Про що:
У світі маркетингу відбуваються радикальні трансформації. Усе через розвиток передових бізнес-технологій та стрімкі зміни очікувань споживачів. Щоб дізнатися, які перспективи маркетологи бачать для себе у майбутньому, компанія Marketo провела опитування. Зокрема, фахівці з маркетингу та керівники компаній описують професійне середовище у 2025 році, яке дуже відрізняється від того, у якому вони працюють сьогодні. Розглянемо основні висновки цього дослідження.
Зміст
Хто такі маркетологи
На що звернути увагу сьогодні
Ключові навички майбутнього маркетолога
Технології, які стануть пріоритетними
Показники маркетингу, на які варто звертати увагу у 2025
Хто такі маркетологи
Маркетолог — це фахівець у сфері маркетингу, який вивчає і аналізує ринок, споживачів, конкурентів та тренди. Він це робить з метою розробки та впровадження стратегій і тактик, спрямованих на підвищення продажів, популярності продукту чи послуги, на залучення нових клієнтів та утримання наявних.
Маркетологи допомагають компаніям бути успішними на ринку. Щоб цього досягати, потрібно бути в курсі трендів та змін, адже маркетингова сфера постійно еволюціонує. Саме тому маркетологам важливо оцінювати свої перспективи у майбутньому.
На що звернути увагу сьогодні
Маркетологів запитали, що відрізняє їхню компанію від конкурентів. Фактор номер один для 45% опитаних — це інвестиції в бізнес-інструменти та технології. Не в останню чергу також називали наявність необхідних навичок для цього. При чому майже 30% керівників впевнені, що їхні організації відстають від інших бізнесів, коли йдеться про навички. Адже маючи потрібні маркетингові сервіси, 10% компаніям бракує знань роботи з ними. Натомість 22% сказали, що мають навички, але не мають інструментів. Опитані маркетологи кажуть, що легше узгодити з керівником бюджет на інструменти, ніж на навчання, яке допоможе їх ефективно використовувати.
Головні бар’єри на шляху до розвитку маркетингової команди:
- Бюджет (майже 30%)
- Відсутність підтримки керівництва (25%)
- Недостатня кількість персоналу (20%)
Marketo виявила, що сприйняття цінності маркетингу зменшується, особливо коли компанії стають більшими. Якщо сьогодні не звернути на це увагу, то у майбутньому деяким доведеться пасти задніх.
Ключові навички майбутнього маркетолога
Робота зі штучним інтелектом, складною аналітикою даних та нейромаркетингом — ось ключові технологічні драйвери майбутнього маркетингу. Також затребуваними навичками стануть CX/UX (customer experience/user experience) та машинне навчання.
Натомість прогнозується, що набагато менше уваги приділятиметься навичкам щодо електронного маркетингу та соціальних мереж. Скажімо, маркетинг у соціальних мережах скоротиться вдвічі з 66% до 33%, а контент-маркетинг — з 63% до 39%. Є думка, що ними керуватиме ШІ. Крім того, очікується падіння попиту на навички PR і маркетингу продукції.
Технології, які стануть пріоритетними
Маркетологи кажуть, що інструменти та технології, які вони використовуватимуть у 2025 році, узгоджуються з тими навичками, які вони очікують отримати. Розвиватимуться аналітичні сервіси з мікросегментації, ШІ-інструменти, VR (virtual reality) і чат-боти.
До речі, щоб вже зараз використовувати можливості інструментів для аналітики та удосконалювати свої навички роботи з ними, можна працювати з такими сервісами:
- Big Data — рішення дає змогу аналізувати наявну ЦА та сегментувати її, залучати нових клієнтів, будувати персоналізовану комунікацію, визначати найвдаліші місця для розміщення бізнесу з геоаналітикою та тепловими картами і багато іншого.
Big Data та аналітика
Big Data-рішення для бізнесу
Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.
- Дата-платформа — хмарний сервіс для бізнес-аналітики на основі даних із різних джерел, щоб перевіряти гіпотези, будувати аналітичну структуру, робити висновки й приймати дієві рішення. Детальніше про те, як будувати аналітику, щоб вона розв’язувала проблеми компанії та відкривала нові можливості зростання, розповів у нашій статті менеджер проєктів з інноваційних рішень Київстар Денис Василюк.
Незалежно від того, працюватимете ви у малих, середніх чи великих компаніях, набір інструментів та технологій у 2025 році майже не відрізнятиметься. Хоча великі компанії обиратимуть штучний інтелект, аналітику даних і автоматизацію маркетингу, частіше ніж їхні колеги з МСБ.
65% опитаних фахівців кажуть, що інструменти штучного інтелекту стануть важливою частиною маркетингу. Зокрема, найбільші зміни відбуватимуться у великих фінансових компаніях. Кількість керівників, які очікують, що це стане частиною інструментарію маркетолога, зросте з 6% до 77% у 2025 році.
Слід зазначити, що такі трансформації будуть також у роздрібній торгівлі та на виробництві. Наприклад, у ритейлі цей показник зросте з 5% до 66%. Індустрія виробництва зараз оцінює свій стан у цьому напрямку на найнижчому рівні, а до 2025 року — зросте до 63%. Крім того, виробництво планує інвестувати в інструменти віртуальної реальності.
Показники маркетингу, на які варто звертати увагу у 2025
Marketo виявила головні показники, які мають бути у фокусі маркетолога:
- Пожиттєва цінність клієнта (LTV, lifetime value), тобто прибуток, який компанія отримає від клієнта за весь час роботи з ним, стане пріоритетом.
- Коефіцієнт утримання клієнтів (Retention Rate) відійде на друге місце.
- Дохід від маркетингу — на третє.
- Маркетологи вважають, що варто також відстежувати індекс лояльності клієнта (NPS, Net Promoter Score).
Втім, ось цікавий факт: на відміну від маркетологів жоден генеральний директор будь-якої компанії (незалежно від розміру чи сегменту) не визначив показник Net Promoter Score пріоритетом. Ні один. Тож, очікуються запеклі дебати між маркетологами та керівниками, чому це важливо. Детальніше про те, що таке NPS та як його розраховують, ви можете прочитати у нашій статті «Який індекс лояльності ваших клієнтів: розраховуємо за формулою NPS».
Маркетинг з новими технологіями та навичками у майбутньому стане невіддільною складовою успіху для будь-якої компанії. Тому, ті, хто зможуть швидко реагувати на ці зміни та інновації, матимуть перевагу серед конкурентів.
Усі сучасні бізнес-інструменти ми зібрали на одному сайті Київстар Бізнес.
Додайте коментар