Про що:
Цифрова епоха змінює світ навколо нас кожен день, а технології розвиваються величезними стрибками: достатньо порівняти кількість людей із мобільними телефонами на початку тисячоліття й зараз. Один із вісників нової епохи — Інтернет речей. Багато вже чули про концепції smart house або smart city. Але Internet of Things — це не обов’язково камери з розпізнаванням осіб і безпілотники всюди: технологія простіше і ближче, ніж може здатися. На прикладі впровадження IoT у ЖКГ ми розповімо, як ваше місто «розумнішає» з кожним днем і яка від цього користь.
Зміст
IoT у ЖКГ: у яких напрямах використовується технологія
Переваги IoT у ЖКГ
IoT у ЖКГ: у яких напрямах використовується технологія
Концепцію розумного міста світу представила компанія IBM у 2008 році. Тоді ж і позначили мету: спланувати інфраструктуру й керувати внутрішніми процесами міста, щоб покращувати якість життя в умовах швидкого зростання населення. «Помічниками» стали інформаційні та комунікаційні технології, а також Інтернет речей.
Застосування IoT у ЖКГ — одна з обов’язкових умов smart city. Технології міжмашинної взаємодії та Інтернет речей у ЖКГ застосовується у всіх компонентах: в енерго- і водопостачанні, ліфтовому господарстві, системах безпеки, вивезенні сміття, ремонті об’єктів. Працює технологія за такою схемою: у житлових будинках і об’єктах соціальної інфраструктури встановлюються датчики, смартпристрої, пристрої з M2M SIM-картами. Коли центр керування (IoT-платформа або платформа М2М Connectivity Management) розцінює зібрані датчиками дані як відхилення від норми, то подає команду виправити «неполадку»: час вивезти сміття, замінити лампочку або активувати систему пожежогасіння.
IoT у ЖКГ потихеньку впроваджується і в Україні. Наприклад, нещодавно Київстар і Херсонводоканал реалізували спільний пілотний проєкт Smart Metering на основі технології Інтернету речей. Дванадцять багатоквартирних будинків міста Херсона обладнали «розумними» лічильниками подачі води, які автоматично знімають показання й передають їх для обробки на сервер компанії через спеціальну VPN-мережу, а також відстежують цілісність системи водопостачання.
Сьогодні компанія «Київстар» пропонує корпоративним клієнтам скористатися Центром керування IoT. Платформа дає змогу дистанційно керувати M2M SIM-картами в смартпристроях, діагностувати карту, якщо пристрій не виходить на зв’язок, контролювати витрати в режимі онлайн. Центр керування IoT Jasper (Cisco) від Kyivstar — це вигідно, надійно і зручно: ви керуєте тарифним планом через особистий кабінет, вибираючи відповідний, поки ваші дані захищені від шахрайства і спаму. Послугу можна підключити як на новий, так і на наявний номер.
Галузеві рішення
IoT для бізнесу
ІоТ-технології для автоматизації різних процесів. Найчастіше використовуються у відеоспостереженні, медицині, логістиці, агро, розумних містах тощо.
Переваги IoT у ЖКГ
Технологія Інтернету речей покликана робити життя жителів краще і якісніше. У чому це проявляється?
- Економія ресурсів і операційних витрат. «Розумне» енерго-, водо-, газо- і теплопостачання регулює кількість ресурсів, що подаються залежно від потреб користувача. На простому прикладі — ніяких максимально нагрітих батарей за весняної температури +5-7 °C. Крім того, досвід Київстар у реалізації проєктів на базі IoT показав, що застосування рішень «розумного» обліку або Smart Metering дає змогу заощадити приблизно 17–20% всіх операційних витрат (на розмір ефекту впливає масштаб IoT-проєкту).
- Безпека кожного жителя. Також стосується різних сфер. Так, смартсистема пожежогасіння дасть змогу мінімізувати трагічні наслідки випадкового загоряння. Аналіз зібраних у всьому місті даних підкаже, де варто зміцнити фундамент або посилити захист від блискавки. Налагоджена система датчиків оповіщення швидко викличе потрібну службу до місця неполадки. А регулярний моніторинг загалом знизить ймовірність небезпечної поломки.
- Прозорість обліку споживання послуг. «Розумні» лічильники самостійно фіксують і відправляють показники на сервер компанії-постачальника, за якими система виставляє рахунки. Споживачі платять тільки за використаний ресурс, минаючи самостійний процес розрахунку суми, а постачальники захищають себе від шахраїв, підкручування лічильників та інших махінацій.
- Своєчасне вивезення і перероблення відходів. Якщо в контейнері встановлений датчик, то він подасть сигнал, коли бак заповниться — сміття вивозиться вчасно й у разі потреби. Зібрані дані можна використовувати для оптимізації системи: яка кількість баків потрібна в районі і як часто вивозити сміття?
- Своєчасний ремонт та усунення неполадок. Диспетчерська служба моніторить стан приміщень і обладнання. Будь-яке відхилення від норми простіше усунути на ранній стадії, а не доводити до капремонту або повної заміни.
- Спрощення й комфорт. Це — своєрідний підсумок усіх попередніх пунктів, власне, сама мета впровадження IoT у ЖКГ. Чисте місто, справні лампи, своєчасне й оптимальне надання комунальних послуг, проста і прозора система оплати — а що ще потрібно?
Додайте коментар