Про що:
Все більше людей у пошуках високого заробітку, широких можливостей і комфортного життя прагне до міста. Але непідготована інфраструктура не витримує такого напливу. Щоб поліпшити ситуацію, потрібні серйозні заходи, зокрема впровадження технологій в рамках концепції Smart City. Сьогодні поговоримо про одне з таких рішень — Smart Metering.
Зміст
Проблеми перенаселених міст
Коротко про концепцію Smart City
Smart Metering: що це і як працює
Тестування Smart Metering: кейс Херсона
За автоматизацією — майбутнє
Проблеми перенаселених міст
Великі міста України збільшуються швидко, обростаючи новобудовами й торговими центрами, але інфраструктура не встигає за змінами останніх десятиліть. Купуючи квартиру в новому спальному районі, власники стикаються з безліччю проблем, серед яких:
- Брак місць для паркування як біля будинку, так і біля роботи. Все більше автовласників залишають свої машини на тротуарах, крайніх смугах доріг і навіть на газонах.
- Затори та переповнений громадський транспорт, коли всі їдуть на роботу і повертаються додому.
- Брак дитячих дошкільних закладів і шкіл: іноді, щоб віддати дитину в садочок поруч із домівкою, потрібно записуватися туди ледве не з народження.
Галузеві рішення
IoT для бізнесу
ІоТ-технології для автоматизації різних процесів. Найчастіше використовуються у відеоспостереженні, медицині, логістиці, агро, розумних містах тощо.
Допомогти місцевій владі з модернізацією інфраструктури можуть великі технологічні компанії. Вони володіють значними ресурсами та широкими можливостями для введення інновацій. Серед них — один із найбільших телеком-операторів України — Київстар. У компанії є технології, необхідні для створення «розумного» міста: високошвидкісний кабельний і мобільний інтернет, хмарні рішення, Big Data (Великі дані) та IoT (Internet of Things — Інтернет речей). Всі ці інструменти потрібні для автоматизації та оптимізації різних побутових завдань, а також для прийняття якісних управлінських рішень.
Телеком-оператор готовий допомогти з впровадженням рішень для підтримки інфраструктури та сучасних сервісів для населення.
Але швидкий інтернет — лише основа концепції Smart City — «розумного» міста, в якому зручно жити.
Костянтин Вечір
директор із розвитку на корпоративному ринку компанії «Київстар»
Київстар вже робить для цього багато, спираючись на високотехнологічні мережі передачі даних 4G. Зараз вони покривають міста і малі населені пункти: доступ до нових мобільних технологій 4G від Київстар сьогодні є у 87,4% населення України. У людей мають бути рівні можливості — незалежно від того, живуть вони у великому місті чи в маленькому
Київстар вже робить для цього багато, спираючись на високотехнологічні мережі передачі даних 4G. Зараз вони покривають міста і малі населені пункти: доступ до нових мобільних технологій 4G від Київстар сьогодні є у 87,4% населення України. У людей мають бути рівні можливості — незалежно від того, живуть вони у великому місті чи в маленькому
Коротко про концепцію Smart City
Smart City — це сукупність інформаційно-цифрових рішень, які допомагають автоматизувати й оптимізувати різні сфери життя в містах, роблячи їх більш зручними та безпечними для людей.
Необхідними складниками розумного міста є Інтернет речей і хмарні рішення. Технології інтегруються в міську інфраструктуру та допомагають вирішувати безліч завдань:
- управління міським освітленням;
- регулювання транспортних потоків;
- вивезення сміття в міру заповнення контейнерів;
- створення туристичних маршрутів;
- підвищення безпеки жителів;
- контроль споживання та автоматизація обліку ресурсів.
Костянтин Вечір
директор із розвитку на корпоративному ринку компанії «Київстар»
Сьогодні корисні місту рішення часто є окремими сервісами від різних постачальників. Для міста ж було б зручніше, щоб його завдання вирішувалися комплексно — “під ключ”. Це складний процес, адже готових рішень не існує. Необхідно комбінувати кілька інструментів у одну мережу, що дасть місту можливість здійснювати моніторинг, збирати й аналізувати дані, керувати сервісами через об’єднані платформи. І тут на передній план має вийти технологічний інтегратор, який візьме на себе реалізацію комплексної задачі, знаходити кращі рішення під конкретні запити міста й інтегрувати їх для ефективної взаємодії всіх сервісів. Київстар вважає таку модель перспективною і готовий стати таким інтегратором технологій для кращого результату проєктів Smart City
Сьогодні корисні місту рішення часто є окремими сервісами від різних постачальників. Для міста ж було б зручніше, щоб його завдання вирішувалися комплексно — “під ключ”. Це складний процес, адже готових рішень не існує. Необхідно комбінувати кілька інструментів у одну мережу, що дасть місту можливість здійснювати моніторинг, збирати й аналізувати дані, керувати сервісами через об’єднані платформи. І тут на передній план має вийти технологічний інтегратор, який візьме на себе реалізацію комплексної задачі, знаходити кращі рішення під конкретні запити міста й інтегрувати їх для ефективної взаємодії всіх сервісів. Київстар вважає таку модель перспективною і готовий стати таким інтегратором технологій для кращого результату проєктів Smart City
Отже, Smart City — це екосистема, що складається з безлічі взаємозалежних елементів. Давайте розглянемо її детальніше на прикладі системи розумного обліку Smart Metering.
Smart Metering: що це і як працює
Smart Metering — це система автоматизованого обліку комунальних ресурсів. У неї входить смартобладнання, спеціальне програмне забезпечення і єдина платформа для збору й обліку даних про фактичне споживання води, газу, електроенергії, тепла тощо.
Система працює на основі IoT-технологій. Встановлені в підвалах багатоквартирних будинків «розумні» лічильники самостійно збирають дані й у певний час відправляють їх у єдиний центр керування. Автоматизований і централізований збір даних дозволяє комунальним службам не лише швидко збирати показання приладів, а й аналізувати витрати ресурсів і відслідковувати стан своїх мереж у режимі реального часу.
«Розумні» пристрої працюють на базі технології NB-IoT і використовують для передачі даних M2M SIM-карти та окрему VPN-мережу Київстар. Керування процесом відбувається через універсальну платформу М2М, яка дозволяє самостійно встановлювати параметри роботи SIM-карт.
Крім даних про обсяг спожитого ресурсу, IoT-лічильники нового зразка збирають додаткові параметри: тиск, напруга, температура, наявність пошкоджень або помилок в мережі. Це допомагає вчасно реагувати на несправності та швидко усувати їх, запобігаючи завданню серйозної шкоди навколишньому середовищу та марній витраті ресурсів.
Київстар вже реалізував кілька проєктів у цій сфері. Досвід компанії показує, що середня розрахункова економія у разі використання рішень Smart Metering на основі технологій NB-IoT становить 17–20% від усіх операційних витрат підприємства.
Павло Харик
керівник департаменту з розвитку конвергентних рішень Київстар
Зараз ми з кількома водоканалами здійснюємо пілотні проєкти і вже переконалися, що побудинковий облік води та датчики лічильників дають комунальному підприємству дуже багато корисної інформації
Зараз ми з кількома водоканалами здійснюємо пілотні проєкти і вже переконалися, що побудинковий облік води та датчики лічильників дають комунальному підприємству дуже багато корисної інформації
Тестування Smart Metering: кейс Херсона
У квітні 2020 року Київстар запустив пілотний проєкт Smart Metering разом із Херсонським водоканалом. Для тестування системи в 12 багатоквартирних будинках встановили «розумні» лічильники нового зразка і для їх роботи розгорнули окрему VPN-мережу Київстар.
Пілотний запуск у Херсоні дозволив швидко перевірити на практиці, як працює рішення Smart Metering і яку вигоду приносить комунальним підприємствам.
Результати тестування проєкту продемонстрували, що показання IoT-лічильників надходять вчасно і не губляться навіть у разі встановлення обладнання в підвальних приміщеннях. Крім того, система Smart Metering прискорила отримання інформації комунальниками, завдяки скороченню кількості ланок, задіяних в процесі моніторингу.
За автоматизацією — майбутнє
«Розумний» облік зі Smart Metering — зручне рішення і для комунальних підприємств, і для користувачів. Автоматизований збір даних допомагає першим вчасно обслуговувати свої мережі та раціонально використовувати природні ресурси, а других звільняє від передачі показань вручну і помилок, пов’язаних із людським фактором.
На черзі — інші рішення Smart City, які відкривають ще більше можливостей для городян, місцевого управління та комунальних служб.
Бізнес-клієнти Київстар можуть замовити підключення до мережі NB-IoТ, «розумні» пристрої та програмне забезпечення, а також поставити додаткові питання щодо цих послуг за електронною адресою iot@kyivstar.net.
Додайте коментар