Про що:
Гучна поява ChatGPT наприкінці 2022 року стала знаковою подією для всієї технологічної спільноти. І навіть через більше ніж пів року після цього інтерес до генеративного штучного інтелекту не спадає, а навпаки набирає обертів. Як розвивається ШІ, як його впроваджують різні індустрії та чи може він знищити людство? Розповідаємо про нові факти у цьому матеріалі.
Зміст
Штучний інтелект заворожує і лякає
Перші спроби регулювати штучний інтелект
Масове впровадження ШІ в індустріях
Штучний інтелект заворожує і лякає
«Уяви світ, у якому студенти вчаться в їхньому власному темпі, під керівництвом невтомного викладача, який ніколи не помиляється», — каже Білл Гейтс Сократу, розповідаючи про можливості ШІ-технологій на прикладі освіти. Давньогрецький філософ дивується, захоплено відповідає «Вау», але і додає: «Я відчуваю тінь над цим дивом, приховану небезпеку, що таїться всередині».
Така розмова, очевидно, не могла б існувати в реальності, проте все той же штучний інтелект дозволив «оживити» Сократа та згенерував його потенційну розмову із засновником корпорації Microsoft Біллом Гейтсом.
AI盖茨对谈AI苏格拉底 人工智能如何改变教育 Bill and Socrates' conversation, generated by AI
Така згенерована та візуалізована розмова може бути лише забавкою, але водночас вона показує можливості штучного інтелекту та ілюструє головні питання, які все ще звучать навколо будь-чого у сфері Artificial Intelligence — «Наскільки безпечним та контрольованим є це створіння?».
Роздуми на цю тему доводять експертів навіть до апокаліптичних прогнозів. «ШІ може призвести до вимирання людства. Чи сприймаємо ми це серйозно?» — лунало на саміті генеральних директорів Єльського університету, де понад 40% бізнес-лідерів, включно з очільником мережі гіпермаркетів Walmart та генеральним директором Coca-Cola, заявили, що штучний інтелект може знищити людство через 5-10 років. Як попередити такий ризик?
Перші спроби регулювати штучний інтелект
Протягом 2022-2023 років у світі масово з’явилися різноманітні сервіси з використанням ШІ-технологій. Вони настільки вразили бізнес-лідерів, інвесторів та суспільство своєю здатністю створювати абсолютно новий контент, що побили всі рекорди за ростом кількості користувачів. Так, лише за п’ять днів до ChatGPT звернувся мільйон людей. Щоб назбирати таку ж базу користувачів Apple знадобилося більш як 2 місяців, Facebook — 9 місяців, а Netflix — понад три роки.
І ChatGPT далеко не єдиний: на піку ажіотажу наразі перебувають мало не всі ШІ-новинки. Цей шквал різноманітних сервісів породжує потребу в терміновому регулюванні. Наприклад, дискусії йдуть щодо прав на контент, на якому навчається штучний інтелект:
- OpenAI, Google, Microsoft і Adobe ведуть переговори з провідними медіа світу, щоб визначити авторське право на їхні продукти. Обговорення ще на ранніх стадіях, проте потенційні угоди можуть передбачати оплату за моделлю підписки. За цих умов ШІ-моделі зможуть навчатися на контенті ЗМІ.
- Уряд Японії вирішив, що не захищатиме авторські права на дані, які використовують компанії для навчання ШІ-моделей. Це дає право розробникам рішень обирати будь-яку інформацію, незалежно від того, чи вона створена у комерційних або некомерційних цілях. Така позиція є частиною плану Японії стати лідером у розвитку штучного інтелекту.
Водночас лідером у регулюванні ШІ хоче стати Європейський Союз. 14 червня 2023 року Європарламент погодив законопроєкт, який має стати першим у світі у цьому напрямку та окреслити чіткі правила для роботи ШІ-технологій.
Так, законодавці розробили шкалу ризиків від мінімальних до неприйнятних, які мають враховувати всі компанії-розробники ШІ. До повністю заборонених хочуть віднести системи розпізнавання облич у реальному часі, інтелектуальні ШІ-інструменти для поліції та системи соціальної оцінки. Цікаво, що такі ж вже працюють в Китаї.
Водночас до «високого ризику» входять системи, які можуть впливати на електорат під час виборів, а також соціальні мережі з понад 45 мільйонами користувачів, як-от Facebook, Twitter та Instagram.
Європейський закон про ШІ наразі доопрацьовують. Потенційно його мають ухвалити до кінця 2023 року.
Читайте також — «20 корисних порад, як прокачати свій бізнес за допомогою ChatGPT».
Масове впровадження ШІ в індустріях
Перша версія ChatGPT вже дивувала своїми функціями, про що ми писали у своїх статтях. Проте ще більше можливостей дала користувачам оновлена і більш потужна версія — GPT-4. Наприклад, вона дає змогу працювати не лише з текстами, а і з зображеннями.
Так, розробники демонстрували, як GPT-4 може пояснити жарт з серії картинок, а журналісти The New York Times показали чат-боту фото вмісту холодильника і попросили його придумати страви, які можна приготувати з інгредієнтів у ньому.
Можливості ChatGPT-4 наразі тестують в різних індустріях. Скажімо, дослідники перевірили здатність генеративного штучного інтелекту проводити діагностику у галузі нейрохірургії. ШІ використали для обробки складних медичних випадків. Як результат, ChatGPT-4 правильно ідентифікував діагноз у 40% випадках, а також додавав правильний діагноз у перелік потенційних — у 64% випадків.
Читайте також — «5 MedTech-трендів для сфери охорони здоров’я у 2023».
Побачити прогрес у розвитку ШІ найкраще можна у сфері дизайну. Наприклад, 3D-інструмент Skybox AI від Blockade Labs дозволяє створити 360° фон для ігор, просто накресливши лінії та обравши потрібні параметри.
Adobe розпочав масштабну інтеграцію генеративного ШІ у свої продукти лінійки Creative Clouds. Наприклад, в останній версії Photoshop можна легко трансформувати зображення через точкові підказки для ШІ. Просто виділяєте зону на картинці, пишете текстом, що хочете побачити там, і обираєте серед запропонованих варіантів найкращий для вас.
Водночас цікаві експерименти з ШІ можна побачити у рекламній сфері. Наприклад, вірусною став проморолик від піцерії Pizza Later, який повністю створив штучний інтелект. При чому залучені були різні сервіси: сценарій написав GPT-4, картинки створив Midjourney, монтаж — Runway Gen2, музика від SOUNDRAW AI Music. Вийшло цікаво, але й моторошно водночас.
Pepperoni Hug Spot - AI Made TV Commercial
Такі проби штучного інтелекту і далі набирають обертів. Щоб не пропустити цей тренд, радимо прочитати наші інші статті на цю тему, зокрема, — «Стратегія впровадження ШІ: 10 кроків від Гарвардської школи бізнесу», «Добірка ШІ інструментів для роботи» та «Майбутнє штучних інтелектів та ринку праці. Чи замінить ШІ людину?».
Додайте коментар