Як покращувати фінансові послуги з IoT: 6 причин використовувати розумні пристрої

21 лютого 2024

6 хв.

Як покращувати фінансові послуги з IoT: 6 причин використовувати розумні пристрої

Про що:

Інтернет-речей дав поштовх для розвитку індустрії фінансових послуг і продовжує робити їх швидшими, ефективнішими та безпечнішими. Тому все частіше компанії в цій галузі використовують IoT-системи, від чого виграє і бізнес, і клієнти. Прогнозують, що обсяг глобального ринку IoT у сфері банківських і фінансових послуг й страхування до 2026 року сягне $116 млрд, збільшившись із майже $18 млрд у 2018-му. 

Для чого саме інтернет речей уже використовують у фінансовій галузі — розбираємось далі.

Зміст

Збір і аналіз даних

Спрощення транзакцій

Інтелектуальний моніторинг активів

Підвищення безпеки та управління ризиками

Покращення обслуговування клієнтів

Персоналізовані фінансові послуги

Збір і аналіз даних

IoT-пристрої акумулюють великі обсяги даних, що дає можливість фінустановам збирати цінну інформацію про поведінку та уподобання клієнтів.  

Які дані можна збирати:

  • Про використання обладнання — інформація дозволить розуміти ефективність банкоматів і терміналів: чи у вигідному місці вони розташовані, як часто використовуються, з якою періодичністю обладнання дає збої та скільки вони тривають. 
  • Про клієнтську поведінку — дані про витрати, транзакції, найбільш популярні фінансові послуги. Їх можна збирати не тільки для кращого обслуговування клієнтів, але й для побудови бізнес-прогнозів, наприклад, поєднуючи зібрану інформацію з демографічними й статистичними даними.
  • Про кількість відвідувачів відділень — дані дозволять розуміти пікові години відвідування конкретних філій компанії. Наприклад, так можна визначати, скільки працівників потрібно на зміну в певному відділенні банку, щоб упоратися з навантаженням.

Страховий стартап Metromile використовує IoT-пристрої, щоб відстежувати пробіг авто і поведінку водіїв. Тут діє правило оплати за милю: чим менше водій їздить, тим менше й страхових внесків платить. Завдяки такому персоналізованому підходу клієнти Metromile можуть економити до 47% на внесках.

Що таке ІоТ, M2M та як це працює?

Спрощення транзакцій

IoT-технології дозволяють робити швидкі та зручні транзакції за допомогою смартфонів, розумних годинників, браслетів або інших переносимих пристроїв чи навіть голосового помічника. Це усуває потребу у фізичних картках або готівці, зменшує витрати бізнесу на обробку платежів і спрощує послуги для клієнтів. Системи безконтактних платежів використовують технологію NFC з біометричною автентифікацією, що підвищує безпеку операцій. 

Інший формат транзакцій за допомогою IoT — магазини самообслуговування. Концепція реалізована саме завдяки інтернету речей: тут працюють датчики руху, камери, розумні ваги, пристрої для сканування карток — усі вони в комплексі дозволяють автоматизувати покупки.

Галузеві рішення

Галузеві рішення

IoT для бізнесу

ІоТ-технології для автоматизації різних процесів. Найчастіше використовуються у відеоспостереженні, медицині, логістиці, агро, розумних містах тощо.

Інтелектуальний моніторинг активів

Одним з найбільш популярних напрямків використання IoT-систем з розумними датчиками та М2М SIM-картами у бізнесі є контроль за обладнанням. І фінансова індустрія тут підтримує загальний тренд — завдяки IoT організації віддалено відстежують власні активи.

Це особливо актуально для банків — у них велика мережа банкоматів і терміналів, які важливо оперативно моніторити в режимі реального часу. З IoT-рішеннями банки можуть

  • відстежувати справність банкоматів, щоб вчасно проводити технічне обслуговування та гарантувати безперебійну роботу обладнання;
  • налаштовувати автоматичні сценарії роботи банкоматів;
  • порівнювати ефективність обладнання в різних локаціях, визначати банкомати з частими несправностями та сценарії подій, які до них призводять;
  • слідкувати за кількістю готівки в банкоматах, щоб вчасно її поповнювати.

Це все допомагає зменшити час простою банкоматів та експлуатаційні витрати. А запобігання збоям і усунення несправностей прямо впливають на репутацію банку.

Зв'язок для бізнесу

Зв'язок для бізнесу

M2M-карти для пристроїв

Це SIM-карти, що використовуються у пристроях для обміну даними між ними. Наприклад, у терміналах і банкоматах, камерах відеоспостереження, агро- та виробничому обладнанні тощо.

Підвищення безпеки та управління ризиками

IoT — дієвий інструмент для розв'язання низки безпекових питань у фінансовому секторі. Яких саме:

  • Безпека відділень. Біометричні датчики для ідентифікації людей можуть надсилати сповіщення в разі підозрілої активності відвідувачів у відділеннях фінустанов.
  • Безпека рахунків клієнтів. Аналізуючи великі обсяги даних з IoT-пристроїв і систем про клієнтську поведінку, банки можуть виявляти нетипові дії та реагувати на них. Наприклад, якщо клієнту непритаманно переходити певний ліміт чи частоту витрат, то система сповістить про таку активність.
  • Безпека транзакцій. ІоТ-пристрої збирають біометричні дані клієнтів для ідентифікації різними методами: за відбитками пальців, формою обличчя, райдужною оболонкою ока, формою долоні — це підвищує безпеку користування фінансовими продуктами.
  • Безпека надання послуг. IoT допомагає банківським, страховим та іншим установам схвалювати рішення про співпрацю з певним клієнтом. Наприклад, при видачі кредитів або страхування вони можуть аналізувати дані про витрати, кредитну історію та платоспроможність людини для оцінки ризиків.

Покращення обслуговування клієнтів

Використання IoT у фінансових послугах не тільки дає чималу вигоду установам, але й поліпшує досвід клієнтів. Розумні пристрої дозволяють:

  • Швидше обслуговувати клієнтів. Консультанти фінкомпаній можуть мати миттєвий доступ до даних споживачів у реальному часі, що дозволяє краще розуміти контекст звернення, а отже — ефективніше та оперативніше відповідати на запити та розв'язувати проблеми.

  • Надавати послуги в банках без персоналу. Щоб отримати послуги у банку, необов'язково комунікувати з його персоналом — IoT робить можливими відкривати смарт відділення. Тут замість справжніх працівників — чат-боти, які розв'язують типові питання клієнтів або допомагають їм самостійно виконати певні послуги. 

    Наприклад, у розумних відділеннях індонезійського банку Mandiri клієнти можуть вибрати або самообслуговування, або комунікацію з консультантом по відеозв'язку, або традиційне «живе» спілкування. 

  • Підказувати місцезнаходження відділень. IoT-технологію можна використовувати, щоб надавати клієнтам послуги геолокації в реальному часі — так вони швидко знаходитимуть найближчі відділення компанії. Інтегруючи датчики та геолокаційні дані, можна надавати інформацію про час роботи відділень поблизу, перелік послуг та часи пікового навантаження.

Персоналізовані фінансові послуги

IoT-технології — це можливість для бізнесу ще краще допомагати клієнтам управляти особистими фінансами. На базі історії транзакцій компанії можуть надавати клієнтам персоналізовані рекомендації, щоб покращувати їхні фінансові звички. Наприклад, банки можуть розробляти інструменти фінансового менеджменту, щоб клієнти приймали більш обґрунтовані рішення щодо своїх витрат.

Крім того, IoT-рішення дозволяють надавати клієнтам персоналізовані послуги. Збираючи дані про клієнтів, фінансові компанії краще розуміють їхні потреби. А отже — можуть створювати персоналізовані маркетингові кампанії та розробляти пропозиції, які будуть відповідати інтересам конкретної цільової аудиторії.

Хочете більше рішень, які допоможуть вашій компанії краще обслуговувати клієнтів? Дізнавайтесь по них на сторінці Київстар Бізнес.

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті