Про що:
Директор з розвитку нових напрямків бізнесу Київстар Ілля Польшаков розповів редакції The Page, над якими інноваціями та технологіями працює компанія. Одні з найцікавіших напрямків: токени для оплати комунальних послуг і Big Data
Інновацією, яку в майбутньому отримають користувачі, стануть токени. У світі розвиваються послуги безконтактної оплати за воду, газ і світло через токени — унікальний цифровий ідентифікатор або унікальна комбінація цифр для платежів.
Токенізація ринку настане протягом декількох років, коли в країні почнуть активніше впроваджуватися смарт-сервіси.
Коли в Україні запрацюють сервіси в рамках концепції «розумного» міста, у споживачів буде один рахунок/гаманець і безліч токенів, що дозволяють безпечно розплачуватися за допомогою смартфона окремо — за газ, за воду тощо. З позиції кіберзахисту це безпечно: ніхто не знатиме ваш рахунок/гаманець, і зовнішні компанії отримуватимуть відповідь про статус транзакції за окрему послугу.
Ми припускаємо, що токенізація ринку настане протягом декількох років, коли в нас почнуть активніше впроваджуватися смарт-сервіси. Уявіть, що комунальні послуги стануть передплаченими.
Тоді користувачі зможуть купувати електроенергію або воду наперед. А розумні лічильники від компанії-постачальника комунальних послуг водночас будуть діагностувати стан домашніх комунікацій. Ця технологія може працювати на наявній технічній базі покоління зв’язку 4G/LTE.
Продукти на основі Big Data активно розвивають мобільні оператори. Для нас — це один з ключових напрямків нетелеком-продуктів для бізнесу.
Big Data та аналітика
Big Data-рішення для бізнесу
Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.
Раніше ми розвивали продукти Big Data для внутрішнього користування компанії, аналізуючи попит і роблячи ексклюзивні пропозиції для абонентів. Припустимо, ми знаємо, скільки трафіку зазвичай використовує абонент, і бачачи, що обсяг пакета закінчується, ми можемо саме цьому абоненту запропонувати додатковий обсяг мобільного інтернету. Такі пропозиції розраховує комп’ютер, і весь процес автоматизований.
З 2019 року ми розпочали продавати Big Data продукти іншим корпораціям. Наприклад, для банків ми пропонуємо сервіс «антифрод-скоринг» — оцінка ризиків з точки зору шахрайства. Ми аналізуємо моделі поведінки абонентів. Наприклад, абонент часто змінює SIM-карти, щоб здійснювати нетипові операції.
Для банків ми пропонуємо сервіс «антифрод-скоринг» — оцінка ризиків з точки зору шахрайства.
У банках і фінтех-компаніях відстежують такі нетипові випадки поведінки клієнтів, бо це впливає на рішення про видачу кредиту. Сервіс «антифрод-скоринг» на базі Big Data оператора допомагає проаналізувати та виявити потенційний ризик. Так ми, аналізуючи поведінку людини в нашій телеком-мережі, допомагаємо банкам прийняти рішення, варто видавати йому кредит чи ні.
Важливо відзначити, що персональні дані клієнта не розголошуються — аналізується його поведінка на основі алгоритмів аналітики Big Data.
Вся Big Data аналітика у нас побудована на анонімній основі, але ми бачимо місце розташування телефона абонента в зоні дії базової станції та розуміємо його платоспроможність за мобільний зв’язок на основі споживання телекомунікаційних послуг. Ми також можемо припустити стать — якщо 8 березня абонент отримує багато вхідних SMS і дзвінків.
Big Data допомагає і в розвитку туризму, коли абоненти отримують цільові розсилки й новини про сервіси та знижки у Львові або Одесі.
Над якою б технологією ми не працювали, ми завжди дивимося на готовність ринку та попит — як бізнесу, так і кінцевого споживача. Ми бачимо можливості та потенціал у технологіях Big Data й використанні токенів, тому сміливо рухаємося в цьому напрямку.
Додайте коментар