Про що:
«Вам не треба мати сотні людей у штаті та планувати бізнес на роки вперед, аби отримувати мільйонний дохід» — стверджують автори книги «Rework» та дають практичні поради, що і як краще робити. Ми зібрали головні ідеї в матеріалі.
Зміст
Rework: чому книга двох підприємців стала бестселером
Основні ідеї книги: що варто взяти для себе
Чому офіс не потрібен та як взяти від ремоуту максимум
Rework: чому книга двох підприємців стала бестселером
«Rework. Ця книжка змінить ваш погляд на бізнес» Джейсона Фрайда та Девіда Хейнмейера Ханссона вийшла у 2010 році та стала бізнес-книгою року за версією Porchlight Book Company. На сьогодні продано понад мільйон копій.
Автори книги побудували успішний бізнес — компанію 37signals. Її основний продукт — програма Basecamp, що допомагає малому та середньому бізнесу планувати час та управляти проєктами.
Як це було: у 1999 році Фрайд та Ханссон заснували агенцію з вебдизайну та стикнулися зі звичайними проблемами. Як планувати роботу? Як проводити наради? Скільки людей набирати в штат та як швидко масштабуватися? У пошуках відповідей компанія розробила та випустила програмне забезпечення, що мало допомогти їй управляти проєктами. Це сталося 2004 року, і відтоді Basecamp залишається однією з популярних програм для малого та середнього бізнесу.
Кілька фактів про компанію Basecamp:
- Стабільно прибуткова, не має боргів, показник безперебійної роботи 99,99%.
- У штаті — до 50 осіб, що працюють віддалено з США та інших країн світу.
- Продуктом користуються сотні тисяч людей у 180 країнах.
У чому секрет? Продукт був розроблений як MVP — тільки основні функції, та при цьому «закривав основні болі користувачів», був простим, зручним та доступним. Компанія не конкурувала з корпораціями — продукт орієнтований на малі та середні бізнеси, стартапи та віддалені команди. Він пропонує ефективне рішення, плата фіксована, незалежно від кількості працівників.

Rework. Бізнес без забобонів
Про книгуОсновні ідеї книги: що варто взяти для себе
Підхід Basecamp можна описати як: «Ми не масштабуємося, якщо нам це не потрібно». Не масштабуємося. Не наймаємо зайвих працівників. Не робимо зайвих рухів. І ще багато різних «не», які ламають традиційні уявлення, ніби справжній бізнес — обов’язково великий та популярний.
Ось 7 порад з книги «Rework», які можна адаптувати для вашого бізнесу:
1. Запускайтеся швидше
Ідеальності не існує — не втрачайте час, щоб доробити кожен елемент дизайну чи ще раз переписати тексти на сайт. Клієнтам потрібен продукт, що вирішить їхні питання — тож випускайте базову версію, залучайте перших користувачів і дороблюйте в процесі.
«Дизайн — не мистецтво, а спосіб розв’язати проблему» — стверджують автори книги.
«Дизайн — не мистецтво, а спосіб розв’язати проблему» — стверджують автори книги.
2. Мінімізуйте зайве
Краще зробити продукт з однією функцією, що полегшує життя вашим клієнтам, ніж додати непотрібні можливості. Зайва документація, оренда приміщень та серверів, нескінченні наради, багатоетапне затвердження кожного етапу розробки продукту — знайдіть, що з цього ви можете залишити в минулому.
Щоб не витрачати гроші на оренду та підтримку фізичних серверів, ви можете зберігати інформацію в хмарі. Глобальна хмарна платформа Microsoft Azure дає змогу розгорнути IT-інфраструктуру з будь-якої точки світу, налагодити внутрішні процеси та організувати дистанційну роботу. Київстар — стратегічний партнер Microsoft в Україні.

Хмари та зберігання даних
Microsoft Azure від Київстар
Глобальна хмарна платформа для безпечного розгортання IT-інфраструктури. Розробляйте нові продукти, тестуйте, налагоджуйте внутрішні бізнес-процеси без утримання фізичних серверів.
Цікавий факт: у 2024 році 37signals оголосила, що заощадила майже 2 мільйони доларів за рік завдяки міграції в хмару.
3. Створіть те, чим ви самі хотіли б користуватися
Автори пропонують не покладатися на відгуки клієнтів на ранніх етапах розробки продукту — «Слухайте, але не виконуйте сліпо». Варто зрозуміти, який продукт ви хочете бачити та якою є ваша цільова аудиторія, не робити все для всіх та не витрачати час на запити, що віддаляють вас від основної ідеї
.
4. Будуйте спільноту, а не просто продукт
Розповідайте людям про те, що ви розробляєте, спілкуйтеся з потенційними та наявними клієнтами, показуйте «внутрішню кухню» у соцмережах та дякуйте за зворотний зв’язок.
5. Працюйте як стартап, навіть коли виростете
«Маленькі компанії можуть зберігати гнучкість та рухливість» — намагайтеся дотримуватися цього, навіть коли кількість працівників зростатиме.
6. Наймайте людей за їхні таланти, а не освіту
Дивіться не на резюме, а на супроводжувальний лист — у ньому можна побачити значно більше за стандартні фрази. Не ставте головним критерієм освіту чи багаторічний досвід кандидата, краще зверніть увагу на його м’які навички — адаптивність, можливість навчатися нового та працювати самостійно. Дайте коротке тестове завдання чи невеликий проєкт на 2-3 дні, щоб побачити, як людина проявить себе.
7. Продавайте побічні продукти
Не варто недооцінювати цінність інструментів, які ви створювали для власних потреб — поділіться ними з людьми. Яскравий приклад — сам продукт Basecamp, який був розроблений для внутрішніх задач компанії. Власники цього бізнесу також заробляють на продажу книжок, багато років вели успішний блог.
Вони радять не боятися бути нетрадиційними — будь-які правила та методи неважливі, якщо не працюють для вашого бізнесу. Пробуйте, шукайте та знаходьте те, що зручно для вас.
При цьому Фрайд та Ханссон акцентують — «Перепрацьовувати не потрібно». Знайдіть способи оптимізувати роботу, зменшити кількість задач та налагодити процеси так, аби не засиджуватися в офісі до ночі. «Робота 24/7 — не геройство, це виснаження» — ще одна хороша цитата з книги.
Чому офіс не потрібен та як взяти від ремоуту максимум
«Remote: офіс не потрібен» — друга книга авторів «Rework». Вона вийшла у 2013 році, задовго до глобальної пандемії. Тоді більшість компаній взагалі не розглядала варіант дистанційної роботи, проте автори книги стверджували:
«В офісі всі сидять разом, але працює кожен наодинці».
«В офісі всі сидять разом, але працює кожен наодинці».
Вони виділяли такі переваги віддаленої роботи:
- Ви економите кошти на оренді приміщення та комунальних послугах;
- Можете наймати талановитих спеціалістів, незалежно від того, де вони знаходяться;
- Працівники підвищують ефективність роботи, бо не витрачають час на каву на кухні та розмови з колегами;
- Вони менше стресують через дорогу, знаходять баланс між роботою та особистим життям;
- Домашнє середовище може бути спокійнішим та сприяти сфокусованій роботі.
Щоб розвіяти міфи, ніби «вдома працівники роблять менше», автори книги радять наймати самостійних та відповідальних людей, відкрито обговорювати робочі процеси та фокусуватися на результатах, а не присутності.
Читайте також:
Додайте коментар