Копірайтер чи ChatGPT: хто краще згенерує контент для вашого бізнесу

24 лютого 2023

7 хв.

Копірайтер чи ChatGPT: хто краще згенерує контент для вашого бізнесу

Про що:

З того часу, як з’явився популярний чат-бот ChatGPT, постало питання, чи можна за допомогою нього швидко створювати якісний контент для бізнесу? Чи витіснить він копірайтерів, райтерів, авторів корпоративних блогів або маркетологів, які працюють з текстами? Спойлер — ні. Далі у статті пояснимо, чому.

Зміст

Що вміє ChatGPT

ChatGPT очима науковця

Конкуренція між чат-ботом та автором текстів

Авторські права на контент від ChatGPT

Як виявити контент, створений ШІ

Що вміє ChatGPT

Нагадаємо, що чат-бот ChatGPT (Generative Pre-Trained Transformer) розробила компанія штучного інтелекту (ШІ) OpenAI, про що детальніше писали у попередній статті. Цей бот налаштований на основі GPT-3.5, тобто моделі мови, навченої створювати текст. Він генерує його на будь-яку тематику та відповідає на різні запитання, створює статті, seo-контент, генерує вміст електронних листів, повідомлень, дає поради тощо.

Моделі були навчені на величезній кількості даних з інтернету, тому відповіді чат-бота здаються реалістичними, ніби спілкуєшся з живою людиною. Це неабияк цікавить бізнес. За останні кілька тижнів ринок генерації контенту за допомогою ШІ стрімко зростає. Підприємці створюють нові статті для блогів, дописи для соціальних мереж та багато іншого.

Втім, варто брати до уваги й недоліки чат-бота. З огляду на те, що ChatGPT наразі працює лише в тестовому режимі, згенеровані ним дані можуть бути неточними, неправдивими та інколи вводити в оману. Він має обмежені знання про світ і події після 2021 року, а також може створювати упереджений вміст. Бот генерує не унікальний контент, а лише послідовно складає слова у речення не певну тему. Розробники рекомендують при виявленні відповіді, не пов’язаної з запитанням, надіслати відгук, натиснувши кнопку «Не подобається».

ChatGPT очима науковця

Гарвардський університет на своєму новинному ресурсі The Harvard Gazette опублікував інтерв’ю з канадським психологом та науковцем Стівеном Пінкером й дізнався, чи вдасться ChatGPT витіснити авторів та письменників.

Стівен Пінкер

Стівен Пінкер. Фото Ребекки Голдштейн. Джерело The Harvard Gazette

На думку науковця, ми маємо справу з «інопланетним розумом», здатним на дивовижні речі, але не на зразок людського розуму. ChatGPT зараз дійсно вражає, проте люди будуть задоволені його роботою ще більше, коли він перестане генерувати вигадані факти та робити елементарні помилки здорового глузду.

Стівен Пінкер запитав ChatGPT: «Якщо Мейбл була жива о 9 ранку та о 5 вечора, чи була вона жива опівдні?». На що ШІ відповів: «Не було зазначено, чи була Мейбл жива опівдні. Відомо, що вона жива о 9 і о 5, але немає інформації про те, що вона була жива опівдні». Це означає, що чат-бот не розуміє основних фактів світу — як люди живуть протягом безперервних відрізків часу, тому що він ніколи не натрапляв на частину тексту, яка б це чітко висловлювала.

Попри те, що метою розробки ChatGPT Open AI називає розвиток загального штучного інтелекту, Стівен вважає, що справжній ШІ складається з набору алгоритмів для вирішення конкретних типів проблем. Те, що ми маємо зараз і, мабуть, завжди матимемо, — це пристрої, які перевершують людину в одних завданнях, а не зможуть в інших.

Конкуренція між чат-ботом та автором текстів

На питання, чи турбує Стівена створення студентами курсових робіт за допомогою ChatGPT, він відповів, що вони мають нести відповідальність за метод написання своїх робіт. Правила честі Гарвардського університету наголошують на неможливості подання роботи, яку писав не студент. Проте, звісно, є й ті, які не дотримуються цього правила. Крім того, текст, створений штучним інтелектом легко виявити, адже він змішує цитати та факти, яких може не існувати. І освічена людина, яка розуміється на темі, це помічає.

Є й ще один момент, через який науковець вважає, що контент, створений людиною, не може не цінуватися. Причина полягає в тому, що усі ми маємо глибоку інтуїцію про причинно-наслідкові зв’язки з людьми. Так, колекціонер може заплатити 100 000 доларів за ключки для гольфу Джона Ф. Кеннеді, навіть якщо їх неможливо відрізнити від будь-яких інших ключок для гольфу тієї епохи.

Попит на автентичність нікуди не подінеться. Особливо для створення інтелектуальних продуктів, таких як унікальні історії, статті тощо. Бо усвідомлення того, що їх написала справжня людина, з якою можна їх ідентифікувати, змінює статус та цінність такого контенту. Це ідеально поєднується з сучасним підходом Human-to-Human «людина для людини».

З усім цим, безсумнівно, існує багато типів текстів, які можуть бути повністю створені ШІ. Наприклад, будь-які шаблони договорів, угод, наказів тощо.

Стівен Пінкер вважає, що чат-бот корисний для пошуку ідей для контенту, оскільки він може обробити великі обсяги інформації значно швидше за людину. Тож, ChatGPT не замінить авторів, адже поки що немає досконалого та всезнавчого алгоритму, але може їм навпаки допомогти в роботі.

Авторські права на контент від ChatGPT

Необхідно пам’ятати, що краще не використовувати тексти, згенеровані ChatGPT для бізнес-блогів, у соцмережах компанії та в інших маркетингових каналах, без зазначення першоджерела. Ось як відповідає чат-бот на питання: «Кому належать авторські права на контент, створений ChatGPT?»:

ChatGPT

Розробники OpenAI заохочують користувачів заздалегідь повідомляти про участь ШІ у створеній роботі.

В «Умовах використання» написано, що машинне навчання створює не унікальні вихідні дані та може генерувати однакові або подібні результати для різних користувачів. Наприклад, ви запитуєте чат-бот: «Якого кольору небо?» і отримуєте відповідь: «Небо блакитне». Інші люди також можуть ставити подібні запитання й отримувати таку ж саму відповідь. При цьому відповіді, створені для інших, не належать виключно вам.

Як виявити контент, створений ШІ

На питання, як визначити, що автор статей використовує тексти, створені ChatGPT, без посилання на авторство OpenAI, чат-бот відповів, що немає способу однозначно це дізнатися. Проте можливі наступні ознаки:

  • Неструктурований текст. Він може містити несподівані переходи між темами та ідеями, має неструктурований стиль та неправильну граматику.
  • Повторення. Згенерований текст може містити повторення слів, фраз та ідей, які здаються дивними, несподіваними або неправдоподібними.
  • Швидкість. Якщо автор здатен написати великий обсяг контенту дуже швидко, це може бути ознакою того, що він використовує інструменти для генерації тексту.

Однак, варто пам’ятати, що ці критерії не є достатніми. ChatGPT радить відкрито обговорити ваші побоювання з копірайтером та особисто спитати його про методи створення контенту.

Підсумовуючи можна сказати, що попри бум вмісту на основі штучного інтелекту, ШІ не відбере роботу в авторів текстів, маркетологів та інших фахівців, які працюють з контентом для бізнесу. Втім, навчившись грамотно опрацьовувати результати чат-бота, компанії отримають додатковий інструмент, який допоможе удосконалювати їхній контент, цікавий для клієнтів. Немає магічної кулі, щоб передбачити, на що буде здатен чат-бот трохи згодом. Проте зараз він створений більше для пошуку нових ідей для контенту, а ніж для стовідсоткового копіювання того, що він згенерував.

Але пам’ятайте, усе, про що ви запитуєте ChatGPT, опрацьовується фахівцями OpenAI. Завдяки цьому удосконалюються алгоритми та покращуються відповіді. Тому радимо не використовувати конфіденційну інформацію у своїх запитаннях.

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті