На всі 365. Навіщо українським бізнесменам хмара Гейтса

20 Жовтня 2017
Огляди ринку
icon
279

Як бізнесу не турбуватися про безпеку і почати жити без перебоїв? Чотири кейси із Office 365 від власників та IT-директорів українських компаній

Бізнес в Україні ніколи не був безхмарним. Проте останніми роками у цього слова з’явилося і позитивне значення – компанії припиняють витрачатися на свої IT-ресурси і переходять на сховища, які розташовані «деінде». Сенс переходу на хмарні сервіси розгледіли і великі, і малі компанії. Першим потрібно оптимізувати витрати на IT-фахівців і обладнання, яке застаріває швидше, ніж доїжджає від магазину до офісу. Другі прагнуть до мобільності та простоти. У малого бізнесу й поготів немає зайвих грошей на адміністраторів і серверні з охолодженням і резервуванням.

І це ще не йдеться про потенційні зовнішні загрози, коли до офісу приходять гості з силових структур для вилучення системних блоків на кілька тижнів або місяців. Або кіберзлочинці вкотре засилають на підприємство Petya.A або WannaCry, який паралізує роботу всієї компанії.

Тому над питанням «чи переходити на хмару?» бізнеси замислюються дедалі менше. Залишається інше – що обрати?

Хмарних провайдерів, які обіцяють надійно зберегти у себе бізнес-інформацію, на ринку вистачає. Однак пропозицій, які б об’єднали в собі сховище, комунікатори, сервіси спільної роботи і управління проектами, не так багато. Найчастіше вибір зводиться до порівняння Google G Suite і Microsoft Office 365. У березні 2017 року Amazon оголосила, що долучається до цієї боротьби. Але поки без помітних ​​результатів.

Ми вже писали про порівняння різних сервісів для спільної роботи. Цього разу було опитано кілька бізнесменів і IT-директорів конкретно про продукт від Microsoft.

Станіслав Горбачевський, співвласник групи компаній ФОРС, рішенням від Microsoft користуються 20 людей:

Сказати, що Office 365 повністю замінює оф-лайновий офіс, не можу. Проте комунікацію він справді спрощує.

Спочатку на Microsoft ми переходили винятково заради пошти. Раніше для роботи використовували Яндекс. Коли в Україні остаточно заборонили доступ до російських сервісів, ми прийняли правила гри і вирішили не гратися з VPN і TOR. Спочатку пішли на хостинг, де розташовані наші сайти. Там було безкоштовне поштове рішення, але з великою проблемою фільтрації. Правильні листи потрапляли до спаму, а всяке сміття – до вхідних.

Ми обирали між хмарами від Google і Microsoft. У Google є все найголовніше, але нам сервіс здався дуже урізаним: календар, пошта, файлообмінник тільки загальний тощо. Для себе склали порівняльну табличку і зупинилися на Microsoft.

Таблиця від ФОРС.

Почали з пошти – у всіх уже налаштована корпоративна з правильним доменом. Наші топи регулярно консультуються службою підтримки для розуміння можливості всього пакета Office 365. Там їх чимало, проте не все інтуїтивно зрозумілі, і ми ще не все опанували.

Поки користуємося SharePoint, OneDrive, поштою, календарем. Є велика кількість додаткових переваг, які плануємо запустити в роботу. Наприклад, автоматизація бізнес-процесів або внутрішній комунікатор. Дуже зручно для віддалених команд і випадків, коли хтось у від’їзді або захворів.

Сергій Прохоров, IT-директор компанії ТММ Енергобуд Менеджмент, в компанії 650 людей, ліцензіями користуються 155:

Все почалося з економіки. Ми користувалися Microsoft Exchange 2010, але дізналися про припинення підтримки. Потрібно було вирішити: оновлювати апаратне забезпечення, купувати нові ліцензії або продовжувати програму Enteprise Agreement. Все це було досить дорого.

На ринку якраз з’явилася пропозиція Microsoft Office 365. Ми підрахували бюджет на он-лайн та оф-лайн продукти. З огляду 5 років хмарні рішення вийшли дешевшими.

Он-лайн знижує ризики для бізнесу насамперед через відмовостійкість. Не треба думати про забезпечення безперебійного електроживлення, збереження від виходу з ладу систем охолодження, помилки адміністратора тощо. Кожна компанія має свої нюанси, проте на бізнесі вони відображаються дуже помітно, навіть якщо це просто доступ до пошти.

Першими ми перевели в хмару Microsoft поштові скриньки звичайних співробітників. Десь за півроку пішли вертикаллю догори. Насамкінець перевели топ-менеджмент, оскільки новий сервіс – це ризики нестійкої роботи, а у випадку топів наслідки коштуватимуть значно дорожче.

В хмарі ми використовуємо тільки те, що дає Office 365: пошта, SharePoint, Yammer, OneDrive і Skype. Коли потрібно – спільно працюємо з документами в Word, Excel, PowerPoint.

Були побоювання щодо безпеки. Ми уклали договір і додаткову угоду про конфіденційність з компанією Київстар (вони наші постачальники послуги) як партнером компанії Microsoft. Спробували просканувати хмару, переглянути щодо відомих нам вразливостей. Нічого не знайшли. Також заспокоює те, що наші конкретні сервери знаходяться в Ірландії. Це зазначено на панелі управління адміністратора і можна вибрати кілька точок, де розташувати наші дані. Всі ці точки знаходяться далеко.

Олексій Ткаченко, директор компанії Tiacom:

До переходу на Office 365 користувалися коробковими ліцензіями Microsoft. Останнім часом в роботу увірвався Google Disk, який і став каталізатором пошуку нового рішення.

Звичайні ліцензії Office від Microsoft треба купувати, а це чимала сума для забезпечення роботи офісу. Приходять нові співробітники і їх необхідно забезпечувати робочими місцями і ліцензійним ПЗ. Та й запити працівників зросли: замість використання корпоративних методів обміну інформацією, чимало почали обмінюватися файлами через Google Disk. Необхідна була альтернатива корпоративного рівня. Наш постачальник порадив Office 365 від Microsoft.

Основна проблема – обмін документами і спільна робота з файлами – були викорінені в перший тиждень. Всі оцінили Skype і OneDrive миттєво. Зручний месенджер допоміг розділити робоче спілкування і неробочий Viber.

До інтерфейсу звикати не треба, є он-лайн версія, як бонус співробітникам – вдома у всіх так само стоїть ліцензійне ПЗ (можна ставити на 5 стаціонарних пристроїв). Недоліки виявити складно, загалом можливості тільки розширилися і змінилася система покупки ліцензій. Потрібно розуміти, навіщо купується той чи інший пакет. Для мене office 365 закрив «дірки» в безпеці і забезпечив комфорт роботи співробітників.

Данило Бєлов, директор із розвитку UCloud:

Ми як партнер Microsoft звичайно ж користуємося їхнім продуктом. По-перше, поки не спробуєш, не знаєш як це продавати. По-друге, ми є IT-компанією і стежимо за розвитком технологій.

Office 365 покрив багато потреб співробітників – обмін файлами, спільне сховище, інтрамережа і месенджер. Не можу сказати, що з цим були проблеми, але з ними стало значно комфортніше працювати. Щиро говорячи, складно пригадати життя до Office 365.

Зручність/незручність – це особисті моменти. Мені зручно все, оскільки основні інструменти моєї роботи (Word, Excel, Outlook, PowerPoint) не змінилися, тільки з кожною версією додається функціонал. Напевно, найприємніший бонус – web-версія і можливість установки однієї ліцензії на кілька девайсів. До речі, Office 365 відмінно фільтрує спам і бореться з вірусними атаками і фішингом.

icon
279