Про що:
нтернет речей знаходить все ширше застосування в різних сферах бізнесу, зокрема й у роздрібній торгівлі. Що це за технологія, які можливості IoT в ритейлі та що потрібно, щоб впровадити її у власному бізнесі? Про це та багато іншого — читайте в нашій статті.
Зміст
Навіщо потрібен інтернет речей у ритейлі
IoT-інфраструктура для ритейлу: з чого складається та як керувати
IoT в ритейлі: можливості та способи застосування
Як скористатися перевагами IoT
Навіщо потрібен інтернет речей у ритейлі
Технології відіграють дуже важливу роль у розвитку роздрібної торгівлі та маркетингу. Інтернет, соціальні мережі, мобільні додатки, таргетована реклама, аналіз великих даних, а тепер й інтернет речей (Internet of Things, IоT) — все це успішно використовується і допомагає залучати покупців, реалізувати товари та організовувати бізнес-процеси. Тренди в цьому напрямку задають найбільші світові ритейлери — Amazon, Walmart, Alibaba й інші гіганти ринку, які активно інвестують у розвиток і застосування нових інструментів.
Можливості для використання IoT у ритейлі досить широкі. Технологія допомагає:
- стежити за поставками;
- оптимізувати роботу складів;
- автоматизувати та спрощувати бізнес-процеси;
- створювати зручні та сучасні торговельні зали;
- вибудовувати комунікацію з покупцями;
- раціонально використовувати ресурси та кошти;
- удосконалювати охоронні системи торговельних точок, складів і багато іншого.
Світ стрімко змінюється, а разом з ним і правила ринку. Щоб стати лідером завтра, потрібно вже сьогодні шукати й адаптувати нові технології, процеси та способи взаємодії з покупцями.
IoT-інфраструктура для ритейлу: з чого складається та як керувати
Що входить до IoT-системи? По-перше, IoT-пристрої: датчики, сенсори, термінали, касові апарати, планшети, камери відеоспостереження й інші «розумні» пристрої, оснащені М2М SIM-картами для зв’язку один з одним і з центром обробки даних. По-друге, платформа зі встановленим ПЗ для збору інформації, її аналізу, контролю обладнання та керування системою.
Одна з найпопулярніших М2М-платформ для організації IoT-інфраструктури — Центр керування IoT, розроблений компанією Jasper (Cisco). Сервіс широко використовується в усьому світі — у 2021 році до платформи під’єднані понад 160 мільйонів «розумних» пристроїв із 84 країн.
Центр керування IoT дозволяє налаштовувати автоматизовані сценарії роботи М2М SIM-карт, встановлених в IoT-пристрої. Під час програмування користувач задає алгоритм, який система має виконати в разі настання конкретної події.
Наприклад, якщо М2М SIM-карту перемістять з одного пристрою в інший, варто її заблокувати та відправити на задану користувачем електронну адресу повідомлення з датою і часом проведеної заміни, номером телефону та IMEI пристрою, в який встановили карту.
Також Центр управління IoT дозволяє:
- керувати трафіком і послугами онлайн, встановлювати ліміти, переглядати статистику за всіма підключеними М2М SIM-картками;
- у режимі реального часу відслідковувати статус SIM-карти та характеристики її роботи в мережі, активні сесії інтернет-з’єднання, їх тривалість і параметри, обсяги отриманих і переданих даних;
- створювати авторизовані доступи для додаткових адміністраторів, керувати ними та переглядати дії інших користувачів; використовувати API без додаткової плати;
- працювати з різними технологіями передачі даних (Internet, SMS, CSD, Voice);
- захищати М2М SIM-карти від дій шахраїв і нецільового використання.
Зв'язок для бізнесу
Центр керування IоT
Платформа для керування М2М SIM-картами в різних пристроях. Наприклад, для перевірки їхньої працездатності, моніторингу різних показників, управління послугами тощо.
IoT в ритейлі: можливості та способи застосування
Використовуючи «розумні» пристрої та Центр управління IoT, можна вирішити безліч завдань:
- Удосконалення системи поставок. Каси та POS-термінали можуть взаємодіяти із системою обліку товарів, яка дозволяє керувати поставками. Система фіксує кожну транзакцію, передає дані через М2М SIM-карту в фіскальну службу (ДФС) і надсилає нотифікацію на склад про додавання відповідних артикулів у наступну поставку.
- Оптимізація логістики. За допомогою GPS-трекерів можна відстежувати переміщення вантажів у режимі реального часу і, якщо потрібно, коригувати маршрут.
- Моніторинг умов зберігання і транспортування товарів. Швидкопсувні продукти потребують дбайливого транспортування та підтримки стабільної температури й вологості в контейнерах. IoT-сенсори та датчики регулярно вимірюють необхідні параметри і за необхідності відправляють сигнал про те, що кліматичні умови відхилилися від норми.
- Поліпшення роботи систем обліку і відеоспостереження. «Розумні» відеокамери й рамки на дверях можуть фіксувати кількість покупців і ідентифікувати товари, які клієнт купує в конкретний момент. Це допомагає автоматично підбирати та пропонувати йому супутні позиції, щоб поліпшити сервіс і підвищити середній чек.
- Відстеження попиту на товари. Якщо використовувати IoT в ритейлі разом з RF-мітками на товарах, то можна визначити, який артикул найчастіше продається, в який час і наскільки швидко полиця поповнюється новим товаром. Це дозволяє постачальникам відстежувати попит на свою продукцію, а також контролювати процес викладання товарів на полиці та швидкість їх поповнення.
Як скористатися перевагами IoT
Щоб використовувати інтернет речей у ритейлі, насамперед потрібно вибрати компанію-постачальника IoT-рішень.
Київстар є партнером Cisco Systems і надає своїм бізнес-клієнтам доступ до онлайн-платформи Центр керування IoT. Також експерти Київстар можуть підібрати необхідне обладнання, М2М SIM-карти, ПЗ для збирання, зберігання й обробки інформації. У Київстар є успішний досвід впровадження IoT-рішень у різних сферах, власні мережі для бездротової передачі даних, які охоплюють практично всю територію України, та потужності дата-центру, з розгорнутою на їх базі хмарою Azure Stack. А крім того, оператор може надати ритейлу сучасні інструменти для розвитку бізнесу на основі аналізу Big Data, зокрема таргетовані та тригерні розсилки.
Реклама та пошук клієнтів
Знаходьте нових клієнтів за допомогою платформи ADWISOR
Розсилки на потенційних клієнтів. Підбирайте аудиторію, використовуючи Big Data-параметри. Надсилайте повідомлення за розкладом або у реальному часі.
СпробуватиЩоб підключити Центр керування IoT від Київстар, залиште заявку на сайті та дочекайтеся дзвінка менеджера. Він проконсультує вас щодо всіх питань і допоможе підібрати оптимальне рішення для використання IoT в ритейлі.
Додайте коментар