12 хв читати
Головна / Новини / Бізнес рішення / Різниця між IP-телефонією, SIP та VoIP: розповідаємо просто про технології

Різниця між IP-телефонією, SIP та VoIP: розповідаємо просто про технології

Різниця між IP-телефонією, SIP та VoIP: розповідаємо просто про технології, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №1
Київстар
Київстар Бізнес – надійний партнер бізнесу та держави, який допомагає у виконанні щоденних задач та оптимізації внутрішніх процесів.
02 Лютого 2023
Бізнес рішення

Налагоджена внутрішня та зовнішня комунікація є одним із наріжних каменів щоденної роботи бізнесу. Йому необхідна першокласна система зв’язку, тому багато компаній шукають різні технології для здійснення та отримання дзвінків. Втім, протокол ініціації сеансу (SIP), протокол передачі голосу через інтернет (VoIP) та інші абревіатури можуть заплутати, особливо тому, що багато людей використовують їх як взаємозамінні. Далі у статті простими словами розповідаємо різницю між ними.

 

Що таке IP

IP (Internet Protocol) — у перекладі з англійської «міжмережевий протокол». Це метод, за допомогою якого дані надсилаються з одного комп’ютера на інший в інтернеті.

 
Протокол — це набір правил, які визначають, як два чи більше комп’ютерних пристрої (ноутбуки, смартфони, маршрутизатори, мережеві комутатори тощо) обмінюються даними один з одним. Internet Protocol поєднує світові комп’ютерні мережі у глобальну мережу інтернет. Для обміну даними між ними у кожного пристрою є своя унікальна IP-адреса. Це набір номерів, призначених для обладнання. Це може бути IP-камера, ноутбук, настільний пристрій, IP-телефон, мобільний телефон у бездротовій мережі, комп’ютерні сервери або вебсайти. Навіть підключеним до інтернету дитячим іграшкам буде призначена IP-адреса.

Різниця між IP-телефонією, SIP та VoIP: розповідаємо просто про технології, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №2

Подібно до того, як вулична адреса визначає розташування будинку чи підприємства, IP-адреса надає контакти, які ідентифікують конкретну систему, щоб дані могли надсилатися до неї або отримувати. Підмережа не може дублювати IP-адресу, яка вже існує. Це означає, що якщо ваш ноутбук має IP-адресу 10.1.10.1, жодні інші пристрої у вашій мережі не можуть мати такий саме номер.

Керування IP-адресами є важливим процесом. Ви можете призначати їх статично, тобто постійні для кожного пристрою. Їх також можна призначати динамічно. Тоді сервер DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) щоразу надаватиме нові IP-адреси пристроям, коли вони приєднуються до мережі. У такому разі сервер DHCP має пул IP-адрес і керуватиме їхнім призначенням, щоб уникнути однакових IP.

IP-адресу можна замаскувати через VPN (virtual private network). Однак, якщо вона не прихована, можна відстежити розташування пристрою або джерело електронної пошти. Цей інструмент також дуже корисний для усунення помилок мережі та виявлення зловмисників.

Що таке IP-телефонія

IP-телефонією позначається загальна назва телефонного та відеозв’язку через інтернет. Цей зв’язок відбувається завдяки протоколу IP.

 
Айпі-телефонія є альтернативою стаціонарному телефонному зв’язку. Щоб її увімкнути, треба мати підключення до інтернету будь-якого оператора чи провайдера, а також IP-телефон або відповідне програмне забезпечення на базі OC Android, iOS.

IP-телефонія цікава для бізнесу тим, що надає йому можливість організувати багатоканальний зв’язок та переадресовувати дзвінки на мобільний номер співробітника, якщо він не в офісі. Також вона допомагає ефективно вести діяльність та комунікувати з колегами, які перебувають за кордоном. З цим типом телефонії компанія завжди залишатиметься на зв’язку незалежно від якості мережі покриття та зможе підтримувати роботу свого контакт-центру або гарячої лінії. До того ж правила набору та нумерація не відрізняються від звичайної міської лінії.

Інтегрувавши IP-телефонію у Віртуальну мобільну АТС, вдасться створити єдину мережу з мобільних й міських номерів організації. Це дозволить, наприклад, приймати дзвінки від клієнтів, оформлювати замовлення або консультувати споживачів. Крім того, можна під’єднати для вашої наявної аудиторії безкоштовний номер 0-800.

Тож, щоб підключити IP-телефонію від Київстар, замовляйте консультацію на сайті компанії. Спеціалісти зателефонують вам, дізнаються деталі та розкажуть про подальші кроки з налаштування.

Також з IP-телефонією пов’язані 2 поняття: VoIP та SIP.

Що таке VoIP

VoIP (Voice over IP, тобто «голос через інтернет-протокол IP») — це технологія, яка допомагає обмінюватися аудіоданими. IP-телефонія є складовою частиною VoIP.

 
Важливо пам’ятати, що VoIP сам по собі не є протоколом. Це загальний термін для всіх технологій, залучених у транспортуванні голосової та відеоінформації за допомогою IP-адрес. Найімовірніше, ви вже користувалися кількома програмами на основі VoIP. Наприклад, якщо спілкувалися через Skype, Google Hangouts, WhatsApp, Facebook Messenger.

Основна відмінність між технологією VoIP і технологією, за допомогою якої налаштовують роботу стаціонарних телефонів полягає у тому, що аналоговий телефон підключається до фізичної локації за допомогою мідних проводів. А з VoIP телефон здійснює та приймає дзвінки через інтернет і не прив’язаний до офісу.

Протокол передачі голосу через інтернет (VoIP) перетворює ваш голос у цифровий файл, стискає його та надсилає через мережу. Розповімо поетапно, як працює зв’язок через технологію VoIP:

  • Ви телефонуєте за допомогою VoIP.
  • Технологія VoIP перетворює звукові хвилі (ваш голос) у цифрові дані.
  • Цифрові голосові дані надсилаються до постачальника послуг телефонного зв’язку через ваш інтернет.
  • Цифрові дані перекодовуються у голосові сигнали на іншому кінці виклику.
  • Співрозмовник отримує дані як звукові хвилі (ваш голос).

Різниця між IP-телефонією, SIP та VoIP: розповідаємо просто про технології, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №2
VoIP дозволяє здійснювати та отримувати телефонні дзвінки з вашого ноутбука, планшета, звичайного смартфона (за допомогою програми) і навіть VoIP-сумісних офісних телефонів. Є кілька варіантів обладнання — апаратні або програмні телефони.

Апаратний телефон VoIP виглядає так само як традиційний настільний телефон, але його для дзвінка потрібно підключити до інтернет-модема. Натомість програмний телефон VoIP інсталюється на комп’ютері. Для цього необхідно встановити програмне забезпечення. Можна використовувати програмний VoIP-телефон через динаміки комп’ютера та мікрофон або придбати гарнітуру, розроблену для ефективної роботи з VoIP.

З VoIP компаніям легко додавати нові номери і нові лінії. Замість того, щоб встановлювати та налаштовувати окремі телефонні системи в кожному філіалі, можна об’єднати усі свої офіси по всьому світу в одній телекомунікаційній системі, не встановлюючи жодного апаратного забезпечення. Співробітники, які працюють віддалено або подорожують, за допомогою цієї єдиної системи можуть залишатися на зв’язку з колегами.

У деяких системах VoIP клієнти та колеги просто телефонують на один внутрішній номер, і дзвінок буде правильно скеровано — чи то смартфон або ноутбук, чи то внутрішній номер в іншому офісі.

VoIP працює за допомогою технологій протоколу, і SIP (Session Initiation Protocol, «протокол ініціації сеансу») є одним із тих, який підтримує VoIP. Проте VoIP може працювати без SIP, коли потрібен лише голосовий зв’язок. Але якщо необхідно розгорнути VoIP і насолоджуватися мультимедійними комунікаціями, для цього знадобиться SIP.

Що таке SIP

Існують різні протоколи, які можна використовувати для реалізації IP-телефонії, наприклад, SIP.

SIP — це протокол сучасних інтерактивних комунікацій через інтернет, який забезпечує безперебійну роботу IP-телефонії (голосові дзвінки, відеодзвінки, обмін миттєвими повідомленнями тощо). Це ніби мова, якою спілкуються пристрої, коли обмінюються даними, щоб розуміти один одного.

 
SIP — не єдиний протокол, за яким працює IP-телефонія. Втім, через свою гнучкість він став найбільш популярним. Це обраний протокол для багатьох додатків, якими ми користуємося у житті. Хоча він здебільшого застосовується до технології VoIP, це не її протокол. SIP просто ініціює та завершує сеанс IP-зв’язку, який може бути голосовим дзвінком між двома людьми або відеонарадою між співробітниками. SIP не передає голос, а надає умови для обміну даними на базі інших протоколів.

Він налаштовує сеанс шляхом надсилання повідомлень у формі пакетів даних між двома або більше визначеними кінцевими точками IP, також відомими як SIP-адреси. Кожна SIP-адреса пов’язана з фізичним SIP-клієнтом (наприклад, стаціонарним IP-телефоном) або програмним клієнтом (наприклад, програмним телефоном). Для кращого розуміння, IP-телефонія ― це загальна назва технології, тоді як SIP ― один з її видів, а саме різновид протоколів зв’язку. SIP і SIP-транк* працюють разом, щоб полегшити роботу протоколу.

Як працює SIP-телефонія

  • Клієнт телефонує на ваш віртуальний номер.
  • Дзвінок приймає SIP-Trunk через інтернет.
  • Голосовий виклик трансформується у цифровий сигнал через технологію VoIP.
  • Сигнал передається на ваш пристрій: комп’ютер, планшет, смартфон, SIP-телефон тощо.

Різниця між IP-телефонією, SIP та VoIP: розповідаємо просто про технології, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №3

* SIP-Trunk over Internet — це послуга IP-телефонії, яка передбачає організацію віртуальних каналів зв’язку (Trunk) між обладнанням компанії та телефонною мережею оператора на основі доступу до інтернету і використання протоколу SIP.

Компанії використовують SIP-телефонію для корпоративного зв’язку та спілкування з клієнтами. Наприклад, контакт-центри, супермаркети, ТРЦ, банки, фінансові установи та будь-які організації, які мають відділ продажу. SIP розроблено не тільки для телефонних дзвінків, а й для аудіо- та відеодзвінків, і навіть для ігрових сеансів або керування кавоваркою.

З SIP-телефонами компанії також можуть здійснювати конференц-дзвінки, HD-дзвінки, запис розмов, переадресацію викликів, щоб покращити обслуговування клієнтів. Наприклад, компанії, які надають фінансові послуги, можуть запровадити гнучку вхідну маршрутизацію, щоб керувати потенційно важливими пропущеними бізнес-дзвінками та підвищити кількість клієнтів.

SIP дозволяє легко збільшити або зменшити телекомунікаційні потреби компанії, сплачуючи лише за необхідний обсяг ресурсів. Зокрема, можна додавати нові лінії під час найбільшого попиту, щоб задовольнити потреби споживачів.

Тож, щоб використовувати SIP, потрібен SIP-телефон, який встановлює зв’язок через інтернет. Візуально він зазвичай виглядає як звичайний офісний телефон. SIP-телефони підключаються до технології VoIP без додаткового обладнання чи серверів. Оскільки вони не вимагають такого ж процесу встановлення, як традиційні телефонні лінії, вони дешевші в обслуговуванні.

Відтепер ви точно знаєте, що найширше поняття IP є протоколом передачі даних у мережі інтернет. IP-телефонія за допомогою інтернету дозволяє налаштовувати дзвінки та відео зв’язок, зокрема SIP ― це один з протоколів, який забезпечує її роботу. А технологію для передачі голосу мережею називають VoIP.

Теги
Підписатись на розсилку