3 інсайти від Microsoft про роботу та штучний інтелект
2 червня 2023 6 хвилин читання

3 інсайти від Microsoft про роботу та штучний інтелект

Тренди та аналітика#AI#ШІ#ШтучнийІнтелект#Microsoft365

Про що:

У травні 2023 року Microsoft опублікував результати опитування Work Trend Index. Було опитано понад 31 000 людей у 31 країні, проаналізовано продуктивність у Microsoft 365 та досліджено тенденції праці у LinkedIn. Опрацювавши дані, Microsoft визначила три інсайти, які мають знати бізнес-лідери.

Зміст

Цифровий борг заважає інноваціям

Більшість не боїться ШІ

Кожен працівник потребує навичок ШІ

Цифровий борг заважає інноваціям

Разом з популярністю віддаленого формату роботи, кількість щоденної онлайн-комунікації та завдань зростає у геометричній прогресії. Люди намагаються впоратися з усім цим по різному: хтось застосовує асинхронну комунікацію, а хтось витрачає свій час на цифровий борг.

Цифровий борг — це термін, яким Microsoft описує накопичення усієї цифрової інформації та завдань, які нам потрібно обробляти на роботі. Це можуть бути електронні листи, повідомлення в месенджерах, е-документи, онлайн-зустрічі з колегами та багато іншого.

  Проблема полягає в тому, що через надлишок вхідної інформації майже 65% опитаних людей не завжди мають достатньо часу та енергії, щоб швидко усе опрацьовувати. Це має великий вплив на роботу, адже відбирає сили, які можна б було використати для втілення інновацій. Microsoft зазначає, що через велику кількість завдань багато людей почуваються пригніченими та втомленими й не мають змоги думати стратегічно та продуктивно.

Якщо ви відчуваєте себе перевантаженими на роботі, ви не самотні. Майже 70% користувачів Microsoft 365 визнають, що їм не вистачає часу на сконцентровану роботу протягом дня. Адже у середньому 23% часу присвячується онлайн-нарадам у Teams, 19% — на спілкування у чатах Teams, 15% — на опрацювання листів з електронної пошти. Для зосередженої роботи із документами, електронними таблицями, нотатками та презентаціями залишається лише 43%. Більша частина опитаних лідерів сказала, що всі ці втрати продуктивності шкодять інноваціям.

Такі дані говорять про те, що є термінова потреба у покращенні робочих процесів. І Microsoft пропонує застосовувати для цього можливості штучного інтелекту, а саме новий продукт — Microsoft 365 Copilot. Компанія вперше представила його у березні 2023 року лише для 20 клієнтів у фокус-групі, а у травні 2023 року оголосила про платну тестову версію за запрошеннями вже для 600 клієнтів. Тобто зараз відбувається перехід платформи на штучний інтелект, який згодом повністю змінить спосіб роботи користувачів Microsoft 365.

Copilot використовує великі мовні моделі (LLM). Розробники говорять, що вбудований у Microsoft 365 ШІ-інструмент Copilot — це більше, ніж ChatGPT від OpenAI. Наприклад, ви можете надати йому команду голосом «Розкажи моїм колегам, як ми оновили стратегію продукту», а сервіс генеруватиме звіт на основі ваших ранкових онлайн-зустрічей, електронних листів і чатів.

Також Copilot може підсумовувати ключові моменти обговорення у Teams, включно з тим, хто і що сказав, де люди погоджуються, а де не згодні, і пропонувати пункти для дій. Усе це відбувається у режимі реального часу під час зустрічі. Сервіс вміє виконувати досить багато завдань, проте нові функції в Copilot все ще додаються.

У дослідженні від Київстар Бізнес про підсумки стану українського бізнесу за 2022 та плани на 2023, на питання «Які нові технології для роботи команди застосувала компанія?» українські організації серед перших називали Microsoft Teams.

Більшість не боїться ШІ

На тлі занепокоєння, що штучний інтелект замінить робочі місця, Microsoft зробив несподіване відкриття: більшість опитаних працівників вже не бояться ШІ. Вони навпаки прагнуть доручити йому якомога більше роботи, щоб зменшити навантаження. Про це говорять 70% людей. Мова про адміністративні та аналітичні завдання, креативну та творчу роботу, пошук потрібної інформації, надання підсумків зустрічей, планування робочого дня тощо.

За даними звіту Microsoft, керівники компаній прагнуть надати своїм командам можливості ШІ, а не замінити співробітників новими технологіями. Тобто лідери більше зацікавлені у використанні штучного інтелекту для підвищення продуктивності, ніж для скорочення штату. На прохання уявити собі роботу у 2030 році люди сказали, що вони найбільше цінуватимуть зміни, які заощадять їхній час. Наприклад, виконання повторюваних завдань, навчання нових навичок або прискорення темпу роботи.

Майкрософт рекомендує створити робоче середовище, яке дозволить командам безпечно та відповідально експериментувати з ШІ, а далі обрати конкретні завдання, на яких можна протестувати можливості штучного інтелекту. До речі, Гарвардська школа бізнесу розробила 10 кроків для правильного впровадження ШІ у бізнес. Цими кроками ми ділилися у нашій статті.

Читайте також «Майбутнє штучних інтелектів та ринку праці. Чи замінить ШІ людину?»

Кожен працівник потребує навичок ШІ

Ставлення до штучного інтелекту, як до повноцінного помічника, вимагає абсолютно нових навичок, як-от критичне та аналітичне мислення, креативність, гнучкість та емоційний інтелект. Також 82% керівників зазначили, що їхнім співробітникам важливо вже сьогодні навчитися правильно використовувати ШІ: як давати завдання, як оцінювати роботу та як перевіряти її на упередженість. Тобто вміння постійно працювати зі штучним інтелектом стане ключовою навичкою для кожного працівника.

Фактично, станом на березень 2023 року частка оголошень про роботу у США на LinkedIn, у яких згадуються навички роботи з чат-ботом GPT, зросла на 79% порівняно з минулим роком. Водночас Дженніфер Льюї, засновниця, тренерка та кар’єрна радниця компанії Design Your Next Step, зазначає, що зараз рекрутери на співбесіді обов’язково запитують, наскільки кандидат відкритий до роботи з новими технологіями ШІ. Зрозуміло, що відповідь на це питання стане вирішальною — запропонувати вакансію чи відмовити.

«Оскільки штучний інтелект змінює форму роботи, співпраця людини та ШІ стане наступним трансформаційним шаблоном роботи, а здатність системно працювати зі штучним інтелектом стане ключовою навичкою для кожного працівника», — заявили в Microsoft.

Microsoft рекомендує допомогти своїм працівникам освоїти штучний інтелект через корпоративне навчання, курси та вебінари. Крім того, можна опановувати ШІ самостійно. Для цього Київстар Бізнес Хаб створив декілька корисних добірок:

  Тож, штучний інтелект може забезпечити значні переваги для бізнесу, покращити ефективність та продуктивність людей в багатьох сферах діяльності та відкриває безліч можливостей.

Тренди та аналітика#AI#ШІ#ШтучнийІнтелект#Microsoft365

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#Тренд#Бізнес#ДобіркаСервісів
#Тренд#Кібербезпека#ШтучнийІнтелект#ШІ#AI#API#ChatGPT#PaaS#SaaS#IaaS#ХмарніРішення
#AI#BigData#Look-alike#Microsoft365#Офіс365#БігДата#Геоаналітика#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки#ШІ#ШтучнийІнтелект#Azure#MicrosoftAzure
#AI#ШІ#ШтучнийІнтелект
#ШтучнийІнтелект#Рішення#Технології
#Рішення#Технології#ШтучнийІнтелект
#Azure#MicrosoftAzure#Інновації#Технології#ШтучнийІнтелект#ШІ#AI
#MicrosoftAzure#Рішення#Технології#Кібербезпека#ШтучнийІнтелект

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку