Маркетинг для ритейлу та заправок. 5 успішних історій про роботу з Big Data
7 червня 2023 8 хвилин читання

Маркетинг для ритейлу та заправок. 5 успішних історій про роботу з Big Data

Кейси#BigData#Маркетинг#ПортретКлієнта#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки#Геоаналітика#SMS#Heatmap#БігДата

Про що:

Сьогодні робота з аналітикою великих даних приносить бізнесу реальні результати у вигляді вищого середнього чека, більшої кількості клієнтів, а відповідно і кращих продажів. Наочні приклади того, як маркетологи можуть використовувати Big Data-сервіси від Київстар для аграрної сфери, а також для клінік та аптек, ми вже описували в інших матеріалах. Тож, у цій статті зібрали 5 сценаріїв роботи з великими даними у галузі ритейлу та АЗК.

Зміст

Як АЗК познайомилася з клієнтами та оновила асортимент

Як мережа автозаправок збільшила середній чек покупця

Як обрали найкраще місце для заправки та залучили клієнтів

Як супермаркети оптимізували роботу працівників

Як мережа магазинів запустила акції для різних клієнтів

Як АЗК познайомилася з клієнтами та оновила асортимент

Мережа автозаправок до повномасштабного вторгнення росії знала своїх клієнтів достатньо добре, щоб ефективно з ними комунікувати. Проте через міграцію населення водії з різних міст та областей перемішалися, тож підприємству стало важче запускати свої маркетингові кампанії. Зокрема, з’явилася потреба збільшити продажі та залучити нових клієнтів.

Яке рішення знайшла компанія?

Мережа АЗК звернулася зі своїм запитом до Київстар, щоб скористатися Big Data-сервісами. Найперше, спеціалісти оператора побудували для компанії портрет клієнта, який дозволив познайомитися ближче з водіями-відвідувачами автозаправок.

Так, Київстар проаналізував базу контактів АЗК та сегментував її за обраними критеріями, серед яких були вік, стать, наявність дітей, інтереси, переважна локація тощо. Такий аналітичний звіт надали в узагальненому та анонімізованому вигляді, де кожна з характеристик була показана у відсотковому співвідношенні.

Дані та аналітика темна

Дані та аналітика

Big Data для аналітики клієнтів

Портрет клієнта дозволяє дізнатися актуальні потреби аудиторії та адаптувати пропозицію для неї. А розширити наявну базу клієнтів та визначити нову допомагає look-alike модель.

Портрет клієнта дозволив мережі автозаправок сформувати вигідні маркетингові пропозиції для водіїв та оновити відповідно асортимент товарів у магазині. Наприклад, на заправках, куди часто заїжджають сім’ї з дітьми, у крамниці додали іграшки та розмальовки, якими малеча може бавитися в дорозі. Також компанія оновила меню, додавши опції зі страв, які підійдуть і для дітей.

Щоб проінформувати про зміни в асортименті та залучити нових клієнтів, мережа АЗК скористалася таргетованими SMS-розсилками від Київстар. Про дитячі товари в SMS сповістили водіїв, які проживають у безпосередній близькості до автозаправки та мають дітей. Також компанія запропонувала знижки на перші 5 заправок у їхній мережі для водіїв, які ще не є їхніми клієнтами. Усе це допомогло покращити результативність маркетингу та привести нових відвідувачів до АЗК.

Важливо, що пропоновані сервіси та послуги на основі Big Data створені мобільним оператором. У роботі з даними Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, зокрема й записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера, третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих і зашифрованих даних.

Як мережа автозаправок збільшила середній чек покупця

Компанія вже має велику мережу автозаправок по всій Україні та значну клієнтську базу. Проте водії зазвичай користуються не лише її послугами, а й конкурентів, адже шукають щоразу більш вигідні для себе пропозиції. Тому перед компанією постало завдання, як збільшити частоту візитів клієнтів саме до них та водночас підняти продажі товарів у магазині.

Яке рішення знайшла компанія?

Оцінивши потреби мережі АЗК, спеціалісти Київстар запропонували їй попрацювати з наявною базою клієнтів за допомогою тригерних SMS-розсилок. Це повідомлення, які надходять абоненту в режимі реального часу, якщо виконується та чи інша запланована подія (тригер). Наприклад, можна відправляти SMS людям, які потрапляють у певну локацію. Саме цей тригер найкраще підійшов для мережі АЗК.

Рекламні інструменти темна

Рекламні інструменти

SMS-розсилки від аналітиків Київстар

Відправляйте пропозиції клієнтам з тригерними SMS-розсилками. Аналітики налаштують кампанії за попередньо визначеними подіями. Після спрацювання певного тригера надсилається SMS.

Так, разом з фахівцями Київстар компанія налаштувала кілька типів тригерних розсилок:

  • Клієнти, які відправляються у тривалу подорож, отримують SMS про знижки у мережі АЗК. Тригером тут є виїзд водія на трасу національного значення, що часто свідчить про намір їхати в інше місто.
  • Водії, які приїхали на АЗК і стоять понад 20 хв у черзі на заправку, отримують SMS зі знижкою на товари в магазині. Це дозволяє їм додатково до пального придбати ще щось корисне.
  • Водії, які є клієнтами мережі, але часто проїжджають повз і не обслуговуються на АЗК, також отримують пропозицію зі знижкою на послуги компанії.

Така робота з базою клієнтів мережі дозволила повернути частину наявних клієнтів до АЗК, збільшити кількість відвідувань та примножити продажі товарів у крамницях заправок.

Як обрали найкраще місце для заправки та залучили клієнтів

Щоб визначити найпопулярніші ділянки траси серед водіїв, фахівці Київстар застосували геоаналітику. Завдяки аналізу телеком-даних вони визначили локації, де найчастіше проїжджають автомобілі. Результати аналізу представили у вигляді теплових карт, що дозволило мережі АЗК запланувати місця для нових заправок.

Дані та аналітика темна

Дані та аналітика

Геоаналітика та теплові карти

Рішення, щоб дізнатися популярні місця серед цільової аудиторії та визначити, де відкрити нові заклади. Аналітика формується на основі технічних даних з обладнання Київстар.

Далі у пригоді для мережі стали таргетовані SMS-розсилки, які допомогли вирішити два основних завдання:

  • Пошук персоналу на нові заправки. HR-відділ разом з фахівцями Київстар визначив бажані критерії для майбутніх працівників та зробив відповідну розсилку з деталями вакансії на людей, які живуть у радіусі 5 км від нової АЗК. Це дало змогу швидко набрати команду та запустити роботу нової точки.
  • Залучення клієнтів. Спеціалісти Київстар визначили водіїв, які часто проїжджають повз локацію, де розташували нову заправку. Їм надіслали SMS з новиною про відкриття АЗК та запросили взяти участь у розіграші призів серед перших 500 відвідувачів. Це дозволило запросити нових клієнтів та уникнути звичної роздачі рекламних листівок.
Рекламні інструменти темна

Рекламні інструменти

SMS-розсилки від аналітиків Київстар

Надсилайте пропозиції аудиторії з таргетованими та тригерними SMS-розсилками. Аналітики Київстар підберуть аудиторію за 100+ Big Data-параметрами (вік, стать, інтереси тощо.)

Як супермаркети оптимізували роботу працівників

Керівництво мережі невеликих супермаркетів помітила, що у різних крамницях черги до кас можуть зростати і поза звичним часом пік. Через те, що відвідуваність всюди була різною, було складно без додаткових розрахунків змінити графік своїх працівників. Через це якість обслуговування відчутно погіршувалася.

Яке рішення знайшла компанія?

Компанія скористалася послугами геоаналітики від Київстар. Фахівці оператора проаналізували розташування супермаркетів та визначили, у які години потік людей в обраних локаціях найбільший. Спираючись на отримані дані, мережа змогла змінити графік роботи своїх працівників та виводити у найбільш популярні години більше касирів. Також у той же час перехожим стали роздавати промолистівки з інформацією про знижки на продукти у крамниці.

Зокрема, завдяки аналізу від Київстар компанія зрозуміла, які з її супермаркетів є непопулярними через погане розташування. Це спонукало керівництво мережі запланувати перенесення торгової точки на більш вдалу локацію у майбутньому.

Як мережа магазинів запустила акції для різних клієнтів

Торгова мережа спеціалізується на товарах для краси та здоров’я й має свої магазини по всій Україні. Щоб збільшити частоту відвідувань крамниць, вони вирішили запустити більше акцій на свою продукцію.

Яке рішення знайшла компанія?

Щоб запустити акції для різної цільової аудиторії, торгова мережа спершу замовила у Київстар портрет клієнта. Аналіз бази контактів компанії допоміг сегментувати покупців за критеріями, серед яких вік, стать, наявність дітей тощо. Це дозволило виокремити найчисельніші групи та сформувати для них персоналізовані пропозиції.

Приклад можливої візуалізації портрета клієнта від Київстар

Приклад можливої візуалізації портрета клієнта від Київстар

Далі фахівці оператора налаштували таргетовані SMS та Viber-повідомлення з акційними пропозиціями на такі сегменти, як літні люди, батьки з дітьми, власники домашніх тварин тощо. Така цільова комунікація дозволила компанії збільшити її продажі та залучити заново клієнтів, які рідко відвідували крамниці мережі.

Дізнатися більше про те, як Big Data-рішення від Київстар можуть допомогти саме вашому бізнесу, можна залишивши заявку на сайті. Фахівці оператора проаналізують потреби компанії та запропонують найефективніше рішення для дієвого результату.

Дані та аналітика темна

Дані та аналітика

Big Data рішення для бізнесу

Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу - аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.

Кейси#BigData#Маркетинг#ПортретКлієнта#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки#Геоаналітика#SMS#Heatmap#БігДата

Зміст

Як АЗК познайомилася з клієнтами та оновила асортимент

Як мережа автозаправок збільшила середній чек покупця

Як обрали найкраще місце для заправки та залучили клієнтів

Як супермаркети оптимізували роботу працівників

Як мережа магазинів запустила акції для різних клієнтів

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#ADWISOR#BigData#ТригерніРозсилки#ТаргетованіРозсилки#Геоаналітика#Heatmap#БігДата
#Геоаналітика#Heatmap#ТаргетованіРозсилки#ADWISOR#BigData
#ПортретКлієнта#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки#СмсРозсилка#BigData#Look-alike#Heatmap#Геоаналітика#БігДата
#ADWISOR#BigData#Рішення
Чи готуватися бізнесу до новорічного сезону?28 листопада 2022 7 хвилин читання

Чи готуватися бізнесу до новорічного сезону?

#ADWISOR#Look-alike#SMS#СмсРозсилка#ПортретКлієнта#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки#Геоаналітика#Теплокарта#Heatmap#Сегментація
#BigData#Look-alike#SMS#СмсРозсилка#БігДата#ТаргетованіРозсилки#ТригерніРозсилки
#ADWISOR#BigData#Look-alike#SMS#ATC#СмсРозсилка#Heatmap
Як залучити клієнтів до автомийки?2 серпня 2021 3 хвилини читання

Як залучити клієнтів до автомийки?

#Клієнт#BigData#Look-alike#ПортретКлієнта#Геоаналітика#Теплокарта#Heatmap#Бізнес

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку