Про що:
Сьогодні кожен аспект нашого життя генерує дані: яку їжу ми замовляємо з доставкою, чим захоплюємося, скільки часу проводимо в інтернеті та який цифровий відбиток залишаємо. З даними пов’язаний не тільки побут: робота обладнання на заводі, перевезення вантажів, вирощування та перероблення сировини: в усіх цих процесах можна зібрати дані про фізичні об’єкти. А навіщо? Щоб «розумна» система аналізувала зібрану інформацію й покращувала ефективність цих же процесів. Вирішення цього завдання — Інтернет речей для бізнесу.
Зміст
Як працює Інтернет речей для бізнесу
Чому не весь бізнес користується IoT
Яку користь приносить Інтернет речей для бізнесу
Як працює Інтернет речей для бізнесу
Internet of Things об’єднує кілька понять. По-перше, це побудована на технології міжмашинної взаємодії (M2M) мережа пов’язаних між собою пристроїв, які збирають дані та обмінюються ними. По-друге, це власне технологія підключення, у якій не бере участь людина. По-третє, це також глобальна структура таких мереж, де пристрої взаємодіють між собою і з хмарним сховищем — IoT-платформою, і можуть приймати рішення без участі людини.
IoT-система працює так: датчики збирають інформацію — платформа аналізує дані, реагує на зміни і віддає команди — «розумні» пристрої виконують завдання. На прикладах: на складі підвищується температура, через що продукти псуються; датчики фіксують підвищення температури; система віддає команду кондиціонерам охолодити повітря; продукти врятовані. Отже, Інтернет речей використовується в будь-якій галузі, де можна автоматизувати процеси, збирати інформацію й отримувати від неї користь.
Чому не весь бізнес користується IoT
Технології IoT дуже вигідні для бізнесу: легше запобігти поломці, ніж витрачатися на ремонт, і замінити ручну працю автоматизованою. Але реалії не дають змоги моментально обліпити весь завод новітніми сенсорами або обсадити все поле «розумними» датчиками. Поки про швидке переведення всіх бізнес-процесів на IoT і говорити зарано, й ось чому:
- впровадження IoT вимагає великих вкладень і відповідного оснащення, що доступно далеко не всім;
- не всі покупці та споживачі послуг готові змінювати свої поведінкові звички: так, деякі уникають повсюдного збору інформації;
- багато хто не вірить в ефективність промислового Інтернету речей і не готовий ризикувати інвестиціями, тому продовжує витрачати ще більше грошей на підтримку наявних рішень, з меншою ефективністю для бізнесу.
Проте масове впровадження IoT у бізнес — це хоч і повільний, але незворотній процес, який буде прискорюватися певною мірою з розвитком технологій. Так, в Україні вже запустився Центр керування IoT Jasper (Cisco) від Київстар — платформа для керування М2М SIM-картами. Він дає змогу дистанційно керувати SIM-картами в «розумних» пристроях: перевіряти їхню працездатність, розраховувати витрати, вимикати й активувати послуги, а також виконувати запрограмовані користувачем дії під час настання конкретних подій. Центр підтримує всі технології передачі даних: Internet, SMS, CSD та Voice. Водночас система мінімізує витрати: користувач у будь-який момент вибирає вигідний тариф через особистий кабінет, спираючись на результати поточного місяця.
Галузеві рішення
IoT для бізнесу
ІоТ-технології для автоматизації різних процесів. Найчастіше використовуються у відеоспостереженні, медицині, логістиці, агро, розумних містах тощо.
Яку користь приносить Інтернет речей для бізнесу
У бізнесі Internet of Things застосовується практично у всіх сферах.
Логістика. Відстежувати маршрути та прокладати шляхи, моніторити стан транспорту, розраховувати вигідні способи й час доставки вантажів — усе це під силу Інтернету речей. Адже ця технологія почалася саме з оптимізації логістики.
Виробництво. Датчики на фабриках або аграрному господарстві відстежують стан обладнання, врожаю, худоби, ґрунту, а платформа контролює процеси з мінімальним залученням людини. Автоматизація процесів — це прискорення, оптимізація витрат і підвищення профіту.
Зберігання товару. Сенсори й «розумні» пристрої відстежують стан складів у автоматичному режимі: умови зберігання, рівень заповнюваності та інше. Правильне зберігання зменшує кількість зіпсованого товару і відходів, а відповідно — і збитків.
Маркетинг. Якщо позиціонувати маркетинг як філософію товару і його оцінювання з погляду користувацького досвіду покупця, то Інтернет речей надає неоціненну користь. Це збір і аналіз даних про аудиторію, її поведінкові звички та вподобання, щоб створити портрет покупця і визначити критерії ймовірності здійснення продажу певного товару в потрібний момент часу.
Ритейл. Точки продажу можуть оперативно зв’язуватися зі складами й доставляти необхідний товар, передавати дані про попит на продукцію й робити запити. IoT працює й «на місцях»: приклад з українських магазинів — каси самообслуговування без касирів.
Отже, Інтернет речей для бізнесу приносить величезну користь:
- підвищує рентабельність: доходи збільшуються, а витрати знижуються;
- оптимізує бізнес-процеси;
- покращує користувальницький досвід покупця й підвищує залучення;
- робить виробництво безпечним для співробітників і довкілля;
- підвищує клієнтоорієнтованість.
Додайте коментар