Піца без піцайоло, квіти без квіткаря: як заробляти на вендинговій торгівлі

12 вересня 2024

6 хв.

Піца без піцайоло, квіти без квіткаря: як заробляти на вендинговій торгівлі

Про що:

Продавати піцу без піцайоло, квіти — без квіткаря, каву — без баристи. Усе це можливо завдяки вендинговим автоматам. Вони як мінімагазини, які працюють цілодобово і щодня готові обслуговувати клієнтів. Асортимент товарів, які можна через них продавати, досить широкий. Цей тренд швидко набирає популярність у різних куточках світу. Україна — не виняток. 

Що таке вендинговий бізнес, які компанії вже працюють на ринку, що необхідно для відкриття власної справи — розповідаємо у статті.

Зміст

Що таке вендинговий бізнес

Переваги вендингового бізнесу

Приклад вендингового бізнесу в Україні

Як розпочати вендинговий бізнес

Що таке вендинговий бізнес

Вендинговий бізнес — це продаж товарів через вендингові (торгові) автомати, тобто автоматизовані пристрої, які дають змогу клієнтам купувати продукцію без продавця. Їх встановлюють в офісних приміщеннях, бізнес-центрах, торговельно-розважальних центрах, супермаркетах, навчальних закладах, фітнес-центрах, лікарнях, у житлових комплексах, на вокзалах, виробництвах тощо.

Що можна продавати:

  • їжу (снеки, піцу, напівфабрикати)
  • напої (воду, каву)
  • корм для тварин (наприклад, корм для риб у Київському зоопарку)
  • квіти
  • сувеніри
  • товари медичного призначення (бахіли, контактні лінзи)
  • техніку
  • парфуми
  • іграшки та багато іншого

Технологічний прогрес збільшує асортимент продукції, яка пропонуватиметься через торговельні автомати, тим самим сприяючи подальшому зростанню цього напрямку. Втім, однією з популярних категорій у 2023 році були кавові автомати. За даними Google Trends, запит «кав’ярня самообслуговування» за рік в Україні зріс на 650%. У цьому напрямку тут працює EasyVending. Є також інший напрямок вендингу — поштомати.  В Україні такі послуги надають Нова пошта, ROZETKA, Meest China тощо. Є автомати з надання послуг — платіжні термінали.

Розгляньмо, як працює вендинговий автомат з продажу снеків

1. Підготовка вендингового автомата

Продавець сортує і розміщує чипси, батончики, горішки у спеціальних відділеннях автомата. Кожен товар має свій номер, а також ціну. 

2. Процес покупки снеків клієнтом

Покупець підходить до автомата, вибирає продукт за його номером або зображенням на екрані. Потім сплачує готівкою, додаючи гроші у купюроприймач, або безготівковим способом, прикладаючи банківську картку до терміналу. Система аналізує введені дані. 

3. Видача товару

Після успішної оплати, автомат запускає механізм, який штовхає вибраний продукт у спеціальний отвір для видачі, та покупець забирає товар. А ще система видає чек, якщо це передбачено.

Переваги вендингового бізнесу

Серед переваг наступні:

  • Цілодобова робота
  • Мінімальні витрати на персонал
  • Можливість роботи в різних локаціях
  • Можливість продавати різноманітні товари
  • Можливість віддалено управляти автоматом
  • Зручність для споживачів, адже купити товар можна будь-коли, без черг

Вендинг — це гнучкий бізнес, який дозволяє підприємцям самостійно формувати свою нішу, обираючи товар, автомат і місце розташування відповідно до своїх цілей. Очікується, що на глобальному рівні до 2028 року він досягне $54,8 млрд, хоча ще у 2022-му становив $35,2 млрд.

Приклад вендингового бізнесу в Україні

«Мама, ну купи!» — автомати дитячих іграшкових боксів, які розташовані на майже 100 локаціях в Україні. А ще компанія відкриватиме у Києві близько 15 локацій із вендинговими апаратами Turbo Pizza. Це перший в Україні вендинговий автомат, що готує піцу без піцайоло за кілька хвилин. Асортимент піци складає майже 70 смаків. 

Засновник «Мама, ну купи!» Віктор Оношко прогнозує, що потенціал ринку України становить 300 тис. автоматів з щорічним приростанням ринку до 7%. Його бізнес поширений не тільки у нас, а й в Австрії, Італії, Польщі, Румунії. У планах масштабувати в Україні також мережу вендингових автоматів із замороженими напівфабрикатами.

Вендинговий автомат «Мама Приготувала» із замороженими продуктами

Вендинговий автомат «Мама Приготувала» із замороженими продуктами

Як розпочати вендинговий бізнес

Ось кілька кроків, які допоможуть розпочати вендинговий бізнес:

1. Проаналізуйте ринок та ваш напрямок бізнесу (конкуренцію, попит, аудиторію).

2. Проаналізуйте пропозиції операторів вендингового обладнання. Почніть з кількох автоматів з потенціалом вирости у велику мережу.

3. Зареєструйте бізнес. Як зареєструвати ФОП чи ТОВ, ми розповідали у наших статтях.

4. Виберіть оптимальні локації розміщення торгових автоматів. У цьому допоможе геоаналітика. Наприклад, завдяки їй один з наших клієнтів, якому потрібно було оптимізувати мережу терміналів, визначив, де саме вони принесуть найбільшу користь і бізнесу, і клієнтам. Тож, прибуток, який генерує торговий автомат, залежить зокрема від його розташування.

Big Data та аналітика

Big Data та аналітика

Геоаналітика та теплові карти

Аналіз територій у розрізі окремих локацій, міста, району. Допомагає визначити вдалі місця, щоб розташувати новий бізнес чи розширити наявний.

5. Виберіть асортимент товарів для ваших автоматів. На це впливає ваша цільова аудиторія, адже студенти в університеті та батьки дітей в торговельно-розважальному центрі матимуть різні вподобання. Одним потрібна кава та швидкий перекус, іншим — смаколики та іграшки для малечі. 

6. Організуйте віддалене керування вендинговими автоматами. До речі, це можна зробити за допомогою IoT SIM-карток.

Зв'язок для бізнесу

Зв'язок для бізнесу

M2M-карти для пристроїв

Це SIM-карти, що використовуються у пристроях для обміну даними між ними. Наприклад, у терміналах і банкоматах, камерах відеоспостереження, агро- та виробничому обладнанні тощо.

Оснастивши автомати датчиками Інтернету речей (IoT) та підключивши SIM-картки для пристроїв, ви зможете контролювати такі параметри, як температура, вологість і робочий стан, відстежувати рівень товарів, контролювати збої в роботі, своєчасно обслуговувати автомати, мінімізувати простої тощо. Завдяки IoT вендинговий бізнес стане більш інноваційним і конкурентоспроможним.

За підрахунками, сума інвестицій для відкриття такого бізнесу варіюється від $5 тис. до $10 тис. Серед разових витрат — купівля вендингових автоматів та їхня установка. А щомісячні та періодичні витрати — це оренда площі, де стоїть автомат, купівля товарів, технічний огляд обладнання, комунальні платежі (електроенергія, інтернет, IoT-зв’язок тощо). Стартові витрати можуть окупитися вже за кілька місяців, а вкладені кошти повертаються протягом пів року. Деякі компанії пропонують франшизу. Її стартова ціна може становити близько $15-20 тис.

Про інші інструменти для розвитку вашого бізнесу дізнавайтеся на нашому сайті Kyivstar Business.

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті