Як визначити особливості поведінки працівника за типологією MBTI
10 березня 2023 8 хв. читання

Як визначити особливості поведінки працівника за типологією MBTI

Поради#Рішення#Технології#Аналіз

Про що:

У попередньому матеріалі ми розповідали, як визначити сильні та слабкі сторони співробітника за допомогою інструменту DISC. Проте крім нього, особливості поведінки людини можна дізнатися завдяки інструменту MBTI (Myers-Briggs Type Indicator). Детальніше — розповідаємо у статті.

Зміст

Що таке MBTI?

У яких сферах використовують MBTI?

Як виглядає типологія MBTI?

Як користуватися інструментом MBTI?

Розшифровка та аналіз результатів

Висновки

Що таке MBTI?

MBTI (Myers-Briggs Type Indicator, тобто індикатор типу Маєрс-Бріґґс) — це один з популярних у світі інструментів визначення типу особистості. При чому важливо зазначити, що MBTI є саме інструментом, а не тестом чи психологічною оцінкою. Про це йдеться на сайті Фонду Маєрса та Бріґґса.

MBTI протягом 1942-1944 років розроблювали американські письменниці й психологині Ізабель Бріґґс Маєрс та її мати Кетрін Бріґґс. Інструмент допомагає визначити сильні та слабкі сторони людини, схильність до певної професії, можливі кар’єрні переваги та сумісність з іншими людьми.

Жінки вперше випробували MBTI на фокус-групі з 20 родичів і друзів, оскільки їхні типи їм були відомі зі спостережень протягом багатьох років. Поступово кількість людей для фокус-груп зростала, виходячи за рамки сім’ї та знайомих. У 1975 році Ізабель Бріґґс Маєрс й доктор філософії та клінічний психолог Мері МакКоллі заснували некомерційну організацію «Центр прикладних програм психологічного типу», де й використовували MBTI у своїй практиці.

У яких сферах використовують MBTI?

MBTI був предметом багатьох дослідницьких проєктів. Попри те, що деякі вчені вважають його недосконалим, він знайшов своїх прихильників у більшості країн світу та офіційно доступний 21 мовою. MBTI використовується у таких напрямках:

  • Під час формування команд у компаніях, щоб визначити схильність до виду діяльності працівника, характер розв’язання питань та особливості поведінки. А також щоб покращити процес адаптації для нових співробітників, враховуючи їхні особистісні уподобання.
  • Під час кар’єрного консультування, щоб зрозуміти, які професії найбільш підходять для типу особистості.
  • Під час маркетингового аналізу для вивчення поведінки клієнтів та розвитку стратегій маркетингу.
  • Під час освітнього процесу у навчальних закладах, щоб допомогти студентам дізнатися, як їхні особистісні уподобання пов’язані з вибором освіти та майбутньої кар’єри, зрозуміти сильні та слабкі сторони, а також удосконалити методи свого навчання.
  • Для особистого опрацювання свого типу, щоб зрозуміти, які навички потрібно удосконалювати. Також визначити, як це може впливати на особисті та професійні стосунки.

Отже, MBTI може бути корисним для різних галузей, які вимагають взаємодії з людьми.

Як виглядає типологія MBTI?

На базі ідей швейцарського психіатра Карла Густава Юнга, який у 1921 році визначив, що кожна людина має свій психологічний тип, Ізабель Бріґґс Маєрс та Кетрін Бріґґс створили 4 шкали, на яких ґрунтуються 16 типів особистостей:

  1. Екстраверсія (Е, Extraversion) — Інтроверсія (I, Introversion). Шкала визначає, як людина себе відчуває в оточенні інших. Як екстраверт, який полюбляє спілкуватися з колегами та працювати у команді. Або як інтроверт, який бажає розв’язувати робочі завдання наодинці, бо не відчуває заряд енергії після проведення часу з іншими людьми.
  2. Відчуття (S, Sensation) — Інтуїція (N, Intuition). Шкала визначає, як люди збирають інформацію з навколишнього світу. Тобто вони віддають перевагу відчуттям та практичному досвіду або інтуїції, враженням та абстрактним теоріям.
  3. Мислення (T, Thinking) — Почуття (F, Feeling). Шкала визначає, як люди приймають рішення на основі того, як збирають інформацію. Тобто вони віддають перевагу мисленню, роблячи акцент на фактах і об’єктивних даних, або почуттям, враховуючи емоції свої та інших.
  4. Судження (J, Judgment) — Сприйняття (P, Perception). Шкала визначає, чи люди віддають перевагу структурованості та твердим рішенням, чи полюбляють спонтанність та свободу у прийнятті рішень.
Шкали, на яких ґрунтуються 16 типів особистостей Маєрс-Бріґґс

Шкали, на яких ґрунтуються 16 типів особистостей Маєрс-Бріґґс

Як користуватися інструментом MBTI?

Дізнатися тип особистості за шкалою Маєрс-Бріґґс можна за допомогою різних онлайн-ресурсів. Зокрема, MBTI тест українською мовою ви зможете пройти за посиланням. Він займає приблизно 10-12 хвилин.

Перед вами буде зображено твердження та шкала під ним з 7 кружечків від «Згоден» до «Не згоден», а також варіант «Нейтрально» для тих, хто не знає, як відповісти. Необхідно уважно прочитати твердження (їх усього 60) та вибрати варіант відповіді. Важливо довго не роздумувати, а визначатися на основі першої реакції. Тут немає правильних чи неправильних відповідей.

Приклади тверджень:

  • Вам важко представляти себе іншим людям.
  • Ви намагаєтеся якомога швидше відповідати на електронні листи та не можете лишати скриньку вхідних листів невпорядкованою.
  • Зазвичай ви не починаєте розмову першим.
  • Ви надто переживаєте за те, що про вас думають інші тощо.

Розшифровка та аналіз результатів

Аналіз результатів створюється на основі підрахунку балів з кожної шкали. Так ви отримаєте один з 16 типів особистості, де його назва — це набір з чотирьох букв E, I, S, N, T, F, J, P. Кожному типу присвоїли визначення. Наприклад, ISFP (Захисник), ISFP (Авантюрист), ESTP (Підприємець) тощо.

Типи особистості Маєрс-Бріґґс

Типи особистості Маєрс-Бріґґс

Після визначення типу особистості на сайті ви отримаєте повноцінний огляд з детальним описом за кожним з критеріїв:

  1. Загальний огляд особистості.
  2. Сильні та слабкі сторони.
  3. Поведінка у стосунках з партнером або партнеркою.
  4. Поведінка під час дружніх стосунків.
  5. Поведінка у батьківстві.
  6. Схильність до професії та поведінка у роботі.
  7. Робочі звички.
  8. Дізнаєтеся, хто з відомих персон має такий самий тип особистості.

Втім, отримавши результати, ви можете не погодитись з ними, адже вони, на вашу думку, не відображатимуть те, як ви поводитеся. На це може впливати настрій під час відповідей, довготривале розмірковування над твердженням, психологічний тиск керівника, щоб відповідати його баченню, а не бути собою.

Крім того, серед причин можливої похибки — неповне розуміння критеріїв. Наприклад, ви можете сприймати інтроверсію як «сором’язливість», хоча це різні речі, адже інтроверт не завжди сором’язлива людина. У команді він може себе активно проявляти, проте згідно з його типом особистості це йому не до вподоби.

Показник MBTI — не є статичним параметром. Скориставшись інструментом пізніше, ви можете отримати інший результат, адже ви теж змінюєтесь: ваш досвід, світогляд, навички тощо.

Висновки

За допомогою MBTI можна зрозуміти, як поводиться людина у різних сферах життя і як з нею найефективніше взаємодіяти та працювати. Якщо, наприклад, ваш колега інтроверт, а ви екстраверт, то ви зможете краще зрозуміти його дії, коли він не поспішає виконувати завдання разом з командою, а прагне зробити його самостійно, бо йому так комфортніше.

Крім того, дізнавшись більше про свій тип особистості, ви можете знайти нові шляхи розв’язання проблем. Так, якщо ви виявите, що схильні до інтроверсії, то зрозумієте, чому вам комфортніше працювати вдома та виберете професію з віддаленим типом роботи. А якщо екстраверт — то роботу в офісі.

Втім, варто брати до уваги, що жоден тип особистості не є «кращим» або «гіршим», ніж інший. MBTI не можна використовувати для пошуку недоліків. Його мета — просто допомогти дізнатися більше про себе або іншу людину.

Визнаючи певні відмінності, команда може краще розподіляти завдання та працювати разом над досягненням бізнес-цілей. Знання того, що найкраще підходить вашому типу, може дати вам нові ідеї щодо розв’язання проблем, боротьби зі стресом, конфліктів і керування своїми робочими звичками.

Попри все, що ви зараз дізналися, пам’ятайте, за словами Ізабель Бріґґс Маєрс, кожна людина сама визначає свої справжні переваги.

Поради#Рішення#Технології#Аналіз

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#2024#Бізнес
#Бізнес#Менеджмент #Київстар
#BigData#Microsoft365#Тренд#БігДата#Офіс365
#Рішення#Тренд#Київстар
#ADWISOR#BigData#ПортретКлієнта#Look-alike#Клієнт#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки#Бізнес#Геоаналітика#Теплокарта#Heatmap
#ADWISOR#BigData#Look-alike#ШтучнийІнтелект#Інновації
#ADWISOR#BigData#Look-alike#SMS#СмсРозсилка#ПортретКлієнта#Клієнт#Геоаналітика#Теплокарта#Heatmap
#ADWISOR#ТаргетованіРозсилки#SMS

Підпишіться на новини Kyivstar Business Hub до 15 серпня і отримайте доступ до Київстар ТБПідпишіться на розсилку