Як зачаровувати людей. Мистецтво впливати на серця, уми та вчинки

1 січня 2019

Як зачаровувати людей. Мистецтво впливати на серця, уми та вчинки

Enchantment: The Art of Changing Hearts, Minds, and Actions

Зміст

Як зачаровувати людей. Мистецтво впливати на серця, уми та вчинки

Про прийняття

Людина, яка зачаровує

Слід зробити

Про довіру

Щось вартісне

Варто замислитися

Як «засвітити» інших своєю вірою

Долаючи спротив

Критерії гарного продукту

Причини опору

Екосистема і технології

Правила комунікації

Як зачаровувати людей. Мистецтво впливати на серця, уми та вчинки

  • Одна з найкращих книг 2011 року за версією 800 CEO Read
  • Бестселер за версією Amazon

Про прийняття

«Смерть є великим урівнювачем: від нас усіх залишаться тільки кістки. А поки живемо, долатимемо себе і прийматимемо інших». Гай Кавасакі

Вплив на людей починається з основного – потрібно, щоб вони вас прийняли. А для цього ви маєте прийняти їх. Люди не діляться на поганих і гарних, розумних і дурних, добрих і злих. У кожної людини є не лише недоліки, а й переваги.

Будь-яка людина в чомусь краще за вас. Навіть якщо ви справжній геній, ви не можете бути найкращим у всьому. Можливо, людина, на яку ви дивитеся зверхньо, ​​чудово грає на саксофоні.

Люди мають набагато більше спільного, ніж відмінностей. Ми акцентуємо увагу на тому, чим відрізняється від інших. Але для створення добрих взаємин корисно робити навпаки. Почніть з того, що у вас і співрозмовника обов’язково є щось спільне. Щонайменше люди всіх рас і віросповідань хочуть мати будинок, сім’ю і бути щасливими. Найкращі переговорники витрачають 40 % часу на підготовку, шукаючи спільні інтереси з іншого боку. Вчиняйте так само і ви!

Людям потрібний відпочинок. Якщо людина неорганізована, невмотивована і не розуміє вас, то, можливо, у неї якісь труднощі: хвороби, проблеми в сім’ї або ж їй просто необхідно відпочити. У відносинах важливе таке правило: не судіть нікого, поки не опинитеся на його місці.

Людина, яка зачаровує

Для того, щоб зачаровувати людей, слід самому бути щонайменше приємним. Звичайно, буває, що продукт настільки геніальний, що людині-презентатору готові пробачити всі його недоліки. Але навіщо ускладнювати собі життя? Намагайтеся справити на інших приємне враження.

Усміхайтеся, адже це не важко! Якщо не посміхатися, проблеми виникнуть одразу, вже на першій хвилині. Ваш співрозмовник стане напруженим і почне губитися у здогадах: що з вами? ви сердитесь? сердитесь на нього? чи у вас взагалі поганий характер? Усміхайтеся щиро. Важка усмішка активує тільки м’язи нижньої частини обличчя, а коли ви щиро раді, у вас утворюються складки і навколо очей. Звичайно, не всі розуміються на міміці обличчя, але всі вміють інтуїтивно відрізняти справжню посмішку від фальшивої.

Вмійте себе подати. Вам потрібно розповісти, хто ви і чим займаєтесь. І це потрібно зробити коротко, ясно, незвично та скромно. Не варто перераховувати ваші титули і вживати прикметники на кшталт «привабливого», «розумного», «чесного». Це всім набридло. Якщо хочете, придумайте незвичайний епітет, а ще краще просто поясніть, чим ви займаєтеся, використовуючи дієслова. Ви повинні вкластися максимум у 10 слів. При цьому це продемонструє вашу скромність.

Шукайте живого спілкування. За часів цифрових комунікацій та віртуальних відносин підтримувати зв’язок досить легко. Але для створення добрих стосунків, а тим більше дружби, шукайте живого спілкування. У компанії Zappos для цього навіть вигадали спеціальний трюк: коли співробітник вводить в систему свій логін і пароль, на його моніторі з’являється фото випадково обраного співробітника. Далі потрібно пройти тест: ввести ім’я цього співробітника. Якщо ім’я введено правильно, комп’ютер видає коротку довідку про нього. Це стимулює створення живих відносин.

Слід зробити

  • Використовувати будь-яку можливість живого спілкування замість віртуального.
  • Виходити з того, що ви звертаєтеся до людей розумних, добрих і поміркованих.
  • Бути стислим у всіх способах комунікації

Про довіру

Припустімо, ви сподобалися. Але цього замало. Якщо вас вважатимуть милим, але ненадійним, ви нічого не досягнете. Отже, треба здобути довіру. Для початку навчіться довіряти самі. Люди, які нікому не довірять, неминуче викликають проблеми («убий або тебе уб’ють» — проблеми в будь-якому випадку). Це глухий кут. Кавасакі пропонує автоматично надавати іншій людині кредит довіри: вважайте людину гарною, доки не доведено протилежне. При цьому один поганий вчинок ще не свідчить про те, що людина погана. Невідомо чому, але добрі люди іноді роблять погані вчинки. Навіть ми з вами. Але коли ми довіряємо людям, вони довіряють нам. В результаті ми припиняємо грати в ігри, стаємо відкритішими і дивимося ширше.

Другий крок до довіри – одразу розкрити свої карти. Рано чи пізно люди все одно замисляться про ваші мотиви. Краще, якщо ви самі розкажете про вашу зацікавленість. Зазвичай, люди спокійно сприймають той факт, що нам усім потрібно заробляти. Довіра зникає, коли з’ясовується, що у вас є фінансова зацікавленість, про яку ви не попередили. Гай Кавасакі дає приклад відкритості інтересів у своєму блозі: він публікує список організацій, які він консультує чи інвестує, називаючи його «Збіг інтересів» (на противагу списку «Конфлікт інтересів»).

І, нарешті, третє – думайте про інших. Зачаровуючи людей, слід зрозуміти, чого вони хочуть і чим ви можете їм допомогти. Відповідайте «так» на прохання співрозмовника — це дозволить зберегти час і покращити ваші відносини. Після того, як ви сказали «ні», розвивати відносини дуже складно. Якщо не можете сказати «так», кажіть хоча б «не зараз».

Надаючи послугу іншим, ви можете розраховувати на жест у відповідь. Це свого роду угода, і вона має переваги. Однак набагато більшою силою володіє послуга, надана із внутрішніх спонукань і без будь-яких очікувань. Особливо коли вам не можуть віддячити.

Джон Винокур був співавтором біографії Джеймса Гарнера, знаменитого голлівудського актора. Зазвичай співавтори отримують разовий гонорар без жодних відсотків. Але раптом Винокуру приходить контракт, у якому права власності розділені навпіл.Коли ж Винокур подзвонив Гарнеру, щоб подякувати йому, той спитав: «Про яку доброту йдеться?». «Ну як же, ви передаєте мені половину цінної власності, а я погодився б працювати і за меншу її частину». «Невже? — сказав Гарнер. — І як це я не зрозумів?» Звісно, ​​це означало: «Пусте, не варто дякувати».

Коли ви робите добро, не дозволяйте людині почуватися зобов’язаною. А якщо вам дякують, відповідайте: «Будь-який на моєму місці вчинив би так само».

Щось вартісне

Стів Джобс умів чудово зачаровувати людей. Але він не був би Стівом Джобсом, якби не створив Macintosh, iPhone, iPad. Отже, спочатку зробіть щось вартісне, потім правильно подайте це публіці.

Після того як ви створили проєкт, зупиніться і уявіть собі, що ви зазнали невдачі. Відомий психолог Гаррі Клейн радить проводити такий «розтин» проєкту до його смерті. Адже після смерті ніхто цього не робить: нема ні грошей, ні штату, ні настрою. Зберіть свою команду та проведіть аналіз причин краху, який, нібито, вже відбувся. А тепер складіть план того, як запобігти цим проблемам.

Ось що це вам дасть:

  • проєкт не буде запущений передчасно;
  • багато проблем можна буде передбачити;
  • команда буде уважнішою до ознак труднощів, які заздалегідь передбачила;
  • більшість співробітників зможе висловитися, оскільки це не загрожує лихом.

Мало хто критикуватиме вже запущений проєкт. А обговорювати проблеми після краху сумно. Тому спочатку придумайте щось вартісне, потім попередьте ризики і лише тоді починайте.

Варто замислитися

  • Чи приймаєте ви людей такими, якими вони є?
  • Що ви даєте людині на початку: кредит довіри чи недовіри?
  • Чи вдається вам використати критику на свою користь?

Як «засвітити» інших своєю вірою

«Люди не бажають нової інформації. Вони по вуха ситі інформацією. Вони хочуть віри». Аннетт Сімонс

Тепер поговорімо про те, як висловити ідею вашого продукту настільки зрозуміло, щоб полегшити клієнту шлях до нього і поділитися вірою в те, що ви робите. Гай Кавасакі пропонує принципи, які допоможуть це зробити.

Висловлюйтесь стисло і ясно. Припустімо, ви хочете замовити пляшку шампанського. Ви чули про марку Crystal. Але чому б не замовити Veuve Clicquot Ponsardin? Хто знає, можливо, марка Crystal така популярна тому, що її назву легко вимовляти? 

Дослідження Адама Альтера з Вищої бізнес-школи Нью-Йоркського університету підтверджують, що акції компаній з короткими назвами продаються краще, ніж акції компаній з довгими назвами. Будьте стислі у всіх способах комунікації: лист електронною поштою — 6 пунктів, презентація — 10 слайдів, відео — 60 секунд.

Використовуйте літературні прийоми: риму, триколони та метафори. Метью Макглоун із Техаського університету стверджує, що рима збільшує довіру до сказаного.

Наприклад, якщо фразу «Біди зближують ворогів» заримувати як «Woes unite foes», люди довірятимуть їй більше, ніж варіанту «Woes unite enemies». Наша свідомість легко сприймає обороти з використанням порівнянь та метафор. Реклама антисептичних засобів Johnson & Johnson говорить: «У вашої дитини новий охоронець», а соціальні служби попереджають: «Використовувати наркотики – як грати з вогнем». Варто прислухатися і до рекомендації Франкліна Рузвельта всім ораторам: «Душевніше, конкретніше, стисліше». Відмінна порада! Це приклад триколону, речення із трьох слів, яке добре запам’ятовується.

Будьте позитивними. Починайте з того, що ви звертаєтеся до людей розумних, добрих і поміркованих. Не слід також залякувати людей. Із фрази «25 мільйонів людей вбивають себе курінням» багато хто може зробити висновок, що нічого страшного в курінні немає, адже стільки людей курять і не вмирають. Натомість намалюйте яскраву, але реалістичну картину майбутніх благ, які обіцяє відмова від куріння.

Вказуйте шлях. Дослідники з Лестерського університету провели цікавий експеримент. У відділі супермаркету, де стояло французьке та німецьке вино, включали різну музику. Під французьку музику супермаркет продав 40 пляшок французького та 8 німецького вина, а під німецьку — 22 пляшки німецького та 12 французького вина.

Цікавий експеримент провів Гай Кавасакі у своєму будинку на вечірці свого сина. Він поставив два відра для сміття: одне без кришки, в яке можна було кидати що завгодно, а друге мало кришку з отвором діаметром 15 см — за розміром банок і пляшок. Раніше він використовував синій контейнер для пластикової тари і звичайне відро для решти сміття, проте, народ викидав сміття куди завгодно, тож доводилося ритися у відрі, відшукуючи пластикові пляшки. Результати експерименту виявилися такими: у відрі для пляшок були лише пляшки, а у відкритому відрі — лише кілька пляшок. Вибір вина та сортування сміття — лише поодинокі приклади, проте варто підштовхувати людей до правильного вибору. І будьте обережними: залишайте людям право вибору та перевіряйте ваші мотиви на відповідність етиці, про яку йтиметься нижче.

Діліться власними історіями, але обов’язково ілюструйте їх. Замість того, щоб сказати: «Цей Кадиллак прослужить мені довгі роки», сформулюйте так: «Кадиллак був у мого батька. Він намотав на ньому 150 тисяч миль без особливих проблем». Замініть фразу «Телефони на операційній системі Android чудові» на «Я дав такий телефон своїй дитині, і він йому сподобався більше, ніж iPhone».

Запропонуйте досвід занурення, демоверсію чи тест-драйв. Усе це покликане показати клієнту, як працює ваш продукт та які дива можна творити за його допомогою. Подбайте про реалістичність: продумайте всі деталі так, щоб слухач (глядач) відчув ваш продукт. У жодному разі не беріть з людей грошей за те, що вони відчувають продукт, і бережіть їхній час: не потрібно просити їх заповнювати довгі анкети, чекати на паролі доступу тощо. Відразу до справи! І найголовніше — після випробування люди повинні побачити конкретні та відчутні покращення, які дає ваш продукт.

Залучіть послідовників. Традиційний маркетинг говорить, що необхідно завоювати підтримку людей відомих і впливових: журналістів, блогерів, експертів. Однак у сучасному світі інтернету думка друзів і навіть випадкових людей цінується не менше, ніж думка експертів. Крім того, знаменитості настільки зайняті самі собою, що до пуття не вникнуть у ваш продукт. Вони (найімовірніше, їхні помічники) скористаються вашою пропозицією на короткий час, винесуть свій вердикт і швидко переключаться на щось інше, яскравіше. Прості люди реально використовують продукт у своїй роботі. Саме такі люди зрозуміли, що Macintosh є зручним для комп’ютерної верстки, але незручним для роботи з таблицями та текстами. Завдяки їхній думці якість продукту суттєво підвищилася.

Долаючи спротив

Якщо ви робите щось вартісне, то обов’язково зіткнетеся з перешкодами, зокрема з людьми, які вас не підтримують.

Використовуйте соціальний доказ, щоб повідомити людей, що користуватися вашим продуктом можна, і це чудово. Адже в деяких країнах люди наймають плакальниць, щоб показати всім, як журиться сім’я померлого! І в усьому світі більшість людей вважає: те, що роблять інші, вже перевірено, добре та навіть корисно. Наприклад, рекламний копірайтер Колін Шот значно підвищила попит, просто змінивши запис на своєму автовідповідачі. Замість фрази «Скоро вам дадуть відповідь», вона записала фразу «Якщо оператори зайняті, зачекайте». Ймовірно, люди подумали, що продукт настільки популярний, що його варто купити.

Подібним чином діє інформація про нестачу продукту. Обмежена кількість товару сигналізує людям, що це щось особливе і потрібно постаратися його отримати. Коли в Google з’явився поштовий сервіс Gmail, реєструватися можна було лише на запрошення. Невже Google не міг обслужити більшу кількість клієнтів? Навряд чи. В результаті на Gmail створився такий ажіотажний попит, що запрошення навіть продавалися на eBay. А Крейг Джонсон, творець корпоративного права Силіконової долини, радив підприємцям-початківцям у розмові з інвесторами використовувати фразу: «Потяг іде, панове, і місць у ньому залишилося мало!»

Якщо ж ви почули «ні» або підозрюєте, що почуєте, не здавайтеся, спробуйте ще деякі прийоми, описані нижче.

Критерії гарного продукту

  • Глибина, яка знадобиться користувачам під час роботи.
  • Доладність — здатність вирішувати проливати ліміт швидкості та гучності автомаг
  • Всебічне охоплення — клієнтові потрібна можливість прогресу.
  • Естетичність — виробник подбав про те, щоб споживачеві було приємно дивитися на цю річ. Приклад — Audi A5/S5.

Причини опору

Інертність. Людям спокійніше стояти на місці, а якщо ж вони рухаються, то хочуть продовжувати рухатися. Прагнення зберегти статус-кво, лінощі та зайнятість заважають змінам. 

Побоювання зробити помилку. Не вибираючи, ви не ризикуєте помилитися (принаймні багато хто так думає), тому люди часто уникають прийняття рішень.

Відсутність рольових моделей. Перед очима споживача немає прикладу використання такого продукту, тому наслідувати нікому. Саме з цієї причини перші послідовники настільки важливі.

Жахливий продукт. Продукт просто поганий, тому його не купують. Сподіватимемося, що у вашому випадку це не так, хоча подібне трапляється досить часто.

Знайдіть те, у чому ви погоджуєтесь з опонентом. Придивіться до нього як до особистості: перед зустріччю вивчіть його сайти, блог, профайл у Twitter та професійну історію в LinkedIn. Раптом виявиться, що у вас із ним був спільний вчитель або ж у ваших дітей однакове хобі.

Це допоможе розтопити лід і стати ближчим один до одного. Якось дипломати двох країн вели переговори, але протягом тижня не могли дійти згоди. Нарешті один із них повідомив, що йому настав час повертатися додому, оскільки він пообіцяв дружині сходити з нею в оперу. Виявилося, що обоє дипломатів терпіти не можуть оперу, але люблять своїх дружин, тому змушені ходити до оперного театру. Ця деталь різко змінила перебіг переговорів.

Будьте м’якшими та гнучкішими. Замість «ні» кажіть «мені треба буде подумати». Якщо ж «ні» кажуть вам, спробуйте трохи трансформувати свою пропозицію, використовуючи фрази на кшталт «А що як…?» («А що як це буде інший виробник? А що як вдасться скоротити терміни виконання?» тощо).

Використовуйте вікно Овертона. Це політична концепція, яка пропонує кілька ступенів думок, які люди можуть прийняти: немислимо, радикально, прийнятно, гарно, загально прийнято. Так, компанії охорони громадського здоров’я пропонують «немислиму» заборону куріння скрізь, щоб депутати затвердили «радикальну» заборону куріння у громадських місцях.

Зачаруйте радників опонента. Пам’ятайте, що за відмовою вашого співрозмовника стоїть думка його дружини, дітей, боса, сусіда, священика, бабусі та ще бозна-кого. Подумайте про те, які аргументи можуть наводити всі ці люди і як змінити їхню думку. В американській армії були труднощі із закликом молодих людей на флот, бо їхні матері були проти цього. Тоді було ухвалено рішення створити спеціальний сайт «Військово-морський флот для матерів». За рік на сайті з’явилося 27 тисяч користувачів, 100 000 фотографій, 750 відеороликів. З’ясувалося, що приблизно на восьмий день користування сайтом гнів матерів змінювався гордістю за своїх синів.

Зверніть увагу на тактильні відчуття. Згідно з дослідженнями американських учених, тактильні відчуття впливають на ухвалення рішення. Наприклад, використання масивних папок-планшетів із затискачами створює враження солідності, а від сидіння на твердих стільцях люди стають суворішими та непохитнішими. Може спробувати посадити співрозмовника в м’яке крісло і підкласти йому предмети з м’якою поверхнею?

Екосистема і технології

Якщо ви створили щось цінне, ваш продукт заслуговує на створення екосистеми. Це така собі спільнота людей, які вірять у ваш продукт і готові нести ідею далі. При цьому вони допомагають вам, оскільки їхній успіх переплітається з вашим. Знайдіть людей, які готові розповісти світові про ваш продукт, і попросіть їх створити спільноту. Можливо, ваше прохання потішить їх, і вони з радістю погодяться (якщо таких не знайдеться, подумайте ще раз над тим, чи дійсно ваш продукт такий гарний). Згодом, можливо, кількість охочих збільшиться. Однак із самого початку виберіть із них лідера і посадіть його у себе в офісі. Він повинен прокидатися і насамперед думати про вашу екосистему.

Доручіть вашій екосистемі зайнятися чимось важливим. Наприклад, удосконалити продукт. Не варто писати дурні листи з дифірамбами керівництву компанії — це нікому не потрібно. Краще опублікуйте на сайті слушні статті про продукт, створіть форум, де члени спільноти зможуть спілкуватися з працівниками компанії та один з одним. Будьте уважними до критики, використовуйте її: це цінний ресурс для покращення якості, а не привід знищити екосистему. Винагороджуйте учасників — і не обов’язково грошима. Значки, футболки, публічне визнання цінуються набагато більше. І не забувайте рекламувати спільноту.

Дейлу Карнегі, автору книги з 15-мільйонним тиражем «Як набувати друзів і впливати на людей», неодмінно сподобався би Twitter. Сучасні технології дозволяють швидше і частіше зв’язуватися з людьми, набувати друзів та впливати на весь світ. Зачаровуючи людей, зручно та ефективно використовувати технології. Ось кілька загальних правил щодо будь-яких видів зв’язку.

Чим популярні технології можуть допомогти вам зачаровувати ще більше?

Вебсайти та блоги корисні для поширення великих обсягів інформації, завантаження файлів, забезпечення підтримки та продажів. Якісний сайт – це актуальний контент та привабливий інтерфейс (ніяких флешроликів при вході на сайт). Обов’язковий розділ сайту «Про нас» із короткою розповіддю про те, що і навіщо робить компанія, з іменами та фотографіями співробітників.

Електронна пошта – основний спосіб комунікації для більшості людей. Якщо її й витіснить інша технологія, то точно не найближчі кілька років. Щоб ваш лист прочитали, сформулюйте тему з урахуванням особи адресата та його інтересів. Побачивши тему листа, людина вирішує читати ваш лист чи ні. Починайте листа з компліменту («Я давно читаю ваш блог, і мені подобається в ньому те, що…»), закінчуйте проханням (зайти на сайт, зателефонувати або подивитися відео). Немає нічого гіршого, ніж ситуація, коли ви зацікавили людину, але вона не зрозуміла, що їй робити. Лист має бути не довшим за шість пропозицій, а вкладень має бути якнайменше. 

Презентація. Якщо ви думаєте, що презентацією нікого не зачаруєш, перегляньте фільм «Незручна правда» Альберта Гора або виступ Гая Кавасакі на конференції Indus Entrepreneur (2006). Готуючись до презентації, пам’ятайте, що ви продаєте не метал, картоплю чи техніку. Ви продаєте мрію про найкраще життя. Ненсі Дуарт радить думати з погляду сценариста, а не спічрайтера, і будувати презентацію з трьох актів:

1. Що зараз ми маємо?

2. Що можливо?

3. Як до цього дійти?

Майте на увазі – слайди з текстами рідко зачаровують людей. Краще влаштуйте шоу – використовуйте відео, демоверсії, промовисті фотографії. Коли все буде готове, репетируйте, доки остаточно не набридне. А ще варто прийти до аудиторії трохи раніше — навіть коротке спілкування зі слухачами покращить їхнє ставлення до вас.

YouTube. 2010 року американська компанія Visible Measures проаналізувала 40 мільйонів коротких роликів (не більше 5 хвилин) на YouTube. Виявилося, що 19,4 % глядачів кинули дивитися відео у перші 10 секунд, а до 60-ї секунди перестали дивитися вже 44 %. Звідси випливають два висновки: 1) що коротше, то краще; 2) початок ролика має бути динамічним, тому що в перші 10 секунд глядач приймає рішення, чи дивитися його далі. Щоб ваше відео переглянуло якомога більше людей, розміщуйте його на сайтах, публікуйте посилання в соціальних мережах та в електронних листах, приєднуйтесь до груп на YouTube і будьте активними.

Twitter – потужний засіб для збільшення чарівності, оскільки є пуштехнологією. Людям навіть не потрібно заходити на ваш сайт – дописи автоматично видно тим, хто стежить за вашим обліковим записом. Головне, щоб контент був корисним і цікавим для ваших послідовників. Щоб перевірити, чи цікаві людям ваші твіти, стежте за кількістю ретвітів — це цінніший показник, ніж наслідування. Такі компанії як Virgin America, Dell та Cisco відповідають на запитання та скарги в Twitter. Значить, це можете робити і ви. Найміть співробітника, який відповідає за соціальні мережі, і ви побачите, що ніщо так не зачаровує, як організація, що відповідає на твіти. І насамкінець найголовніше: відповідаючи, враховуйте особистість співрозмовника, щоб ваша відповідь стикалася з його життям (про його життя або принаймні професію та інтереси можна прочитати в його профілі за кілька секунд).

LinkedIn зазвичай використовують для налагодження ділових зв’язків або пошуку роботи. Заповніть профіль, приєднайтеся до груп за інтересами в LinkedIn`s Groups Directory та беріть участь у розділі запитань-відповідей у ​​LinkedIn Answers. Ставте розумні питання, залишайте розумні відповіді, «світіться» частіше — і ви станете зіркою. Крім того, використовуйте LinkedIn, щоб налагодити контакт із співрозмовником. Перед тим як надсилати йому пропозицію або йти на зустріч, перевірте його біографію на LinkedIn. Якщо виявиться, що ви, наприклад, проходили стажування в одній компанії, це допоможе встановити контакт. За допомогою цього ресурсу ви можете також перевіряти репутацію співробітників, яких плануєте найняти, або компаній, до яких плануєте надіслати резюме. Саме так роблять Dell і Cisco.  

Про етику

Чари, про які пише Кавасакі, не є способом отримати свою вигоду або обдурити інших. Необхідно проводити чітку межу між тим, що ви робите, а що ні. Ось кілька рекомендацій:

  • Переконайтеся, що не пропонуєте людям те, чого не стали б робити самі.
  • Усуньте конфлікт інтересів. Вигода для вас має бути вигодою для клієнтів. Якщо це не так, змінюйте свої інтереси або ринок.
  • Використовуйте у своїх комунікаціях лише правдиву інформацію. «Невинної брехні» не буває, а ціль не виправдовує кошти. Дорога між правдою та брехнею дуже слизька.
  • Не зачаровуйте простаків. Люди, які не в змозі відрізнити правду від брехні та зрозуміти, що їм потрібно, — легка здобич, проте, користуватися цим аморально. Крім того, це не розвиває ні вас, ні ваш бізнес.

І ще. Є багато перевірених способів робити гроші. Однак, щоб стати успішним, не намагайтеся отримати від людей гроші, намагайтеся принести людям радість! Це і є чари. Успіхів!

Підштовхуйте людей до правильного, але будьте обережні — залишайте їм право вибору.

Правила комунікації

Відповідайте швидко. Сьогодні це означає не пізніше ніж через день. Багато хто ігнорує чужі повідомлення, тому люди, які відповідають швидко, сильніше зачаровують.

Відповідайте багатьом. Намагайтеся відповісти максимальній кількості людей і пам’ятайте, що в епоху інтернету «маленьких людей» не буває.

Підтримуйте зв’язок. Декілька контактів недостатньо. Підтримуйте зв’язок для створення чарівності. Використовуйте різні види зв’язку: не тільки текст, але і відео, аудіо, фото і живий чат — що більше, то краще для вашого образу.

Будьте корисними. Передавайте цінності – посилання на надихаючий чи цікавий контент, особисті спостереження, поради та допомогу.

Зауважуйте хороше. Зазначайте тих, хто допоміг знайти вам цінну інформацію, залишайте коментарі до постів, які вам сподобалися. Світіться – і вас помітять.

Будьте гнучкими. Люди різні, а ви можете помилятися. Не варто бути категоричним. Пам’ятайте також, що всі ваші вчинки є публічними. Не забувайте про ввічливість та повагу.

Щоб стати успішним, не намагайтеся отримати від людей гроші, намагайтеся принести радість!

Ніщо так не зачаровує як організація, що відповідає на твіти. Саме так роблять Dell та Cisco.

Зміст

Як зачаровувати людей. Мистецтво впливати на серця, уми та вчинки

Про прийняття

Людина, яка зачаровує

Слід зробити

Про довіру

Щось вартісне

Варто замислитися

Як «засвітити» інших своєю вірою

Долаючи спротив

Критерії гарного продукту

Причини опору

Екосистема і технології

Правила комунікації

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.