Які сфери змінюватиме штучний інтелект у найближчому майбутньому?
1 серпня 2023 8 хвилин читання

Які сфери змінюватиме штучний інтелект у найближчому майбутньому?

Тренди та аналітика#ШІ#ШтучнийІнтелект

Про що:

Поява ChatGPT багатьох із нас заскочила зненацька, хоча насправді інновації у сфері штучного інтелекту (ШІ) розвивались упродовж тривалого часу. Усі розуміють, що вони змінять більшість сфер бізнесу, але які саме зачепить у першу чергу? Які наслідки матиме експансія штучного інтелекту?

Зміст

Масштаби ринку ШІ

Що очікувати від тренду?

Які сфери потрапляють під вплив?

Масштаби ринку ШІ

У 2022 році глобальний ринок ШІ оцінювали у $136,5 млрд, і прогнозується, що він збільшуватиметься у середньому на 37,3% на рік між 2023 та 2030-м. Корпорації-гіганти давно вкладаються у ці технології, наприклад, у 2020 році компанія Intel придбала ізраїльський бізнес Cnvrg.io, який розробляє платформу для дата-саєнтистів. А метою цього кроку стало бажання посилити свій ШІ-напрямок.

Інші технологічні корпорації — Amazon, Google, Apple, Facebook, Microsoft тощо — вкладаються в дослідження та розробку ШІ. Їхня мета — зробити його доступнішим для використання в обслуговуванні клієнтів та виконанні різноманітних бізнес-процесів. Так, у 2020-му корпорація McDonald’s вклала рекордну для себе суму в технології ($300 млн), купивши стартап у Тель-Авіві, аби персоналізувати досвід клієнтів за допомогою штучного інтелекту.

Якщо подивитися на розподіл глобального ринку ШІ за сегментами, то серед лідерів ми побачимо сферу реклами та медіа (19,5% у 2022 році). Упродовж попередніх років стало з’являтися дедалі більше цікавих прикладів застосування ШІ у цій галузі. Скажімо, компанія Cadbury започаткувала ініціативу, яка дозволяє власникам індійського малого бізнесу безкоштовно створювати свою рекламу, використовуючи обличчя та голос місцевої знаменитості за допомогою штучного інтелекту.

Втім, до 2030 року, ймовірно, лідерську позицію займатиме галузь охорони здоров’я. Роботи-асистенти при операціях, зменшення помилок у дозуванні лікарських засобів, віртуальні помічники медичного персоналу, управління робочим процесом у лікарні — ось лише деякі з потенційних сфер застосування ШІ.

Також суттєву частку вже зараз займає сегмент BFSI (банки, фінансові та страхові послуги), що пояснюється використанням штучного інтелекту для проведення фінансового аналізу, оцінки ризиків, управління портфелем інвестицій тощо. Ще одне перспективне застосування ШІ у цій сфері — це SupTech (supervisory technologies, технології нагляду). Ці технології використовуються на фінансових ринках, зокрема для регулювання численних Fitech-застосунків.

Серед інших сегментів, які вже зараз мають частку на ринку ШІ, — роздрібна торгівля, правова сфера, автомобільна промисловість і транспорт, сільське господарство. У багатьох із них розмовна платформа на базі штучного інтелекту є одним з основних драйверів розвитку.

Скажімо, ще у квітні 2020-го Google запустила віртуального агента для контакт-центрів, який допомагав клієнтам розв’язувати проблеми, спричинені пандемією. І робив це через голосовий зв’язок, чат та інші канали. Експерти очікують, що роздрібна торгівля продовжуватиме збільшувати свою частку на ШІ-ринку, тому що компанії фокусуватимуться на наданні кращого клієнтського досвіду.

Що очікувати від тренду?

Чи є використання штучного інтелекту тимчасовим трендом, який мине через кілька років? Експерти впевнені, що ні — навпаки, ми зараз є свідками лише початку його розвитку. Відповідно до звіту Всесвітнього економічного форуму (ВЕФ), 23% робочих місць, які існують сьогодні, зазнають трансформації упродовж наступних п’яти років. Також зміниться й набір навичок, якими мають володіти співробітники. 44% навичок, на які зараз є найбільший попит, стануть іншими. На перший план вийдуть когнітивні спроможності, уміння вирішувати складні завдання та технологічна грамотність.

Респонденти, опитані у 2023 році, очікують більших за середні показників ринкових змін у сфері логістики, транспортування, медіа, розваг та спорту. А нижчі за середні — прогнозуються у виробництві й роздрібній та гуртовій торгівлі споживчими товарами. Через впровадження нових технологій учасники очікують на появу 69 млн нових і скорочення 83 млн наявних позицій.

Які сфери потрапляють під вплив?

Хоча штучний інтелект і може спричинити скорочення робочих місць, але він здатен збільшити глобальний ВВП. За результатами дослідження Goldman Sachs, це зростання становитиме 7% (або майже на $7 трлн) упродовж наступних 10 років. Крім того, ШІ підвищить темпи зростання продуктивності на 1,5%.

Які зі сфер людської діяльності найактивніше змінюватимуться у найближчі роки? Ось декілька з них:

1.Креативні індустрії (маркетинг, медіа тощо). Це найперша сфера, яка спадає на думку після появи ChatGPT (особливо 4-ї його версії). Користувачі можуть ставити запитання й швидко отримувати відповіді, генерувати тексти для статей, соцмереж, складати вірші та оповідання тощо.

Але й це ще не все: ШІ може надавати персоналізовані рекомендації щодо контенту, виявляти шахрайські дії з користувацькими акаунтами (наприклад, аналізувати дані й знаходити аномалії в діях клієнтів), а також передбачати поведінку, що спрощує ухвалення стратегічних рішень та планування контенту.

Штучний інтелект уже може виконувати багато завдань менеджерів із маркетингу, і робити це значно швидше. Особливо перспективним є застосування ШІ для таргетованих рекламних кампаній, коли потрібно передбачати поведінку споживача з великою точністю.

2. Медицина. Вже зараз штучний інтелект аналізує рентгенівські знімки, результати комп’ютерної томографії тощо, щоб виявити рак чи інші хвороби. Це суттєво економить час медичних фахівців, що дозволяє їм приділити більше уваги пацієнтам. Як стверджує консалтингова компанія McKinsey, 15% годин медичних працівників можна автоматизувати за допомогою ШІ.

Також ШІ уже використовується для аналізу даних і пошуку закономірностей у них, встановлення точного діагнозу та призначення лікування, розроблення нових ліків та роботизованої хірургії. Наприклад, IBM Watson може аналізувати структуровані та неструктуровані дані, які можуть бути критичними для лікування, а також вивчати медичну карту пацієнта і робити призначення. Отже, цей ШІ-інструмент уже фактично виконує функції лікаря.

Ще один приклад — платформа AIDD (Artificial Intelligence for Drug Discovery, штучний інтелект для розроблення ліків), створена біофармацевтичною компанією NuMedii. Вона здатна виявляти зв’язок між захворюваннями та ліками на системному рівні. Тож це наближає людство до оптимального лікування хвороб.

3. Банківська та фінансова сфера. У цій сфері ШІ, ймовірно, буде набирати обертів у застосуванні для аналізу поточних трендів та передбачення нових. Сьогодні далеко не усі фінансові установи користуються ШІ-інструментами, але якщо вони прагнуть залишитися конкурентоспроможними, то незабаром не матимуть іншого вибору.

І, звичайно, у цій сфері штучний інтелект може спростити виконання безлічі рутинних завдань на зразок підготовки та обробки документів. Це допоможе скоротити витрати, а працівникам — зосередитися на завданнях, які мають більшу цінність.

Втім, частина співробітників ризикує залишитися без роботи, адже цілком імовірно, що скоро ми побачимо роботів-консультантів, які оброблятимуть клієнтські запити й радитимуть споживачам оптимальні фінансові рішення. До того ж вони зможуть аналізувати публічні дані про клієнта, щоб підбирати пропозиції, які найкращим чином задовольняють його потребам.

4. Транспорт і логістика. Ця сфера розквітає завдяки штучному інтелекту: зокрема, машинне навчання вже допомогло зробити управління ланцюжком постачання безперебійним процесом. Роботи на складах сортують і пакують товари, а ШІ-алгоритми будують оптимальні маршрути доставки замовлень.

На черзі — революція автономних транспортних засобів. Tesla, Uber, Volvo, Volkswagen та інші компанії активно вкладаються в інновації, які згодом замінять водіїв-людей. Також вже сьогодні у різних країнах досліджують використання ШІ для оптимізації руху громадського транспорту та управління світлофорами.

Вочевидь цей перелік не є вичерпним. Насправді з поширенням штучного інтелекту зміняться майже всі індустрії: від освіти до спорту й розваг, від виробництва до подорожей. Отже, нам варто готуватися до майбутнього, де ШІ супроводжуватиме кожен наш крок.

Тренди та аналітика#ШІ#ШтучнийІнтелект

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#Тренд#Бізнес#ДобіркаСервісів
#Тренд#Кібербезпека#ШтучнийІнтелект#ШІ#AI#API#ChatGPT#PaaS#SaaS#IaaS#ХмарніРішення
#AI#ШІ#ШтучнийІнтелект
#ШтучнийІнтелект#Рішення#Технології
#Azure#MicrosoftAzure#Інновації#Технології#ШтучнийІнтелект#ШІ#AI
#MicrosoftAzure#Рішення#Технології#Кібербезпека#ШтучнийІнтелект
#ADWISOR#BigData#MicrosoftAzure#IOT#ATC#ОфісТамДеВи#ФінансовийСкоринг#Star.Docs#ЕДО#ЕлектроннийДокументообіг#Бізнес
#Рішення

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку