Збій онлайн-сервісів: що втрачає бізнес та як захистити IT-інфраструктуру
16 листопада 2023 7 хвилин читання

Збій онлайн-сервісів: що втрачає бізнес та як захистити IT-інфраструктуру

Поради#ІнтернетДляБізнесу#MicrosoftAzure#Кібербезпека#Кібератака#Бізнес#IPтелефонія#ATC#ДатаЦентр

Про що:

Кожна хвилина простою онлайн-сервісів — втрачені гроші компанії та удар по її репутації. Наприклад, шестигодинний збій у Facebook Inc. у 2021 році, за підрахунками, міг коштувати корпорації майже $100 млн прибутку та призвів до падіння акцій на 5%. 

І хоча зовсім уникнути простоїв сервісів неможливо, їх реально мінімізувати. Для цього розбираємось у причинах, наслідках і запобіжниках збоїв. А також пропонуємо рішення, які дозволять зробити інфраструктуру більш стійкою, щоб уникнути фінансових втрат і зберегти клієнтів.

Зміст

Чому виникають збої в роботі онлайн-сервісів

Якими можуть бути наслідки збоїв для компанії

5 рішень, як мінімізувати ризики простоїв

Чому виникають збої в роботі онлайн-сервісів

Розуміючи потенційні причини простоїв, можна передбачити слабкі місця в інфраструктурі та зменшити наслідки проблем. Які це причини: 

  • Людський фактор. Дослідження Uptime Institute показує, що майже 40% компаній зазнали збоїв у роботі сервісів через людські помилки. 85% цих інцидентів пов’язані з недотриманням персоналом робочих процедур або недоліками в самих процесах і процедурах.
  • Перевантаження серверів. Неочікувано високий трафік та його раптові стрибки можуть перевищити потужність серверів та спричинити збій. 
  • Проблеми з електроживленням. Перебої в електропостачанні — причина 43% відключень сервісів, через які компанії несуть значні фінансові втрати.
  • Апаратні збої. Якщо «залізо» не обслуговувати та вчасно не замінювати, воно виходитиме з ладу і спричинятиме простої сервісів. Негативні наслідки будуть особливо відчутними для компаній, які зберігають усі дані на власних локальних серверах.
  • Збої в програмному забезпеченні. Неналежним чином налаштовані програми, проблеми з оновленнями або конфлікти між різними додатками — усе це може призвести до труднощів у роботі сервісів.
  • Кібератаки. До 2025 року кіберзлочини спричинятимуть збитки на $10,5 трлн щорічно. Зокрема до простоїв сервісів часто призводять DDoS-атаки, зловмисне програмне забезпечення та програми-вимагачі.

Якими можуть бути наслідки збоїв для компанії

Через простій онлайн-сервісів бізнес тимчасово втрачає можливість обслуговувати клієнтів, продавати свої товари чи послуги та виконувати інші зобов'язання. Як результат — великі прямі збитки. За даними Uptime Institute, частка збоїв IT-інфраструктури вартістю понад $100 тис. у 2022 становила 60%. Тоді як у 2019-ому цей показник дорівнював 39%. А частка збоїв, вартість яких перевищує $1 млн, зросла з 11% до 15% за той самий період.

Але прямі втрати — не єдиний результат простоїв. Також збої онлайн-сервісів можуть призводити до таких наслідків:

  • Невиконані зобов’язання перед клієнтами. Багато компаній мають зобов’язання за угодами про рівень обслуговування. Збій сервісів не дозволяє виконувати ці зобов'язання у повному обсязі, що тягне за собою штрафні санкції. 
  • Марні маркетингові витрати. Бізнес вкладає чималі кошти у просування та збільшення трафіку на онлайн-ресурси. Коли ж сервіси дають збій, усі маркетингові активності для залучення користувачів знецінюються. Адже якщо маркетинг спрацьовує, споживач приходить на ваш неробочий ресурс і не взаємодіє з брендом.
  • Зіпсована репутація бренду. Збій в роботі сервісів шкодить довірі до вашого бізнесу та може обернутися втратою наявних клієнтів і зменшенням кількості потенційних. Навіть якщо антикризова комунікація буде швидкою та якісною. Наприклад, дослідження хмарної компанії Infrascale показало, що 37% опитаних компаній втратили клієнтів після простою вебсайту.
  • Втрата даних. Збій у роботі сервісів може призвести до втрати даних як самої компанії, так і її клієнтів, що матиме серйозні юридичні та фінансові наслідки.
  • Втрачена продуктивність. Простій негативно впливає не лише на клієнтів, але й на співробітників компанії. Несправність сервісів може уповільнити або зовсім заблокувати роботу команд на години чи навіть дні. Це ставить під загрозу виконання щоденних задач і реалізацію стратегічних проєктів. 
  • Потенційна загроза плинності кадрів. Через збої співробітники витрачають додатковий час, щоб відновити функціональність сервісів, комунікувати з клієнтами та реагувати на скарги. Якщо подібні ситуації відбуваються часто, мотивація працівників падає, тому вони можуть почати шукати інше, більш надійне, місце роботи.

5 рішень, як мінімізувати ризики простоїв

Простоїв неможливо уникнути на 100%. Але є рішення, які дозволяють зменшити ризик збоїв і пом'якшити їхні наслідки. 

Обирайте провайдера з гарантією надійності

Орієнтуйтесь на такі критерії:

  • Підписання угоди про рівень обслуговування (SLA). Це договір, в якому провайдер і клієнт фіксують основні умови обслуговування: які послуги мають бути надані, в якому обсязі та за який період часу. 
  • Технічна підтримка 24/7. Для стабільності бізнесу важливо, щоб провайдер був готовий розв'язувати проблеми у функціонуванні сервісів у будь-який час доби. Тому оператор повинен мати цілодобову техпідтримку.

Створення резервних каналів зв’язку. Це дозволить мати  доступ до інтернету попри непередбачувані збої. Наприклад, Київстар пропонує резервування фіксованого інтернету для бізнесу на рівні каналів зв’язку та обладнання.

Інтернет для бізнесу

Інтернет для бізнесу

Інтернет в окремих будівлях

Інтернет з гарантованою швидкістю для бізнесу в ТРЦ, бізнес-центрах, дата-центрах та інших офісних або промислових будівлях. Підключайте зі знижкою до 50% на перші пів року.

Консолідуйте сервіси

За можливості, підключайте кілька сервісів у одного провайдера. Наприклад, для стабільної комунікації вашій компанії потрібен фіксований інтернет, IP-телефонія та хмарна АТС — між рішеннями від одного постачальника буде менше конфліктів і розривів зв'язку, що знижує ризик простоїв сервісів.

Мігруйте в хмари

Перенесення частини IT-інфраструктури в хмари зменшить ризик збоїв у роботі сервісів через пошкодження обладнання, відключення електроенергії, бойові дії чи стихійні лиха. Наприклад, Microsoft Azure дозволяє безпечно зберігати та обробляти дані у понад 100 дата-центрах у 60+ регіонах світу.

Хмари та зберігання даних

Хмари та зберігання даних

Microsoft Azure від Київстар

Глобальна хмарна платформа для безпечного розгортання IT-інфраструктури. Розробляйте нові продукти, тестуйте, налагоджуйте внутрішні бізнес-процеси без утримання фізичних серверів.

Також для захисту даних бізнесу варто використовувати сервіси: 

  • Azure Backup — резервне копіювання даних у хмару. Ви можете налаштувати бекапи файлів, програм, систем, віртуальних машин або цілої інфраструктури, щоб у випадку збоїв не втратити важливу інформацію.
  • Azure Site Recovery — сервіс для оперативного відновлення даних (DRaaS), який гарантує стабільну роботу інфраструктури під час аварій або непередбачених збоїв. Він дозволяє створити репліку робочих навантажень із фізичних і віртуальних машин.

Розміщуйте обладнання у захищених дата-центрах

Обираючи комерційний дата-центр для розміщення власного серверного обладнання або його оренди, звертайте увагу на рівень надійності майданчика. Оптимальним варіантом для бізнесу вважаються дата-центри, які відповідають стандарту Tier III від Uptime Institute. Це майданчики з високим рівнем надійності, відмовостійкості та безпеки — час простою дата-центру з рівнем Tier III не перевищує 96 хвилин на рік. Для порівняння: для Tier II цей показник становить 22 години.

Хмари та зберігання даних

Хмари та зберігання даних

Комерційний дата-центр

Дата-центр з найвищим рівнем надійності Tier-III. Технологічний майданчик в Україні, де ви можете розмістити своє серверне обладнання або орендувати наше.

Захищайте інфраструктуру комплексними рішеннями

Щоб запобігти простою онлайн-сервісів через дії кіберзлочинців, потрібен багаторівневий захист IT-інфраструктури. Важливо використовувати інструменти, які будуть вчасно виявляти вразливі місця в системі та блокувати загрози різних типів. Експерти Київстар допоможуть підібрати ефективні рішення для кібербезпеки вашого бізнесу, які гарантують комплексний захист ваших сервісів.

Кібербезпека

Кібербезпека

Рішення для кібербезпеки бізнесу

Інструменти, які комплексно захистять IT-інфраструктуру, сервіси та хмарні рішення компанії від кіберзагроз різних типів.

Поради#ІнтернетДляБізнесу#MicrosoftAzure#Кібербезпека#Кібератака#Бізнес#IPтелефонія#ATC#ДатаЦентр

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#ДатаЦентр#Colocation#MicrosoftAzure#Azure#Бізнес#AzureStack
#IPтелефонія#Microsoft365#Бізнес#Офіс365#ATC#STARKASA#VPN#Azure#MicrosoftAzure
#Azure#MicrosoftAzure#Рішення
#MicrosoftAzure#Azure#ХмарніРішення#AzureStack#AzureBackup
#ДатаЦентр#Colocation#Azure#AzureStack#ЦОД#ХмарніРішення#ХмарнаІнфраструктура#MicrosoftAzure#Дата-платформа#Бізнес#VPN
#Київстар#ДатаЦентр#Захист#Colocation#AzureStack#Azure#ХмарніРішення
#ДатаЦентр#ЦОД#Colocation#AzureStack#ЦентрДаних#MicrosoftAzure#Azure#Бізнес
Кіберзлочини в Україні: як бізнесу захиститися від хакерських атак26 квітня 2021 12 хвилин читання

Кібератаки: чи можна від них захиститися?

#Кібербезпека#Кібератака#Захист#Cybersecurity#AntiDDoS#DDoS-атака

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новин та отримайте промокод на Київстар ТБПідпишіться на розсилку