Про що:
На українському ринку Київстар успішно продає свої Big Data-продукти для бізнесу. Це інструменти на основі великих даних для маркетингових кампаній, що дозволяють краще розуміти своїх клієнтів, знаходити нових покупців та ефективно з ними комунікувати.
Kyivstar Business Hub зібрав найпоширеніші питання від замовників про Big Data-рішення.
Зміст
Які саме Big Data-продукти пропонує Київстар? Які проблеми мого бізнесу вони можуть вирішити?
Які інструменти використовує Київстар, щоб створити предикативні моделі?
Якщо компанія не має власної бази контактів, чи можна скористатися Big Data від Київстару?
Чи аналізує Київстар зміст повідомлень та розмов для створення профілю клієнта?
Чи можна визначити, яким автомобілем користується клієнт?
Кому ми надсилаємо SMS? Лише своїм клієнтам або будь-яким абонентам Київстар?
А якщо альфа-ім’я вже є в іншому сервісі. Чи можу я його використовувати у Київстар?
Якого розміру має бути бізнес, щоб використовувати Big Data?
Надмірна персоналізація часто стає надокучливою для клієнта. Як не потрапити у спам?
Хто перемагає у персоналізації: сервіси від оператора або SEO-оптимізатори?
Які саме Big Data-продукти пропонує Київстар? Які проблеми мого бізнесу вони можуть вирішити?
Аналітики Київстар пропонують бізнесу низку сервісів на основі Big Data:
- Побудова портрету клієнта. Київстар аналізує телеком-поведінку понад 26 мільйонів абонентів, завдяки чому були сформовані понад 40 предикативних моделей на базі Machine Learning. З ними Big Data-команда Київстар може побудувати для будь-якого бізнесу портрет його клієнта. Серед характеристик можуть бути вік, стать, наявність дітей, подорожі закордон та Україною, інтереси тощо.
- Пошук look-alike аудиторії. Дозволяє розширити клієнтську базу, знайшовши нових покупців, які схожі за обраними параметрами на наявних або на портрет ідеального клієнта.
- Таргетовані розсилки. Замовник разом з аналітиками Київстар визначає бажану цільову аудиторію, на яку розсилаються SMS- або Viber- повідомлення.
- Тригерні розсилки. Замовник налаштовує розсилку повідомлень клієнтам, залежно від визначених тригерів. Має відбутися певна подія, наприклад, людина дзвонить до відділу продажів або ж проходить повз магазин замовника. У цих випадках до неї приходить повідомлення з персональною пропозицією.
- Інтелектуальна платформа для самостійних розсилок ADWISOR. Без допомоги фахівців Київстар ви можете самостійно розпочати свою маркетингову кампанію. Для цього зайдіть на платформу ADWISOR, оберіть потрібну аудиторію серед ваших клієнтів або ж серед абонентів Київстар, сформуйте текст промопропозиції й надішліть його вашім наявним та потенційним клієнтам.
- Геоаналітика та heatmap. Київстар може визначити, де найчастіше бувають ваші клієнти, як вони переміщуються містом впродовж дня. Завдяки цьому бізнес може знайти правильне місце для розміщення зовнішньої реклами, нових точок продажу, центрів обслуговування тощо.
Важливо, що пропоновані сервіси та послуги на основі Big Data створені мобільним оператором. У роботі з даними Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, зокрема й записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера, третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих і зашифрованих даних.
Big Data та аналітика
Big Data-рішення для бізнесу
Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.
Які інструменти використовує Київстар, щоб створити предикативні моделі?
Щоб створити предикативні моделі, Київстар аналізує телеком-поведінку своїх абонентів: дзвінки, дата-трафік, переміщення, геолокація тощо. Зокрема, частина моделі перевіряється за допомогою опитувальника. Коли ми вже маємо сформовану аудиторію за одним з параметрів, наші співробітники дзвонять людям та ставлять їм непрямі питання, щоб додатково збагатити модель.
Ці моделі оператор використовує для Big Data-продуктів. Наприклад, для побудови портрету клієнта на основі бази контактів замовника. Якщо бізнес має номери телефонів покупців, то він може передати їх оператору. Київстар покаже у графіках, які характеристики притаманні їхнім власникам. Так, вам може бути не цікаво, чи подорожують покупці за кордон, але важливо, чи вони мають дітей. Оператор надасть цю інформацію. Звісно, жодних персональних даних у таких звітах немає — усі дані неперсоніфіковані.
Якщо компанія не має власної бази контактів, чи можна скористатися Big Data від Київстару?
Звісно. Якщо клієнт не має власної бази контактів, то Київстару доступні й інші інструменти. Як приклад, є досвід одного з замовників: до оператора звернулася типографія, яка мала недостатньо власних клієнтів для побудови якісної аналітики. Натомість замовник надав перелік тематичних сайтів та конкурентів, щоб Київстар зібрав портрет їхніх відвідувачів. Аналітики нанесли отриману цільову аудиторію типографій на мапу міста, щоб замовник розумів, де концентруються його потенційні клієнти. Там він розмістив свою поліграфію або ж точку видачі готової продукції.
Ви можете налаштувати тригерну розсилку на відвідувачів свого сайту. Наприклад, людина зайшла на ваш сайт, але не звернулася до вас та не придбала товар. Ми можемо збирати таких клієнтів впродовж тижня, щоб в обраний день надіслати їм пропозицію від вашого альфа-імені.
Також Київстар може проаналізувати учасників офлайн заходу. Оператор визначить людей, які були в обраний момент часу в конкретній локації, та покаже їхній узагальнений портрет з поділом на характеристики: вік, стать, інтереси, переважні місця перебування тощо.
Чи аналізує Київстар зміст повідомлень та розмов для створення профілю клієнта?
Ні, Київстар не читає зміст SMS-повідомлень та не прослуховує дзвінки. Ба більше, усі дані про абонента є неперсоніфікованими та не продаються/не передаються третім особам. Для свого аналізу компанія може брати частоту повідомлень від конкретного альфа-імені або ж періодичність дзвінків на конкретні номери.
Чи можна визначити, яким автомобілем користується клієнт?
Зараз такої сегментації немає. Оператор лише розуміє, яким видом транспорту користується абонент: метро або автомобіль. Але немає деталізації за маркою або моделлю авто. Утім, Київстар має багато кейсів з пошуку далекобійників або експедиторів, тобто це водії великогабаритних машин. Як приклад, їм можна рекламувати реанімацію автомобільної гуми.
Комунікація з клієнтами
Viber-розсилки на власну базу клієнтів
Спілкуйтеся зі своїми клієнтами в зручному для них месенджері Viber. Можна використовувати альфа-ім'я та логотип вашої компанії.
СпробуватиКому ми надсилаємо SMS? Лише своїм клієнтам або будь-яким абонентам Київстар?
Київстар може налаштувати розсилку лише на своїх абонентів. Це можуть бути наявні клієнти замовника, якщо він має власну базу контактів, або ж користувачі Київстар, які підписалися на партнерську програму «Мої знижки» та погодилися на отримання розсилки від партнерів оператора. Вони можуть отримати повідомлення від вашого альфа-імені або в рамках програми «Мої знижки».
Важливо наголосити, що Київстар не може проводити розсилку на клієнтів іншого оператора.
А якщо альфа-ім’я вже є в іншому сервісі. Чи можу я його використовувати у Київстар?
Так, бо ці сервіси не поєднані між собою. Київстар погоджує ваше альфа-ім’я та реєструє його виключно під вас для Big Data-розсилок. Це ж альфа-ім’я ви можете використовувати й в інших системах.
Якого розміру має бути бізнес, щоб використовувати Big Data?
Розмір бізнесу не має значення. Якщо клієнт має невеликий бюджет, але хоче спробувати таргетовані розсилки, то він може скористатися інтелектуальною платформою для самостійних розсилок ADWISOR. Вона дозволяє сформувати промокампанію під будь-який запит, бо замовник одразу побачить вартість послуги й зможе скорегувати її під свої можливості. Найчастіше таким рішенням у Київстар користуються кав’ярні.
Утім, якщо бізнес має складніший запит, то він може звернутися до спеціалістів оператора. Вони вислухають задачу замовника, оцінять бюджет та запропонують оптимальне рішення. Перевага у роботі саме з Big Data-командою в тому, що платформа має обмежені можливості. Наприклад, лише спеціалісти Київстар можуть налаштувати для вас таргетовану розсилку: клієнт отримає повідомлення від вас, якщо пройде повз певну локацію або ж зайде на ваш сайт.
Надмірна персоналізація часто стає надокучливою для клієнта. Як не потрапити у спам?
Персоналізована розсилка надсилається лише тим клієнтам, хто справді зацікавлений у пропозиції. Тому вже на цьому етапі можливість потрапити у спам — мінімальна. Проте Київстар розробив власну політику інформування, яка дозволяє контролювати кількість повідомлень на одного користувача. Так, якщо це розсилка для B2C-клієнта, то йому краще надсилати пропозицію лише раз на тиждень. А ось бізнес-клієнтам варто писати раз на два тижні.
Зокрема, ви можете самостійно визначити комфортну для клієнтів частоту інформування за допомогою аналітики. Щоразу після розсилок ви бачите звіт з даними, скільки людей отримало повідомлення. За цими даними ви зможете регулювати кількість SMS, щоб клієнти любили вас, а не додавали у спам.
Хто перемагає у персоналізації: сервіси від оператора або SEO-оптимізатори?
Ці інструменти неможливо порівнювати, бо оператори та SEO-оптимізатори використовують різні метрики та сегменти. Наприклад, оператор точніше може визначити геолокацію клієнтів, тобто зрозуміти, де вони живуть, працюють, куди подорожують чи як переміщуються впродовж дня. Завдяки цьому можна дивитися, наскільки популярні ваші заклади або точки продажу у порівнянні до конкурентів.
Найкраще використовувати обидва продукти, бо їхня колаборація дасть вам якісний результат.
Додайте коментар