Як відкрити ФОП і розпочати перші кроки у бізнесі

21 серпня 2023

9 хв.

Як відкрити ФОП і розпочати перші кроки у бізнесі

Про що:

Започатковуючи власну справу чи працюючи на українських і міжнародних платформах для фрілансу, українці все частіше обирають розпочинати свою діяльність як приватні підприємці (ФОП — фізична особа – підприємець). Зокрема, в червні 2023 їх зареєстровано рекордну кількість за останні три роки — майже 31,5 тисячі.

Водночас на що саме звертати увагу тим, хто прагне відкрити ФОП? Що може полегшити старт новоствореним підприємцям у своїй роботі? Ділимося лайфхаками у нашому матеріалі.

Зміст

На що важливо звернути увагу українцям, які прагнуть стати ФОП

Як відкрити ФОП: алгоритм кроків через державний портал «Дія»

Що слід враховувати підприємцю, який розпочав бізнес?

Що допоможе зробити перші кроки у новому бізнесі?

На що важливо звернути увагу українцям, які прагнуть стати ФОП

Відкриття власного бізнесу — це відповідальний крок. І перш ніж розпочати процес його реєстрації, слід проаналізувати, чим саме ви займатиметеся, і хто буде вашими клієнтами. У вас має бути чітке бачення вашої справи, адже це впливатиме на те, як правильно оформити ФОП.

Як обрати види діяльності ФОП?

Майбутньому підприємцю потрібно вибрати КВЕДИ — коди діяльності. КВЕД — це скорочена назва від Національний класифікатор України “Класифікація видів економічної діяльності”, який використовується при реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Ознайомитися з ним можна на сайті Opendatabot. Закон не встановлює жодних обмежень щодо кількості обраних КВЕДів, тож ви можете зазначити скільки завгодно видів діяльності. Обов’язково один КВЕД має бути основним видом діяльності, а додати чи змінити інші можна і пізніше.

Система оподаткування

Від обраних видів діяльності підприємця залежатиме і форма її оподаткування. У вас є можливість обрати один із трьох режимів оподаткування: спрощену систему, єдиний податок (5%) або загальну систему оподаткування. Кожен з них має свої особливості та обмеження, адже деякі види діяльності передбачають обмеження у виборі оподаткування, наприклад, як торгівля підакцизними товарами. Тому це питання слід вивчити заздалегідь, самостійно чи проконсультуватися з бухгалтером та юристом.

Важливо пам’ятати, що крім податків, підприємець сплачує ще й єдиний соціальний внесок (ЄСВ) за себе і найманих працівників на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Як відкрити ФОП: алгоритм кроків через державний портал «Дія»

1. Переконайтеся, що у вас є всі необхідні документи для реєстрації підприємництва: паспорт, ідентифікаційний код, декларація про майновий стан, довідка про відсутність судимостей та довідка, що ви не перебуваєте у зоні військових дій. 2. Зареєструйтеся в органах державної реєстрації. Для цього ви можете звернутися до місцевого органу Державної податкової служби України або зареєструватися через Єдиний державний портал послуг Дія. Ця процедура безкоштовна і проста.

Щоб зареєструвати ФОП через “Дію”, необхідно:

  • Отримати цифровий підпис — це можна зробити онлайн через Приват 24, Монобанк чи інші банківські сервіси за кілька хвилин.
  • Зареєструватися на порталі Дія в особистому кабінеті користувача.
  • Визначитися з видами діяльності, формою оподаткування (загальна чи спрощена, відсоток податку залежить від обраних кодів діяльності) — про це ми зазначали на початку статті.
  • Подати заяву. Після цього автоматично згенерується відповідь про подачу заявки на внесення до Єдиного державного реєстру (ЄДР). Уся процедура триває близько 10 хв.

Окремо реєструватися на обліку в Податковій службі вже не потрібно: після того, як відбудеться реєстрація в ЄДР, заявка в податкову надійде автоматично. За 1-2 робочих дні ви на свою електронну адресу отримаєте підтвердження про повну реєстрацію. Це означає, що ваш ФОП взято на облік, можна відкривати банківський рахунок і розпочинати діяльність.

3. Відкрийте банківський рахунок для ведення бізнесу. Більшість українських банків пропонують це зробити за спрощеною процедурою. Рекомендуємо ознайомитися з умовами обслуговування такого рахунку – він гривневий чи мультивалютний , які додаткові опції – від цього залежатиме вартість його обслуговування.Ця процедура теж займе у вас кілька хвилин.

А наступні пункти потрібні не для всіх підприємців:

Оформіть печатку. Якщо плануєте підписувати договори або взаємодіяти з органами державної влади, може бути зручно оформити печатку. Утім, для більшості підприємців вона необов’язкова.

Подбайте про РРО (реєстратор розрахункових операцій) — це касовий апарат, який необхідний при продажу товарів (наданні послуг), під час купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), для приймання готівки для подальшого переказу. Якщо ви працюватимете на 1 групі оподаткування чи приймаєте оплату виключно безготівково через банківські реквізити IBAN або продаватимете непідакцизні товари у селах і селищах за допомогою розрахункових книжок і книг обліку розрахункових операцій, тоді він вам не потрібен.

Що слід враховувати підприємцю, який розпочав бізнес?

При старті діяльності ФОПу є декілька ключових аспектів, які варто врахувати. Наведемо деякі з них:

  • Ведіть бухгалтерський облік усіх доходів та витрат. Це допоможе зрозуміти фінансовий стан вашого бізнесу, спростить податковий обліку та підготовку звітності. Зберігайте рахунки, квитанції, договори тощо. Вони будуть необхідні для підтвердження вашої діяльності та можуть знадобитися при перевірках з боку податкових органів. Дотримуйтеся термінів подачі звітності, у цьому вам допоможуть застосунки iFin, Taxer та ін.
  • Страхування: Розгляньте можливість страхування від ризиків, пов’язаних з вашою діяльністю. Наприклад, страхування від відповідальності, майнове страхування тощо.
  • Захист персональних даних: Якщо ви збираєте або обробляєте персональні дані клієнтів або співробітників, вам слід дотримуватись правил захисту персональних даних.

Що допоможе зробити перші кроки у новому бізнесі?

Перші кроки в бізнесі можуть викликати чимало хвилювань для підприємців-початківців, але з допомогою правильного підходу і підготовки, ви можете зробити їх більш успішними. Ось декілька порад, які стануть в нагоді ФОПам:

  • Бізнес-план. Створіть детальний бізнес-план, який включає опис вашої ідеї, цільову аудиторію, конкурентний аналіз, стратегію маркетингу та продажів, фінансові прогнози тощо. Бізнес-план допоможе вам зрозуміти, яким чином розвиватиметься ваша діяльність та як досягнути успіху. Як це зробити, ми писали у матеріалі “Бізнес з нуля. Як створити успішний бізнес-план”.
  • Як облаштувати робоче місце. Облаштовуючи місце роботи, врахуйте всі витрати, такі як закупівля обладнання, оренда приміщення та інші витрати. Де б саме не розташовувався ваш бізнес – в квартирі, в офісі багатоквартирного будинку чи в окремій будівлі за межами населеного пункту – вкрай важливо, щоб там був якісний і надійний інтернет. Як його обрати під потреби вашої діяльності, ми детальніше розповідали у матеріалі “Який тип інтернету обрати для бізнесу”.
Інтернет для бізнесу

Інтернет для бізнесу

Інтернет у багатоквартирних будинках

Підключення до наявної мережі за кілька днів. Інтернет зі швидкістю до 100 Мбіт/с підходить для аптек, кав'ярень, перукарень та інших бізнесів у багатоквартирних будинках.

  • Про що слід подбати, обираючи зв’язок та комунікації для бізнесу Для тих, хто тільки починає власну справу, може бути вкрай важливо мати доступ до робочих програм у будь-який час і з будь-якого гаджета. Ви зможете перевіряти електронну пошту, оновлювати свій веб-сайт, взаємодіяти з клієнтами через електронну пошту соціальні мережі , а також зберігати дані і документи у безпечному середовищі за допомогою хмарних технологій. Одним з рішень, яке покликане допомогти у цьому, є Microsoft Office 365, який дозволяє організувати роботу дистанційно з будь-якого куточка світу, де є інтернет, і зберігає всі дані у хмарі.
Командна робота

Командна робота

Microsoft 365 від Київстар

Набір ліцензійних додатків та сервісів для роботи вашої команди: Word, Excel, Powerpoint, бізнес-месенджер Teams, корпоративна пошта Outlook, 1 ТБ хмарного сховища та інше.

Також ФОПи-початківці за звичкою продовжують використовувати передплатний тариф мобільного зв’язку, у той час, як бізнес-підключення дає низку переваг. Навіть, якщо підприємець працює без найманих працівників, він може скористатися таким підключенням.

Бізнес-тарифи забезпечують дві додаткові безкоштовні опції (Суперсили) на вибір: Office 365 online/offline, Віртуальна мобільна АТС, додаткові обсяги інтернету, хвилин, SMS тощо. Тобто ті опції, які допомагають вести щоденну бізнес-діяльність. Крім того, нові клієнти, які вперше підключаються на бізнес-тарифи мобільного зв’язку протягом 6 місяців можуть сплачувати за послуги на 50% менше.

  • Ринковий аналіз: Проведіть детальний маркетинговий аналіз ринку, щоб зрозуміти потреби своєї цільової аудиторії, конкурентну ситуацію, тенденції та можливості. Це допоможе вам зрозуміти, чи має ваша ідея перспективи на успіх. Як робити маркетингові дослідження, ми розповідати тут.

Зокрема, для аналізу цільової аудиторії ви можете використовувати такі інструменти як Big Data – портрет клієнта та Look-alike модель.

А для того, щоб знайти і залучити нових клієнтів, ви можете використати платформу ADWISOR.

За допомогою ADWISOR ви зможете робити SMS-розсилку цільовій аудиторії з використанням понад 40 Big Data-фільтрів. Наприклад, тип гаджета, стать, вік, стиль життя, інтереси, геолокація тощо.

*Важливо: Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, зокрема записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.

Це допоможе налаштовувати промо на потрібну цільову аудиторію, краще взаємодіяти з існуючими клієнтами і досягати більше результатів з меншими витратами.

Сподіваємося, ці поради дозволять вам бути більше організованими, продуктивними і ефективними у веденні вашого бізнесу на початковому етапі. Щоб дізнаватися інші цікаві факти та поради про підключення зв’язку, інтернету та ведення бізнесу, читайте наші матеріали на Kyivstar Business Hub.

Реклама та пошук клієнтів

Знаходьте нових клієнтів за допомогою платформи ADWISOR

Розсилки на потенційних клієнтів. Підбирайте аудиторію, використовуючи Big Data-параметри. Надсилайте повідомлення за розкладом або у реальному часі.

Спробувати

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті