Про що:
З 2020 року використання хмарних технологій почастішало. Глобальна пандемія підштовхнула бізнес до адаптації за нових умов: перехід у цифрове середовище для надання послуг та спілкування з цільовою аудиторією. У 2022 році цей процес продовжиться.
Зміст
Як з’явилася хмара
3 види хмарних технологій та їх застосування
Хмара: навіщо, чому та як використовувати?
Звичайний сервер vs хмара: що вибрати?
6 міфів про хмарні технології
Чому хмара — це необхідність?
За даними опитування, проведеного компанією Accenture за участю 750 менеджерів та управлінців у сфері IT з 17 країн, 80% компаній прагне перейти до хмарних технологій як потрібного інструменту для роботи в умовах невизначеності. Також 87% опитаних описують хмару як один з основоположних інструментів у стратегії ефективного економічного та технічного розвитку.
Як з’явилася хмара
Хмара була створена ще до розповсюдження інтернету та появи комп’ютерів у кожному будинку. Компанія IBM у 1950-х вперше використала великі електронно-обчислювальні машини для зберігання величезного масиву даних.
На початку XXI століття Amazon першим створив хмарний продукт у звичному для сучасного користувача вигляді. Поширили та підвищили популярність даної технології у 2009 році Google та Microsoft. Вони створили хмарні рішення масовим продуктом сучасності.
Згідно з квітневим звітом Gartner за 2021 рік близько $400 млрд становить обсяг ринку хмарних сховищ у світі. Також дослідження показало, що щорічне збільшення обсягів сягає 23%. Бізнес розуміє необхідність використання безпечних способів дистанційного керування своїми даними.
Варто взяти до уваги, що перехід до хмари не є панацеєю. Усі витрати не скоротяться в одну мить, а для вибудовування ефективних бізнес-процесів потрібен час та зусилля. Насамперед важливо розуміти головну мету переходу та які завдання мають бути вирішені. Після цього вибрати набір та обсяг хмарних сервісів для досягнення кожного з поставлених завдань.
3 види хмарних технологій та їх застосування
Вирізняють три основних види моделей надання хмарних сервісів.
IaaS
Перший вид — «інфраструктура як послуга». Ви використовуєте хмарні ресурси постачальника, а платформу та програмне забезпечення розгортаєте самостійно. Як правило, клієнти IaaS — це системні адміністратори компаній. Такий варіант дозволяє бізнесу збільшити IT-простір під час використання наданої постачальником віртуальної потужності.
Також за допомогою IaaS організація отримує можливість перейти від фізичних серверів до віртуальних, швидко позбавившись старого обладнання. Існує можливість запускати на одному сервері кілька віртуальних комп’ютерів з різними операційними системами та програмами. Таким чином, можна досягати найбільшої віддачі від інвестицій. Щоб перетворити капітальні витрати на операційні, передати обслуговування на аутсорс та отримати переваги віртуалізації в хмарі.
При цьому споживання ресурсів легко контролюється та змінюється. За потреби в пік навантаження вони зростають, а при зменшенні потреби знижуються.
PaaS
Другий різновид — «платформа як послуга». Вам надається доступ до операційних систем, засобів розробки та тестування, систем управління базами даних. Таким хмарним простором для виконання аналітичних та архітектурних завдань зазвичай користуються програмні розробники.
Це рішення призначене для управління даними, аналітики, розробки програм та додатків. За допомогою PaaS реалізація проєктів відбувається швидше. Зазвичай цьому варіанту віддають перевагу компанії або розробники, які вже мають досвід роботи в хмарному середовищі.
SaaS
І останній тип — «програмне забезпечення як послуга». Це найпоширеніша хмарна модель. Підходить як окремим користувачам, так і компаніям, які воліють використовувати лише готові рішення, без необхідності занурення в особливості хмарних технологій.
SaaS дозволяє вирішувати прикладні завдання бізнесу, такі як налаштування сервісів електронної пошти, розробка сайтів за заготовленими шаблонами, робота з CRM-системою, бізнес-аналітика даних. Програми та сервіси розробляє та обслуговує провайдер, розміщує їх у хмарі, пропонуючи їх кінцевому користувачеві через браузер або програму на його комп’ютері.
Хмара: навіщо, чому та як використовувати?
Тенденція розвитку ринків активно підштовхує бізнес переходити до хмари. Неймовірне зростання кількості даних потребує більш серйозної роботи IT-фахівців, розвитку нових інструментів аналітики та збільшення ціни за зберігання інформації у дата-центрах.
При зберіганні даних компанії на фізичних серверах знижується гнучкість процесів, менше можливостей для зростання та масштабування бізнесу. З використанням хмарних рішень такі питання досить швидко вирішуються. При цьому, надається безпечне та надійне віртуальне середовище для роботи та зберігання даних. Всі переваги переїзду до хмари організація отримує за допомогою Microsoft Azure. Це спеціальна хмарна платформа, з якою компаніям швидко та зручно створювати сервіси, змінювати та контролювати їх, отримувати все необхідне для виконання бізнес-завдань. В Україні бізнес може звернутися до місцевого партнера Microsoft — оператора мобільного зв’язку та цифрових рішень Київстар.
З хмарною платформою Microsoft Azure легко масштабувати готові бізнес-рішення без побудови додаткової IT-інфраструктури; платформа із захистом даних та швидким пошуком потрібної інформації. Аналітика та обробка даних відбуваються у 100 дата-центрах, які розташовані у понад 60 регіонах світу. Тарифікація моделі проходить за гнучким сценарієм, тому компанії можуть платити лише за той обсяг ресурсів, які вони використовують зараз.
Переваги використання Microsoft Azure:
- захищене зберігання інформації;
- резервне копіювання та відновлення даних після аварій;
- дистанційний доступ та можливість ведення бухгалтерії у хмарі;
- перерозподіл витрат (Capex на Opex), що дозволяє вивільнити бюджети на розвиток;
- стабільність виконання завдань, гнучкість та масштабованість.
Microsoft Azure дозволяє комбінувати моделі IaaS та PaaS. Таке поєднання закриває до 99,9% завдань бізнесу, пов’язаних з інформаційними технологіями. IaaS надає можливість розгортати IT-інфраструктуру в хмарі Azure, а PaaS забезпечує доступ до понад 200 сервісів Microsoft та його партнерів.
Хмари та зберігання даних
Microsoft Azure від Київстар
Глобальна хмарна платформа для безпечного розгортання IT-інфраструктури. Розробляйте нові продукти, тестуйте, налагоджуйте внутрішні бізнес-процеси без утримання фізичних серверів.
Звичайний сервер vs хмара: що вибрати?
Оренда сервера для зберігання інформації — це вже класичний варіант. Така віртуальність має низку переваг:
- більше безпеки та надійності завдяки дворівневому захисту та дата-центрам в усьому світі;
- гнучкість у використанні — обсяг сховища легко змінюється — він залежить від вкладених інвестицій та завдань користувача;
- пропонуються готові рішення для бізнесу без необхідності тривалого тестування та навичок програмування.
Фактичний перехід до хмари — полегшення завдання для айтівців. Тут нічого не потрібно починати з нуля, впровадження в наявний бізнес відбувається досить легко.
Але якщо хмара настільки перспективна, чому її використовують не всі? Існують певні бар’єри, міфи, які виникають через недостатні знання та нерозуміння переваг хмарних рішень.
6 міфів про хмарні технології
Однією з особливостей хмарних продуктів є багатофункціональність. На одній платформі можуть бути кілька сотень окремих продуктів для дослідження, візуалізації, аналізу, збору даних та інших процесів. У зв’язку з цим у багатьох виникають сумніви щодо безпеки та надійності міграції до хмари.
Міф № 1: Для хмари доведеться розширити штат
Вважають, що використання хмарних технологій вимагатиме від компанії найму спеціальних фахівців — від IT-архітекторів до менеджерів. Проте, всі роботи, пов’язані із застосуванням хмари, виконуються самим провайдером. Насправді перехід може навіть зменшити витрати на штат, тому що зникає необхідність лагодити фізичне «залізо».
Віртуальні хмарні послуги схожі на фізичні, персоналу можна провести онбординг, щоб познайомити з новими можливостями. В іншому співробітники Київстар допоможуть у налаштуваннях та підтримці при підключенні Azure.
Міф № 2: Хмара — це дорого
Оскільки хмара стала альтернативою центрам обробки даних, то порівнюють саме з ними. Вважається, що за оренду простору хмари потрібно платити щомісяця, а фізичний сервер купується один раз. Насправді ж і за сервер потрібно платити постійно — за обслуговування та електроенергію, що на нього витрачається. Також доводиться регулярно проводити ремонт та замінювати компоненти на нові.
Якщо для вас важливе розташування даних саме на території України, можна розміщувати їх у сховищах Київстар. Хмарний продукт Azure Stack з Київстар представлений як партнерське рішення між компанією Microsoft, яка надала технології, та Київстар — з дата-центром та власною напрацьованою експертизою.
Особливо вигідно використовувати хмару, якщо ваш бізнес постійно розвивається. Залучити більший потенціал віртуальних технологій набагато простіше та швидше, ніж постійно докуповувати сервери.
Хмари та зберігання даних
Azure Stack від Київстар
Інтегрована хмарна платформа, яка дає змогу зберігати дані у дата-центрі в Україні та мати доступ до 200+ інструментів глобальної хмари Azure.
Міф № 3: Після переходу до хмари не можна повернутися до традиційних технологій
Ще один розхожий міф — відсутність виходу з хмари на традиційні фізичні сервери. Насправді цей крок є настільки ж логічним у побудові бізнесу, як і оптимізація паперового документообігу, коли його переносять в електронний формат. Немає жодної проблеми у комбінуванні двох варіантів. У хмарі можна:
- запускати стартапи;
- випробувати нові ідеї;
- захищати свої дані у пік навантаження.
Cloud-технології — це спосіб захистити бізнес, зробити його більш гнучким та отримати можливість швидкого масштабування.
Міф № 4: Хмара може зламатися
Часто побоювання стосуються надійності та стійкості дата-центрів, де зберігаються дані компанії. Однак хмара має міцну відмовостійку систему. Навіть у разі реальної проблеми чи загрози вся інформація має кілька копій (можливість реплікації даних), дублюються канали електроживлення та охолодження.
Офісні фізичні сервери схильні до більшого ризику, особливо, якщо ви зберігаєте все в одному місці. Будь-який форс-мажор, аварія можуть призвести до повної втрати даних.
Міф № 5: ЦОД (центр обробки даних) — це більш надійно
Іноді здається, що фізичне розташування сервера прямо в офісі — це надійніше і краще контролюється. Насправді ж хмарні провайдери забезпечують значно більший захист даних.
Київстар надає комплексний захист, який забезпечує команда експертів. Самостійно без належного досвіду організувати гарний захист даних бізнесу значно складніше.
Міф № 6: Я втрачу все при DDoS-атаці
DDoS-атаки — це вторгнення хакерів, які блокують доступ до інфраструктури. Такі атаки можуть здійснюватися як на великі корпорації та компанії, так і на стартапи. Від цього не застраховані й фізичні сервери.
Хмарні платформи мають складне програмне забезпечення та оптимальні налаштування для протистояння таким загрозам. Так, під час кібератак автоматично починається відсікання невідомих запитів, перерозподіл та резервне копіювання даних.
Чому хмара — це необхідність?
Налаштувати гібридну роботу, забезпечити дистанційні робочі місця для працівників — звучить розумно. Важливо розуміти, що ведення бізнесу з використанням хмарних рішень особливо підходить для кількох секторів економіки. Microsoft у своїх технологічних розробках акцентує на таких напрямках:
- фінансово-аналітична діяльність;
- виробництво з автоматикою та профілактикою контролю;
- енергетична промисловість та логістика;
- торгівля та організація точок для продажу;
- державні структури та регульовані галузі з необхідністю планування та контролю бюджетних коштів.
Практично кожен напрямок здатний перевести свої дані, проєкти та розробки у хмарний простір. Ризики, яких бізнес часто побоюється при активній роботі у хмарі, практично зведені до мінімуму. До того ж переваг значно більше. Хмарні рішення від Київстар дозволяють працювати віддалено, налагодити комунікацію між усіма службами, робити резервне копіювання важливих даних, вибудовувати гнучку структуру бізнесу та швидко запускати нові проєкти.
Додайте коментар