Що таке API і як це допомагає бізнесу

13 вересня 2023

6 хв.

Що таке API і як це допомагає бізнесу

Про що:

Бізнес здійснює цифрову трансформацію швидше, ніж будь-коли, щоб задовольняти потреби клієнтів та не відставати від своїх конкурентів. І в цьому, не в останню чергу, допомагає API (англ. Application Programming Interface). Для багатьох бізнес-лідерів він є постійним активом. Однак для деяких це все ще незвідана територія. Що таке API, розповімо детальніше у статті.

Зміст

Що таке API

У яких бізнес-процесах використовують API

Типи API інтерфейсів

Приклади АРІ

Що таке API

API (Application Programming Interface від англ. «інтерфейс програмування додатків») — це посередник, який дозволяє двом програмам спілкуватися одна з одною.

API навколо нас. Щоразу, коли ви надсилаєте мобільний платіж або користуєтеся застосунком для замовлення таксі, ви використовуєте API. Є відкриті API. Їх також називають публічними. Вони доступні для громадськості. Існують внутрішні API, що доступні лише для використання на підприємстві. Розрізняють також партнерські API, коли їх можуть використовувати тільки уповноважені зовнішні партнери.

У наш час загальнодоступні API мають унікальну цінність для бізнесу, оскільки вони можуть спростити комунікацію із клієнтами, а також потенційно монетизувати дані. Так, наприклад, OpenAI дозволила розробникам інтегрувати ChatGPT в сторонні програми та послуги через API.

У яких бізнес-процесах використовують API

90% керівників у світі кажуть, що API є критично важливим для їхнього бізнесу. Він використовується в багатьох бізнес-процесах для полегшення і покращення функціонування програм та взаємодії між ними:

  • Інтеграції зі сторонніми сервісами (платіжні системи, соціальні медіа, онлайн-магазини, доставка та інші додатки, що дозволяють покращувати користувацький досвід та функціонал).
  • Автоматизація бізнес-процесів (обробка замовлень, ведення обліку клієнтів або відстеження стану запасів).
  • Аналітика та звітність (для отримання даних з різних джерел і їхньої подальшої обробки).
  • Розробка мобільних додатків (наприклад, мобільний додаток для онлайн-магазину може працювати з API для відображення продуктів та обробки замовлень).
  • Розробка вебдодатків (для роботи з базами даних, обробки форм, авторизації користувачів тощо).
  • Інтернет-маркетинг (доступ до різних рекламних платформ, соціальних медіа для управління рекламними кампаніями та вимірювання їхньої результативності).
  • Фінансові операції (для обробки платежів, переказів коштів, перевірки балансів тощо).
  • Керування обліком та ресурсами (хмарні ресурси, сервери, бази даних тощо).
  • Служби підтримки та CRM (управління клієнтськими даними, службами підтримки клієнтів та створення більш ефективних CRM).

Це лише декілька прикладів. Використання API у бізнес-середовищі може бути дуже різноманітним, залежно від конкретних потреб компанії.

Галузеві рішення

Галузеві рішення

Фінансовий скоринг

Рішення на базі Big Data, щоб перевіряти надійність клієнтів та запобігати втратам при видачі кредиту чи страхуванні.

Спробувати

Типи API інтерфейсів

Під різні завдання та сценарії застосовують різні типи API інтерфейсів, адже вони вимагають певної взаємодії між програмами та системами. Кожен тип API спроєктований для полегшення конкретних процесів і має свої особливості. Розглянемо деякі з них:

  • REST API (Representational State Transfer): дозволяє отримувати дані з сервера та надсилати дані на сервер, видаляти ресурси, які вже не актуальні. Це може бути корисним для додавання нових записів до бази даних або редагування наявних.
  • SOAP API (Simple Object Access Protocol): використовується для забезпечення інтеграції систем, які працюють на різних мовах програмування та платформах. SOAP API важливий там, де потрібна надійність, безпека та стандартизованість обміну даними.
  • RPC API (Remote Procedure Call): допомагає забезпечити взаємодію між розподіленими компонентами системи, які можуть бути розташовані на різних серверах або в різних мережах. Використовується, наприклад, для обчислень чи обробки даних.
  • WebSocket API: використовується для розв’язання завдань, пов’язаних зі збереженням постійного двостороннього з’єднання між клієнтом і сервером, щоб обмінюватися даними в реальному часі. Наприклад, в інтерактивних додатках, таких як чати та онлайн-ігри. WebSocket API також дозволяє віддалено керувати системами. Це корисно для IoT-систем (Internet of Things), дистанційного керування, віддаленого моніторингу тощо.

Приклади АРІ

Щоб пришвидшувати бізнес-процеси, українські компанії можуть використовувати спеціальний АРІ портал від Київстар. Він допомагає інтегрувати АРІ у системи організації.

Комунікація з клієнтами

Комунікація з клієнтами

Програмовані SMS та Viber-розсилки

Автоматизовані розсилки персоналізованих повідомлень, нагадувань про доставку, візит тощо. Інтегруйте АРІ від Київстар з вашою CRM, визначте тригери та налаштуйте розсилку.

Існує кілька напрямків для впровадження:

API для комунікації з клієнтами Додавши API у CRM, CMS або eCommerce систему, можна створити програмовані розсилки SMS- або Viber-повідомлень, коли настає певна подія. Так надсилаються персоналізовані сповіщення, а саме — нагадування про візит або доставку замовлення, інформація про оплату та зміну балансу тощо. Можна відправляти повідомлення з одноразовим паролем під час реєстрації чи авторизації на сайті. Крім того, так надсилають маркетингові повідомлення, аби стимулювати потенційних клієнтів та підвищувати їхню лояльність.

API для верифікації Компанія може додатково перевіряти клієнтів, та у такий спосіб знижувати ризик шахрайства під час покупок або при видачі їм кредиту. Окрім того, що є фінансовий скоринг для оцінки ризику неповернення позики, про який ми писали у нашій статті, існує ще кілька антифрод-інструментів верифікації на базі Big Data*:

Перевірка, чи відновлювали SIM-карту останнім часом — CHECK IMSI;

Перевірка кількості телефонів (IMEI), у яких було встановлено SIM-карту за певний період (від 1 до 120 днів) — CHECK IMEI;

Перевірка кількості унікальних SIM-карт, що встановлювалися у телефоні клієнта за певний період (від 1 до 120 днів) — SIM COUNT;

Перевірка, як давно було активовано SIM-карту — SIM LIFETIME.

Розповімо на прикладі, як відбувається перевірка, скажімо, під час надання кредиту:

Крок 1. Клієнт звертається до банку по кредит та надає свій номер телефону. Крок 2. Компанія по API надсилає запит до Київстар, аби перевірити SIM-карту клієнта. Крок 3. Система автоматично аналізує SIM-карту клієнта та по API передає відповідь на запит банку. Крок 4. Згідно з отриманими даними система в автоматичному режимі або фахівець банку особисто приймає подальше рішення щодо надання кредиту.

Галузеві рішення

Галузеві рішення

Антифрод від Київстар

Набір інструментів, що допомагають оцінити підозрілість фінансових операцій та реєстрацій на сайті за допомогою аналізу SIM-карти клієнта.

*Пропоновані сервіси та послуги на основі Big Data створені мобільним оператором. У роботі з даними компанія дотримується законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних»,не передає та не продає персональні дані абонентів, у тому числі записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.

Будь-який користувач може зареєструватися на API порталі та безплатно протестувати його можливості. Щоб отримати повний доступ до порталу, треба пройти автоматичну верифікацію за номером ЄДРПОУ. Детальніше читайте на сайті Київстар.

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті