Про що:
За роки війни український бізнес неодноразово демонстрував здатність долати труднощі, шукати нові можливості та реалізовувати найсміливіші ідеї. А ще — підтримувати один одного в скрутних ситуаціях. Після хакерської атаки 12 грудня Київстар впевнився в цьому. Тоді український бізнес втратив зв'язок, але не втратив солідарність — про це свідчать чисельні повідомлення з підтримкою Київстар.
Наразі компанія відновила всі базові послуги та продовжує деякі стабілізаційні роботи. Але вже у відповідь на підтримку бізнесу підготувала подяку і словом, і ділом. Про все детально розповідаємо далі.
Зміст
Чому це безпрецедентна ситуація
Реакція українського бізнесу
Як Київстар дякує бізнесу за підтримку
Які сервіси для бізнесу працюють зараз
Чому це безпрецедентна ситуація
Жоден телеком у світі раніше не стикався з настільки потужною кібератакою, якої зазнав Київстар 12 грудня. Тоді клієнти залишилися без мобільного зв'язку, інтернету та доступу до бізнес-сервісів. Розвідка Великої Британії уже назвала ці події однією з наймасштабніших деструктивних кібератак на українські мережі за час повномасштабного російського вторгнення.
«У хакерів було дві цілі: якомога сильніше зруйнувати інфраструктуру та посіяти хаос. Руйнування інфраструктури вийшло на 40%. Був дуже зруйнований віртуальний прошарок мережі. Ми скористалися бекапами які, згідно з процедурою, створюються кожен день. Ми мобілізували близько тисячі людей на операцію з відновлення. Це досить унікально, але ми впоралися», — коментує президент Київстару Олександр Комаров.
Зараз команда сфокусована на 100% відновленні роботи мережі, компанія зробить усі необхідні дії для посилення стійкості системи в майбутньому. Крім того, безпрецендентну кібератаку аналізують глобальні вендори. Ця ситуація і висновки з неї допоможуть оновити міжнародні стандарти безпеки телеком-мереж.
Реакція українського бізнесу
Як тільки стало відомо про кібератаку, десятки компаній підтримали Київстар побажаннями швидкого відновлення.
Підприємці висловлювали підтримку крізь призму особистих історії, пов'язаних з Київстар. Так, засновник Fedoriv Group Андрій Федорів розповів, що уже 25 років з Київстар:
«У мене скоро ювілей. У лютому буде 25 років моєму номеру від Київстар. Незмінний. Єдиний. Вважаю це ознакою гарної поведінки та надійності. Як моєї, так і Київстару. За ці роки не було жодного серйозного факапу. А дрібниці вони завжди й в усіх є. Тримайтесь! Сьогодні “З думкою про вас”».
«У мене скоро ювілей. У лютому буде 25 років моєму номеру від Київстар. Незмінний. Єдиний. Вважаю це ознакою гарної поведінки та надійності. Як моєї, так і Київстару. За ці роки не було жодного серйозного факапу. А дрібниці вони завжди й в усіх є. Тримайтесь! Сьогодні “З думкою про вас”».
Про довготривалі відносини з Київстар написав і власник ТРЦ Dream Town і засновник БФ «Життєлюб» Гарік Корогодський:
«Мені здається, що Київстар у мене з народження. І саме час йому освідчитися. Бо за життя він став мені рідним. Родина Київстару, ми це випробування пройдемо разом і легко».
«Мені здається, що Київстар у мене з народження. І саме час йому освідчитися. Бо за життя він став мені рідним. Родина Київстару, ми це випробування пройдемо разом і легко».
Також в перший же день Київстар підтримав CEO Comfy Ігор Хижняк. Він побажав якомога скоріше відновити сервіси:
«Київстар, ми з вами! Сил та витримки всій вашій команді, і якнайшвидше відновитися та виправити всі наслідки атаки! Ми поки переключили сервіси та підтримку на резервні канали та месенджери, але повернемося, одразу після вашого відновлення. Бо шіт хеппенс, а любов — назавжди».
«Київстар, ми з вами! Сил та витримки всій вашій команді, і якнайшвидше відновитися та виправити всі наслідки атаки! Ми поки переключили сервіси та підтримку на резервні канали та месенджери, але повернемося, одразу після вашого відновлення. Бо шіт хеппенс, а любов — назавжди».
Співвласник «Нової пошти» Володимир Поперешнюк висловив підтримку команді Київстар і зауважив, що неможливо на 100% підготуватися до подібних кібератак:
«Чи можна бути готовим до всього? Можна закупити генератори у всі термінали і відділення. Можна запастись паливом та встановити додаткові резервуари. Можна провести резервні лінії інтернету і закупити генератори підрядникам, закупити старлінки на випадок відсутності інтернету. Можна дублювати провайдерів, щоб гарантували нам звʼязок із клієнтом за будь-яких умов, а на поштомати ставити автономні блютуз-прилади та акумулятори, щоб забезпечувати рух посилок у повній темряві та за відсутністю мобільного звʼязку. Та чи можна бути готовим до кібератак?Досвід Київстар показав, що підготуватися на 100% — неможливо. Але потрібно працювати і над кібербезпекою та знижувати ризики від потенційних атак. Ми бажаємо „Київстару“ швидше відновитися. Віримо у вас, колеги!».
«Чи можна бути готовим до всього? Можна закупити генератори у всі термінали і відділення. Можна запастись паливом та встановити додаткові резервуари. Можна провести резервні лінії інтернету і закупити генератори підрядникам, закупити старлінки на випадок відсутності інтернету. Можна дублювати провайдерів, щоб гарантували нам звʼязок із клієнтом за будь-яких умов, а на поштомати ставити автономні блютуз-прилади та акумулятори, щоб забезпечувати рух посилок у повній темряві та за відсутністю мобільного звʼязку. Та чи можна бути готовим до кібератак?Досвід Київстар показав, що підготуватися на 100% — неможливо. Але потрібно працювати і над кібербезпекою та знижувати ризики від потенційних атак. Ми бажаємо „Київстару“ швидше відновитися. Віримо у вас, колеги!».
Лаконічно підтримав Київстар і компанію CEO Yasno Сергій Коваленко:
«Олександр Комаров, все ок, ми дочекаємось. І не таке було».
«Олександр Комаров, все ок, ми дочекаємось. І не таке було».
А після відновлення голосового зв'язку компанію привітав власник корпорації «Біосфера» Андрій Здесенко:
«Київстар? Ні! Київсуперстар! Вітаю у мережі».
«Київстар? Ні! Київсуперстар! Вітаю у мережі».
Це далеко не всі слова підтримки, які Київстар отримав за ці дні.
1/19
Як Київстар дякує бізнесу за підтримку
Костянтин Вечір
коментує B2B-директор «Київстар»
«Довгі роки сервіси та експертиза Київстар допомагають українському бізнесу розвиватися. Доказом цієї міцної та ефективної співпраці стала і реакція бізнесу на кібератаку. З першого ж дня клієнти висловлюють підтримку, що є дуже цінним для нас. Ми вдячні кожному за розуміння й небайдужість. І це не просто слова — на знак подяки компанія запустила програму компенсацій для бізнес-клієнтів»
«Довгі роки сервіси та експертиза Київстар допомагають українському бізнесу розвиватися. Доказом цієї міцної та ефективної співпраці стала і реакція бізнесу на кібератаку. З першого ж дня клієнти висловлюють підтримку, що є дуже цінним для нас. Ми вдячні кожному за розуміння й небайдужість. І це не просто слова — на знак подяки компанія запустила програму компенсацій для бізнес-клієнтів»
Що підготував Київстар для корпоративних клієнтів на знак подяки?
Скасували*:
- планову плату за послуги мобільного зв'язку — у період з 1.01 по 31.01.2024. Це стосується:
- абонентів мобільного зв’язку (користувачів М2М — також);
- клієнтів, які підключають нові номери чи мігрують з передплати.
- планову плату за послуги фіксованого зв'язку — у період з 01.01 по 31.01.2024. Це стосується: фіксованого інтернету, передачі даних, телефонії (IP-телефонія, хмарна АТС, 0-800) та інших послуг.
*Рахунок за надані послуги за січень 2024 року становитиме 1 грн.
Надали:
- додатково 10 ГБ мобільного інтернету з 18.12.2023 — абонентам за кордоном, які використовують послугу Роумінг як вдома*. Вони діють протягом 30 днів у 27 країнах Європи. Також не буде зніматися плата за тариф у період з 01.01 по 31.01.2024.
*Пропозиція не діє для М2М (IoT) тарифів.
Відтермінували:
- оплату несплачених рахунків на 1 місяць — для клієнтів, які користуються Відстрочкою платежу для сервісів мобільного чи фіксованого зв’язку. Послуги зв’язку працюватимуть.
І це ще не все — Київстар пропонує спеціальні умови на інші послуги, про які можна дізнатися у персональних менеджерів.
Щоб скористатися компенсацією, клієнтам не потрібно нічого підключати — все відбуватиметься автоматично. Також компанія закликає корпоративних клієнтів довіряти тільки офіційній інформації. Не діліться номерами телефонів та особистими даними з підозрілими людьми, адже зараз у соцмережах активізувалися шахраї, які спекулюють на ситуації з кібератакою. Не дайте їм себе ошукати — шукайте інформацію тільки на офіційних сторінках Київстар.
Ще один крок у рамках компенсації — Київстар виділяє 100 000 000 грн на потреби ЗСУ. У соцмережах багато клієнтів компанії запитували, чи можливо перенаправити компенсації на допомогу ЗСУ. Технічно це не вдасться реалізувати. Але Київстар обрав іншу опцію — власний стомільйонний донат на ЗСУ.
Які сервіси для бізнесу працюють зараз
Станом на 26 грудня фахівці відновили всі базові послуги Київстар:
-
зв’язок
-
мобільний інтернет
-
SMS
-
послуги роумінгу
Також клієнтам доступні рішення фіксованого зв’язку:
- фіксована телефонія та лінія 0-800
- віртуальна мобільна АТС (базові функції)
- фіксовані послуги на базі LTE
- фіксований інтернет
Повністю працюють всі хмарні сервіси Microsoft. Частково відновлено роботу платформи для розсилок ADWISOR, зокрема для користувачів платформи вже доступні розсилки «Мої знижки» та «Свій список». Працює функціонал АРІ-платформи. Здебільшого відновлена працездатність вебплатформи управління послугами Мій Київстар для бізнес-клієнтів.
Роботи з відновлення продовжуються — ми інформуватимемо вас про апдейти в соцмережах та на Kyivstar Business Hub. Також просимо поставитися з розумінням, якщо в роботі окремих сервісів виникатимуть труднощі — наші спеціалісти оперативно їх вирішують. За допомогою ви можете звернутися до свого персонального менеджера.
Додайте коментар