Про що:
Компанія з прокату та лізингу автомобілів Avis Україна, певно, була однією з небагатьох в Україні, яка ще у грудні 2021-го почала готуватись до можливого військового загострення. Ще тоді генеральний директор Хайм Капельніков на досвіді 2014 року, коли довелось евакуйовувати бізнес та співробітників з Криму та Донецьку, почав обговорювати план дій для співробітників та клієнтів компанії на випадок повномасштабного вторгнення. І це дозволило не розгубитися: навіть у перші дні війни працівники допомогли евакуюватися не лише одне одному, а й своїм клієнтам.
Генеральний директор Avis Україна Хайм Капельніков розповів Kyivstar Business Hub, які управлінські рішення допомогли вберегти компанію, чи вдалося врятувати автопарк та чому він вважає, що компанії, які сьогодні не працюють, втрачають свої перспективи.
Зміст
Як Avis підготувалися до війни
Як рятували автопарк та евакуювали клієнтів
Які технології допомогли Avis Україна працювати безперервно
Чому Avis Україна не буде згортати плани з розвитку
Коротке резюме про компанію:
Avis Budget Group — це один з найбільших у світі провайдерів автомобілів. Група працює в 180 країнах світу, а на український ринок зайшла у 1997 році. Зараз в Україні Avis займається прокатом та лізингом машин, кількість яких сягає вже 4 тисяч. Головні клієнти — великі міжнародні компанії та великий український бізнес, а також приватні особи, в першу чергу, іноземці, які відвідують Україну з метою туризму та бізнесу.
Свої прокатні станції Avis Україна має у містах мільйонниках: Львові, Дніпрі, Харкові, Києві та Одесі, а до 2014-го компанія також працювала у Донецьку та Сімферополі. У команді працює 120 професіоналів.
Генеральний директор Avis Україна Хайм Капельніков
Як Avis підготувалися до війни
Про те, чи станеться повномасштабна війна в Україні, керівники Avis Україна не знали. Утім діяли за принципом «Сподівайся на краще, а готуйся до гіршого». Ще у грудні 2021 року гендиректор компанії Хайм Капельніков з колегами почали розробляти детальний алгоритм дій для клієнтів та працівників на випадок вторгнення.
Хайм Капельніков
Генеральний директор Avis Україна
Ми розробили два документи на випадок екстреної ситуації: для співробітників та для клієнтів. Чітко прописали алгоритм дій співробітникам в надзвичайних ситуаціях: з ким тримати зв’язок, куди і як рухатись і т.д. І навіть якщо спершу люди не вірили, що це спрацює, вони ознайомились з документами й в головах у них це відклалось. А пізніше саме це дозволило їм не розгубитися в перший день повномасштабної війни
Ми розробили два документи на випадок екстреної ситуації: для співробітників та для клієнтів. Чітко прописали алгоритм дій співробітникам в надзвичайних ситуаціях: з ким тримати зв’язок, куди і як рухатись і т.д. І навіть якщо спершу люди не вірили, що це спрацює, вони ознайомились з документами й в головах у них це відклалось. А пізніше саме це дозволило їм не розгубитися в перший день повномасштабної війни
Утім, звісно, всіх факторів врахувати не вдалося.
План — це добре. Він був на папері, але щоб його реалізувати, нам потрібні були люди та їхні зусилля. Були й курйозні випадки. Наприклад, наш директор IT-департаменту мав евакуюватися з обладнанням першого ж дня, але не зміг за сімейними обставинами. План швидко потрібно було змінювати
Уже 24-го лютого команда моментально почала втілювати план з евакуації. Спершу більшість працівників поїхала до Львова, там відкрили тимчасовий головний офіс, а уже в понеділок 28 лютого відновили роботу. Далі частину команди переправили у Польщу. Там для них орендували будинок, де співробітники з дітьми прожили три місяці.
Тимчасовий офіс компанії у готелі у Львові
Як рятували автопарк та евакуювали клієнтів
Керівники Avis Україна завчасно домовилися, що своїм клієнтам дозволять евакуюватися на машинах компанії у разі бойових дій, в тому числі й за межі країни. Усім клієнтам, які хотіли виїхати, оперативно надавали відповідні дозволи.
Я особисто перший тиждень займався винятково евакуацією співробітників та прокладанням маршрутів з урахуванням ситуації, яка постійно змінювалась — 24/7 був з усіма на зв’язку. Складав маршрути не лише нашим співробітникам, але й клієнтам. Багато хто не знав, як виїхати. На другий тиждень ми вже почали активну роботу з підтримки клієнтів. Нам також потрібно було відстежити геолокацію всіх машин, щоб знайти їх потім.
Клієнти, які змогли виїхати за кордон на машинах Avis Україна, мали залишити орендований транспорт у безпечному місці у Польщі або іншій країні. Ключі вони забирали з собою, а потім передавали їх співробітникам компанії. Повернути автівки назад в Україну стало завданням для жіночого колективу компанії. Співробітниці маркетингу та бухгалтерії самі сідали за кермо та групами перетинали кордон.
Співробітниці Avis переганяють автівки, які клієнти залишали в Польщі, в Україну
Деякі автомобілі компанії залишилися також і на окупованій території.
Є факти примусового вилучення окупантами майна компанії. Був випадок, коли російські солдати вигнали з машини цілу родину з дітьми, яка намагалась виїхати з окупованої території. Але компанія і досі моніторить ситуацію, щоб коли це буде можливим, оперативно евакуювати автомобілі компанії.
Є факти примусового вилучення окупантами майна компанії. Був випадок, коли російські солдати вигнали з машини цілу родину з дітьми, яка намагалась виїхати з окупованої території. Але компанія і досі моніторить ситуацію, щоб коли це буде можливим, оперативно евакуювати автомобілі компанії.
Компанія порахувала, що уже має збитки на 1 мільйон доларів. Це втрачені автомобілі й резерви проблемної заборгованості. І ця сума не включає збитків від зниження ділової активності в результаті війни.
Які технології допомогли Avis Україна працювати безперервно
Компанія за часи війни не переставала працювати. Навіть у березні постачала автомобілі клієнтам. У квітні поновили роботу в київському офісі, туди повернулася більшість співробітників. Але кілька співробітників і досі лишаються за кордоном — у Румунії, Великобританії, Франції.
Щоб підтримувати роботу команди навіть з-за кордону, Avis Україна користується корпоративним зв’язком від Київстар та послугою «Роумінг як вдома» у 30 країнах світу. Так, співробітники можуть залежно від корпоративного тарифу користуватися гігабайтами для інтернету, хвилинами та SMS, що входять в тариф, чи отримати додатковий обсяг послуг до корпоративного зв’язку.
Налагодити зв’язок, роумінг та дистанційну роботу нам допомагав Київстар. Ми співпрацюємо вже багато років, це наш основний провайдер для комунікації — ми довіряємо одне одному як надійні партнери у справах.
Зв'язок для бізнесу
Тарифи для компаній та підприємців
Підбирайте тариф під ваші бізнес-потреби. Швидкісний 4G, безлім на Київстар, хвилини на інші номери та за кордон, а ще дві послуги на вибір без доплат.
Не зупиняти бізнес-діяльність також допомогла підготовлена ІТ-інфраструктура. Ще за час пандемії коронавірусу компанія налаштувала системи для дистанційної роботи. А вже напередодні повномасштабної війни ІТ-відділ завчасно зробив бекап усієї важливої інформації на додаткові сервери, а також протестував роботу систем в надзвичайних ситуаціях.
У нас є IT-менеджер, який практикував віддалене підняття серверів. Він моделював наступні ситуації: що робити, якщо немає електроенергії й сервер лягає, але у нас є станція, яка може підтримувати роботу серверів поки немає електрики. Потрібно було відпрацювати цей сценарій. І ми змогли це завдання виконати завдяки IT- відділу. Ми робили все, щоб зменшити ризики втрати інформації
Також компанія приділяє велику увагу кібербезпеці та працює над міграцією своїх даних у хмарні сервіси.
Чому Avis Україна не буде згортати плани з розвитку
Ситуація на ринку більш-менш стабілізується, як стверджує гендиректор Avis Україна, але компанія досі стикається з викликами. Так, наприклад, довелось організувати нові бізнес-зв’язки з міжнародними партнерами – компаніями бренду Avis за кордоном, щоб забезпечити обслуговування клієнтів, які опинились тимчасово в інших країнах.
Колона машин компанії Avis, на яких евакуйовувалися українці, у Польщі
У нас 5% автомобілів досі перебувають за кордоном. Це також проблема, адже нам потрібно обслуговувати ці машини, робити ремонт. Ми потихеньку почали вже це робити. Прокат ще не відновився й “просів” на 50%. Саме прокат завжди мав попит у клієнтів, але зараз в Україні немає іноземців і люди не їздять у відпустки. Натомість у лізингу все стабільно. У нас тут дуже гарний портфель клієнтів, 95% з них продовжують сплачувати за послуги.
Зараз Avis Україна не відмовляється від своїх планів та стратегії, яку розробила на 10 років далі. Всі довоєнні плани в компанії хочуть реалізувати й вже приступили до цього. Так, було заплановано кілька великих проєктів: перехід на нову операційну систему, розширення діяльності компанії, зокрема лізинг для приватних осіб, а також свій новий офіс — більш комфортний і для співробітників, і для клієнтів та здатний допомогти реалізувати інші амбітні плани й завдання компанії.
Ми досі орендуємо приміщення, але всі дуже багато часу проводимо на роботі. Тож для комфорту хочемо мати своє приміщення, щоб працівники були там як вдома.
Але щоб реалізувати все це, потрібно, в першу чергу, щоб завершилася війна. Проте і зараз компанія готова розвиватися та працювати, зокрема й для перемоги України. Хайм Капельніков підсумовує:
Зараз нам допомагають багато країн, але насамперед треба сподіватися на себе. Компаніям потрібно працювати та відновлювати економіку. Бізнес, який зараз не працює, втрачає свої перспективи в майбутньому. Є країни, які живуть у війні десятки років, і у них діяльність продовжується, бізнес процвітає і все працює. Ми так само маємо діяти, щось виробляти. Кожен зараз має взяти на себе відповідальність та почати працювати, щоб відновлювати економіку України.
Додайте коментар