7 сценаріїв, як технології IoT модернізують сферу ЖКГ

20 березня 2024

6 хв.

7 сценаріїв, як технології IoT модернізують сферу ЖКГ

Про що:

Інтернет речей — вже не футуристична ідея, а реальність ринку комунальних послуг. Технологія має великий потенціал для трансформації галузі ЖКГ — зменшення витрат і покращення обслуговування клієнтів. Тому компанії, які розуміють переваги IoT, будуть лідерами у своїй сфері.

Прогнозують, що глобальний ринок IoT у комунальних послугах становитиме $129 млрд у 2032 році, що втричі більше, ніж у 2022-му. Чому компаніям вигідно ​​впроваджувати IoT-рішення у житлово-комунальній галузі? Розбираємось на 7 сценаріях, як служби уже сьогодні можуть використовувати інтернет речей.

Зміст

Автоматизувати облік споживання послуг

Моніторити безпеку мереж

Керувати розподілом ресурсів

Фіксувати аномальні втрати ресурсів

Прогнозувати технічне обслуговування

Своєчасно вивозити відходи

Управляти ліфтами

Автоматизувати облік споживання послуг

Сучасний комунальний сектор неможливо уявити без Smart metering — розумної системи обліку споживання ресурсів. Інтелектуальні лічильники нового покоління дозволяють моніторити та контролювати показання спожитої електро- чи теплоенергії, а також водо- та газопостачання. Як це відбувається:

  • розумні датчики з M2M SIM-картами фіксують дані про споживання ресурсів
  • інформація передається у систему управління конкретного комунального підприємства
  • на основі фактичних показників підприємство виписує рахунки за спожиті ресурси

Для зручного управління SIM-картами можна використовувати Центр керування IoT від Київстар. З ним компанія може дистанційно контролювати всі підключені розумні пристрої та стежити за трафіком даних у режимі реального часу.

Зв'язок для бізнесу

Зв'язок для бізнесу

Центр керування IоT

Платформа для керування М2М SIM-картами в різних пристроях. Наприклад, для перевірки їхньої працездатності, моніторингу різних показників, управління послугами тощо.

Які переваги дає розумний облік з IoT-пристроями:

  • точність рахунків — вони ґрунтуються на фактичному споживанні, що підвищує довіру клієнтів
  • зниження адміністративних витрат — у комунальних компаній немає потреби знімати дані лічильників вручну
  • економія ресурсів — мешканці можуть контролювати використання послуг і свідомо зменшувати їхнє споживання

Аналіз зібраних даних допомагає компаніям будувати моделі споживання в конкретних будинках, прогнозувати попит і обґрунтовано приймати рішення про подальші інвестиції в інфраструктуру.

Детальніше про переваги та можливості рішення від Київстар дізнавайтеся у спеціалістів Київстар.

Галузеві рішення

Галузеві рішення

IoT для бізнесу

ІоТ-технології для автоматизації різних процесів. Найчастіше використовуються у відеоспостереженні, медицині, логістиці, агро, розумних містах тощо.

Моніторити безпеку мереж

Важливо ідентифікувати будь-які пошкодження чи відхилення в роботі комунальної інфраструктури на ранній стадії. Це заощаджує компанії час і гроші на ремонт мереж. І саме розумні системи дозволяють своєчасно дізнаватися про проблеми обладнання, зміну стану водопроводів і газових магістралей, коливання рівня тиску та температур тощо. 

IoT-датчики з M2M SIM-картами збирають дані про роботу мереж, а диспетчерська служба оперативно отримує сповіщення про мінімальні відхилення від норми. Це дає можливість швидко ідентифікувати небезпечні ситуації — прориви, відключення, витоки. 

Наприклад, можна відстежувати зміни температури та тиску в водопровідній мережі чи хімічний склад води. Це запобігатиме аварійним ситуаціям і гарантуватиме споживачам належну якість води. Або ж контролювати тиск у газопроводі — якщо він нетипово зменшується, це може свідчити про негерметичність з'єднань на певній ділянці магістральної мережі.

Керувати розподілом ресурсів

Датчики IoT — одна з ключових складових розумного розподілу енерго-, водо-, газо- і теплопостачання. Вони дозволяють споживати ресурси максимально ощадливо. 

Сьогодні IoT найчастіше використовують для управління споживанням енергії. Ось кілька варіантів:

  • Системи енергоощадження в будинках. Мережі датчиків відстежують освітленість, температуру, вологість і присутність людей. Зібрані дані використовують для автоматичного коригування рівня освітлення, охолодження чи обігріву залежно від кількості людей у приміщеннях і часу доби. 
  • «Розумне» прибудинкове освітлення, яке працює на повну потужність лише тоді, коли це необхідно. Якщо датчики не фіксують рух, ліхтарі затемнюються, а якщо виявляють активність поблизу — освітлюються яскравіше. 
  • Регульоване теплопостачання. Інтелектуальні пристрої збирають інформацію про температуру в приміщеннях, що дозволяє автоматично коригувати роботу пристроїв теплопостачання. 

Більше про роль IoT у розвитку Smart City читайте у нашій статті.

Фіксувати аномальні втрати ресурсів

Розумні пристрої дозволяють фіксувати несанкціоноване використання ресурсів з боку недобросовісних користувачів. Підприємство може розгорнути набір датчиків на кількох ділянках мережі водо-, газо-, електро- чи теплопостачання, щоб ідентифікувати будь-яку незвичайну активність. Наприклад, на певній ділянці в системі раптово збільшилися витрати води або є зміни в подачі електричного струму та рівні напруги.

IoT-пристрій автоматично зафіксує це та передасть сповіщення на платформу керування для подальшої обробки даних. Завдяки аналізу інформації комунальна компанія зможе відрізнити типове використання ресурсів від зловмисних дій та оперативно мінімізувати втрати ресурсів.

Прогнозувати технічне обслуговування

IoT-пристрої збирають великі масиви даних в реальному часі, сучасне програмне забезпечення їх аналізує — і ваша компанія отримує цінну інформацію, щоб виявляти тенденції в роботі комунальних активів. 

Можна прогнозувати, через який час варто робити технічне обслуговування елементів мереж чи як оптимізувати їхнє використання. По-перше, це дозволяє економити на планових обстеженнях та ремонтних роботах. Бо вигідніше попередити проблеми у мережах, ніж виправляти їх постфактум. А по-друге, це підвищує безпеку комунальних систем. Бо історичні дані можна використовувати, щоб запобігти позаплановим простоям або збоям через знос обладнання.

Своєчасно вивозити відходи

Якщо в сміттєві контейнери встановити IoT-датчики, можна контролювати рівень заповнюваності бака та оптимізувати весь процес вивозу відходів. Дані з розумних пристроїв допоможуть компанії: 

  • визначити оптимальний об'єм баків для конкретних локацій та потрібну кількість контейнерів для окремих районів
  • планувати графік вивозу відходів та оперативно коригувати його, залежно від середньої швидкості наповнюваності контейнерів
  • визначати раціональні маршрути комунального транспорту — розуміти, які локації можна пропускати через малу наповнюваність баків

Усе це дозволяє підприємству економно використовувати машини та паливо, разом з тим створюючи ефективну схему обслуговування своїх клієнтів.

Управляти ліфтами

Технологія IoT дозволяє в реальному часі моніторити стан ліфтів та виконувати віддалену діагностику обладнання.

Датчики можуть збирати дані про активність використання ліфта, справність його механізмів, коливання температур, схеми прискорення чи уповільнення, рівень вібрацій чи шуму й низку інших факторів. Це дозволяє:

  • Керувати освітленням ліфтів. Тобто не використовувати електроенергію, коли вона не потрібна.
  • Мінімізувати простої обладнання. Бо завдяки вчасно отриманій інформації компанія може оперативно реагувати на зміну в роботі ліфтів. Це підвищує зручність для користувачів, продовжує термін служби обладнання та знижує витрати на його обслуговування.

Хочете дізнатися більше цікавого про можливості IoT-рішень для бізнесу? Читайте, як вони вже змінюють фінансову індустрію та логістику.

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.