Як запустити фермерський бізнес?
8 вересня 2022 12 хвилин читання

Як запустити фермерський бізнес?

Огляди рішень#ADWISOR#BigData#ЕлектроннийДокументообіг#ЕДО#ПортретКлієнта

Про що:

Ми вже ділилися з вами бізнес-ідеями для села та помітили неймовірну зацікавленість цією темою читачами Kyivstar Business Hub. Сподіваємось, якась з ідей вас надихнула на рішучі кроки до відкриття свого бізнесу. Наступний етап — його запуск. Сьогодні розповімо, як запустити фермерський бізнес.

Зміст

Хто такий фермер і чим він займається?

Допоміжні інструменти для фермерської справи

Досвід фермерів, які працюють під час війни

Переваги фермерського бізнесу

Хто такий фермер і чим він займається?

Фермерство, як форма підприємницької діяльності, існує для виробництва та реалізації товарної сільськогосподарської продукції з метою одержання прибутків. Іншими словами, фермер вирощує фрукти, овочі, виготовляє молочну та м’ясну продукцію, мед тощо. Асортимент для продажу може бути різним. З фруктів можна робити сухофрукти, варення та джеми. З овочів — готові набори для борщів та супів. Також з продуктів можна робити заморозки на продаж, що досить популярно у країнах ЄС. З молока ж можна робити — сир та сметану. Деякі фермери реалізували цікаві ідеї для бізнесу в селі: відкрили равликові ферми або вирощують непритаманні нашому регіону — інжир або спаржу.

Також цікава бізнес ідея для села — енергетичне фермерство. Це вирощування енергетичних культур, які можна використовувати замість вугілля та інших видів викопного палива. Ці культури не призначені для вживання в їжу, а застосовуються для спалювання та здобування енергії (наприклад, конюшина та різні види трав). Сучасний фермерський бізнес — це більше, ніж просто збір врожаю. Тож, коли товар готовий для реалізації, постають питання — як його реалізовувати, де знайти клієнтів, партнерів, як масштабуватися тощо.

Перед тим, як реалізовувати товари, проведіть аналіз конкурентів та дізнайтеся, за допомогою яких каналів продають свою продукцію інші фермери у вашій місцевості. Також дізнайтеся, чому вони обрали саме цей варіант продажів, де знаходять клієнтів та інші деталі підприємництва. Використовуйте ці зв’язки, щоб дізнатися корисну інформацію для свого фермерського бізнесу, для організації логістики тощо.

Також не забувайте про інтернет. Обов’язково створіть сторінку в соцмережах або сайт, де будете розповідати про ваш бізнес, асортимент, контактні дані. Зокрема, ви можете вести власний блог у YouTube, Instagram або TikTok. Така постійна й щира комунікація від власників підприємства може допомогти вам знайти лояльних клієнтів по всій Україні. Пам’ятайте і про сарафанне радіо. Поширюйте інформацію про відкриття фермерської справи серед друзів та знайомих, адже особисті рекомендації — один із дієвих каналів продажу, проте не єдиний.

Тож, щоб реалізувати свою продукцію, фермер може:

  • Відкрити магазин або торгову точку у самому селі чи місті.
  • Відкрити онлайн-магазин.
  • Доставляти товари замовникам з села або у передмістя/місто безпосередньо додому.
  • Постачати товари іншим компаніям (мережеві маркети, ярмарки тощо).
  • Продавати товар на фермерських ярмарках та ін.

Який би з каналів реалізації ви не обрали, вам знадобляться певні інструменти для розвитку та масштабування фермерського бізнесу.

Допоміжні інструменти для фермерської справи

Далі розкажемо детальніше про сервіси для пошуку клієнтів, розсилки рекламних повідомлень клієнтам, зручну платформу, яка допомагає реалізовувати фермерські продукти тощо.

Інструмент для розсилок повідомлень клієнтам Залучення клієнтської бази є одним із найважливіших аспектів бізнесу. Треба сповістити потенційних покупців про те, що ви відкрили магазин, розказати про адресу, години роботи, асортимент, спеціальні пропозиції, знижки, посилання на ваш сайт та іншу корисну інформацію. Фахівець Міжнародного Навчального Центру ім. Голди Меїр (Ізраїль) Яків Горохівський вважає, що головна задача фермера — не виробництво, а продаж, оскільки виготовити товар набагато легше, ніж його продати. Тому маркетингу та продажам потрібно приділяти більше уваги.

Можна, звичайно, роздрукувати об’яви, зробити банер, але у такий спосіб процес залучення аудиторії триватиме довго. Зараз існують більш сучасні інструменти. Наприклад, автоматизована платформа ADWISOR від Київстар дозволяє фермеру самостійно налаштовувати проморозсилку SMS-повідомлень на наявну клієнтську базу або допомагає з пошуком потенційної аудиторії, якщо потрібно знайти нових покупців. А для того, щоб приймати замовлення та консультувати клієнтів після розсилок, можна налаштувати корпоративний мобільний зв’язок. Про переваги підключення корпоративного тарифу ми вже розповідали у нашій статті.

Рекламні інструменти темна

Рекламні інструменти

Платформа ADWISOR для SMS та Viber розсилок

Сповіщайте своїх клієнтів про оновлення асортименту, знижки та спеціальні пропозиції за допомогою SMS. Самостійно налаштовуйте промокампанію на платформі ADWISOR.

Спробувати

Інструмент для аналізу потреб бази клієнтів Якщо у фермера є база клієнтів, її можна сегментувати. Для цього на основі Big Data створюється аналітична модель, яка профілює аудиторію за майже 100 критеріями: ймовірний вік, стать, наявність дітей, вид транспорту, наявність домашніх тварин, тип гаджета та операційної системи, стиль життя тощо. Так будується портрет вашого клієнта. Як можна використовувати цю інформацію?

Наприклад, ви реалізовуєте овочі та фрукти у вашому офлайн-магазині. Під час аналізу клієнтів на основі Big Data ви можете дізнатися, що значна частина вашої аудиторії це жінки, які мають дітей. Якщо ви до цього часу не пропонували дитячі товари цьому сегменту, то варто це зробити. Так, можна додати до пропозиції дитячі соки власного виробництва. Зокрема, можна запустити також послуги доставки, якщо клієнтам, які мають маленьких дітей, не дуже зручно йти до вас пішки. Це гарна ідея для додаткового прибутку. Така сегментація дозволяє краще дізнаватися, які клієнти переважають на ринку та визначати їхні потреби.

Дані та аналітика темна

Дані та аналітика

Big Data для аналітики клієнтів

Портрет клієнта дозволяє дізнатися актуальні потреби аудиторії та адаптувати пропозицію для неї. А розширити наявну базу клієнтів та визначити нову допомагає look-alike модель.

На базі Big Data від Київстар (укр. – великі дані) з використанням моделі look-alike можна розширити вашу базу та визначити, скільки потенційних клієнтів імовірно зацікавиться вашими фермерськими товарами. За допомогою цього інструмента фермер може проаналізувати реальні обсяги продажів свого товару, визначити оптимальну ціну до моменту реалізації, запропонувати продукцію потенційно зацікавленим клієнтам (наприклад, через проморозсилку повідомлень).

Нагадуємо, що сервіси та послуги на основі Big Data створені мобільним оператором. У роботі з даними Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, зокрема й записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера, третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих і зашифрованих даних.

Інструмент для реалізації своєї продукції Retail Guidebook — безкоштовний онлайн-сервіс для невеликих підприємств, який містить усі державні норми для роботи бізнесу у сфері виробництва агропродукції. Наприклад, тут зібрані основні вимоги щодо таких категорій: молоко, м’ясо, овочі, фрукти, ягоди, кондитерські вироби, аквакультура. Треба лише вказати вид товару, обрати область реалізації та тип каналу збуту — великі торгові мережі, дистриб’ютори, HORECA тощо. Як результат, фермер отримає перелік вимог, які допоможуть йому постачати продукцію, наприклад, у ресторани або супермаркети та розвивати свій бізнес.

Платформа для комунікації фермерів Zernotorg.ua — це сучасна платформа для спілкування великих зернових підприємств та простих фермерів. Тут користувачі можуть дізнатися ціни майже на 50 позицій: сільськогосподарські культури та продукти їхньої переробки. Усі наявні оголошення та ціни можна подивитися за регіонами. Зареєстровані на сайті підприємці можуть аналізувати ціни на товари та розміщувати власні оголошення купівлі-продажу для пошуку нових клієнтів.

Інструмент для швидкого документообігу Фермерство — це не лише про виробництво та реалізацію. Зокрема, під час роботи фермер часто оформлює купу паперових документів: сертифікати якості продукції, угоди з партнерами на поставку товарів у місцеві магазини та заклади харчування, акти прийняття-передачі товару, товаротранспортні накладні, квитанції тощо. Іноді формування, узгодження та підпис усіх цих паперових документів триває довго, що гальмує постачання товару. Затягування необхідних дій з документами не рентабельне, особливо якщо продукти мають короткий термін придатності. Саме тому радимо сфокусуватися на оптимізації цього процесу та звернути увагу на електронний документообіг.

Із системою електронного документообігу Star.Docs від Київстар можна підписувати важливі документи в будь-який час та з будь-якого пристрою за кілька хвилин. Для цього не треба відправляти документи звичайною поштою чи кур’єром та чекати на повернення свого примірника. До речі, електронні документи мають таку ж юридичну силу, як і паперові, якщо мають певні реквізити та підписані кваліфікованим електронним підписом (КЕП).

Офіс та телефонія темна

Офіс та телефонія

Star.Docs від Київстар

Сервіс для швидкого переведення документообігу в онлайн. Створюйте, узгоджуйте чи підписуйте документи в цифровому форматі. 50 підписів безкоштовно.

Досвід фермерів, які працюють під час війни

«Фільварок» — сімейна ферма натуральних молочних та кисломолочних продуктів, яка працює попри війну. Після 24 лютого змінився асортимент товарів підприємства. Ферма орієнтується на попит. Значні продажі спостерігалися у перші місяці війни. Клієнти купували багато продуктів на запас. Наприклад, був попит на згущене молоко, а тому його довелося внести в асортимент та виготовляти власноруч. Зараз клієнти найбільше почали замовляти молоді сири (моцарелу, бринзу тощо) та кисломолочну продукцію. Господарі відкрили пекарню з гучною назвою «Паляниця», де роблять круасани на натуральному маслі та печуть хліб на заквасці. Власники вважають, що бізнесу необхідно працювати, бо якщо ферма функціонує, заробляє і сплачує податки, то робить вагомий внесок у забезпечення нашої армії.

Ферма «Урожай» увесь час працювала в селах Андріяшівка та Лучка на Сумщині, попри російські колони техніки, які проїжджали повз їхню молочну ферму. Після початку повномасштабної війни ферма розв’язувала проблему зі збутом молока: магазини не могли його приймати, бо закривалися. Тому власники продавали молоко на місцевому базарі. Через відсутність потрібної кількості клієнтів довелося навіть розробити спеціальний раціон для корів, щоб зменшити надої на 50%. А тепер, на шостому місяці великої війни, продуктивність знову відновлюється. Власники ферми розповідають, що не бачать поки що значних прибутків від фермерського бізнесу, проте працюють, щоб надавати роботу людям. Господарі не втрачають надію і планують працювати далі, тримати молочну ферму, переробляти молоко, вирощувати й продавати зерно. Підприємці вважають, що саме фермери забезпечують тил і продовольчу безпеку України.

Переваги фермерського бізнесу

1. Екологічність — виробництво здорової, корисної та поживної їжі для себе і клієнтів.

2. Швидкість запуску бізнесу, адже існують зручні інструменти для цього.

3. Допомога держави — наприклад, з 1 вересня 2022 року фермери можуть отримати бюджетну субсидію 3100 грн на 1 гектар оброблюваних угідь сільськогосподарського призначення.

Також уряд надає гранти на відкриття нових ферм та побудову теплиць на суму до 8 млн грн.

4. Збереження та масштабування біологічного різноманіття сільськогосподарських екосистем.

5. Родючість ґрунту в Україні. Те, що українська земля — одна з найкращих у світі, це не міф, а реальність країни. Саме тому фермерство завжди цінуватиметься на цій території, особливо, якщо мова йде про експорт сільськогосподарських товарів за кордон.

6. Тренд на фермерський бізнес зростає. Вчені вважають, що, наприклад, огірки, картоплю та салат, можна вирощувати не тільки в сільських районах, а й навіть в містах. А для певних видів продукції міське фермерське господарство взагалі працюватиме краще, ніж вирощування культур у селі. Екологи сподіваються, що влада оцінить такі перспективи та створить, зокрема, умови для розвитку проєктів садів та теплиць на даху міських будинків.

Тож, якщо ви готові запустити свій найприбутковіший бізнес в селі, звертайтесь за консультацією до Київстар. Спеціалісти допоможуть підібрати зручні інструменти для розвитку вашої справи.

Огляди рішень#ADWISOR#BigData#ЕлектроннийДокументообіг#ЕДО#ПортретКлієнта

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#ТочнеЗемлеробство#IOT#RTK-система#IOTISKYIVSTAR#2024#Технології#ШтучнийІнтелект#ШІ#AI#Розвиток
#ADWISOR#BigData#ТригерніРозсилки#ТаргетованіРозсилки#Геоаналітика#Heatmap#БігДата
Дослідження українського ринку FMCG10 травня 2023 51 хвилина читання

Дослідження українського ринку FMCG

Ідеї для бізнесу у селі13 квітня 2023 10 хвилин читання

Ідеї для бізнесу у селі

#ADWISOR#BigData#ATC
#IOT
#ADWISOR#BigData#SMS#СмсРозсилка#Бізнес#Клієнт#Сегментація#Маркетинг
#ADWISOR#BigData#Бізнес#БігДата
#IOT#Київстар#Рішення#IOTISKYIVSTAR

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку