Про що:
Як і обіцяли, продовжуємо розповідати простими словами про інтернет-зв’язок для бізнесу. Зокрема, ми поспілкувалися з Леонідом Войтенком, менеджером з розвитку процесів Київстар Бізнес, та дізналися про ще один варіант підключення інтернету — радіорелейний зв’язок. Що це таке, яким він буває та яким компаніям підійде — далі у статті.
Зміст
Що таке радіорелейний зв’язок
Яким напрямкам бізнесу підійде бездротовий зв’язок «точка-точка»
Як підключається радіорішення для бізнесу
Переваги підключення бездротового фіксованого зв’язку
Що таке радіорелейний зв’язок
Радіорелейний зв'язок — це один з видів бездротового зв’язку, завдяки якому можна підключити інтернет для компаній з гарантованою швидкістю до 100 Мбіт/с та вище на великі відстані без прокладання оптоволоконного кабелю.
Леонід Войтенко,
менеджер з розвитку процесів Київстар Бізнес:
Таке підключення бездротового зв’язку «точка-точка» може бути єдиним варіантом для бізнесу за межами міст, де організація та використання кабельної інфраструктури — річ витратна або навіть неможлива, а також для деяких бізнесів у місті.
Таке підключення бездротового зв’язку «точка-точка» може бути єдиним варіантом для бізнесу за межами міст, де організація та використання кабельної інфраструктури — річ витратна або навіть неможлива, а також для деяких бізнесів у місті.
Яким напрямкам бізнесу підійде бездротовий зв’язок «точка-точка»
Серед напрямків бізнесу, у яких може виникнути необхідність підключити бездротовий зв’язок за межами міста, наступні:
- Автозаправні станції (АЗС);
- Аграрний бізнес;
- Нафтові компанії;
- Газові та енергетичні компанії;
- Виробництво;
- Державні об’єкти (наприклад, митниці) тощо.
Крім того, радіорелейні лінії дозволяють резервувати інтернет-мережу банківським установам у міських умовах.
Як підключається радіорішення для бізнесу
Уявімо компанію, якій потрібен інтернет для роботи у певній локації за межами міста. Якщо немає технічної можливості прокласти виділену оптоволоконну лінію або організувати бездротове підключення за допомогою 4G (LTE), то можна підключити радіорішення (технологія РРЛ та Wi-Fi «точка-точка»). Зокрема, з цим допомагає Київстар.
Інтернет для бізнесу
Інтернет у багатоквартирних будинках
Підключення до наявної мережі за кілька днів. Інтернет зі швидкістю до 100 Мбіт/с підходить для аптек, кав'ярень, перукарень та інших бізнесів у багатоквартирних будинках.
Леонід Войтенко
менеджер з розвитку процесів Київстар Бізнес:
Щоб підключити бездротове рішення за гарантованою швидкістю, необхідно створити радіорелейну систему мінімум з двох точок. Одна точка — це передавач на базовій станції телеком-оператора, тобто спеціальна вузькоспрямована антена. Друга точка — це антена-приймач на локації клієнта.
Антени можуть бути розташовані на відстані від 500 м до 10 км одна від одної. На це впливає висота будівлі клієнта та базової станції, швидкість передачі даних, яка йому потрібна, ємність мережі та можливість реалізації технічного рішення. Важливо, щоб між антенами була пряма видимість, аби не було перешкод: високих будівель, дерев та інших об’єктів.
Загалом, якщо відстань до клієнта менше ніж 2 км, це передбачає використання радіоінтервалу «точка-точка» за технологією Wi-Fi (радіорелейна станція — клієнт). Якщо відстань від 2 км — використовується РРЛ (радіорелейна лінія, тобто група радіорелейних станцій — клієнт).
Як відбувається підключення?
Технічні спеціалісти Київстар виїжджають за адресою компанії за межі міста. Далі вони оцінюють, які базові станції в зоні прямої видимості розташовані поруч, аналізують їхню завантаженість та ресурси для гарантованої швидкості. Чим вище базова станція та менша до неї відстань, тим краще буде зв’язок.
Спеціалісти підіймаються на найвищу точку будівлі та за допомогою оптичного приладу оцінюють, з якого ракурсу краще видно антену на базовій станції Київстар. Це допомагає визначити, де саме на будівлі варто кріпити щоглу (високий стовп або металеву трубу) з приймально-передавальною антеною та якої довжини має бути щогла, аби була пряма видимість. Також на місці визначається, де має розташовуватися джерело живлення, радіомодуль, блискавкозахист та інше обладнання.
Тривалість процесу підключення залежить від багатьох чинників. В строк до 5 робочих днів відбувається оцінка плану робіт. Потягом 15-20 робочих днів — монтаж обладнання, встановлення антени, налаштування мережевого обладнання, тестування послуги. За індивідуальним запитом клієнта інженери Київстар розробляють та узгоджують проєкт, що може займати додатково ще до 20 робочих днів.
Щоб підключити бездротове рішення за гарантованою швидкістю, необхідно створити радіорелейну систему мінімум з двох точок. Одна точка — це передавач на базовій станції телеком-оператора, тобто спеціальна вузькоспрямована антена. Друга точка — це антена-приймач на локації клієнта.
Антени можуть бути розташовані на відстані від 500 м до 10 км одна від одної. На це впливає висота будівлі клієнта та базової станції, швидкість передачі даних, яка йому потрібна, ємність мережі та можливість реалізації технічного рішення. Важливо, щоб між антенами була пряма видимість, аби не було перешкод: високих будівель, дерев та інших об’єктів.
Загалом, якщо відстань до клієнта менше ніж 2 км, це передбачає використання радіоінтервалу «точка-точка» за технологією Wi-Fi (радіорелейна станція — клієнт). Якщо відстань від 2 км — використовується РРЛ (радіорелейна лінія, тобто група радіорелейних станцій — клієнт).
Як відбувається підключення?
Технічні спеціалісти Київстар виїжджають за адресою компанії за межі міста. Далі вони оцінюють, які базові станції в зоні прямої видимості розташовані поруч, аналізують їхню завантаженість та ресурси для гарантованої швидкості. Чим вище базова станція та менша до неї відстань, тим краще буде зв’язок.
Спеціалісти підіймаються на найвищу точку будівлі та за допомогою оптичного приладу оцінюють, з якого ракурсу краще видно антену на базовій станції Київстар. Це допомагає визначити, де саме на будівлі варто кріпити щоглу (високий стовп або металеву трубу) з приймально-передавальною антеною та якої довжини має бути щогла, аби була пряма видимість. Також на місці визначається, де має розташовуватися джерело живлення, радіомодуль, блискавкозахист та інше обладнання.
Тривалість процесу підключення залежить від багатьох чинників. В строк до 5 робочих днів відбувається оцінка плану робіт. Потягом 15-20 робочих днів — монтаж обладнання, встановлення антени, налаштування мережевого обладнання, тестування послуги. За індивідуальним запитом клієнта інженери Київстар розробляють та узгоджують проєкт, що може займати додатково ще до 20 робочих днів.
Переваги підключення бездротового фіксованого зв’язку
Основні переваги підключення бездротових рішень для бізнесу:
- Швидке розгортання ліній зв’язку та менші витрати у порівнянні з оптичними каналами.
- Гарантована та більша швидкість передачі даних, якщо порівнювати з 4G (LTE).
- Ефективна організація якісного зв’язку у складних географічних та кліматичних умовах.
- Швидке відновлення зв’язку в районах стихійних лих при рятувальних операціях.
- Висока пропускна здатність та дальність зв’язку.
- Відсутність ризику відключення інтернету через механічне пошкодження кабелю.
Ознайомитися з іншими типами підключення інтернету для компаній можна на сайті Київстар Бізнес.
Додайте коментар