Чи готові IT-фахівці до ШІ: дослідження Concentrix та Microsoft
10 вересня 2024

6 хв.

Чи готові IT-фахівці до ШІ: дослідження Concentrix та Microsoft

Аналітика та дослідження#ШтучнийІнтелект#MicrosoftAzure#Дослідження#ШІ#Azure#Аналіз#AI

Про що:

Компанія Concentrix за підтримки Microsoft опитала близько 2000 ІТ-фахівців з 10 країн, щоб з’ясувати, чи готові вони до впровадження штучного інтелекту (ШІ). Так, попри впевненість у своїх навичках та оптимізм щодо потенціалу штучного інтелекту, ІТ-фахівці мають багато питань та сумнівів. Скажімо, як саме ШІ вплине на їхню кар’єру? Чи не занадто швидко розвивається технологія? Які будуть витрати? Як штучний інтелект трансформує хмарні сервіси? 

Ми виокремили кілька ключових тез з цього опитування, щоб визначити, з якими викликами нині стикаються ІТ-спеціалісти і як вони планують з ними впоратися.

Зміст

Про оптимізм

Про невизначеність

Про впевненість

Про оптимізм

І хоча більшість IT-організацій вже активно використовують або планують впровадити ШІ, є й ті, хто поки не готовий або не впевнений у його користі. За результатами опитування IT-фахівців*:

  • 32% — мають один чи кілька впроваджених варіантів ШІ у робочих процесах
  • 27% — все ще тестують різні варіанти використання ШІ
  • 20% — застосовують ШІ у більшості бізнес-процесів 
  • 14% — наразі не використовують штучний інтелект, але планують це зробити у майбутньому
  • 5% — не планують використовувати штучний інтелект
  • 3% — не впевнені щодо ШІ

сума відсотків може не дорівнювати 100% внаслідок округлення

Опитування показало, що IT-фахівці відзначають високий рівень впевненості у своїх знаннях і здатності адаптуватися до майбутніх ШІ-викликів. 66% погоджуються, що в їхній компанії є колеги з необхідними навичками для ефективної роботи з ШІ.

IT-спеціалісти вважають, що їхні професійні та технічні навички залишатимуться актуальними в найближчі роки. При цьому, для успіху в IT-сфері відтепер разом із технічною ШІ-експертизою зростає значення софт скілів, як-от лідерство та критичне мислення.

Переважна кількість респондентів вважає, що штучний інтелект підвищить продуктивність компанії, покращить досвід клієнтів, прискорить інновації та загалом матиме позитивний вплив на IT-спеціалізацію.

Про невизначеність

Попри те, що IT-фахівці впевнені у своїх навичках, багато з них відчувають занепокоєння через можливу заміну їхніх професій ШІ-технологіями. Підводні камені невизначеності охоплюють кілька питань:

1. Чи замінить штучний інтелект IT-фахівців?

Ось про що говорять респонденти:

  • 54% — вважають, що вони готові до впровадження ШІ
  • 40% — вважають, що розвиток ШІ ставить під загрозу їхню роботу
  • 35% — хвилюються, що їх може замінити ШІ

Зважаючи на ці показники, важливо, щоб організації забезпечили належну підготовку своїх IT-фахівців до використання штучного інтелекту. Це знизить рівень їхньої тривоги, підвищить готовність до нових технологічних змін та допоможе впровадити успішну інтеграцію ШІ у робочі процеси.

2. Чи отримають IT-фахівці необхідне навчання?

І хоча спеціалісти відносять ШІ та машинне навчання до найважливіших технічних навичок майбутнього, лише 48% вважають себе досвідченими у цьому напрямку. Тож, ШІ-навчання для IT-фахівців є критично важливим. Це одна з п’яти ключових вимог до сервісів зі штучним інтелектом. Інші ключові фактори — висока точність ШІ-моделей, конфіденційність, лідерство у технологіях і прозорість.

3. Чи не розвивається ШІ занадто швидко?

IT-фахівці висловлюють деякі занепокоєння:

  • 60% — вважають, що ШІ розвивається швидше, ніж їхні компанії можуть впоратися з його впровадженням
  • 48% — сумніваються в здатності ШІ ефективно справлятися з критичними завданнями

Ці відповіді вказують на необхідність більш ретельного планування та підготовки до інтеграції ШІ, а також на важливість подальшого розвитку і вдосконалення технологій ШІ для задоволення вимог бізнесу.

4. Як оцінювати витрати на впровадження ШІ?

Більшість IT-фахівців сумніваються, чи принесе штучний інтелект позитивний фінансовий результат, оскільки витрати на його впровадження часто перевищують потенційні заощадження. 

  • 52% — вважають, що витрати на впровадження штучного інтелекту вищі за можливу економію
  • 55% — погоджуються, що ШІ може забирати ресурси від інших критичних IT-проєктів
  • 43% — планують скоротити витрати в інших напрямках бізнесу, щоб зосередити ресурси на ШІ протягом наступних 24 місяців

5. Як управляти ШІ?

Організації ще не повністю адаптувались до швидкого розвитку ШІ, тож управлінські процеси часто залишаються недосконалими. Це створює потребу у подальшій розробці стратегій і політик для ефективного впровадження штучного інтелекту. Переважна більшість спеціалістів (63%) вважає що постачальники послуг ШІ мають нести відповідальність за його управління. 

  • 57% — мають спеціальну IT-команду для управління ШІ
  • 48% — мають стратегію впровадження ШІ
  • 45% — мають політику ризиків безпеки ШІ
  • 42% — мають можливості перепідготовки та підвищення кваліфікації в ШІ
  • 40% — мають політику етичних ризиків ШІ 

6. Як використовуватиметься хмара з появою AI?

Хмара залишається критично важливою для впровадження ШІ, але управління нею буде потребувати частих оновлень та адаптацій для відповідності новим вимогам. IT-фахівці вважають, що ШІ значно впливатиме на стратегії та політики управління хмарними сервісами. Так, 72% вважають, що ШІ кардинально змінить їхні технологічні стеки.

Про впевненість

Розповімо про 3 способи, як допомогти IT-командам впоратися з невизначеністю та збільшити впевненість у технологіях ШІ:

1. Чітко визначте, що ваша компанія може зробити з ШІ

Наприклад, покращити досвід співробітників, а саме — налаштувати комунікацію, швидше вирішувати питання клієнтів тощо. Або ж удосконалювати бізнес-процеси, структурувати інформацію з різних філій, отримувати інтегровані інсайти для прогнозування та інше. Крім того, команди можуть скористатися ШІ, щоб допомогти масштабувати виробництво і прискорити вихід на ринок, зосереджуючи увагу на більш цінних завданнях.

2. Використовуйте ШІ для вирішення реальних проблем

Почніть з простих завдань. Це може бути щось швидке і легке у реалізації, що принесе значний ROI. У цьому допоможе Microsoft Copilot в Azure. Він допомагає ефективно керувати хмарною інфраструктурою. Наприклад, оптимізувати операції, проєктувати нові рішення, аналізувати витрати на хмарне середовище, швидко створювати інфраструктуру для робочих навантажень тощо. Детальніше про це читайте у нашому матеріалі. А якщо у вас з'являться запитання, замовляйте консультацію у фахівців Київстар.

Хмари та зберігання даних

Хмари та зберігання даних

Microsoft Azure від Київстар

Глобальна хмарна платформа для безпечного розгортання IT-інфраструктури. Розробляйте нові продукти, тестуйте, налагоджуйте внутрішні бізнес-процеси без утримання фізичних серверів.

3. Допоможіть IT-командам здобути навички та досвід, необхідні для роботи з ШІ

Інвестуйте в підвищення кваліфікації команд. Це прискорить інновації в ШІ, оскільки вони вже знайомі з IT-інфраструктурою вашої організації, знають політики безпеки та управління і розуміють ваші бізнес-пріоритети.

Аналітика та дослідження#ШтучнийІнтелект#MicrosoftAzure#Дослідження#ШІ#Azure#Аналіз#AI

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#ШтучнийІнтелект#ChatGPT#Бізнес#ШІ#AI#2024
#BigData#Microsoft365#Офіс365#Дата-платформа#AI#ШтучнийІнтелект#БігДата#Маркетинг#Технології#ШІ
#Azure#MicrosoftAzure#Microsoft365#Офіс365#ШтучнийІнтелект#ВіртуальнаATC
#ШтучнийІнтелект#Рішення#Технології
#Рішення#Технології#ШтучнийІнтелект
#Тренд#ОфісТамДеВи#Офіс365#Microsoft365#Робота#ШтучнийІнтелект#ШІ#AI#Cybersecurity#Кібербезпека
#ЦифровіТехнології#Робота#Компанії
#Менеджмент #Тренд#Стратегія