Технологічні тренди від Gartner на 2024 рік: прогнози для бізнесу
4 грудня 2023 7 хвилин читання

Технологічні тренди від Gartner на 2024 рік: прогнози для бізнесу

Тренди та аналітика#Тренд#Кібербезпека#ШтучнийІнтелект#ШІ#AI#API#ChatGPT#PaaS#SaaS#IaaS#ХмарніРішення

Про що:

Дослідницька компанія Gartner у своєму щорічному огляді визначила 10 стратегічних технологічних трендів на 2024 рік. Ділимося основними тезами, аби ви могли оцінити переваги кожної з цих тенденцій та зрозуміти, яка з них матиме найбільший вплив на успіх вашого бізнесу.

Зміст

1. Демократизація генеративного штучного інтелекту

2. Управління довірою, ризиками та безпекою

3. Безперервне виявлення кіберзагроз

4. Стійкі технології

5. Розробка інженерної платформи

6. Розробка на основі штучного інтелекту

7. Галузеві хмарні платформи

8. Інтелектуальні програми

9. Робоча сила з розширеним підключенням

10. Клієнти-машини

1. Демократизація генеративного штучного інтелекту

Демократизація генеративного штучного інтелекту (artificial intelligence, AI) дозволяє зробити цю технологію доступною не лише для експертів у галузі інтелектуальних систем, а й для ширшого кола користувачів без глибоких знань у цьому напрямку. Це можливо завдяки синергії попередньо навчених моделей, хмарних обчислень і відкритого вихідного коду.

Gartner запевняє, що до 2026 року понад 80% компаній по всьому світу працюватимуть з генеративними API та моделями ШІ або впровадять підтримку GenAI у виробничих середовищах. Для порівняння, у 2023 році цей показник становить менш ніж 5%.

Серед переваг широкодоступного ШІ — розвиток навичок співробітників, вища продуктивність бізнесу, пришвидшення виходу нових продуктів на ринок та їх адаптація до конкретної аудиторії. Водночас є ризики — загроза безпеці конфіденційних даних, проблеми з авторським правом, неналежне використання ШІ з непередбачуваними наслідками.

2. Управління довірою, ризиками та безпекою

Варто пам’ятати, що генеративні моделі штучного інтелекту за своєю природою не є надійними. Через те, що ШІ стане широкодоступною технологією для переважної більшості компаній, виникне потреба в управління довірою, ризиками та безпекою (Trust, Risk, and Security Management, TRiSM).

Gartner пропонує рішення — AI TRiSM. Це набір інструментів для захисту конфіденційних даних, моніторингу та прогнозування результатів ШІ, контролю ризиків тощо. Організації, які будуть застосовувати AI TRiSM, підвищать точність прийняття рішень й усунуть до 80% можливої помилкової інформації від моделей ШІ.

3. Безперервне виявлення кіберзагроз

Gartner пропонує бізнесу цілодобово використовувати можливості ШІ як щит від потенційних кіберзагроз. Управління постійним виявленням загроз (continuous threat exposure management, CTEM) — це системний підхід, який дозволяє організаціям вчасно оцінювати ризики, пов’язані з безпекою їх цифрових та фізичних активів. Компанії, які до 2026 року інвестуватимуть у програми для постійного моніторингу кіберзагроз, втричі зменшать ризики зламу. 

Крім того, українські компанії можуть підключити комплексні рішення для кібербезпеки вашого бізнесу від Київстар. Вони захистять мережеву інфраструктуру, сервіси організації від загроз різних типів. Для цього замовте консультацію через форму на сайті, а спеціаліст передзвонить у зручний для вас час і відповість на запитання.

Кібербезпека темна

Кібербезпека

Рішення для кібербезпеки бізнесу

Інструменти, які комплексно захистять IT-інфраструктуру, сервіси та хмарні рішення компанії від кіберзагроз різних типів.

4. Стійкі технології

Стійкі технології, за визначенням Gartner, — це цифрові рішення, які допомагають бізнесу працювати ефективно, зменшуючи негативний вплив на навколишнє середовище, суспільство та управлінські аспекти компанії (ESG). Це важливо, адже використання технологій викликає занепокоєння у світі через велике споживання енергії та негативний вплив на навколишнє середовище. 

Тож, наступний тренд 2024 — зробити використання інформаційних технологій більш ефективним, зберігаючи при цьому ресурси. Наприклад, гнучкість хмарних послуг дозволяє організаціям використовувати лише ті, що їм потрібні, зменшуючи вплив на навколишнє середовище. Натомість ШІ може оптимізувати складні процеси, аби зменшити викиди вуглецю.

5. Розробка інженерної платформи

Gartner зазначає, що мета розробки спеціальної інженерної платформи — полегшити життя розробникам, зменшити їх навантаження і надати усі необхідні інструменти для команд, аби вони могли створювати продукти для користувачів з якомога меншими зусиллями. Платформа може бути представлена у формі, яка відповідає робочому процесу кожної команди. 

Те, що є ідеальною платформою розробки для однієї компанії, може бути незручним рішенням для іншої. Адже навіть в межах однієї організації різні команди розробників можуть мати абсолютно різні потреби. Це одна з найгарячіших тем для розмов у спільноті DevOps.

6. Розробка на основі штучного інтелекту

Вже зараз зрозуміло, що ШІ з нами надовго і стане часткою майбутніх професій, але особливо це актуально для розробників. Штучний інтелект може автоматизувати більшість сучасних завдань у роботі з програмним забезпеченням (ПЗ), допомогти швидше створювати код і проводити тестування. ШІ варто розглядати як партнера, а не конкурента.

Розробка за допомогою штучного інтелекту — це використання GenAI і машинного навчання, щоб покращити продуктивність працівників. Наприклад, ChatGPT уже може перекладати програмний код з однієї мови на іншу.

Gartner прогнозує, що до 2027 року 70% професійних розробників використовуватимуть інструменти кодування на основі AI. Сьогодні цей показник на рівні 10%.

Якими ШІ-сервісами можуть користуватися розробники, ви можете дізнатися зі статті.

7. Галузеві хмарні платформи

Галузеві хмарні платформи (ICP, industry cloud platforms) перетворюють звичайну хмарну платформу на бізнес-ресурс для інновацій. І до 2027 року їх використовуватимуть понад 70% компаній. ICP поєднують базове програмне забезпечення як послугу (SaaS), платформу як послугу (PaaS) та інфраструктуру як послугу (IaaS) із набором інноваційних технологій. Такий цілісний підхід дає змогу легше та швидше переносити технічні та бізнес-інновації з однієї галузі в іншу.

Скажімо, в роздрібної торгівлі компанія може використовувати галузеву хмарну платформу, щоб об’єднати різні хмарні сервіси, такі як електронна комерція (SaaS), система управління складом (PaaS) та облік продажів (IaaS), із передовими технологіями для покращення взаємодії з клієнтами. Це дозволить компанії ефективно використовувати дані про покупців, персоналізувати пропозиції, а також прогнозувати попит на товари, покращити ланцюжок постачання та забезпечити більш точний аналіз ефективності бізнесу.

8. Інтелектуальні програми

Інтелектуальні програми мають щось на кшталт «розуму», який здатний навчатися та самостійно приймати рішення. Їх можна використовувати для покращення та автоматизації різних завдань. Інтелект у таких програмах містить різні служби на основі штучного інтелекту. Отже, додатки можуть адаптуватися до користувача та динамічно вдосконалювати свою роботу.

Станом на 2023 рік менш ніж 5% інтелектуальних програм використовують ШІ для керування персоналізованим адаптивним інтерфейсом користувача. Втім, до 2026 року їх буде 30%.

Прикладом інтелектуальної програми може бути сервіс, який видає кредити за допомогою динамічних моделей ціноутворення. Процес керується машинним навчанням і контекстним розумінням попиту та пропозиції.

9. Робоча сила з розширеним підключенням

Робоча сила з розширеним підключенням (ACWF, augmented-connected workforce) — це стратегія для ефективного застосування талантів працівників. Головна ідея полягає в прискоренні та масштабуванні здібностей персоналу. ACWF використовує інтелектуальні програми та аналітику, щоб надати співробітникам рекомендації для розвитку їхніх навичок. Так вдається зробити робочий процес більш продуктивним.

Наприклад, якщо у працівника є інтерес до певної області програмування, ACWF може порадити курси чи тренінги, щоб вдосконалити навички. Це допомагає компанії створити більш гнучку та ефективну робочу силу, яка легше адаптується до змін в галузі технологій.

10. Клієнти-машини

Клієнти-машини — це штучно створені боти, які можуть самостійно вести переговори з компаніями і купувати різні товари та послуги. Прогнозується, що до 2028 року буде близько 15 млрд таких підключених машин, які поводитимуться як реальні клієнти. Коли цей ринок стане розвинутим, скажімо, автономний автомобіль зможе визначити, коли у нього спустило колесо. Тоді самостійно знайде найближчу ремонтну майстерню, замовить послугу та надішле магазину всю необхідну інформацію про себе.

Walmart, найбільша у світі мережа супермаркетів із понад 11 000 магазинів, використовує чат-бот, розроблений американською компанією Pactum AI Inc. Компанія пропонує програмне забезпечення, яке допомагає автоматизувати переговори з постачальниками. Гігант роздрібної торгівлі визначає свої бюджети та потреби, а потім штучний інтелект спілкується з постачальниками для укладання угод. Це економить багато часу, адже переговори тривають дні замість тижнів чи місяців. У результаті на 3% знизилися закупівельні витрати.

Отже, компанії мають враховувати цей розвиток і розглядати можливості полегшення взаємодії з такими ботами.

Ви можете дізнатися також про технологічні тренди від McKinsey та порівняти з прогнозами Gartner, ознайомившись з нашою статтею.

Тренди та аналітика#Тренд#Кібербезпека#ШтучнийІнтелект#ШІ#AI#API#ChatGPT#PaaS#SaaS#IaaS#ХмарніРішення

Зміст

1. Демократизація генеративного штучного інтелекту

2. Управління довірою, ризиками та безпекою

3. Безперервне виявлення кіберзагроз

4. Стійкі технології

5. Розробка інженерної платформи

6. Розробка на основі штучного інтелекту

7. Галузеві хмарні платформи

8. Інтелектуальні програми

9. Робоча сила з розширеним підключенням

10. Клієнти-машини

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#IOT#MicrosoftAzure#ШтучнийІнтелект#IOTISKYIVSTAR#ШІ#AI#ChatGPT
#Azure#MicrosoftAzure#IaaS#SaaS#PaaS
#Microsoft365#MicrosoftAzure#Azure#Офіс365
#Azure#MicrosoftAzure#Інновації#Технології#ШтучнийІнтелект#ШІ#AI
#Azure#MicrosoftAzure#ХмарніСховища#ХмарніРішення#Бізнес#ФінансовийСкоринг
#AzureStack#Microsoft365#MicrosoftAzure#Azure#Офіс365#Бізнес#ХмарніРішення#ХмарніСховища#IaaS#PaaS#SaaS#CRM#CRM-система#DDoS-атака#AntiDDoS
#MicrosoftAzure#Azure#ХмарніРішення#ХмарніСховища#AzureStack#Клієнт#IaaS#PaaS#SaaS#AzureVirtualDesktop#Компанії
#MicrosoftAzure#Рішення#Технології#Кібербезпека#ШтучнийІнтелект

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку