Агов, ви готові до змін? 5 трендів малого та середнього бізнесу на 2025 рік

23 січня 2025

7 хв.

Агов, ви готові до змін? 5 трендів малого та середнього бізнесу на 2025 рік

Про що:

Жіноче підприємництво стрімко набирає обертів. Молодь, зокрема зумери, формують попит на нові продукти та послуги, а технології, як-от штучний інтелект (ШІ), відкривають нові горизонти для розвитку малих і середніх бізнесів. Проте це ще не все. Дізнайтеся про основні тренди МСБ та впроваджуйте у свою роботу.

Зміст

Жіноче підприємництво на хвилі популярності

Як МСБ залучити зумерів — найбільшу категорію покупців

Сталий розвиток як необхідність для МСБ

ШІ — крок до розвитку МСБ

А що з кібербезпекою

Жіноче підприємництво на хвилі популярності

У 2025 році буде все більше малих і середніх бізнесів, створених жінками. Технології, медицина, екологія — ось сфери, де вони вже активно розвиваються на глобальному рівні. Усе більше великих компаній підтримуватимуть жінок через гранти та наставництво, що й допомагатиме ставати лідерками в медіа та бізнес-середовищі.

Цей тренд набирає обертів не тільки у світі, а й в Україні. Зокрема, у 2024 році 61% нових ФОП відкрили саме жінки. Особливо багато таких бізнесів на Сумщині, Полтавщині та Хмельниччині. Кількість нових ФОП, очолюваних жінками, зростатиме і надалі. Серед популярних бізнесів — перукарні, салони краси, масажні салони, а також виробництво одягу, освіта та соціальна допомога.

Як МСБ залучити зумерів — найбільшу категорію покупців

Покоління Z — це активні користувачі споживчого ринку. І у 2025 році малий та середній бізнес має подумати, як підлаштувати свою стратегію маркетингу та обслуговування під його вподобання. До речі, до 2030 року зумери стануть найбільшим сегментом покупців за рівнем витрат.

Щоб дізнатися, яка категорія споживачів переважає у вашому напрямку, використовуйте можливості Big Data. Вона допоможе визначити вік, стать, стиль життя вашої аудиторії. З цією інформацією ви зможете адаптувати свої пропозиції для більших продажів.

Big Data-рішення для бізнесу

Big Data та аналітика

Big Data-рішення для бізнесу

Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.

Що важливо для зумерів? Вони цінують автентичність, сталість і персоналізований підхід. Їм подобається швидкий дофамін, тобто короткий контент, наприклад, відео на TikTok чи Instagram Reels. Вже зараз вони проводять понад сім годин перед екранами свої смартфонів. Подумайте, як можна продавати ваш продукт через цей канал. 

Втім, пам’ятайте,  у вас має бути своя фішка. Окрім того, що важливо бути на хвилі актуальних трендів, треба також вирізнятись серед інших.

Сталий розвиток як необхідність для МСБ

У 2025 році споживачі та працівники усе більше звертатимуть увагу на те, як бізнес ставиться до сталого розвитку та екології. Для малого та середнього бізнесу це може стати важливим елементом стратегії, адже сталий підхід не лише допомагає зберегти навколишнє середовище, а й приваблює свідомих клієнтів.

Що можна зробити у цьому напрямку:

  • Обирайте постачальників, які працюють з екологічними продуктами чи матеріалами, використовують відновлювальні джерела енергії тощо.
  • Замість поліетиленового пакування можна поступово переходити на більш стійкі матеріали, такі як біорозкладні чи перероблені. Заохочуйте ваших клієнтів брати участь в ініціативах, які допомагають зменшити вуглецевий слід, наприклад, через використання багаторазових пакетів чи контейнерів. 
  • Малий бізнес може приєднатися до локальних екологічних ініціатив.Наприклад, взяти участь у висадці дерев чи в інших заходах.

Це допоможе бізнесу сформувати коло однодумців, об’єднаних спільними цінностями. Створить позитивний імідж серед споживачів, які обирають бренди, що піклуються про екологію.

ШІ — крок до розвитку МСБ

Штучний інтелект (ШІ) у 2025 році — не просто тренд, а реальна можливість для малого та середнього бізнесу покращити свою роботу, економити час і ресурси. Дві третини МСБ по всьому світу вже або планують, або тестують ШІ.  

ШІ допоможе малому та середньому бізнесу написати пости для соцмереж, створювати шаблони для розсилок або навіть генерувати тип рекламного повідомлення, яке буде релевантним для кожної платформи. Завдяки штучному інтелекту ви можете надсилати персоналізовані пропозиції клієнтам, орієнтуючись на їхні попередні покупки або інтереси. 

У кожної компанії свої завдання, і ШІ може допомогти в кожному з них. Малі підприємства в Україні випереджають середньосвітовий показник у використанні ШІ, щоб підсилювати мерчандайзинг, проте трохи відстають в інших сферах застосування ШІ: покращення обслуговування клієнтів та управління запасами.

Джерело: payoneer

Джерело: payoneer

А ви чули, що є чат-боти на базі ШІ для обслуговування клієнтів? Завдяки цьому інструменту бізнес може забезпечити цілодобове обслуговування, відповідаючи на типові питання та допомагаючи клієнтам швидко отримати відповідь. Усе це зекономить час і дозволить зосередитись на найважливішому — розвитку бізнесу.

А що з кібербезпекою

Цифрова трансформація дає малим та середнім бізнесам (МСБ) реальну можливість зрівнятися з великими компаніями. І саме тут штучний інтелект став справжньою конкурентною перевагою. Але, як то кажуть, не все так гладко. Є й зворотна сторона медалі. З розвитком ШІ, кібершахраї теж не стоять на місці — вони стають дедалі хитрішими й все більше націлюються на МСБ, адже у таких компаній зазвичай менше ресурсів для захисту від кіберзагроз.

Ще один важливий момент: ШІ значно ускладнює виявлення дезінформації та маніпуляцій. У 2024 році основними загрозами для кібербезпеки стали атаки типу програм-вимагачів, фішинг, шкідливе програмне забезпечення, витоки даних та атаки на ланцюг постачання. Тут МСБ страждають в чотири рази частіше, ніж великі компанії, при цьому часто платять великі суми викупу, щоб відновити доступ до своїх систем. Очікується, що ці загрози тільки зростуть у 2025 році, адже злочинці активно використовують ШІ для вдосконалення своїх атак.

У нашому дослідженні ми побачили, що 70% українських компаній не інвестували в кібербезпеку у 2024 році, тобто для багатьох це ще не є пріоритетом. 62% компаній досі не мають відповідальних за кібербезпеку. Але є й хороші новини: близько 10% все ж таки планують інвестувати в захист у 2025 році. Хтось вже інвестує в навчання своїх працівників, а інші — в спеціальні інструменти для кіберзахисту.

Інвестиції в кібербезпеку у 2024 році

Інвестиції в кібербезпеку у 2024 році

І ось де можна знайти рішення для захисту компанії — кібербезпека від Київстар. Залиште заявку на консультацію, і ми допоможемо вам зробити бізнес більш безпечним.

Рішення для кібербезпеки бізнесу

Кібербезпека

Рішення для кібербезпеки бізнесу

Інструменти, які комплексно захистять IT-інфраструктуру, сервіси та хмарні рішення компанії від кіберзагроз різних типів.

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті