Топ 5 бізнес-напрямків або куди компанії інвестують гроші у 2021

Топ 5 бізнес-напрямків або куди компанії інвестують гроші у 2021, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №1
Київстар
Київстар Бізнес – надійний партнер бізнесу та держави, який допомагає у виконанні щоденних задач та оптимізації внутрішніх процесів. Ми маємо велику експертизу в сфері великих даних, хмарних рішень, інтернету речей та М2М. Cеред інструментів, які пропонуємо: рішення для працівників, аналітики, комунікації з клієнтами, побудови надійної ІТ-інфраструктури, безпеки, ІоТ рішення для бізнесу та держави. Своїми знаннями […]
08 Жовтня 2021
Бізнес рішення

На глобальному ринку у 2021 році чітко виокремилися п’ять головних бізнес-трендів. Скоріше за все, саме вони найближчі 2-3 роки притягатимуть інвестиції та змінюватимуть життя людей по всьому світу. Що це за тренди та як вони розвиваються в Україні й світі?

 

Цифрове здоров’я

Про тенденції 2021 року неможливо казати не згадавши коронавірус, бо саме пандемія прискорила процеси у світі, які могли б відбутися ще через п’ять років. Першим з таких трендів стало загострене бажання людей дбати про своє здоров’я. Ринок потребує нових технологій для турботи про самопочуття, а тому просто зараз у сферу вливають мільйонні інвестиції. У 2020 році ринок цифрового здоров’я оцінювався у приблизно 145 млрд доларів. Прогнозується, що до 2030 року він збільшиться уп’ятеро і сягне понад 750 млрд доларів.

Нові технології допомагатимуть людям запобігати захворюванням, а також отримувати лікування вдома, а не в клініці. Це показало дослідження компанії Deloitte, яка у 2021 році проаналізувала понад тисячу стартапів, що подали свої заявки на найбільший у світі акселератор у сфері медицини MedTech Innovator.

Виявилося, що:

  • Лише 19% усіх нових медтех-розробок стосуються безпосередньо лікування пацієнтів;
  • 46% технологій пов’язані з превентивною медициною, а також з діагностикою захворювань та визначенням діагнозу;
  • 28% медичних стартапів використовують штучний інтелект або машинне навчання.

Саме штучний інтелект, машинне навчання та Big Data допомагатимуть медикам швидше виявляти розвиток захворювань та ставити діагнози. Наприклад, спеціальні роботи зможуть самостійно опитувати пацієнта у клініці про його стан перед приходом лікаря та пропонувати перелік ймовірних хвороб.

Зокрема, компанії використовують аналітику даних, щоб запобігати хворобам. Так, дослідники з Литви розробили технологію, яка вивчає діяльність мозку людини та може передбачити розвиток Альцгеймера з точністю понад 99%. Водночас Apple працює над продуктом, що зможе відстежувати психологічний стан людини. Технологія за допомоги iPhone та Apple Watch аналізуватиме якість сну, ритм серця, активність людини тощо, щоб діагностувати депресію та інші психічні розлади на ранніх стадіях.

Медичні стартапи розвиваються активно і в Україні. Успішним прикладом є онлайн-сервіс з пошуку та доставки ліків Liki24, який у 2020 році збільшив свій річний грошовий обіг вчетверо, сягнувши 20 млн доларів. Цьогоріч компанія виходить на ринки Польщі, Румунії та Угорщини та запускає нові напрямки — термінову доставку ліків та онлайн-консультацію у фармацевта.

Технологічні рішення для сфери:

Якщо ви розробляєте або інвестуєте у технології для здоров’я, не забувайте про їхню доступність для людей різних поколінь. Дайте можливість дітям турбуватися про своїх батьків навіть на відстані, розвивайте телемедицину для віддалених куточків країни, куди важко дістатися лікарям.

Київстар допоможе компаніям налагодити якісний зв’язок з пацієнтами, як це вже працює з електронною медичною системою Helsi.me. Завдяки мобільному оператору українці можуть записатися на очну та дистанційну консультацію, замовити медичні послуги навіть без грошей на рахунку: компанія не списує в абонентів пакетні мегабайти при завантаженні та користуванні мобільним додатком та сайтом Helsi.me.

 

Фінтех

У 2021 році інвестори активно вкладають гроші у розвиток технологій для фінустанов. Соціальне дистанціювання та карантин підштовхнули людей до безготівкових оплат, а тому кількість цифрових транзакцій щороку збільшується. Відповідно до дослідження National Retail Federation, 19% американців вперше оплатили щось безконтактно разом з початком локдауну. У 2022 році вимоги до онлайн-послуг фінкомпаній лише зростуть.

Очікується, що відвідування банків скоротиться до 2026 року на 36%. Тому у світі з’явилася ніша для цифрових банків, які не мають відділень: клієнти контактують з ними через вебсайт та мобільні додатки. В Україні одним з перших таких банків став Monobank. Зараз на українському ринку з’явилися й інші продукти, зокрема новий Sense SuperApp від Альфа-Банку.

Також звичні гаманці поступово замінюють електронні, які об’єднують в собі декілька платіжних карток та дозволяють легко розраховуватися безконтактно. Наприклад, це всесвітньо відомі Google Pay, Apple Pay та Samsung Pay. А захистити фінансові транзакції онлайн від шахраїв допомагають технології на основі штучного інтелекту та машинного навчання.

Технологічні рішення для сфери:

Банки, які не інвестують зараз у свою диджиталізацію, втрачатимуть клієнтів. Усе більше людей не хочуть витрачати час на походи у відділення, а тому фінустанови мають розвивати сервіси безпаперового документообігу, а також підвищувати безпеку онлайн-транзакцій клієнтів. Все це можливо завдяки технологіям, які, зокрема, впроваджує Київстар.

Сервіс електронного документообігу Star.Docs допоможе бізнесу швидше приймати рішення та узгоджувати документи всередині компанії, фінансовий скоринг скоротить кількість проблемних позичальників банків, а антифрод-сервіси допоможуть визначати дії шахраїв та убезпечуватись від них.

Доставка їжі

Те, як ми їмо, сильно змінилося: ще з 10 років тому люди замовляли додому хіба піцу та суші, а сьогодні служби доставки привезуть вам будь-яку ресторанну страву. Такий розвиток доставки їжі значно прискорився завдяки пандемії: замкнені вдома люди привчилися замовляти харчові продукти через кур’єрів. Тенденція обіцяє наступні роки лише зростати: у 2021 році світовий ринок доставки їжі сягнув 150 млрд доларів і наразі демонструє стабільне зростання у понад 10% щороку.

Глобально ринок доставки завоювали світові бренди, як то американський Uber чи іспанський Glovo. Утім, свою частку ринку змогли взяти й місцеві компанії. Наразі в Україні працює кілька служб доставки, які зосереджені на постачанні готової їжі клієнтам, продуктів з супермаркетів та інших товарів. Серед українських операторів — Raketa, Mister.am, Zakaz.ua тощо.

За оцінкою компанії Pro-Consulting, кур’єрські сервіси у карантин зросли на 35-50% в Україні, а доставка продуктів з супермаркетів — на 70-80%. Водночас дослідження компанії Capgemini ще у 2019 році показало, що підприємці зі сфери роздрібної торгівлі можуть втратити до 26% свого прибутку, якщо вони не модернізують свою логістику та не забезпечать швидку доставку товару. Тому і надалі варто очікувати розвитку сфери: появи хмарних точок продажу, маркетплейсів з постачання їжі та програм, що забезпечують роботу всієї логістики.

Компанії інвестують у способи швидкої доставки. Так, у Лос-Анджелесі стартап Tortoise запустив автоматизовані візки, які привозять клієнтам продукти з сусідніх магазинів. Керує ними віддалено оператор.
 

Технологічні рішення для сфери:

Відстежувати переміщення ваших кур’єрів, самокатів або ж машин допоможуть IoT-рішення від Київстар. За допомогою датчиків із SIM-картами ви зможете у режимі реального часу бачити переміщення пристроїв містом або ж країною. А завжди бути з клієнтом на зв’язку, щоб приймати замовлення або ж підключати потрібних спеціалістів, допоможе Віртуальна мобільна АТС. Ця хмарна платформа дозволяє об’єднувати в єдину корпоративну мережу усі фіксовані та мобільні номери компанії, тож можна підключити до неї й всіх кур’єрів, де б вони не знаходились.

Шерінг або спільне споживання

Shering economy або ж економіка спільної участі є однією з відповідей бізнесу на глобальний екотренд. Особливо помітним цей напрям став цьогоріч у великих українських містах, зокрема у Києві, бо вулиці масово заповнили сервіси з прокату електросамокатів. Навіщо купляти власний самокат, велосипед чи навіть автомобіль, коли вони стоять на кожному кроці й розблоковуються зі смартфона?

Ринок економіки спільного використання останні роки зростає експоненційно: від 373 млрд доларів у 2019 році до прогнозованих 1,5 трлн доларів у 2024 році. Ця модель економіки спрямована на мінімізацію відходів і базується на ідеї, що споживачі можуть ділитися доступом до товарів і послуг за допомогою онлайн-платформ.

Ділитися споживачі можуть транспортом, житлом, їжею, інструментами, грошима тощо. На цьому ринку в Україні вже працюють такі відомі бренди, як Airbnb, Uber, BlaBlaCar. Серед виключно українських компаній – сервіс для оренди авто через додаток у смартфоні GetmanCar.

На глобальному ринку також працюють сервіси, на кшталт GetAround, що дозволяють людям здавати в оренду власну машину на час, коли вони нею не користуються. І платформи для вивчення культури незнайомої країни через їжу: за допомоги Eatwith ви можете повечеряти в гостях у місцевих у 130 країнах світу.
 

Технологічні рішення для сфери:

Запускаючи новий продукт на український ринок, подбайте про його впізнаваність серед потенційних клієнтів. Тут у пригоді вам стане інтелектуальна платформа для самостійних розсилок ADWISOR від Київстару, де ви зможете власноруч обрати цільову аудиторію за допомогою Big Data-фільтрів та налаштувати інші параметри для відправки промоповідомлення. Оберіть стать, вік, тип телефону, місце перебування потрібної аудиторії тощо. Створіть пропозицію, актуальну саме для цих клієнтів та запустіть розсилку. Вона надійде абонентам Київстар, які дали згоду на отримання рекламних повідомлень.

Корпоративне програмне забезпечення

Ринок корпоративного програмного забезпечення зараз є одним з лідерів за темпами росту в галузі ІТ. Очікується, що у 2021 році на нього витратять близько 600 млрд доларів, що на 13,2% більше ніж роком раніше. Компанії прагнуть все більше цифровізувати свої бізнес-процеси, зокрема, взаємодію з клієнтами, керування ресурсами підприємств, логістику товарів тощо. Водночас для бізнесу постають нові виклики, серед яких і кібербезпека.

У 2020-му для бізнесу особливо гостро постало питання планування роботи: підприємства в умовах постійної невизначеності через пандемію не могли вірно спланувати бюджет та необхідний графік. McKinsey порахувала, що в середньому компанії виходять за межі планів на 25%. Допомогти розв’язати проблему мали б нові технології, зокрема штучний інтелект, машинне навчання та Big Data-аналітика. Так, один з виробників-гігантів аналізував нові випадки Covid-19 по всьому світу, щоб розподіляти свої виробничі потужності.

Зріс запит у бізнесу і на хмарні технології, які допомагають світу перейти на новий гнучкий формат роботи. Поки дискусія щодо того, як люди працюватимуть, триває, очевидним стало, що через надмірне навантаження працівники компаній емоційно вигорають та втомлюються. Тому навіть після завершення пандемії віддалена робота стане нормою для світу. І нові технології роблять це можливим.
 

Технологічні рішення для сфери:

Останні інновації для роботи компанії український бізнес може впровадити завдяки підтримці Київстар. Так, більшість сучасних технологій, які необхідні для гібридного формату роботи, об’єднані у комплексі «Офіс там, де ви». З ним ви зможете організувати віддалену роботу команди, впровадити безпаперовий документообіг, а також підтримувати контакт з наявними клієнтами за допомогою Віртуальної мобільної АТС. А ще з Київстар бізнес може скористатися усіма можливостями всесвітньої хмарної платформи Microsoft Azure: легко масштабуйте свій бізнес, керуйте процесами віддалено та будьте певні у безпеці ваших даних.

Теги