Про що:

Наприкінці 2022 року у світі спостерігається цікава тенденція: багато міжнародних компаній хочуть повернутися до офісу, а інші навпаки переходять на віддалену роботу та планують запровадити 4-денний робочий тиждень. В Україні ж усі тренди докорінно змінює війна. Тепер замість гнучкого графіка, українці цінують наявність бомбосховища та генераторів у офісі.

Тож, Kyivstar Business Hub зібрав 5 найголовніших трендів організації роботи в Україні та світі у 2023 році.

Зміст

Життя офісу без світла та під обстрілами

Гібридний формат роботи залишається

Бути з працівниками завжди на зв’язку

Баланс між роботою та особистим життям

Психологічна підтримка співробітників

Життя офісу без світла та під обстрілами

Безперечно складний для українців 2022-й рік показав, що виграє той бізнес, який може працювати за будь-яких обставин. Тож, до переліку «звичних» ситуацій, до яких треба підготуватися кожній компанії, додалися ракетні обстріли, відключення електрики, загроза вторгнення ворожих військ тощо. У таких умовах уже десятки років не доводилося працювати жодній із західних компаній, на які часто рівняються українські підприємці. Тому пропонуємо складений на досвіді самих українців список must-have для офісної роботи у 2023:

  • Бомбосховище. Якщо компанія розраховує бачити своїх співробітників у офісі, то найперше вона має подбати про їхню безпеку. У будівлі або поблизу неї має обов’язково бути укриття на випадок повітряної тривоги.
  • Генератори. Через віялові відключення світла багато українців не можуть повноцінно працювати як в офісі, так і віддалено. Саме тому купівля автономних джерел живлення та їхнє обслуговування — це вимушена необхідність для кожного підприємця.
  • Дитячі кімнати. Часто працівники стають заручниками ситуації, коли дитсадки та школи зачинені через відсутність світла або з інших причин. У такому разі не зайвим буде відкрити в офісі дитячі кімнати, щоб співробітники могли без проблем брати дітей з собою на роботу.
  • Запаси води та продуктів. На випадок тривалих відключень світла, опалення або будь-яких інших негараздів, компанія має хоч на перший час забезпечити працівників у офісі питною водою та їжею тривалого зберігання.
  • План дій у надзвичайних ситуаціях. Щоб уникнути паніки у разі загострення війни або ракетного обстрілу, варто завчасно підготувати «набір для виживання» компанії. У ньому врахувати, хто відповідальний за евакуацію, зміну бізнес-процесів тощо.

Виконання цього списку з організації роботи в офісі вже дозволить співробітникам відчувати турботу компанії та, як наслідок, працювати більш ефективно.

Гібридний формат роботи залишається

У світі між компаніями та працівниками розгортається битва за формат роботи. Головне питання: чи повертатися співробітникам на повний робочий день в офіси? У червні 2022 року про офлайн-режим оголосив Ілон Маск для працівників Tesla, а невдовзі теж саме повторилося з персоналом придбаного ним Twitter.

Утім, Маск не єдиний у цьому. За даними платформи LinkedIn, третина компаній у Великобританії планує скасувати гнучкий режим роботи у майбутньому. То чи означає це, що світ повернеться до допандемічних умов праці? Навряд.

Понад 75% молодого покоління працівників, а саме зумери та міленіали, обирають гібридний формат роботи, говорить дослідження Deloitte. А в умовах рецесії світової економіки, яка загрожує здорожчанням вартості життя, співробітники навряд захочуть витрачати зайві гроші на транспорт та їжу поза домом.

Це означає, що компаніям замало вимагати повернення працівників у офіси. Їм треба бути креативними та пояснити причину, чому варто залишити дім. Так, однією з головних мотивацій є соціалізація та спілкування з колегами.

Водночас компанії продовжують розвивати сервіси, які допомагають бути гнучкими та працювати з будь-якої точки земної кулі. Це особливо актуально для українців, які на час війни не можуть на 100% передбачити свій робочий тиждень чи навіть день. У цьому разі помічними стануть хмарні сервіси для віддаленої роботи від Microsoft. Так, з Office 365 ваша команда може скористатися звичними офісними програмами онлайн. Наприклад, в одному пакеті доступні:  

  • багатофункціональний сервіс для відеоконференцій, групових дзвінків та чатів Microsoft Teams;
  • корпоративна пошта бізнес-рівня Exchange;
  • Microsoft Outlook;
  • офісні додатки Microsoft Word, Excel і PowerPoint;
  • 1 терабайт у хмарному сховищі OneDrive тощо.
Офіс та телефонія темна

Офіс та телефонія

Microsoft 365 від Київстар

Набір ліцензійних додатків та сервісів для роботи вашої команди: Word, Excel, Powerpoint, бізнес-месенджер Teams, корпоративна пошта Outlook, 1 ТБ хмарного сховища та інше.

Бути з працівниками завжди на зв’язку

Важливість зв’язку не можна було переоцінити на початку повномасштабного вторгнення рф в Україну, коли мільйони людей тікали від обстрілів у безпечніші регіони країни. Тоді бізнес, державні органи та волонтерські організації запускали гарячі лінії, щоб координувати роботу своїх працівників та допомагати українцям попри всі складнощі. У 2023 році потреба у такій швидкій комунікації стає необхідністю.

Залишатися на зв’язку зі своїми співробітниками майже за будь-яких обставин можна завдяки тарифам для бізнесу ВАШ від Київстар. Так, за умови наявності покриття працівники компанії зможуть користуватися високошвидкісним 4G мобільним інтернетом та безлімітними дзвінками у мережі Київстар. А послуга «Роумінг як вдома» дозволяє за потреби продовжити роботу з-за кордону та користуватися тарифом на тих же умовах, що і в Україні, у більше ніж 25 країнах світу.

Зокрема, у межах цієї ж лінійки тарифів компанії можуть швидко розгорнути власний колцентр завдяки Віртуальній мобільній АТС. Цей хмарний сервіс дозволяє об’єднати усі корпоративні номери компанії в єдину мережу, налаштувати переадресацію та почати приймати дзвінки, навіть якщо співробітники перебувають у різних місцях. Жодного додаткового обладнання купувати не потрібно, адже усе устаткування розміщено на стороні оператора.

Такі контакт-центри можуть бути корисними не лише для обслуговування клієнтів, а й для консультування працівників. Наприклад, серед поширених питань може бути організація роботи в офісі, евакуація, психологічна підтримка тощо.

Офіс та телефонія темна

Офіс та телефонія

Віртуальна мобільна АТС

Хмарна АТС для роботи кол-центу. Багатоканальний номер для прийому дзвінків та їхній автоматичний розподіл на менеджерів, аналіз роботи відділу продажів, інтеграція з CRM тощо.

Баланс між роботою та особистим життям

І до повномасштабної війни працівники скаржилися на професійне вигорання, а зараз досить нове для українського ринку праці поняття work-life balance змінюється ще більше. У рівняння балансу роботи та особистого життя додається ще третій складник — війна. І компаніям не варто ігнорувати його, якщо хочуть зберегти співробітників.

Ось кілька порад керівникам у 2023 році:

  1. Не турбуйте працівників у неробочий час без нагальної потреби.
  2. Заохочуйте колектив до здорового способу життя.
  3. Дозволяйте гнучкий графік роботи.
  4. Будьте толерантними до порушення дедлайнів через надзвичайні ситуації, наприклад, відсутність світла або загрозу ракетних обстрілів.
  5. Проводьте тренінги з тайм-менеджменту, управлінню стресом тощо.

Цікаво, що у питання work-life балансу міжнародні компанії пішли ще далі. Уже кілька країн обговорює впровадження 4-денного робочого тижня без впливу на зарплату працівників. На думку прихильників таких змін, технології дозволили персоналу швидше виконувати робочі завдання. Водночас у Британії порахували, що лише 2 вихідних на тиждень недостатньо для батьків з дітьми, яким треба приділити увагу рідним, зробити усі домашні справи та відпочити. Як наслідок, співробітники менш продуктивні на роботі у наступні дні.

Психологічна підтримка співробітників

Війна тою чи іншою мірою впливає на психологічний стан усіх українців. Незалежно від того, чи перебуває людина в Україні або за її межами, чи втратила вона дім або рідних внаслідок бойових дій, чи переживала окупацію або попадала під ракетний обстріл. Через масштабність подій та можливість бачити наслідки воєнних дій майже у прямому ефірі кожен є травмованим.

Такий стан не може не впливати на продуктивність працівників під час роботи, а тому компанії повинні подбати про психологічну підтримку своїх команд. Сьогодні бізнес в Україні вже пропонує допомогу корпоративного психолога, компенсацію сеансів з приватним спеціалістом.

Також HR-відділи організовують групи підтримки для дітей працівників, проводять навчальні вебінари на тему боротьби зі стресом та дозволяють брати додатковий вихідний, щоб відновити психологічне здоров’я. Безперечно, цей тренд у 2023 році буде лише набирати обертів.

Тренди та аналітика#Microsoft365#Роумінг#ATC#Офіс365#Тарифи#Тенденції#ВійнавУкраїні#РосійськоУкраїнськаВійна#Stoprussia#Stoprussianagression

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку