Про що:
Через повномасштабну війну в Україні та закриття авіапростору для цивільних серед українців збільшився попит на міжнародні автобусні перевезення. Якщо великі національні перевізники змогли витримати цей попит, то малі компанії, які надають послуги мікроавтобусами, іноді були не в змозі це зробити й скасовували рейси. Як почуває себе український ринок автобусних пасажирських перевезень за кордон — розповідаємо далі у статті.
Зміст
Стан ринку міжнародних автобусних перевезень
Реформа міжнародних автобусних перевезень
Як перевізникам залучати клієнтів
Стан ринку міжнародних автобусних перевезень
За перші пів року з початку повномасштабної війни продаж квитків на міжнародні автобусні перевезення збільшився втричі. Про це говорить директор компанії з інтернет-продажу квитків PaxUkraina Максим Скляренко.
Крім того, частка міжнародних перевезень на той час становила 86%, а внутрішніх — всього 14%. Тож, війна повністю змінила ринок пасажирських перевезень. З кінця лютого 2022 року з’явилося 178 нових міжнародних перевізників.
За словами генерального директора BlaBlaCar в Україні Романа Мірошніченко, автобусний ринок потроху переходить в онлайн, що згодом дозволить легше залучати аудиторію, яка досі не користувалася онлайн-сервісами для придбання автобусних квитків за кордон. Топовими міжнародними маршрутами у 2022 році Романа Мірошніченко називає Польщу та Молдову. Польща була популярним напрямком і торік.
Також оператор автобусних перевезень FlixBus у партнерстві з Gradus Research дослідив, що у 2023 році більшість українців їздили за кордон рейсовими автобусами у Польщу, Чехію, Німеччину, Угорщину і Словаччину. Метою поїздки були: туризм, зустріч з близькими та друзями, службове відрядження та власна безпека. Інший оператор автобусних перевезень KLR Bus підтверджує зростаючий попит на туристичні подорожі у такі країни як Польща, Чехія та Німеччина.
Нагадуємо: Для тих хто подорожує за кордон, наприклад, у відрядження, то є автоматична послуга «Роумінг як вдома». З нею можна без доплат користуватися своїм корпоративним номером у 27 країнах світу. «Роумінг як вдома» діє в Польщі, Словаччині, Румунії, Угорщині, Молдові, Німеччині, Італії, Литві, Чехії, Франції, Болгарії, Іспанії, Естонії, Латвії, Австрії, Нідерландах, Бельгії, Хорватії, Данії, Фінляндії, Греції, Ірландії, Люксембурзі, Словенії, Швеції, Португалії та Великій Британії.
Реформа міжнародних автобусних перевезень
Ринок нелегальних міжнародних перевезень сягає майже 30% від загальної частки міжнародних перевезень. Це приблизно 3,2 млрд грн. Український бюджет від цієї суми недоотримує 650 млн грн щороку. Тому аби верифікувати маршрути та розширити ринок, Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури проводить реформи. Зокрема, впроваджено нові можливості у системі єЧерга.
З 12 лютого 2024 року усі автобуси зможуть перетинати кордон, записуючись в системі єЧерга. До 8 пунктів пропуску додали ще 21. Перевізники матимуть змогу відстежувати у кабінеті усі автобусні черги, надавати дозволи на маршрути, обирати час для перетинання кордону, аби зменшити черги та вчасно довозити пасажирів.
Джерело: Epravda
Крім того, Мінвідновлення завершує роботу над створенням Реєстру міжнародних автобусних маршрутів, завдяки якому пасажири зможуть купити квитки на міжнародні автобусні рейси. Зараз триває підключення компаній-перевізників і компаній, які продаватимуть квитки. У Реєстрі кожен пасажир зможе подивитися детальну інформацію про легальний маршрут, графік рейсу й придбати квиток онлайн. Це дозволить перевізникам отримати ще один канал пошуку клієнтів.
Джерело: Детектор медіа
Як перевізникам залучати клієнтів
Зважаючи на зростання попиту на міжнародні автобусні перевезення та реформи, які мають на меті поліпшити цей напрямок, перевізникам варто задуматися над тим, як залучати ще більше клієнтів та робити їх постійними. Це можна досягнути завдяки різноманітним підходам та інструментам:
- Онлайн-бронювання квитків. Завдяки зручним системам бронювання на вашому сайті клієнти можуть легко порівнювати ціни на квитки, вибирати потрібні маршрути та робити оплату. Це дозволить збільшити лояльність аудиторії.
- Співпраця з іншими підприємствами. Укладання партнерських угод з готелями, туристичними агентствами чи іншими суміжними компаніями допоможе перевізникам привернути увагу нових клієнтів спільними спецпропозиціями.
- Програми лояльності. Надання знижок для постійних клієнтів або акційні пропозиції для нових допоможуть заохочувати аудиторію до повторних покупок.
- Використання маркетингових інструментів. Наприклад, таргетовані SMS-розсилки на потенційну аудиторію дають змогу майбутнім клієнтам дізнатися про вашу компанію та знижки.
Наведемо приклад. Компанія, яка займається автобусними перевезеннями у Європу, звернулася до Київстар із запитом, підібрати рішення, яке дозволить збільшити кількість постійних клієнтів. Аналітики Київстар вирішили налаштувати таргетовану SMS-розсилку. Для цього вони сегментували потенційну аудиторію перевізника за інтересами, а саме — вибрали аудиторію, яка часто подорожує у певні країни Європи на авто. Їй запропонували спеціальні пропозиції та знижки на автобусні послуги. У результаті, перевізнику вдалося залучити ще більше клієнтів та збільшити продажі.
Реклама та пошук клієнтів
Розсилки повідомлень від аналітиків
Надсилайте пропозиції цільовій аудиторії з таргетованими розсилками. Наші аналітики підберуть аудиторію за 100+ Big Data-параметрами (вік, стать, інтереси, локація тощо.)
Окрім сегментації за майже 100 Big Data-параметрами (вік, стать, стиль життя, інтереси тощо) фахівці Київстар можуть підібрати цільову аудиторію для SMS-розсилки й іншими способами. Скажімо, застосувати Look-alike модель і знайти серед абонентів Київстар клієнтів, схожих за поведінковими характеристиками на ваших наявних пасажирів. Або за допомогою геолокації вибрати на карті територію, де буде проведено розсилку.
Нагадуємо, Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, зокрема записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.
Напрямок міжнародних пасажирських перевезень витримав низку викликів, втім, це дало поштовх й до нових перспектив, адже кожен побачив свої зони росту. Отже, попри складнощі, цей сектор продовжує адаптуватися та розвиватися, використовуючи нові можливості.
Big Data та аналітика
Big Data-рішення для бізнесу
Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.
Додайте коментар