Ідеї для ресторану та кав’ярні. Як залучити клієнтів новому закладу

13 жовтня 2022

8 хв.

Ідеї для ресторану та кав’ярні. Як залучити клієнтів новому закладу

Про що:

Як зробити кафе або ресторан популярним, якщо ви його відкриваєте у новому для себе місті? Для цього підприємцю неодмінно потрібно продумати ідею нового закладу, познайомитися зі своєю цільовою аудиторією та спілкуватися з нею всіма доступними зараз на ринку каналами.

Щоб полегшити шлях початківців у бізнесі, Kyivstar Business Hub зібрав дієві маркетингові ідеї, які допоможуть залучити клієнтів до ресторану і кав’ярні.

Зміст

1. Створіть свій бренд

2. Будьте активними у соцмережах

3. Проводьте персоналізовані маркетингові кампанії

4. Спілкуйтеся з клієнтами та реагуйте на відгуки

5. Співпрацюйте з блогерами та робіть події

1. Створіть свій бренд

Будь-які маркетингові ідеї для бізнесу мають будуватися навколо бренду. Це особливо важливо для ресторанів та кав’ярень, що відкриваються у великих містах, які перенасичені пропозиціями для клієнтів. Тому варто зрозуміти, що саме буде відрізняти ваш заклад від усіх інших. Тож, що таке бренд та як його розвивати?

Бренд — це комплексне уявлення клієнтів про компанію, яке об’єднує у собі асоціації, емоції, образ, характеристики тощо. По суті, це особистість вашого ресторану або закладу, яку вам потрібно створити ще до того, як ви вийдете з маркетинговою кампанією на ринок.

Щоб створити цікавий бренд, вам потрібно залучити свою креативність.

Продумайте наступні пункти:

  1. Назву, логотип, слоган компанії. Варто створити впізнавані й лаконічні образи та слова, які одразу запам’ятають ваші клієнти.
  2. Визначте місію свого закладу. Наприклад, «подавати найкращу каву в місті та надихати клієнтів на нові щоденні перемоги».
  3. Знайдіть своє місце на ринку. Визначте свою цінову політику та меню, орієнтуючись на бажану цільову аудиторію, порівняйте з конкурентами.
  4. Розвивайте голос свого бренду. Продумайте, як ви будете комунікувати зі своїми клієнтами, якими словами та тоном. Пропишіть це в правилах та обов’язково ознайомте з ними співробітників.

Якщо ваш бренд відповідатиме цінностям ваших потенційних клієнтів, то заклад моментально може стати популярним.

Наприклад, цікаву концепцію нового закладу запропонували харківські підприємці у Києві. Розуміючи, що багато харків’ян вимушено переїхали у столицю України через російське повномасштабне вторгнення, вони у серпні 2022-го відкрили ресторан «ХА» (так коротко називають Харків). У меню вони запропонували клієнтам скуштувати «ту саму легендарну квадратну піцу», а також окрошку в пластянках. Таке меню нагадує переселенцям популярний заклад харчування у Харкові, де більшість провела студентські роки, а тому новий невеликий ресторан у Києві швидко набув популярності.

Джерело: instagram.com/xa.food.kyiv

Джерело: instagram.com/xa.food.kyiv

Такі прості, на перший погляд, ідеї для ресторану або кав’ярні допоможуть швидко знайти перших клієнтів та завоювати їхню прихильність.

2. Будьте активними у соцмережах

Понад 77% клієнтів перевіряють вебсайт ресторану перш ніж завітати туди на вечерю. Цю статистику можна розуміти ширше: якщо людину не зацікавить ваша сторінка у соціальних мережах або ваш сайт, то ймовірно вона до вас не прийде. Саме тому варто приділити увагу Instagram, Facebook, TikTok та іншим платформам, де проводить час саме ваша цільова аудиторія.

У соціальних мережах обов’язково публікуйте ваше меню, адресу, контакти та будь-яку іншу важливу інформацію. Подбайте, щоб вона завжди була актуальною та не створювала зайвих непорозумінь.

Якщо ви зможете створити справді оригінальні фотографії ваших страв, то лише ваш Instagram може стати приманкою для нових клієнтів, а люди стежитимуть за вами, навіть проживаючи в інших містах. Наприклад, непересічною ніжно-рожевою естетикою вирізняється кафе-кондитерська Namelaka. У кожну свою фотосесію вони додають рожевий елемент, який також відповідає їхньому інтер’єру в закладі.

Джерело: instagram.com/namelaka.kyiv

Джерело: instagram.com/namelaka.kyiv

3. Проводьте персоналізовані маркетингові кампанії

Залучити відвідувачів до кафе та зробити його популярним можна також за допомогою персоналізованих маркетингових кампаній. Це рекламні комунікації, які ви запускаєте для окремих груп ваших клієнтів, адаптуючи повідомлення відповідно до їхніх інтересів.

Щоб дізнатися, хто саме є вашою аудиторією, вам потрібно побудувати портрет ідеального клієнта. Наприклад, можна скористатися Big Data-інструментами від Київстар.

Так, спеціалісти можуть проаналізувати вашу клієнтську базу та створити узагальнений неперсоніфікований образ відвідувача вашого закладу за такими критеріями як вік, стать, інтереси, наявність дітей тощо. Як приклад, може виявитися, що ваша маркетингова активність була хибно спрямована на молодь 20-30 років, а направду найчастіше каву та тістечка у вас купують жінки 30+, які мають дітей. Уже ця інформація дозволить вам інакше будувати свою комунікацію, а також спонукає додати в меню дитячі страви.

Коли ви вже знаєте свою цільову аудиторію, то можете провести персоніфіковану маркетингову SMS- або Viber-розсилку. Її перевага в тому, що завдяки цьому інструменту ви можете побудувати унікальну взаємодію з наявними клієнтами, а також залучити нових. Доступні кілька опцій:

  • Таргетована розсилка. За допомогою Big Data-параметрів, таких як стать, вік, тип та операційна система девайсу, інтереси, подорожі, транспорт, стиль життя тощо фахівці Київстар підбирають для вас цільову аудиторію і проводять промо-розсилку.
  • Тригерна розсилка. Повідомлення надсилаються, коли спрацьовує завчасно встановлений тригер (подія). Наприклад, клієнт проходить повз ваш ресторан або святкує свій день народження.
  • Платформа для самостійних розсилок ADWISOR. Цей інструмент дозволяє залучати нових клієнтів і підтримувати зв’язок із наявними — через промо-розсилки, які ви формуєте без сторонньої допомоги у зручний для вас час.

Більше про те, як бізнес може використовувати промо-розсилки для залучення клієнтів, ми писали у цій статті.

Реклама та пошук клієнтів

SMS-розсилки від аналітиків Київстар

Знаходьте нових клієнтів завдяки тригерним та таргетованим розсилкам. Аудиторія для розсилки підбирається з використанням Big Data-аналізу.

4. Спілкуйтеся з клієнтами та реагуйте на відгуки

Клієнти мають відчувати себе у вас в закладі комфортно, а ваших працівників сприймати за друзів або приятелів. Цей загальний теплий образ закладу подарує вам лояльних відвідувачів, які залюбки вас рекламуватимуть своїм знайомим. Таку відданість можна сформувати перш за все за допомогою ввічливої та дружньої онлайн-комунікації.

У такому клієнтоорієнтованому підході візьміть собі за правило наступне:

  • Заохочуйте клієнтів до спілкування. Наприклад, зробіть невелике онлайн-опитування за QR-кодом щодо якості обслуговування або пропонуйте безплатні напої за відгук у Google-картах.
  • Відповідайте на коментарі, відгуки та повідомлення. Не залишайте повідомлення у соціальних мережах без відповіді, дякуйте за приємні коментарі, а також опрацьовуйте відгуки. Тут навіть негативний зворотній зв’язок від клієнтів є для вас цінним маркером стану бізнесу.

Зокрема, ви можете активно використовувати контент, який продукують безпосередньо ваші клієнти. І мова не лише про перепост їхніх історій в Instagram або постів у Facebook на свою сторінку. Зробіть це частиною вашої маркетингової кампанії.

Наприклад, таку стратегію обрали для себе маркетологи мережі ресторанів «GastroFamily». Так, коли у 2019 році відкривався черговий seafood-бар Mushlya, усіх відвідувачів у день відкриття безоплатно пригощали келихом білого вина та устрицею з лимоном. Така новина розліталася між клієнтами моментально, черги стояли далеко на вулиці, а соцмережі цільової аудиторії заповнювалися сотнями фото та відео з нового закладу. Стратегія показала себе успішною, а тому стала характерною для мережі.

Джерело: Mushlya Bar

Джерело: Mushlya Bar

5. Співпрацюйте з блогерами та робіть події

У спробі залучити клієнтів у ресторан або кафе не нехтуйте інфлюенсерами. Вам не обов’язково йти до зірок шоубізнесу та витрачати тисячі доларів за рекламу. Достатньо зрозуміти, які блогери користуються популярністю у вашої цільової аудиторії та запропонувати їм співпрацю. Це можуть бути люди з абсолютно різних сфер діяльності — здорове харчування, краса, автоспорт, архітектура, подорожі тощо. Головне, щоб ці блогери мали контакт з їхніми підписниками та відповідали цінностям вашої компанії.

Коли ви вже знаєте, з ким із блогерів хочете співпрацювати, обговоріть різні маркетингові інтеграції. Це можуть бути як рекламні пости в соцмережах, так і спільні події в закладі. Наприклад, невеликі концерти, лекції, майстер-класи тощо. Це сформує спільноту однодумців навколо вашого закладу.

Так, українське YouTube-шоу «Ебаут» записує свої випуски у різних закладах Києва, тим самим промотуючи ці ресторани на свою молодіжну аудиторію. А громадське кафе Urban Space 500 проводить у себе тематичні лекції, виставки картин, а також запрошує відвідувачів на вечір фортепіано та саксофону в останній літній день року.

Громадське кафе Urban Space 500 Джерело: the-village.com.ua

Громадське кафе Urban Space 500 Джерело: the-village.com.ua

Втіливши ці ідеї у вашому ресторані, кав’ярні або барі, ви неодмінно зможете залучити більше відвідувачів та згодом перетворити їх на лояльних клієнтів. Це стане тою основою бізнесу, яка допоможе вам розвиватися та бути успішними.

Реклама та пошук клієнтів

Розсилки повідомлень від аналітиків

Відправляйте пропозиції клієнтам з тригерними розсилками. Аналітики налаштують кампанії за попередньо визначеними подіями. Коли спрацює певний тригер, надішлеться SMS.

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті