7 найпоширеніших помилок у хмарних стратегіях бізнесу

2 березня 2023

9 хв.

7 найпоширеніших помилок у хмарних стратегіях бізнесу

Про що:

Хмарні технології у 2023 році є одними з ключових драйверів розвитку бізнесу. З їхньою допомогою компанії можуть віддалено розробляти додатки командами з різних країн, безпечно зберігати дані, будувати складні аналітичні моделі, які полегшують керівникам прийняття рішень, та багато іншого. Проте досягти справді успішних результатів неможливо без якісної хмарної стратегії. І в цьому питанні організації часто припускаються однакових помилок.

Тож, у цьому матеріалі ми проаналізували поради консалтингової фірми Gartner щодо побудови хмарної стратегії для бізнесу. Зібрали 7 ключових фактів, які стануть в пригоді й для українських компаній.

Зміст

#1. Залучайте бізнес, а не лише IT

#2. Будуйте стратегію з цілями компанії

#3. Розробіть стратегію виходу з хмари

#4. Відокремте хмарну стратегію від плану міграції

#5. Врахуйте ваш наявний досвід з хмарами

#6.Розгляньте пропозиції різних постачальників

#7. Залучайте допомогу експертів у галузі

#1. Залучайте бізнес, а не лише IT

Хмарна стратегія — це стислий опис ролі хмари в організації. Це живий документ, який пов’язує корпоративну стратегію компаній на найвищому рівні з планом впровадження або міграції ІТ-інфраструктури у хмару.

Керівники компаній часто вважають, що хмарна стратегія — це виключно питання ІТ-відділу. На їхню думку, зона відповідальності бізнесу лежить виключно у сфері продажів, роботи з клієнтами тощо. Водночас хмарні обчислення видаються їм занадто технічними, а тому і не вартими уваги. І саме таке ставлення є однією з головних помилок організацій.

То, для чого керівникам компаній та очільникам різних департаментів розбиратися у хмарах? Річ у тому, що саме хмарні обчислення у 2023 році є одним з ключових інструментів для оптимізації бізнес-процесів, економії та запуску інноваційних рішень.

Наприклад, хмарні сервіси від Microsoft Azure можуть допомогти фінансовому відділу спланувати бюджет на наступний рік. Для цього збираються дані про усі продажі та витрати компанії. Потім завдяки прогнозній аналітиці у хмарі можна проаналізувати всю зібрану інформацію та побачити потенційні сплески і падіння попиту на продукцію впродовж наступного року. Така інформація дозволить керівникам департаменту приймати вірні стратегічні рішення за своїм напрямком.

Так само хмарні сервіси можна застосуватися у роботі HR, юристів, логістів тощо. Тому лідери цих напрямків мають бути рівноправними партнерами з IT-відділом у розробці хмарної стратегії компанії. Якщо ж ви вже розробили її лише для IT, то варто залучити до обговорення представників бізнесу та внести оновлення. Для цього ніколи не буває запізно.

#2. Будуйте стратегію з цілями компанії

Ваша стратегія використання хмари не повинна засновуватися на фразі: «Генеральний директор сказав, що нам це потрібно». Часто компанії не усвідомлюють усі можливості рішення, а тому їхня візія його розвитку зводиться до припущення керівництва, що так вони заощадять кошти. Це поширена помилка, адже сама по собі економія не може бути головною причиною міграції. Хмарні обчислення мають набагато більший потенціал.

Наприклад, платформа Microsoft Azure містить у собі понад 200 корисних сервісів для бізнесу, які організації можуть одразу використовувати. Так, ця хмара дозволяє компаніям:

  • налаштувати зберігання даних, їхнє аварійне відновлення та резервування;
  • легко створювати додатки завдяки зручним інструментам для розробників;
  • впроваджувати інновації у свої бізнес-процеси, такі як штучний інтелект, машинне навчання, метавсесвіт тощо;
  • аналізувати великий об’єм даних та візуалізувати його у вигляді зрозумілих дашбордів тощо.

Така варіативність можливостей хмари допомагає бізнесу бути гнучкішим до змін на ринку, а також дозволяє застосовувати найновіші технології у своїй роботі. Детальніше про функціонал MS Azure ми вже писали у матеріалі «Хмарні технології рятують бізнес під час війни».

Хмари та зберігання даних

Хмари та зберігання даних

Microsoft Azure від Київстар

Глобальна хмарна платформа для безпечного розгортання IT-інфраструктури. Розробляйте нові продукти, тестуйте, налагоджуйте внутрішні бізнес-процеси без утримання фізичних серверів.

#3. Розробіть стратегію виходу з хмари

Кожна компанія обов’язкова повинна мати бачення того, як вона може відмовитися від тої чи іншої хмарної платформи, якщо це буде необхідно. Натомість багато організацій нехтують цим правилом, вважаючи, що вони не збираються змінювати своє рішення. Звісно, повернення з хмари назад до традиційного центру обробки даних — це досить рідкісне явище. Утім, життєво важливо продумати і такий розвиток подій наперед, навіть якщо ви ніколи ним не скористаєтеся.

Компанія може вирішити вийти з хмари у наступних випадках:

  1. Зміна постачальника хмарних послуг.
  2. Повернення робочого навантаження у локальну систему.
  3. Міграція до гібридного хмарного середовища, скажімо, через нові законодавчі норми.

Врахуйте, що вихід з різних хмар (наприклад, з MS Azure, AWS, Oracle Clouds тощо) відрізнятиметься. Тож, варто врахувати як умови вашого договору з постачальником, так і наступні моменти:

  • право власності на дані;
  • захист даних та резервне копіювання;
  • переміщення даних в інше місце;
  • плата за вихід з хмари;
  • можливість перенести код, архітектуру додатків тощо.

#4. Відокремте хмарну стратегію від плану міграції

Іноді компанії називають свій план переходу до хмари — стратегією. Це неправильний підхід, адже опис міграції зазвичай є більшим за 20 сторінок та зосереджується на деталях: як вибрати постачальника, як перенести робочі навантаження тощо.

Натомість хмарна стратегія повинна відповідати на питання, яку роль відіграватимуть хмарні обчислення у діяльності організації. Формування такого бачення починається на рівні генерального директора компанії і ради директорів та охоплює не лише поточний рік, а наступні 5-10 років.

Тут важливо, щоб візія використання хмар узгоджувалася з іншими планами компанії, наприклад, зі стратегіями розвитку центру обробки даних, безпеки та побудови ІТ-архітектури. У ідеальному світі всі ці документи пов’язані між собою та не суперечать одне одному, проте так буває далеко не завжди. Може трапитися, що потенційна міграція у хмари може йти в розріз з правилами інформаційної безпеки організації. У такому разі поява належної хмарної стратегії може стати каталізатором для змін.

#5. Врахуйте ваш наявний досвід з хмарами

Деякі компанії вважають, що їм не потрібна стратегія розвитку хмарних обчислень, якщо вони вже ними користуються. Це чергова помилка керівників організацій. Саме стратегія дозволяє бізнесу побачити можливості для розвитку. Тож, варто відповісти для себе на такі питання:

  1. Чому ви використовуєте хмари?
  2. Яку роль хмарні обчислення відіграють у вашій компанії?
  3. Які бізнес-процеси ви хочете оптимізувати завдяки хмарам?
  4. Які можливості ваша компанія може отримати від хмарних обчислень у майбутньому?

Якщо вам легко відповісти на ці питання, то ви вже обдумували свою хмарну стратегію і лишається лише описати її. А якщо вам важко сформулювати чітку думку, то вам безсумнівно варто розробити для себе візію розвитку хмари.

У такому разі ваша стратегія повинна починатися з опису того, на якому етапі роботи з хмарами ви є зараз. Оцініть, як ви використовуєте такі обчислення, які досягнення ви вже маєте, які проблеми у вас були та які уроки ви з них засвоїли. Такий структурований документ також дозволить вам не повторювати своїх помилок у майбутньому.

#6.Розгляньте пропозиції різних постачальників

Звісно, постачальники хмарних послуг сьогодні виглядають як супермаркет, пропонуючи бізнесу сотні різних послуг. Проте самостійно вони не можуть покрити абсолютно всі потреби конкретної компанії, адже дуже непросто бути найкращим у всіх можливих категоріях. Тож справжня хмарна стратегія також має враховувати різноманітні типи сервісів та реальність того, що у майбутньому організація буде використовувати рішення від кількох вендорів.

Тому врахуйте, як саме ви бачите розвиток своєї хмарної інфраструктури. Доступні наступні варіанти:

  • Хмарні laaS, PaaS і SaaS.
  • Мультихмара або Multicloud — використання хмарних сервісів від різних постачальників.
  • Гібридний — поєднання обчислень у хмарах та локальному дата-центрі.
  • Розподілена хмара — кілька хмар разом забезпечують відповідність вимогам продуктивності або підтримку периферійних обчислень.

Більшість компаній починають з одного постачальника laaS або «Інфраструктура як сервіс», а згодом можуть обрости іншими рішеннями. Це провокує появу мультихмар. Тож, бізнес змушений шукати рішення, як зручно керувати заплутаною мережею хмарних інструментів. Більше про це ми писали у статті «Три головних тренди у хмарах у 2023».

Розробіть широку стратегію, які враховує декілька сценаріїв, різні типи хмарних служб, кількох постачальників і використання локального середовища.

#7. Залучайте допомогу експертів у галузі

Повна передача розробки хмарної стратегії на аутсорсинг може бути привабливою ідеєю для компаній. Проте варто пам’ятати, що ніхто краще за вас не зможе знайти ті ключові фактори, чому хмари потрібні саме вам та як вони впливатимуть на ваші показники ефективності.

Водночас якщо ви не маєте потрібних компетенцій у компанії, то ви можете звернутися за консультацією до експертів у галузі, зокрема до команди Київстар. Вони разом з вами зможуть пропрацювати основні положення стратегії та допоможуть виявити потенційні переваги хмарних рішень для розвитку вашої організації. Утім зауважте, що ви все одно маєте брати активну участь у цьому процесі.

Зокрема, економічно вигідно буде скористатися допомогою інших організацій вже на етапі впровадження рішення. Наприклад, спеціалісти Київстар мають багаторічну експертизу в побудові приватних мереж зв’язку для українського бізнесу та можуть фахово допомогти у міграції ІТ-інфраструктури до хмарної платформи будь-якого постачальника. Так у статті «Швидке та безпечне під’єднання до хмари» ми розповідали, як це відбувається на прикладі Azure ExpressRoute від Microsoft.

Отже, українські та світові компанії для свого розвитку все частіше обирають саме роботу в хмарах. Це дозволяє їм швидко впроваджувати інновації, гнучко керувати ресурсами та заощаджувати кошти. Водночас задля найкращого результату бізнесу не варто нехтувати правильною хмарною стратегією. Такий документ формує візію розвитку організації та допомагає максимізувати ефект від рішення. Дізнатися про те, які можливості ваша компанія може отримати завдяки міграції у хмару, можна залишивши заявку на сайті Київстар.

Зміст

#1. Залучайте бізнес, а не лише IT

#2. Будуйте стратегію з цілями компанії

#3. Розробіть стратегію виходу з хмари

#4. Відокремте хмарну стратегію від плану міграції

#5. Врахуйте ваш наявний досвід з хмарами

#6.Розгляньте пропозиції різних постачальників

#7. Залучайте допомогу експертів у галузі

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті