Про що:
Ще в далекому 1966 році чат-бот «Еліза», створений професором Массачусетського технологічного інституту Джозефом Вейзенбаумом, зумів зачарувати людей своєю здатністю вести діалог, майже як жива людина. Тоді це викликало справжній ажіотаж, і сьогодні, через майже 60 років, глобальний ринок чат-ботів зростає швидше, ніж можна уявити. Очікується, що до 2029 року він сягне $20 млрд. Для порівняння у 2024-му ринок становить $7 млрд. Компанії по всьому світу вже використовують чат-ботів, щоб обслуговувати клієнтів і персоналізувати досвід кожного користувача. У статті ви дізнаєтеся, чому ж чат-боти стали такими незамінними для бізнесу?
Зміст
Чим цікаві чат-боти для бізнесу
Чат-боти для фінансових компаній та страхування
Чат-боти для сфери охорони здоров’я
Чат-боти для ритейлу
Чим цікаві чат-боти для бізнесу
Чат-боти — це системи на основі штучного інтелекту, що імітують спілкування з людьми, допомагаючи залучати клієнтів через текстові або навіть голосові повідомлення. Іншими словами, це помічники бізнесу, які працюють без вихідних і перерв, готові відповісти на будь-яке питання клієнта в будь-який час доби. Завдяки штучному інтелекту (ШІ), вони розуміють, що саме цікавить людину, і вміють так вести діалог, що часто здаються справжніми співрозмовниками.
Чат-боти виконують десятки різних задач: від відповідей на типові питання клієнтів і допомоги з бронюванням до надання персональних рекомендацій і консультацій у процесі покупки. Використовуючи технології обробки природної мови та машинного навчання, чат-боти не просто відповідають, а аналізують, запам’ятовують і навіть можуть зрозуміти настрій людини, з якою спілкуються.
Сьогодні чат-ботів можна зустріти майже скрізь: вони працюють на вебсайтах, у месенджерах, соцмережах. Використання чат-ботів, як-от ChatGPT від OpenAI або Gemini від Google (раніше Bard), вже стало важливою частиною обслуговування клієнтів.
Наприклад, американська служба доставки Instacart завдяки ChatGPT удосконалює клієнтський досвід. Коли користувач додатку Instacart запитує через плагін ChatGPT: «Що можна приготувати з курки та макаронів?» або «Як зробити легкий морквяний пиріг?», система не лише надає рецепт, а й автоматично створює список інгредієнтів з каталогу Instacart, який містить понад 1,5 млн товарів з 1100+ магазинів. Можна додати їх до кошика та отримати доставку прямо до дверей.
Чат-боти для фінансових компаній та страхування
У фінансовому секторі чат-боти — вже не просто інновація, а справжній must-have. У 2024 році частка світового ринку для фінпослуг і страхування становить майже 25%. Цей інструмент значно покращує досвід клієнтів, допомагаючи з обслуговуванням, залученням, підтримкою і навіть оплатою.
Банки активно використовують ШІ-чат-боти, щоб автоматизувати щоденні запити та зробити онлайн-підтримку доступною 24/7. Завдяки цьому клієнти можуть легко отримати допомогу в будь-який час, будь-де, а банківські працівники звільняються від рутинних запитів. Наприклад, чат-бот Bank of America, Erica, з моменту запуску у 2018 році вже допоміг понад 32 млн клієнтів і обробив більше мільярда запитів.
Новий тренд — інтеграція чат-ботів із популярними платформами, такими як WhatsApp та Facebook Messenger. Це дозволяє банкам бути там, де їхнім клієнтам зручно, і буквально «зустрічати» їх у месенджерах.
Чат-боти для сфери охорони здоров’я
Після пандемії COVID-19 інтерес до медичних чат-ботів буквально зріс у рази. Очікується, що з 2024 по 2028 рік глобальний ринок зростатиме зі швидкістю 34% щорічно. чат-боти тут виконують різні завдання — допомагають із записом до лікаря, збором даних про пацієнтів, швидко відповідають на найпоширеніші запитання про здоров’я.
Один із найперспективніших напрямків — підтримка психічного здоров’я. чат-боти допомагають людям із депресією, тривогою та посттравматичними розладами, забезпечуючи когнітивно-поведінкову терапію в доступному та безпечному форматі. Використовуючи текст, аудіо або відео, такі програми дозволяють пацієнтам отримувати цілодобову допомогу.
Показовий приклад інновацій у цій сфері — Northwell Health Pregnancy Chats, запущений у 2023 році. Цей чат-бот не просто відповідає на запитання — він має важливу місію: допомагати знижувати рівень захворюваності та смертності майбутніх мам.
Чат-боти для ритейлу
Сектор роздрібної торгівлі знаходиться в авангарді впровадження чат-ботів, використовуючи цю технологію для трансформації досвіду покупок як в Інтернеті, так і в магазині. Чат-боти для роздрібної торгівлі в основному використовуються для лідогенерації, підтримки покупок у магазинах, надсилання мобільних сповіщень та оновлень, а також забезпечення миттєвого обслуговування клієнтів.
Значною тенденцією в сегментації ринку чат-ботів є інтеграція алгоритмів рекомендацій. Ці чат-боти на основі штучного інтелекту можуть аналізувати вподобання клієнтів, історію перегляду та шаблони покупок, щоб надавати персоналізовані рекомендації щодо продуктів, потенційно підвищуючи продажі та задоволеність клієнтів.
Яскравим прикладом є компанія ZALORA, яка впровадила багатофункціонального месенджера-бота зі штучним інтелектом для оптимізації операцій онлайн-підтримки та маркетингу. Вплив був значним: понад 2,4 мільйона нових користувачів обслуговувалися протягом року та понад 4 мільйони розмовних сеансів, що демонструє масштабованість та ефективність стратегій розгортання чат-ботів у роздрібному обслуговуванні клієнтів.
Крім цього, використання чат-ботів є й в державному секторі для покращення надання послуг. Наприклад, у лютому 2023 року уряд Одіші в Індії запустив чат-бот Ama KrushAI для агросектора. Цей чат-бот із підтримкою штучного інтелекту пропонує фермерам інформацію про агрономічні практики, державні схеми та кредитні продукти від понад 40 кооперативних і комерційних банків.
Додайте коментар