«Це про мене!» або Як працює персоналізований маркетинг — на прикладі SMS-розсилки

«Це про мене!» або Як працює персоналізований маркетинг — на прикладі SMS-розсилки | Kyivstar Business Hub зображення №1
31 Серпня 2021
Бізнес рішення

Що значить — бути в тренді? Розуміти молодіжний сленг, поповнювати продуктовий каталог поп-ітами чи, можливо, запускати челенджі? Для бізнесу бути в тренді передусім означає використовувати сучасні підходи у комунікації з клієнтами. Один із таких — персоналізація.

Як налаштувати персоналізацію для SMS-розсилок?

Поведінковий базується на діях користувача, які можна порахувати чи виміряти: кліки, перегляди та ін. Завдяки цьому підходу ви, наприклад, можете комунікувати з клієнтами в email або СМС та пропонувати продукти, які є у Вибраному клієнта чи ті, що він нещодавно відкривав.

Демографічний ґрунтується на фізичних або територіальних характеристиках. Наприклад, ви можете одразу показувати користувачу терміни й вартість доставки чи пропонувати найближчий до його населеного пункту магазин. Або проводити таргетовані SMS-розсилки по даним геолокації користувачів.

Від першої особи, коли клієнт сам ділиться інформацією про себе: днем народження, сімейним станом, місцеперебуванням та ін. Цю інформацію можна використати, щоб оптимізувати воронку продажів.

Вибір каналу комунікації з клієнтами

Вибір за вами. Це може бути email-розсилка з підбіркою книжкових новинок для клієнта, який регулярно їх купує. Або, наприклад, контекстна реклама з категоріями товарів, які користувач найчастіше додає у Вибране, чи маркетинг ключових клієнтів. Часто маркетологи вибирають SMS: через цей канал 64% користувачів хочуть спілкуватися із брендами частіше — на ньому і зосередимося.

Ефективність SMS-розсилок

Функціональність обміну SMS-повідомленнями з’явилася у 1992 році, але це не робить її менш ефективною чи не такою популярною у 2021. Ось декілька причин.

Дають доступ в особистий простір

Чи багато серед ваших друзів, колег, знайомих тих, хто не має мобільного? А тим часом із брендами люди звикли ділитися електронною поштою, а не номером. Чому? Бо телефон — це така собі перепустка до простору, в якому зосереджене все улюблене, цікаве чи важливе, і стати його частиною для бренду вкрай важливо.

Швидкий запуск масової SMS-розсилки

Коли ви створюєте масову SMS-розсилку на поточних клієнтів, не потрібно вводити окреме повідомлення для кожного. На сучасних платформах для створення розсилок як, наприклад, Business Data Solution, можна налаштовувати параметри. Все, що потрібно — єдиний текст повідомлення і таблиця з персональними пропозиціями (промокодами, акціями, товарами у Вибраному та ін.)
«Це про мене!» або Як працює персоналізований маркетинг — на прикладі SMS-розсилки | Kyivstar Business Hub зображення №2

Так додаються параметри в СМС повідомлення на платформі
Business Data Solution

«Це про мене!» або Як працює персоналізований маркетинг — на прикладі SMS-розсилки | Kyivstar Business Hub зображення №3
У результаті таке повідомлення отримає Віктор

«Це про мене!» або Як працює персоналізований маркетинг — на прикладі SMS-розсилки | Kyivstar Business Hub зображення №4
А таке — Олена. Налаштувати параметризовані повідомлення просто

Сервіси розсилок все ще мають актуальність

SMS-комунікація працює з усіма поколіннями користувачів. Порівняйте: частота відкриття повідомлень 98 %, а, наприклад, електронних листів — 15–25 %.

На додаток, за ефективністю SMS-канал не поступається онлайн-месенджерам і до того ж має декілька своїх переваг:

  • працює на всіх мобільних телефонах
  • не залежить від інтернет-з’єднання
  • не потребує завантаження програми

З чого почати

Персоналізована SMS-розсилка не працює для масових розсилок, але працює для великих груп клієнтів, об’єднаних за конкретними критеріями (таргетам). Теоретично, ваше повідомлення, надіслане на цю групу, має бути корисним для кожного окремо. На практиці ж таке можна зробити, тільки якщо у вас є певні дані про користувачів.

Хороша новина в тому, що більшість людей готові обміняти деяку інформацію про себе на корисний персональний досвід. Особливо це стосується покоління Z, яке виросло з технологіями й не уявляє світ без гаджетів.

Але які ж дані збирати? Дуглас Карр рекомендує скласти перелік запитань, які б допомогли сегментувати наявну аудиторію за конкретними факторами. Наприклад, вік, стать, основний населений пункт, чим цікавляться, чи мають дітей, якому відпочинку віддають перевагу. Перелік може змінюватися, залежно від потреб вашого бренду, тому сміливо експериментуйте.

Коли проаналізуєте відповіді, з’являться персони — уже згадані групи клієнтів, об’єднані за обраними характеристиками. Опираючись на цю інформацію, ви зможете шукати потенційних споживачів і розширювати свою базу. Як це зробити? Наприклад, платформа BDS від Kyivstar дозволяє працювати з таргетованними SMS-розсилками. Вона має понад 40 фільтрів аудиторії, за якими можна налаштувати персони одержувачів.

Уявімо, що ви — власник невеликого роздрібного магазину. Зовсім скоро у вас стартує онлайн-розпродаж, про який хочете сповістити в SMS-повідомленні наявну та потенційну базу клієнтів. Ви уже маєте інформацію і розумієте, які групи людей можуть зацікавитися розпродажем.

  • Перша: жінки від 20 до 29 років із Броварів. Користуються смартфонами на Android і мобільним інтернетом.
  • Друга: чоловіки від 20 до 39 років із Вишневого. Користуються смартфонами на Android або iOS і мобільним інтернетом.

Із цими даними ви на сервісі розсилок вибираєте потрібні фільтри аудиторії й розсилаєте на неї повідомлення.

«Це про мене!» або Як працює персоналізований маркетинг — на прикладі SMS-розсилки | Kyivstar Business Hub зображення №2
Так виглядає фільтр аудиторії на платформі Business Data Solution

Коли кампанія закінчиться, проаналізуйте дії користувачів із вашими повідомленнями. На основі цих даних експериментуйте з фільтрами, змістом повідомлення, часом його надсилання. І пам’ятайте: бренд, який володіє інформацією, пропонує кращий персональний досвід своїм клієнтам.