Туризм під час війни. Як галузь виживає та готується до відновлення
22 червня 2023

7 хв. читання

Туризм під час війни. Як галузь виживає та готується до відновлення

Актуальні тренди#BigData#ПортретКлієнта#ТаргетованіРозсилки#БігДата

Про що:

Туризм — одна з тих галузей, яка найбільше постраждала ще під час пандемії COVID-19. Тоді через карантинні обмеження закрилися аеропорти, спорожніли готелі, впав попит на послуги турагентств. І щойно сфера почала оговтуватися від коронавірусу, повномасштабне вторгнення рф в Україну знову завдало сильного удару туристичному бізнесу. Проте і за таких умов галузь намагається відроджуватися та планує майбутнє. Як саме — розповідаємо далі.

Зміст

Як війна вплинула на туристичну галузь

Як відновлюється туризм в Україні

Три корисні інструменти для залучення туристів

Як війна вплинула на туристичну галузь

Війна в Україні вплинула не лише на український туризм, а й на ситуацію в Європі в цілому. Повномасштабне вторгнення росії посилило і без того високі ціни на нафту та логістику, а також збільшило невизначеність європейців. Це у перші пів року великої війни призвело до перебоїв у подорожах всією Східною Європою.

За даними Всесвітньої туристичної організації, кількість авіарейсів через війну в України впала найбільше у таких країнах:

  • Молдова (-69%);
  • Словенія (-42%);
  • Латвія (-38%);
  • Фінляндія (-36%);
  • Чехія(-35%).

  Потенційні втрати світової туристичної економіки від війни оцінили у 14 млрд доларів. Водночас в Україні надходження від галузі до держбюджету скоротилися у 2022 році на понад 30%.

Менше податків у перший рік повномасштабної війни сплатили:

  • Турбази, кемпінги, дитячі табори відпочинку (-57%);
  • Туристичні оператори (-35%);
  • Туристичні агенції (-27%).

  За даними Державного агентства розвитку туризму, приріст надходжень на 46% був лише від діяльності пансіонатів та гуртожитків. Це пов’язано з тим, що у 2022 році їх використовували як тимчасовий прихисток для переселенців, які змушені були покинути свої домівки через бойові дії.

У 2023-му році ситуація не стала кращою. У середньому галузь скоротилася на третину у порівнянні до початку 2022-го року: на 29% менше було сплачено податків за перші 3 місяці 23-го року, а також на 34% зменшилась кількість компаній у туристичній галузі.

Як відновлюється туризм в Україні

Туризм в Україні все ж адаптувався до умов війни і поступово перелаштувався на інші формати. Тепер, замість іноземних туристів з ЄС чи Близького Сходу, у готелях розміщуються закордонні дипломати, громадські активісти, журналісти всіх світових видань та різноманітні волонтери. Скажімо, лише за 2022-й рік в Україну в’їхало майже 2 мільйони іноземців, з яких мільйон — уже під час повномасштабного вторгнення рф.

Цікаво, що активні бойові дії не завадили хасидам святкувати Рош га-Шана в Умані у 2022 році. Так, 23 тисячі паломників все ж приїхали до міста, що вдвічі перевищило очікування влади. Для прикладу, під час пандемії коронавірусу у 2020 році на свято прибуло 2,5 тисячі, а у 2021-му — 30 тисяч.

Поновився частково і внутрішній туризм. Тут найпопулярнішими серед українців стали більш безпечні західні регіони України. Найбільше на відпочинок у 2023 році їдуть у Чернівецьку, Львівську та Закарпатську області. Водночас відчутне падіння доходів є на півдні країни — на Одещині, Миколаївщині, Херсонщині.

Туризм під час війни. Як галузь виживає та готується до відновлення

За словами голови правління «VisitUkraine.Today» Антона Тараненка, у відновленні туризму в Україні вже зараз помітні певні тенденції:

  • Туристи найчастіше цікавляться оздоровчим відпочинком у санаторіях та іншими схожими опціями, де можна відновити спокій якомога далі від вибухів та повітряних тривог.
  • Зріс запит на подорожі для однієї людини або для родини. Натомість групові тури стали менш популярними.
  • Наявність світла, води, зв’язку та укриття — пріоритетна вимога до готелів, хостелів тощо.
  • Українці бронюють тури переважно в останній момент — «на завтра», адже планувати наперед під час повномасштабної війни не вдається.

Уже зараз між гравцями ринку йдуть розмови про повоєнне відродження галузі. Так, Катерина Артюх з «Join UP!» вважає, що найшвидше відновлюватимуться регіони, що найменше постраждали від війни. Водночас туризм у звільнених містах матиме свої особливості: екскурсійні маршрути потрібно буде прокладати, враховуючи місця пам’яті та трагедій. Ці локації мають стати частиною меморіального туризму в Україні, а розміщення будь-яких атракцій на них має бути забороненим.

Три корисні інструменти для залучення туристів

Звертаючи увагу на сучасні тенденції, ринок і надалі орієнтуватиметься здебільшого на внутрішнього туриста. Агентства пропонують рекреаційний відпочинок для українців у горах або в сільській місцевості, а також розробляють різноманітні автобусні тури за кордон.

Як і в інших галузях, найбільшою проблемою бізнесу у сфері залишається пошук платоспроможних клієнтів. Тут на допомогу можуть прийти ефективні маркетингові інструменти на основі аналітики великих даних. Скажімо, такі, які пропонує компанія Київстар:

№1. Портрет клієнта

Портрет клієнта допомагає «познайомитися» детальніше зі споживачами послуг. Наприклад, спеціалісти оператора проаналізують базу клієнтів турагентства та сегментують її за обраними критеріями, серед яких — вік, стать, переважна локація, інтереси тощо. Компанія отримає візуалізований звіт, де у відсотковому співвідношенні буде показано, хто найчастіше купує тури. Завдяки цьому можна адаптувати пропозицію під конкретну цільову аудиторію, а тим самим збільшити кількість клієнтів.

Big Data та аналітика

Big Data та аналітика

Big Data для аналітики

Побудова портрета наявної та визначення потенційної ЦА з використанням 100+ Big Data-параметрів. Допомагає зрозуміти реальні потреби клієнтів для подальшого розвитку бізнесу.

№2. Геоаналітика

Готелі можуть побачити, з яких областей України до них у регіон найчастіше приїжджають туристи за допомогою геоаналітики від Київстар. Завдяки цьому підприємці можуть розробити акційні пропозиції для потенційних відвідувачів з урахуванням географічних особливостей. Також можна посилити свою рекламу у містах, звідки їде найменше гостей, та відкрити свою точку обслуговування у регіонах із найвищим попитом.

№3. Таргетовані розсилки

Щоб влучно комунікувати з наявними та потенційними клієнтами, варто скористатися таргетованими SMS- або Viber-розсилками. Вони дозволяють надіслати персоналізовану пропозицію окремим групам клієнтів. Отримувачів можна сегментувати за понад 100 критеріями, такими як вік, стать, переважна геолокація, тип девайса, наявність дітей, наявність домашніх тварин, інтереси, подорожі, стиль життя тощо.

Реклама та пошук клієнтів

Розсилки повідомлень від аналітиків

Надсилайте пропозиції цільовій аудиторії з таргетованими розсилками. Наші аналітики підберуть аудиторію за 100+ Big Data-параметрами (вік, стать, інтереси, локація тощо.)

Такі сучасні маркетингові інструменти допоможуть сформувати унікальні та влучні пропозиції для різних сегментів цільової аудиторії, а також запустити рекламу для людей, які з найбільшою ймовірністю на неї відгукнуться. Ці кроки дозволять туристичному бізнесу продовжити роботу та знайти нових клієнтів попри складнощі воєнного часу. Більше про ефективні рішення для бізнесу читайте на Kyivstar Business Hub.

Актуальні тренди#BigData#ПортретКлієнта#ТаргетованіРозсилки#БігДата

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#MicrosoftAzure#BigData#RTK-система#БігДата#Azure#ТочнеЗемлеробство#ХмарніСховища#Бізнес#Клієнт
#Роумінг#Клієнт#ТаргетованіРозсилки#СмсРозсилка#BigData#БігДата
#Рішення
#ADWISOR#BigData#Look-alike#Viber#SMS#СмсРозсилка#Heatmap#Бізнес#Клієнт#ПортретКлієнта#ТригерніРозсилки#ТаргетованіРозсилки#Геоаналітика#Теплокарта#Бізнес-аналітика
#BigData#ADWISOR#Look-alike#ТригерніРозсилки#SMS#ПортретКлієнта#БігДата#Геоаналітика#Теплокарта#Heatmap
#BigData#Київстар#Бізнес#БігДата
#МобільнийЗв'язок#Київстар#Тренд
#BigData#Інновації#Роумінг#БігДата#Рішення#МобільнийЗв'язок