти, а не до номера. Якщо за номером телефону була заміна SIM-карти незадовго до спірної транзакції, велика ймовірність, що діють шахраї. На підставі отриманої відповіді співробітники банку блокують транзакцію і починають детальну перевірку. Щоб мінімізувати фінансові ризики, використовуйте SIM Check разом із кредитним скорингом.

    2. Перевірка унікальних SIM-карт

      Можна дізнатися, як часто змінювалися SIM-карти в телефоні клієнта за певний період. Співробітники банку відправляють запит у Київстар, а Data-аналітики надсилають кількість унікальних SIM-карт, якими користувалися з одного телефону за конкретний період.

      Отже, що таке антифрод? Фрод-моніторинг — це спеціальна система, здатна виявляти кібератаки, шахрайство та незаконні дії в банківських і платіжних транзакціях. Щоб ефективніше боротися зі зловмисниками, використовуйте автоматизовану технологію Big Data від Київстар. Антифрод у банківському секторі визначить ймовірність шахрайських дій з боку клієнтів і вчасно їм запобігатиме.