CPC, CPA, CPM: яку модель оплати реклами вибрати для вашого бізнесу

24 березня 2025

5 хв.

CPC, CPA, CPM: яку модель оплати реклами вибрати для вашого бізнесу

Про що:

Як налаштувати ефективну рекламу, що приведе на ваш сайт клієнтів та збільшить ваш дохід? Для початку — розібратися з метриками, показниками та моделями оплати. Читайте статтю, щоб дізнатися чим CPC відрізняється від CPA, чому CPM — це не про відстань, і що з цього варто вибирати для українських бізнесів.

Зміст

Моделі оплати: що це значить і де ми це використовуємо

CPC: більше людей на сайт

CPA: більше заявок та покупок

CPM: більше інформації про компанію

Яку модель оплати вибрати для вашого бізнесу

Моделі оплати: що це значить і де ми це використовуємо

Коли ми налаштовуємо рекламу в Google, Facebook або Instagram, то маємо вибрати, за що саме платитимемо — за те, що користувач перегляне оголошення чи натисне на посилання, залишить заявку, замовить продукт тощо. Це модель оплати.

CPC, CPA, CPM — три найпопулярніші моделі оплати, які використовуються в різних ситуаціях.

Вони також можуть відігравати роль метрик — аналітичних кількісних показників, які допомагають оцінити, чи була рекламна кампанія ефективною і чи не зливали ми бюджет дарма.

CPC: більше людей на сайт

CPC (Cost Per Click) — ціна за клік. Це модель оплати, в якій встановлюється фіксована вартість за кожен раз, коли користувач натискає на оголошення чи рекламний банер рекламодавця.

Якщо ми говоримо про CPC як метрику, то вона показує, скільки коштує один клік, який приведе користувача на ваш сайт або в соціальні мережі.

CPC = загальні витрати на рекламу / кількість кліків

Якщо реклама коштувала 50 тисяч гривень, а ви отримали 1 тисячу кліків, отже один клік коштує 50 гривень.

CPC зручно використовувати, щоб протестувати новий продукт або рекламну кампанію чи порівняти кілька кампаній. Наприклад, ви запустили дві реклами. CPC першої — 50 гривень, а другої — 100 гривень. Отже, на перший банер люди натискають частіше, і він їм подобається більше. В першу кампанію можна вкласти більше грошей і подивитися на результат.

На жаль, CPC не дозволяє відстежити, що люди роблять, коли переходять на сторінку, та не дає порахувати кількість покупок.

CPA: більше заявок та покупок

CPA (Cost Per Action) — ціна за дію. Це модель оплати, в якій рекламодавець платить за конкретну дію, що визначається на початку — клієнт купив товар, підписався на сторінку, завантажив застосунок, заповнив форму реєстрації тощо.

Цільова дія, заради якої було запущено реклама, також називається конверсією. Тож CPA — ціна за конверсію.

CPA = загальна вартість реклами / кількість конверсій

Наприклад, реклама коштувала 50 тисяч гривень, певна кількість людей натиснула на оголошення, 100 з них купили товар. Ціна за конверсію = 500 гривень.

Неможливо точно встановити, якою має бути CPA, це індивідуально. Якщо ви продаєте сукні, вартістю 1000 гривень і конверсія — це купівля, то CPA в 500 гривень ймовірно означає, що бізнес працює в мінус. Але якщо ви продаєте дорогий продукт (квартири, авто, ювелірні прикраси), то ті самі 500 гривень — хороший показник.

Існує кілька видів CPA залежно від конверсії:

  • CPS (Cost Per Sale) — ціна за продаж. Використовується в електронній комерції — коли ви продаєте товари на сайті чи в соцмережах, послуги експертів.
  • CPO (Cost Per Order) — ціна за замовлення. Відрізняється від CPS тим, що замовлення може бути безоплатним. Наприклад, клієнт завантажує продукт, а пізніше купує розширену версію чи додаткові послуги.
  • CPL (Cost Per Lead) — ціна за ліда. Ви платите, коли користувач залишає свої дані (заявку, номер телефону, електронну адресу). Використовується в B2B, коли важливо зібрати базу потенційних клієнтів.
  • CPI (Cost Per Install) — ціна за завантаження мобільного застосунку, ігри, книги, документа з корисною інформацією.
  • Гібридна модель — коли потрібно поєднати кілька видів CPA. Наприклад, клієнт завантажив застосунок і залишив особисті дані на сайті.

CPA дозволяє порівняти вартість різних типів конверсій в одній рекламній кампанії та спрогнозувати бюджет.

З часом реклама «навчається» та показує оголошення саме тим людям, які з більшою ймовірністю будуть з ним взаємодіяти. Якщо конверсія CPA — це продажі, то реклама демонструватиметься клієнтам, які готові купувати.

Антон Гарбузов

Антон Гарбузов

Product Marketing Manager - B2B

Як збільшити показник метрики CPA:

1. визначити просту та зрозумілу дію, яку легко відстежувати;

2. поступово покращувати всі мікроконверсії* на шляху до основної дії;

3. вибирати найвигідніші канали, які допоможуть залучити клієнтів;

4. покращити таргетинг — знайти баланс між вузькими параметрами та широкою аудиторією, якій можна показати рекламу;

5. постійно експериментувати з рекламними креативами.

*Мікроконверсії — невеликі дії користувача, які ведуть його до цілі. Наприклад: додати товар в кошик, подивитися ціну, дочитати текст до кінця, завантажити безкоштовний вебінар тощо.

Щоб проаналізувати цільову аудиторію та локації, дослідити ринок та залучити нових клієнтів, скористайтеся Big-Data рішеннями від Київстар. Допоможемо побудувати портрет наявної та визначити потенційну цільову аудиторію за 100+ параметрами (вік, стать, інтереси тощо) та зробимо глибинну аналітику за вашими індивідуальними запитами.

Як збільшити показник метрики CPA:

1. визначити просту та зрозумілу дію, яку легко відстежувати;

2. поступово покращувати всі мікроконверсії* на шляху до основної дії;

3. вибирати найвигідніші канали, які допоможуть залучити клієнтів;

4. покращити таргетинг — знайти баланс між вузькими параметрами та широкою аудиторією, якій можна показати рекламу;

5. постійно експериментувати з рекламними креативами.

*Мікроконверсії — невеликі дії користувача, які ведуть його до цілі. Наприклад: додати товар в кошик, подивитися ціну, дочитати текст до кінця, завантажити безкоштовний вебінар тощо.

Щоб проаналізувати цільову аудиторію та локації, дослідити ринок та залучити нових клієнтів, скористайтеся Big-Data рішеннями від Київстар. Допоможемо побудувати портрет наявної та визначити потенційну цільову аудиторію за 100+ параметрами (вік, стать, інтереси тощо) та зробимо глибинну аналітику за вашими індивідуальними запитами.

Big Data-рішення для бізнесу

Big Data та аналітика

Big Data-рішення для бізнесу

Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.

CPM: більше інформації про компанію

CPM (Cost Per Mille) — ціна за тисячу показів. Ви платите за те, що користувачі переглянуть рекламу, незалежно від того, чи натиснуть вони на оголошення.

Наприклад, ви відкриваєте новий магазин і запускаєте рекламу в Facebook. CPM = 50 гривень. Це значить, що за 50 гривень ваше оголошення побачить 1000 людей, і чим більше ви заплатите, тим більше буде показів.

CPM = (загальна вартість реклами / кількість показів) х 1000

Цікавий факт: деякі маркетологи стверджують, що «міль» в CPM — це скорочення від «мільйон». Ніби раніше рахували ціну за мільйон переглядів, але це виявилося незручним, тож показник змінили, а назву залишили. Іноді також кажуть, що «міль» означає «мілі», одиниці вимірювання відстані. Обидві версії неправильні. Mille — це латинське слово «тисяча», і цей показник завжди був таким, як зараз.

CPM використовується, коли потрібно голосно заявити про новий продукт, вийти на нові ринки, залучити ширшу аудиторію.

Недолік CPM в тому, що вона не дає відстежити кількість взаємодій. Також ця модель оплати може бути дорожчою за CPC та CPA, особливо якщо реклама показується нецільовій аудиторії.

Яку модель оплати вибрати для вашого бізнесу

Визначте цілі рекламної кампанії та виберіть модель оплати, яка відповідатиме їм найкраще:

  • якщо ви хочете привести на сайт чи сторінку в соціальних мережах більше людей просто зараз — вибирайте CPC;
  • якщо ваша мета — продажі, підписки чи заявки, то вам підійдуть різні види CPA;
  • щоб про ваш бізнес дізналося якнайбільше людей, налаштовуйте CPM.

Читайте також: 

Зміст

Моделі оплати: що це значить і де ми це використовуємо

CPC: більше людей на сайт

CPA: більше заявок та покупок

CPM: більше інформації про компанію

Яку модель оплати вибрати для вашого бізнесу

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

Що таке e-commerce: все, що треба знати про бізнес в інтернеті

16 вересня 2024

6 хв.

Що таке e-commerce