Про що:
Стан українського бізнесу у квітні 2023 року — найбільш оптимістичний з початку повномасштабної війни. Дослідження показують, що поступово відновлюється ринок праці, а підприємці вже більш позитивно оцінюють власний розвиток та більш впевнено дивляться на ситуацію в країні. Водночас викликів перед бізнесом не стає менше. Детальніше про стан і потреби бізнесу за квітень 2023 року — читайте у нашому матеріалі.
Також Київстар.Бізнес провів власне опитування серед підприємців та спитав про те, як вони пройшли через випробування 2022-го року та які плани мають на 2023. Ознайомитися з результатами можна за посиланням.
Зміст
Ринок праці відновився до рівня січня 2022
Бізнес став найменш песимістичним від 24 лютого 2022
Найбільше від війни постраждав малий бізнес
Зростання цін на сировину та матеріали — головний виклик
Ринок праці відновився до рівня січня 2022
На початку квітня 2023 року компанії розмістили стільки ж вакансій, скільки було у перший тиждень 2022-го. Такі розрахунки провели у Центрі Економічної Стратегії. Так, за базовий рівень у 100% вони взяли показники початку 2022-го року. Відштовхуючись від цього, проаналізували кількість відкритих вакансій та кількість нових резюме. За цим дослідженням видно, що динаміка на ринку праці є однозначно позитивною. Проте ще зарано говорити про повне відновлення, адже перед повномасштабним вторгненням росії показник кількості вакансій перевищував базовий рівень на 140%.
Водночас кілька тижнів поспіль знижувалася активність тих, хто шукає роботу. У середині квітня показник кількості розміщених резюме був нижчим ніж на початку 2022-го року та сягнув 93% від базового рівня.
Бізнес став найменш песимістичним від 24 лютого 2022
Українські підприємці покращили свої очікування щодо розвитку власного бізнесу, а також щодо інфляції та зміни курсу. Такі висновки робить Національний банк за результатами опитування керівників компаній у першому кварталі 2023 року.
Так, Індекс ділових очікувань підприємств (ІДО) збільшився з 45,0 у лютому до майже нейтрального 49,5 у березні. Це свідчить про те, що бізнес стає менш песимістичним щодо свого майбутнього та очікує поступове відновлення своєї активності. Цей показник є найвищим від початку повномасштабного вторгнення росії.
Поліпшилися очікування підприємств у всіх напрямках діяльності та всіх розмірів. Водночас найбільш оптимістично налаштовані такі сфери як торгівля (53,6) та промисловість (51,2). Найгірші справи серед усіх галузей залишаються у будівництва (45,9) та сфери послуг (45,7).
Зокрема, у Національному банку України відзначили, що вперше за більше ніж рік повномасштабної війни бізнес у деяких регіонах розраховує, що майбутній обсяг реалізації власної продукції зросте. Суттєвих покращень очікують у Миколаївській, Чернівецькій та Закарпатській областях.
Результати опитування підприємців від Національного Банку України, перший квартал 2023 року.
Найбільше від війни постраждав малий бізнес
Загалом бізнес в України з початку повномасштабної війни втратив у оборотах 32% у порівнянні з 2021 роком, стверджують в Advanter Group. Так, майже кожне десяте підприємство припинило свою роботу, а понад 20% з опитаних майже не працювали попередній рік.
Найбільше ж постраждали від економічних кризи внаслідок воєнних дій мікропідприємства та малий бізнес. Це здебільшого пов’язано з нестачею достатньої фінансової подушки у компаній цього сектору, а також з непрогнозованою безпековою ситуацією та браком платоспроможних клієнтів на внутрішньому ринку.
Результати щомісячного опитування підприємців, опублікованого на порталі «Дія.Бізнес», березень 2023
Залучити нових клієнтів підприємці можуть завдяки Big Data-інструментам від Київстар. Так, портрет клієнта та геоаналітика допоможуть визначити, де перебуває цільова аудиторія компанії, а таргетовані та тригерні SMS-розсилки дозволять персоналізувати повідомлення та зацікавити як постійних, так і потенційних покупців своєю пропозицією. Детальніше читайте у цьому матеріалі.
Big Data та аналітика
Big Data для аналітики
Побудова портрета наявної та визначення потенційної ЦА з використанням 100+ Big Data-параметрів. Допомагає зрозуміти реальні потреби клієнтів для подальшого розвитку бізнесу.
Зростання цін на сировину та матеріали — головний виклик
Уперше за останні п’ять місяців проблема з постачанням електроенергії не очолила перелік головних викликів для українського бізнесу. Про цю проблему в березні заявили 46% опитаних керівників промислових підприємств у дослідженні від «Дія.Бізнес» та їхніх партнерів.
Водночас на перший план вийшов такий виклик, як збільшення цін на сировину, матеріали та товари, про що заявили 68% респондентів. Серед актуальних складнощів залишаються проблеми з перевезенням продукції територією України та за її межі. Також бізнес страждає через зруйновані ланцюги постачання.
Загалом, актуальність проблем бізнесу розподілилася так:
- 68% — зростання цін на сировину/матеріали/товари;
- 46% — перебої з електро-, водо- або теплопостачанням;
- 43% — складнощі з перевезенням сировини/товарів територією України;
- 42% — розрив ланцюжків постачання;
- 36% — зменшення попиту на продукцію/послуги;
- 31% — небезпечно працювати;
- 29% — брак робочої сили внаслідок призову та/або виїзду співробітників;
- 17% — брак обігових коштів.
За результатами опитування, зміна цін найбільше впливає на мікробізнес. 77% підприємців з цього сектору вказали цю проблему як найголовнішу для себе. Також, вони найбільше відчули на собі зниження попиту на свою продукцію або послуги (59%). Натомість великі підприємства більше складнощів мають з перевезенням товарів територією України та логістика за кордон. Водночас маленькі бізнеси рідше стикаються з браком працівників.
Більше про рішення, які допомагають бізнесу працювати навіть під час війни, читайте на спеціальній сторінці Київстар.
Додайте коментар