Друге дихання SMS: повідомлення як ефективний інструмент для маркетингу

31 травня 2021

8 хв.

Друге дихання SMS: повідомлення як ефективний інструмент для маркетингу

Зміст

Як SMS-повідомлення знову стали актуальними?

Що таке великі дані?

Чим Big Data корисні для бізнесу?

Як запустити таргетовану розсилку своїми руками?

Як правильно оформити повідомлення?

Чим зацікавити потенційного клієнта в SMS?

Як визначити, який канал комунікації приніс більше результатів?

А якщо не спрацює?

Як SMS-повідомлення знову стали актуальними?

Ви можете сказати, що вже багато років не писали SMS і спілкуєтеся виключно в месенджерах, і це буде чистою правдою. Але від того, що ви не використовуєте якийсь із каналів комунікації, він не зникає безслідно. Навпаки, SMS-повідомлення живі й, можливо, зараз більш відкриті для вирішення маркетингових завдань.

Якщо раніше люди відправляли повідомлення, то сьогодні ми переважно знаходимося в ролі одержувачів. Найчастіше нам приходять SMS про доставку, грошової транзакції або, що вкрай рідко, кілька рядків від знайомих чи родичів. Це стало «інсайтом» для багатьох компаній — перетворити SMS на інструмент для продажу, адже найкоротший шлях до серця споживача лежить через його телефон.

Правда, дещо довелося змінити в самій системі розсилок. Тепер, щоб потрапити в цільову аудиторію, потрібна не величезна база номерів, а точна, яка збігається з вашим завданням.

Як її знайти? У цьому допоможе Big Data від Київстар. Використовуючи аналіз великих даних, у великій базі можна відфільтрувати та знайти тих, хто з найбільшою імовірністю зацікавиться вашою пропозицією. І в результаті заощадити кошти, не відправляючи повідомлення всім підряд.

Правильно налаштований таргетинг — це гарантія успішної та результативної комунікації. Як застосувати ці інструменти на практиці — читайте в нашій статті.

Що таке великі дані?

Big Data — це величезний обсяг інформації. Він настільки великий, що обробити його вручну для своїх цілей неможливо — тут класичні методи не підходять. І лише завдяки сучасним інструментам Big Data-аналізу це можна робити швидко і продуктивно.

Сьогодні люди в усьому світі використовують аналітику Big Data, щоб підвищити якість життя й оптимізувати бізнес-процеси. Не дивуйтеся, якщо аеропорт «вгадає» ваш улюблений напрямок, а поруч з будинком відкриється відділення банку, клієнтом якого ви є. І, звичайно, аналіз великих даних допомагає робити промо-кампанії більш ефективними, використовуючи замість листівок або разом з ними таргетовані розсилки SMS.

Чим Big Data корисні для бізнесу?

Розглянемо на прикладі Київстар — української телекомунікаційної компанії. У мобільного оператора близько 26 млн абонентів, кожен з яких щодня користується інтернетом, стільниковим зв’язком або іншими телеком-послугами.

Аналіз масиву даних про споживчі вподобання в знеособленому та узагальненому вигляді дозволяє краще зрозуміти своїх споживачів, їх інтереси та потреби. Наприклад, припустити, скільки в конкретному районі живе чоловіків і жінок, скільки їм років, якими маршрутами вони дістаються до роботи і домівки та багато іншого.

Такі припущення можуть бути корисними для просування різних продуктів і послуг. Скажімо, ресторан хоче збільшити кількість відвідувачів в обідню пору, щоб підвищити продажі бізнес-ланчів. Мобільний оператор, застосовуючи інструменти Big Data, допоможе визначити цільову аудиторію і надіслати SMS-повідомлення із запрошенням абонентам, які в будні дні знаходяться з 9:00 до 18:00 неподалік від цього ресторану.

Як запустити таргетовану розсилку своїми руками?

Але необов’язково завжди звертатися до оператора, щоб зробити подібну таргетовану SMS-розсилку. Можна відправляти пропозиції клієнтам і самостійно — з використанням автоматизованої платформи ADWISOR від Київстар.

Можна вибрати одержувачів з бази абонентів Київстар, які погодилися на отримання рекламних повідомлень у рамках послуги «Мої знижки», або завантажити власні контакти. Спеціальні фільтри Big Data допоможуть якомога точніше визначити потрібну цільову аудиторію за параметрами, що вас цікавлять: статтю, віком, визначеною локацією, типом девайса тощо. Текст вашого повідомлення перевірить копірайтер платформи та за необхідності дасть свої рекомендації. Після чого його можна буде відправити на обраних одержувачів.

Важливим є те, що при цьому ви самостійно визначаєте і контролюєте кількість відправлених повідомлень, час розсилки, а також керуєте рекламним бюджетом.

Як правильно оформити повідомлення?

П’ять порад від експертів з маркетингу Київстар:

  • У SMS вказуйте не номер телефону, а своє Альфа-ім’я — назву компанії чи бренду. Це допомагає підвищити довіру потенційних клієнтів.
  • Намагайтеся не використовувати скорочення. Але якщо у вашого підприємства занадто довга назва, вкажіть абревіатуру як Альфа-ім’я, а в тексті SMS розшифруйте її.
  • Кожного разу залишайте контакти для зворотного зв’язку. Ідеально, якщо у клієнта буде з чого вибрати: хтось віддає перевагу дзвінкам, а хтось — заповненню заявки на сайті.
  • Не варто писати український текст латинськими літерами. Хоч кирилицею текст може бути довшим і вартість SMS буде вищою, але він зрозуміліший для прочитання, і таке повідомлення ефективніше.
  • Простота — сестра таланту. Замініть незрозуміле «WOW-мега-пропозиція» на «літні знижки». У вас менше хвилини, щоб привернути увагу клієнта, поки він читає текст, тому залиште мудрі слова для робочих зустрічей.

Чим зацікавити потенційного клієнта в SMS?

Ось кілька рекомендацій:

  • Текст має викликати емоції, щоб клієнт відчував, що це повідомлення адресовано саме йому. Використовуйте привабливі пропозиції типу: «ваша персональна знижка», «для своїх» тощо.
  • Підкресліть унікальність пропозиції. Наприклад, нові абонементи з можливістю заморозки.
  • Обмеження за часом робить пропозицію більш цінною, тому вказуйте дату закінчення акції. Також не варто розсилати новину про вечірній захід вранці того ж числа — дайте клієнту 2-3 дні для прийняття рішення.
  • Якщо це можливо, згадуйте в тексті певний продукт або послугу. Наприклад, ви хочете повідомити про знижку на послуги стоматологічної клініки. Найчастіше люди звертаються за медичною допомогою, коли щось вже болить, тому попит на таку пропозицію буде дуже обмеженим. Краще нагадати людям про важливість профілактичних візитів до лікаря і проінформувати про знижку на професійну чистку зубів.
  • Подивіться на свою цільову аудиторію з різних сторін. Скажімо, у вас магазин меблів. Подумайте, де можна знайти нових клієнтів. Можливо, поруч закінчилося будівництво нового ЖК і людям будуть потрібні меблі для облаштування своєї квартири. Розішліть SMS тим, хто періодично відвідує цю локацію.

Як визначити, який канал комунікації приніс більше результатів?

Ви можете достукатися до споживача різними методами: флаєри, зовнішня, контекстна реклама, реклама в соціальних мережах тощо. Якщо у кожного каналу однакова цільова дія, наприклад, перехід на один сайт, то дізнатися, який саме канал спрацював краще за інші, дуже складно.

Київстар пропонує своїм клієнтам користуватися UTM-мітками для посилань у SMS-повідомленнях і окремими номерами телефонів для різних каналів. Це допоможе визначити, звідки прийшло більше покупців, яка аудиторія краще відгукнулася і яким текстом вдалося залучити й утримати увагу.

А якщо не спрацює?

Якщо ви використовували всі поради, але SMS-розсилка не принесла помітних результатів, можливо, ви неправильно визначили свого споживача або не влучили в його потреби. Щоб виправити ситуацію, ще раз проаналізуйте свій продукт і спробуйте переглянути характеристики цільової аудиторії. Або зверніться за допомогою до фахівців.

На основі інструментів Big Data експерти Київстар допоможуть вам скласти портрет клієнта і відшукати схожу аудиторію у своїй базі. Також наші фахівці можуть визначити місця скупчення потенційних клієнтів, де найвигідніше відкрити свій заклад або торгову точку.

Чим краще ви знаєте звички й уподобання своїх клієнтів, тим ефективнішими будуть розсилки і тим більше покупців до вас прийде.

*У роботі з даними компанія «Київстар» дотримується законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає персональні дані абонентів, в тому числі записи розмов, тексти SMS/MMS і історію браузера третім особам. Всі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих і зашифрованих даних.

Зміст

Як SMS-повідомлення знову стали актуальними?

Що таке великі дані?

Чим Big Data корисні для бізнесу?

Як запустити таргетовану розсилку своїми руками?

Як правильно оформити повідомлення?

Чим зацікавити потенційного клієнта в SMS?

Як визначити, який канал комунікації приніс більше результатів?

А якщо не спрацює?

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті