Головна / Новини / Тренди та аналітика / 6 правил work-life-war balance для підприємців

6 правил work-life-war balance для підприємців

6 правил work-life-war balance для підприємців, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №1
Київстар
Київстар Бізнес – надійний партнер бізнесу та держави, який допомагає у виконанні щоденних задач та оптимізації внутрішніх процесів. Ми маємо велику експертизу в сфері великих даних, хмарних рішень, інтернету речей та М2М. Cеред інструментів, які пропонуємо: рішення для працівників, аналітики, комунікації з клієнтами, побудови надійної ІТ-інфраструктури, безпеки, ІоТ рішення для бізнесу та держави. Своїми знаннями […]
13 Грудня 2022
Тренди та аналітика

Увага будь-якого підприємця умовно зосереджена на декількох напрямках: робочі бізнес-процеси та час, який він проводить з сім’єю, друзями, на відпочинку тощо. У кожній з цих сфер хочеться досягти успіху. Це ще називають work-life balance (баланс між роботою та особистим життям). Проте, для українських підприємців через повномасштабне воєнне вторгнення він перетворився на work-life-war balance, тобто життєвий баланс під час війни. Чи можна досягти рівноваги у кризових умовах? Розповідаємо про 6 правил, які можуть допомогти її підтримувати.

 

23% українців відчувають стрес через роботу

В умовах мирного часу баланс між роботою та особистим життям для кожного українця виглядав по-різному. Зазвичай підприємці самі визначали рівень свого навантаження: деякі шукали можливість працювати не більше 8 годин на день, а інші — дотримуватися гнучкого віддаленого графіка. Якщо вдавалося успішно розподіляти час та енергію між роботою й іншими важливими сферами свого життя, то вважалося, що work-life балансу досягнуто. Втім, під час війни він більше не залежить від однієї людини.

Зокрема, на баланс негативно впливають повітряні тривоги, обстріли критичної інфраструктури України та, як наслідок, віялові відключення електроенергії. Не усі підприємці змогли адаптувати робочий графік до цих умов. Баланс між роботою та особистим життям став руйнуватися, оскільки більше неможливо точно спланувати час. Це викликає стрес, який шкодить якості роботи, здоров’ю та стосункам з близькими.

Так, 71% опитаних українців відчували останнім часом стрес або сильну знервованість. 41% — оцінюють стан свого психологічного здоров’я на задовільному рівні, а 51% — на середньому рівні. Основна причина стресу у 23% українців пов’язана з роботою. Тож, чи є вихід з постійного занепокоєння та як правильно підтримувати work-life-war balance?

Коли work-life-war balance потрібно корегувати

За словами кваліфікованої американської психологині Емі Салліван, існують деякі ознаки того, що потрібно працювати над балансом між роботою та особистим життям:

  • Ви перестали піклуватися про себе. Тобто сидите цілий день за комп’ютером або ноутбуком та не маєте часу, щоб встати й розім’ятися.
  • Лягаєте спати надто пізно або вам важко заснути. Ніколи повноцінно поснідати, пообідати та повечеряти.
  • Відчуваєте занепокоєння якоюсь проблемою, але не бажаєте поговорити про це з кимось. Часто відчуваєте тривогу, роздратованість, страх, безнадію тощо.
  • Думаєте, що ваша робота у компанії не має сенсу. Відчуваєте себе некомпетентним. Пропадає бажання виконувати обов’язки та спілкуватися з колегами. Через це боїтеся звільнення.
  • Зі страху пропустити щось важливе, перевіряєте пошту та відповідаєте на електронні листи навіть вночі або на вихідних. Пропали чіткі межі між роботою та особистим життям.
  • Думаєте, що не маєте можливості взяти відпустку, відпочити від роботи та набратися сил хоча б на кілька днів, адже повинні бути доступні для колег цілодобово.
  • Менше стали проводити часу з близькими та друзями, бо постійно працюєте. Ваші стосунки починають погіршуватися.

Якщо щось із цього здається знайомим, не впадайте у відчай. Далі розповімо поради, як повернути рівновагу у роботу та особисте життя навіть під час війни.

Як правильно підтримувати work-life-war balance

Пропонуємо спробувати дотримуватися наступних правил, щоб підтримувати work-life-war balance на більш-менш стабільному та комфортному рівні:

Правило 1. Дайте час зосередитися на робочих завданнях

Складно сфокусуватися на роботі, коли в країні війна. Через думки, як правильно організувати свій день та бути в ресурсі, щоб дотримуватися дедлайнів, іноді працівники стають неуважними та роблять помилки. У такому випадку співробітнику потрібна підтримка колег та керівництва, адже це тимчасовий «збій у системі». Якщо він відчуватиме турботу та допомогу, а не чутиме тільки критику, його розгубленість швидше замінить уважне виконання обов’язків. Намагайтесь відчути емоційний стан іншого та проявити емпатію.

Запитайте, чи потрібна допомога. Поясніть працівникам, що говорити про проблеми важливо. Розкажіть, що співробітник без страху може зазначити, що не встигає зробити презентацію у визначений строк через відсутність електрики. Якщо це не терміново, дозвольте зробити її пізніше. В іншому випадку, запропонуйте варіанти: відвідати найближчу кав’ярню, яка підтримує електропостачання генератором, або знайти пункт незламності.

Правило 2. Враховуйте вимушену гнучкість робочого графіку

Через віялові відключення електроенергії робочий графік може значно змінюватись. Наприклад, якщо до цього ви або ваші колеги працювали традиційно з понеділка по п’ятницю з 9 до 18 години, то зараз спланувати повноцінний час для розв’язання бізнес-завдань або нарад важко. Тож, українці змушені працювати тоді, коли є можливість. Іноді це може відбуватися після шостої вечора або навіть на вихідних.

Написавши електронного листа колезі, він не завжди зможе вчасно відповісти. Не треба квапити його з відповіддю. Якщо у вас термінове питання, зателефонуйте або напишіть у робочий чат. Для цього існує один з сервісів — Microsoft Teams. З ним можна спілкуватися у корпоративних чатах, телефонувати колегам, створювати онлайн-наради, відеоконференції за необхідності.

Максимально детально ставте колегам технічні завдання, описуйте усі деталі, наводьте приклади, перевіряйте коректність наданих посилань. Це знизить ймовірність додаткових питань, які потрібно обговорювати у листах, чатах або через особисту розмову.

Правило 3. Діліться думками щодо планів компанії на майбутнє

У ці нестабільні часи надайте співробітникам впевненість у майбутньому хоча б на рівні компанії, у якій вони працюють. Адже на тлі неприємних новин про те, як масово і без попереджень звільнять працівників в інших компаніях, ваша команда потребує визначеності у цьому питанні.

Так, наприклад, генеральний директор Meta Platforms Inc. Марк Цукерберг нещодавно вирішив скоротити компанію приблизно на 13% і звільнити понад 11 тис. співробітників. А власник Twitter Ілон Маск за один день звільнив 50% своїх працівників. До того ж американська IT-компанія Alchemy теж за один день без попередження звільнила увесь український QA-відділ. Це всього 7 співробітників, проте теж неприємна ситуація. Тож, якщо на підприємстві все ж таки плануються скорочення, не приховуйте цього від команди та повідомляйте заздалегідь. Крім того, розповідайте й про інші важливі плани компанії.

Правило 4. Використовуйте корпоративні мобільні номери як надійне джерело зв’язку з колегами

Часто буває, що працівник у вирії робочих завдань та особистих проблем, забуває вчасно поповнювати свій мобільний номер. Відтак, це негативно позначається на роботі, якщо він використовує цей номер для робочих питань. Тобто менеджер не зможе зателефонувати клієнту, повідомити про термінову нараду колегу або попередити про спізнення тощо.

З корпоративними номерами від Київстар цього не трапиться, адже за зв’язок і телеком-послуги сплачують не співробітники, а компанія. Це позитивно впливає на work-life-war balance, адже працівникам не треба хвилюватися за поповнення та контролювати витрати. Відповідальна особа від компанії може поповнювати єдиний рахунок безготівково за реквізитами у будь-який зручний час.

Скориставшись лінійкою тарифів «ВАШ», працівники отримають безлімітні дзвінки в мережі Київстар, 4G мобільний інтернет, SMS по Україні та хвилини для дзвінків на номери інших операторів, міські номери та за кордон у 10 країн. До того ж можна підключити та користуватися послугами, які доступні у тарифах без додаткових оплат.

Також можна користуватися корпоративним зв’язком у 30 країнах світу без жодних доплат з послугою «Роумінг як вдома». Перелік країн є на сайті. Це допомагає спілкуватися з колегами, які зараз працюють з-за кордону.
Проте не забувайте про різницю у часі та плануйте онлайн-зустрічі так, щоб кожен міг підготуватися.

Правило 5. Надайте можливість отримати професійну психологічну допомогу

Ви знали, що тільки 2% українців консультуються з психотерапевтом, сімейним лікарем або терапевтом щодо свого психологічного стану. Усе через стереотипи, що така допомога необхідна тільки психічно хворим людям. Так вважають майже 50% респондентів у дослідженні Gradus.

Щоб зрозуміти психологічний стан працівників, можна їх про це спитати особисто через онлайн-опитування. Якщо за результатами виявиться, що більшість все ж таки потребує допомоги, запропонуйте корпоративні програми з психологічної підтримки співробітників. Надайте можливість зв’язатися з фахівцем та отримати консультацію. Наприклад, Київстар залучив психологів, щоб працівники, де б вони не перебували, могли звертатися до спеціалістів онлайн та отримувати необхідну психологічну підтримку.

Однією з порад психологині Емі Салліван є брати відпустки, а не накопичувати чи переносити їх з року в рік. Вона радить йти у відпустку, навіть якщо у вас немає планів кудись поїхати. За її словами, ви можете просто бути вдома, висипатися, смачно їсти, дивитися цікаві фільми, зустрічатися з друзями. Тобто робити те, на що у вас зазвичай не вистачає часу. Така перерва від роботи буде корисною.

Наприклад, дивитися понад 300 телеканалів, освітні, українські фільми та розроблені студією Disney, блокбастери, мультфільми, новини можна з Київстар ТБ. Підключайте його на різних пристроях — телевізорі, планшеті, смартфоні чи ноутбуці та цікаво проводьте свій час у відпустці.

Правило 6. Плануйте, де і як працюватимете завтра

Якщо ви плануєте на наступний день працювати віддалено, то з вечора за можливості зарядіть ноутбук, смартфон, павербанки та інші необхідні гаджети для роботи. Поміркуйте, чи є у вас важливі завдання, у яких «горять» дедлайни? Чи буде можливість виконати цю роботу попри відключення світла, щоб не підвести колег? Подивіться по карті, чи є біля вашого дому коворкінги, кав’ярні, торгові центри з постійним електропостачанням, щоб за необхідності перейти туди працювати? Крім того, заздалегідь поміркуйте, як забезпечити себе стабільною електрикою, якщо планується важлива онлайн-нарада.

Також необхідно планувати свій день, якщо хочете відвідати офіс. Подивіться прогноз погоди, адже щільний снігопад або завірюха можуть порушити ваші плани щодо швидкого виклику таксі. Будьте готові на деякий час опинитися у зупиненому метро, якщо під час поїздки до офісу пролунала повітряна тривога. Спланований день зменшить рівень стресу.

Ці правила можна трансформувати та розширювати залежно від потреб компанії та її працівників. Адже поняття балансу між роботою та особистим життям під час війни відрізнятиметься від українця до українця. Ми задали вектор, як можна робити, а ви вирішуйте, що вам ближче та тестуйте, що відлунюється у душі. Знайдіть той самий work-life-war balance. А щоб налаштувати сервіси та тарифи, про які ми розповіли у статті, замовляйте консультацію спеціаліста на сайті Київстар.

Теги
Підписатись на розсилку