Міграція в хмару: ТОП-10 поширених запитань

27 Серпня 2020
Огляди ринку
icon
230

Сучасні компанії розділилися на тих, що вже перейшли в хмару й оцінили її переваги, і тих, що поки не визначилися, користуватися хмарними рішеннями чи ні. В Україні розвитком цієї технології активно займається Київстар. Телеком-оператор спільно з Microsoft популяризує продукти та послуги у сферах IoT, Big Data, штучного інтелекту та хмарні сервіси для бізнесу. В цій статті Київстар і редакція Mind постаралися відповісти на 10 важливих питань, які хвилюють підприємців під час перенесення IT інфраструктури в хмару.

1. Перейти в хмару: що це значить для бізнесу?

Міграція в хмару дозволяє скоротити значну частину IT-інфраструктури компанії, заощадити на її обслуговуванні без погіршення ефективності роботи, збільшити гнучкість системи і її здатність справлятися з піковими навантаженнями. Для роботи в хмарі потрібні лише підключення до швидкісного інтернету, комп’ютери або ноутбуки. Інфраструктуру хмари обслуговує провайдер послуги. IT-фахівцям компанії залишається розвивати продукти або напрямки. Наприклад, якщо в кризовий період навантаження на IT-інфраструктуру бізнесу різко зменшиться, частина серверів буде простоювати даремно. За використання хмарних рішень можна швидко та просто відмовитися від надлишку потужності.

2. Хмарні сервіси для бізнесу — тренд чи необхідність?

Мода на використання хмарних рішень обумовлена ​​їх істотними перевагами: ​​в умовах постійного розвитку технологій хмара дозволяє бути гнучкими та не витрачатися на обладнання, яке швидко застаріває. За обмеженого бюджету без великих витрат на техніку бізнес отримує доступ до необхідних потужностей і найсучасніших інструментів. А вивільнені ресурси може направити на стратегічний розвиток: розширення, розробку нових продуктів і напрямків.

Хмарні технології дають можливість прискорити старт, швидко масштабувати IT-інфраструктуру, посилити її гнучкість і доступність. Проведення тендеру і стандартна процедура закупівлі займають до трьох місяців, а для підключення хмари достатньо підписати договір з провайдером і натиснути кілька клавіш. Водночас вам не потрібен сервер за $ 10 000, адже технічне забезпечення бере на себе постачальник послуг.

Показовими щодо гнучкості та масштабованості є «чорна п’ятниця» або «кіберпонеділок», які проходять з екстремальними навантаженнями на системи. Але навіть якщо компанія запустить акцію, що має попит, в менш популярний час, а обладнання все одно «ляже», в кращому випадку це закінчиться відсутністю доходу, в гіршому — збитками та втратою репутації. Хмарні ресурси можна наростити дуже швидко, а отже такі конфузи бізнесу не загрожують. Тому сьогодні в напрямку хмарних технологій рухається бізнес в усьому світі. Наприклад, хмарний сервіс Microsoft Azure вже використовують 95% компаній зі списку Fortune 500.

3. Як побудований процес роботи в хмарі?

Як вже зазначалося раніше, підтримку і налаштування обладнання беруть на себе IT-фахівці провайдера. Працівники на боці бізнесу потрібні для того, щоб займатися обслуговуванням хмарного середовища. Сама ж модель застосування хмари може варіюватися, залежно від потреб бізнесу.

Найчастіше провайдери пропонують три моделі використання хмарних рішень:

  • IaaS — інфраструктура як сервіс. У цьому випадку компанії потрібні тільки ресурси постачальника послуг, оскільки платформу для хмари та програмне забезпечення бізнес розгортає самостійно.
  • PaaS — платформа як сервіс.
  • SaaS — програмне забезпечення як сервіс.

Бізнес-клієнти Київстар можуть приєднати платформу Microsoft Azure, яка дає доступ до понад 100 PaaS-сервісів від Microsoft та інших партнерів, щоб розробляти, тестувати та доставляти додатки, обробляти та обчислювати дані.

4. Хмарні рішення — це безпечно?

Який би великий відділ інформаційних технологій не обслуговував технічну систему бізнесу, лише обрані компанії можуть собі дозволити таку ж відмовостійкість, як в IT-гігантів Google, Microsoft і Amazon. Хмара ж розв’язує цю проблему: в разі відключення одного із серверів середовище перемикається на інше віртуальне сховище без втрати даних і працездатності системи. Також «дзеркальність» допомагає убезпечити компанію від ризику «покласти» весь бізнес під час кібератак або інших форс-мажорів. Такі нюанси особливо актуальні для компаній, які зобов’язані зберігати дані на виключно на території України, наприклад, державних і фінансових установ.

5. Чи дорого коштуватиме міграція в хмару?

Перехід на хмарні сервіси не можна розглядати просто як спосіб економії. Цей проєкт має підтримувати розвиток компанії, сприяти експансії, спрощувати запуск нових продуктів або напрямків. Тобто суть застосування хмарних технологій не в тому, щоб інвестувати й чекати повернення вкладень, а в тому, щоб використовувати ту кількість ресурсів, яка необхідна для вирішення завдань у певний момент. Адже в разі потреби ресурси можна докупити онлайн всього за кілька кліків, уникаючи тендерів та закупівель, а коли потреби бізнесу зменшуються, від них так само легко відмовитися. Завдяки цьому всі ресурси й сервіси використовуються з максимальною ефективністю, без простою і витрат «на майбутнє, про всяк випадок».

 6. Як сплачувати за використання хмари?

Особливості оплати хмарних сервісів для бізнесу залежать від умов конкретного провайдера. Найчастіше йдеться про щомісячну абонентську плату за використані ресурси. Крім того, такі великі міжнародні провайдери, як Microsoft, Amazon і Google тарифікують також кожне звернення до даних, що зберігаються в хмарі. Тому в компаній з великими й часто затребуваними базами даних витрати на звернення можуть у рази перевищувати витрати на ресурси. Місцеві провайдери не витрачають стільки на канали зв’язку й зазвичай не тарифікують звернення до хмарних баз. Водночас вони більш зацікавлені в стабільній абонентській платі, а глобальні гравці більш гнучкі.

Існують тарифи, які поєднують ці особливості. Наприклад Київстар дає можливість користуватися глобальною хмарою Azure і локальним Azure Stack. Завдяки цьому бекапи клієнтів можуть зберігатися в глобальній хмарі, а інформація, що використовується регулярно, — в Azure Stack. У такий спосіб клієнти можуть економити та користуватися послугами одного з лідерів ринку.

7. Чи скоротить міграція в хмару витрати на персонал?

 Можливо, після переходу на хмарні технології компанії знадобитися менше IT-фахівців. Але вони все одно будуть потрібні, просто їх завдання і ролі в IT-відділі трансформуються. Обслуговування серверів і боротьба з багами ляже на плечі провайдерів, а тим часом ваші IT-співробітники зможуть зосередитися на вирішенні стратегічних завдань, розробці та поліпшенні продуктів компанії.

8. Хмарне рішення гнучке або стандартизоване?

Хмара — віртуальна, і тому є гнучким середовищем. Проте залежно від постачальника послуг співвідношення гнучкості та стандартів може варіюватися. Кожен провайдер має свій набір сервісів для бізнесу, до яких він надає доступ, додаткових бізнес-послуг, окремих тарифів тощо. Київстар пропонує платформу Azure Stack, за допомогою якої можна гнучко працювати з даними клієнта, розподіляти інформацію між різними дата-центрами, підбирати тарифікацію і послуги індивідуально, згідно з потребами бізнесу.

Наприклад, сьогодні особливою популярністю користується гібридна хмара. Технологія дозволяє бізнесу користуватися послугами одного зі світових лідерів, з іншого боку — зберігати дані в межах України (у Microsoft, Amazon і Google немає дата-центрів на території нашої країни). Це компромісне рішення, користуючись яким, немає потреби зберігати дані в хмарі локальної компанії, а купувати сервіси у глобального провайдера.

9. Які умови необхідні для доступу до хмарного сервісу?

 Доступ до якісного та швидкого інтернету — основа для комфортної роботи в хмарі. Наприклад, у Microsoft є своя мережа передачі даних між дата-центрами. Дані спочатку завантажуються в мережу і вже звідти розподіляються між серверами, що збільшує швидкість роботи системи та скорочує затримки. Українські користувачі Azure можуть отримувати доступ до хмари за допомогою публічної мережі або виділених каналів, за які необхідно доплатити.

Однак бізнес-клієнтам Київстар за використання фіксованого інтернету компанії у випадку, коли трафік йде всередині мережі, за виділений канал додатково платити не потрібно. Крім того, якщо компанія вже користувалася послугами дата-центру Київстар, наступним кроком може стати колокейшен. У такому разі сервер клієнта розміщують у тому ж дата-центрі, що й Azure Stack, що мінімізує відстань і збільшує швидкість передачі даних.

10. Хмарні рішення від одного провайдера — це зручно?

Якщо використовувати віртуальні сервіси й зберігати дані в хмарі одного провайдера, це скоротить число партнерів, спростить і прискорить вирішення робочих завдань і питань. Адже потрібен лише один акаунт, єдиний договір і рахунок для оплати.

Київстар — найбільший оператор мобільного зв’язку та інтернет-провайдер, тому може зробити клієнту пакетну пропозицію, яка має всі необхідні сервіси: мобільний зв’язок, віртуальне сховище даних, StarTeams, віртуальну АТС, Microsoft Office 365, Big Data та інше. Для того, щоб організувати точку входу в сервіси, потрібен тільки один акаунт-менеджер від компанії. Він буде залучати до вирішення завдань менеджерів різних підрозділів, але у клієнта в будь-якому випадку буде єдина точка входу, управління й оплати.

Більшість голосових бізнес-тарифів Київстар включають підписку на віртуальну мобільну АТС і Microsoft Office 365 без додаткової абонплати. Сервіс StarTeams поєднав у одному інтерфейсі фіксовану телефонію, цифрові можливості Microsoft Teams і віртуальну АТС. Вийшов єдиний робочий простір, який допоможе налагодити всі бізнес-процеси віддалено, без прив’язки до офісу. Щоб підключити StarTeams або отримати доступ до хмари Microsoft Azure, не потрібно купувати спеціальне обладнання або програмне забезпечення, досить укласти договір з телеком-оператором.

icon
230