SIP-протокол: що це та які переваги надає бізнесу

4 листопада 2024

6 хв.

SIP-протокол: що це та які переваги надає бізнесу

Про що:

Прогнозується, що ринок IP-телефонії зростатиме на 10% щороку і сягне 100 мільярдів доларів до 2032. Яку роль у цьому зіграє SIP-протокол та як використати його для вашого бізнесу — читайте в матеріалі.

Зміст

SIP-протокол як частина IP-телефонії

Переваги SIP-протоколу для бізнесу

Як працює SIP-протокол: основні етапи, запити та відповіді

SIP-протокол для вашого офісу: що потрібно

SIP-протокол як частина IP-телефонії

SIP (Session Initiation Protocol) — це технологія, за допомогою якої можна телефонувати та обмінюватися повідомленнями через інтернет. Протокол дозволяє налаштувати голосові та відеодзвінки, й інші послуги в режимі реального часу.

Загальна назва телефонного зв’язку, що працює через інтернет — IP-телефонія.

SIP є основою роботи IP-телефонії. Його «зона відповідальності» — встановити зв’язок між абонентами, налаштувати його та завершити сеанс. Разом із ним в IP-телефонії зазвичай працюють інші протоколи. Одні, наприклад STUN та ICE, знаходять маршрути передачі даних. Інші, наприклад RTP (Real-time Transport Protocol), допомагають передавати аудіо та відео після того, як SIP з’єднав абонентів.

Що значить слово «протокол»? Це набір правил, що визначають, як два і більше пристроїв обмінюються інформацією — мова, яку розуміють всі учасники «діалогу».

Переваги SIP-протоколу для бізнесу

SIP-протокол дає можливість:

  • Зменшити витрати на зв’язок — дзвінки через інтернет значно дешевші за стаціонарні, особливо за міжміські та міжнародні.
  • Масштабуватися швидко та легко — можна додавати нових користувачів та налаштовувати додаткові функції, і не втрачатися на фізичне обладнання при цьому.
  • Об’єднати різні канали зв’язку в одну платформу — щоб обмінюватися повідомленнями в реальному часі та зберігати стандартні відповіді, телефонувати голосом і з відео.
  • Організувати роботу контакт-центру — налаштувати інтерактивне голосове меню, автоматично розподіляти дзвінки на менеджерів, додати багатоканальний номер, що може приймати необмежену кількість викликів одночасно.
Комунікація з клієнтами

Комунікація з клієнтами

Номер 0-800

Єдиний номер для одночасного прийому багатьох дзвінків. Безкоштовний для ваших клієнтів, які телефонують з мобільного чи міського номера по Україні.

  • Працювати дистанційно — підключитися до корпоративної мережі можна з будь-якого міста або країни.

Як працює SIP-протокол: основні етапи, запити та відповіді

Перший етап роботи SIP-протоколу — це ініціація сеансу. SIP пробує з’єднатися і створює запит INVITE, що надсилається від одного користувача до іншого через SIP-сервер. Запит містить інформацію про тип сеансу (аудіо чи відеодзвінок), IP-адреси користувачів та порти для медіадекодера.

Медіадекодер — програма або пристрій, що перетворює цифрові дані у формат, зрозумілий для людини. Вона обробляє аудіо та відео, яке передається мережею, та відтворює їх на кінцевому пристрої — комп’ютері чи смартфоні.

Після того, як запит надіслано, SIP-протокол налаштовує параметри зв’язку. Пристрої обмінюються інформацією про формати даних, які вони можуть надсилати та приймати. Потім вони вибирають параметри, що підходять обом.

Далі пристрої передають інформацію. При цьому SIP управляє зв’язком, а інший протокол, наприклад RTP, доставляє медіадані.

Останній етап — завершення сеансу. Один із учасників розмови ініціює його, а інші отримують повідомлення, що розмову завершено.

SIP-протокол використовує текстові повідомлення-запити, щоб управляти сеансом:

  • INVITE — почати розмову;
  • ACK — підтвердити, що запрошення було прийнято і параметри узгоджені;
  • BYE — завершити сеанс;
  • CANCEL — скасувати сеанс, якщо він не був прийнятий;
  • OPTIONS — перевірити доступні параметри на сервері або клієнті;
  • REGISTER — зареєструвати користувача на SIP-сервері;
  • PUBLISH — опублікувати інформацію про статус користувача на сервері.

Існують також інші запити SIP-протоколу, що розширяють його функціональність.

На кожен запит відправник отримує код-відповідь, що містить три цифри. Перша з них вказує на клас відповіді:

  • 1хх — запити обробляються;
  • 2хх — запити прийнято та виконано;
  • 3хх — сеанс перенаправляється до іншого користувача або сервера;
  • 4хх — сеанс не вдається виконати через помилку клієнта. Наприклад, номер було введено неправильно;
  • 5хх — сеанс не вдається виконати через внутрішні проблеми сервера;
  • 6хх — глобальна помилка, сеанс неможливо виконати в будь-якому разі. Наприклад, абонент відмовився від дзвінка.

SIP-протокол для вашого офісу: що потрібно

Щоб використовувати SIP-протокол, вам знадобиться SIP-клієнт — це спеціальна програма, що встановлюється на смартфон, планшет або комп’ютер. Її завдання — перетворити голосовий чи відеовиклик на цифровий сигнал. Є також спеціальні SIP-телефони, що підключаються до інтернету як комп’ютери, та вже налаштовані для роботи з SIP. Можна використовувати звичайний телефон, якщо придбати до нього спеціальний адаптер.

Також потрібний обліковий запис у SIP-провайдера та стабільне інтернет-з’єднання.

Як працює SIP-протокол:

  1. Ваш SIP-телефон або смартфон за допомогою SIP-клієнта підключається до SIP-сервера провайдера та реєструється в мережі. Тепер система знає, як вас знайти.
  2. Коли ви дзвоните, телефон надсилає на SIP-сервер запит, що містить інформацію про адресата.
  3. SIP-сервер обробляє інформацію, знаходить адресата і надсилає йому запит прийняти дзвінок.
  4. Якщо абонент відповідає, SIP-протокол встановлює з’єднання. Далі за допомогою іншого протоколу, наприклад RTP, аудіо та відео перетворюється за на цифрові пакети. Ці пакети надсилаються отримувачу, і знову перетворюються на аналоговий зв’язок — звичайний голос, який він чує у своєму динаміку.
  5. Коли один із користувачів кладе слухавку, SIP-протокол надсилає запит завершити дзвінок і з’єднання розривається.

Чи легко підключити телефонію для бізнесу? Так. За допомогою IP-телефонії від Київстар ви зможете організувати стабільний зв’язок для офісу, налаштувати контакт-центр та гарячу лінію, підключити безкоштовний для клієнтів номер 0-800 та залишатися на зв’язку незалежно від якості покриття.

Комунікація з клієнтами

Комунікація з клієнтами

Телефонія для бізнесу від Київстар

З нею працівники залишатимуться на зв’язку з клієнтами як в офісі, так і дистанційно. Налаштовуйте багатоканальний зв’язок, переадресацію викликів, голосове меню тощо.

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті