Про що:
У цій статті поговоримо про роль інтернету в бізнесі та житті: як змінюється цифрова присутність, чому стабільне підключення — це конкурентна перевага, які є типи підключення, і що варто враховувати, щоб завжди залишатися на зв’язку.
Зміст
Майже 68% людей у світі користуються інтернетом
Популярна причина використання інтернету — пошук інформації
Види інтернет-підключень для різних бізнес-завдань
Майже 68% людей у світі користуються інтернетом
Станом на 2025 рік на планеті проживає 8,2 млрд людей. З них близько 4,8 млрд мешкають у містах — саме тут зосереджене найбільше використання цифрових сервісів і технологій. Зокрема, інтернетом користуються 5,56 млрд людей, що становить майже 68% населення планети. Протягом 2024 року до мережі приєдналися ще 136 млн нових користувачів.
Динаміка збільшення користувачів інтернету у світі, млрд
І хоча 2,63 млрд осіб усе ще залишаються офлайн, онлайн-аудиторія вже більш ніж удвічі перевищує цю кількість. Тому інтернет-користувачі офіційно отримали статус «супербільшості».
Ці цифри демонструють, наскільки інтернет став частиною повсякденного життя і, зокрема, бізнесу. Адже сьогодні складно уявити компанію, яка може працювати без стабільного підключення до мережі. Припиняє працювати CRM — зупинились продажі. Немає доступу до хмарного середовища — команда не може відкрити документи, узгодити правки чи надіслати файл клієнту. Інтернет — основа більшості процесів.
Популярна причина використання інтернету — пошук інформації
«Пошук інформації» є найпопулярнішою причиною використання інтернету у 2025 році: понад 62% дорослих користувачів у світі зазначають це як основну мотивацію. Однак не менш важливим є підтримання зв’язку з друзями та родиною — цю причину вказують 6 із 10 користувачів.
Цікаво:
- Серед молоді від 16 до 34 років метою користування інтернетом є, перш за все, соціальна взаємодія.
- Тоді як у старшій віковій групі (55+) вона лише на третьому місці. Вони більше уваги приділяють інтернет-новинам і актуальним подіям.
- Навчання й генерація ідей через інтернет також залишаються серед основних причин використання.
З огляду на це, розуміння звичок користувачів може допомогти бізнесу адаптувати свої онлайн-стратегії. Адже саме через інтернет-компанії підтримують зв’язок із клієнтами, партнерами, постачальниками, швидко реагують на запити та просувають свої продукти.
Дослідження Global Web Index показують, що дорослий користувач середнього віку дізнається про бренди з майже 6 різних джерел:
- Пошукові системи (32,8%);
- Телевізійна реклама (32,3%);
- Сарафанне радіо (близько 30%);
- Реклама в соціальних мережах (29,7%);
- Офіційні сайти брендів (25,8%).
Для успішного просування бізнесу варто працювати з різними каналами одночасно, комбінуючи онлайн і офлайн формати. Утім, стабільний і швидкий інтернет відкриває можливості для розвитку та допомагає залишатися конкурентноспроможним.
Види інтернет-підключень для різних бізнес-завдань
Різні компанії, різні напрямки та процеси, різні місця розташування офісів потребують індивідуального підходу, тому є багато варіантів інтернет-підключення:
Мобільний 4G тримає бізнес на зв’язку
У світі 5,78 млрд людей користуються мобільними телефонами (це понад 70% населення планети). 87% цих пристроїв уже є смартфонами. Бізнес сьогодні також значною мірою «живе» у смартфоні: пошта, документи, CRM, комунікація з клієнтами, мобільні додатки, реклама в соцмережах — усе потребує стабільного з’єднання.
Ось цікава статистика: обсяг даних, які проходять через мобільні мережі у світі, стрімко зростає. За останні 6 років він збільшився більш ніж у 7 разів. Якщо у 2018 році користувач споживав у середньому 4,9 ГБ даних на місяць, то у 2024 — 21,6 ГБ.
Загальний трафік смартфонів досяг 157,16 ексабайтів (EB) щомісяця. Це важко уявити, тож трохи візуалізуємо:
- 111 EB відеоданих = 111 млрд гігабайт.
- Щоб зберегти це на DVD, знадобиться понад 23,5 млрд дисків.
- А якби скласти ці диски один на один — вийшла б вежа заввишки 28 000 км. Це 280 разів вище, ніж орбіта, яку вважають межею космосу.
Отже, бачимо, що люди масово користуються смартфонами й мобільним інтернетом. І бізнес — невід’ємна частина цього потоку, тож мобільне підключення має бути стабільним, швидким і завжди доступним.
Стаття на тему:
Як бізнесу працювати без Wi-Fi: можливості 4GСеред багатьох поколінь мобільного зв’язку, зараз саме 4G залишається найпопулярнішим. Наприклад, у 2025 році мобільні оператори в Україні поступово відключають мережі третього покоління (3G), щоб звільнити частоти для сучасного, швидшого й ефективнішого 4G-зв’язку.
Український бізнес може користуватися тарифами з 4G-інтернетом від Київстар. У новій лінійці для компаній «Бізнес UA. Лайт», «Оптимум» і «Максимум» більшість тарифів уже передбачають необмежений мобільний інтернет.

Зв'язок для бізнесу
-35% на бізнес-тарифи Київстар для нових клієнтів
Замовте дзвінок — ми розповімо про все детальніше і допоможемо підібрати вигідний тариф
Який інтернет підключити бізнесам у багатоквартирних будинках
Малий та середній бізнес часто розміщується не у великих бізнес-центрах, а на перших поверхах багатоквартирних будинків. Це можуть бути кав’ярні, аптеки, салони краси, хімчистки тощо. Для таких компаній оптимальним рішенням стає фіксований дротовий інтернет за технологією FTTB (Fiber To The Building).
Оптичне волокно підводиться безпосередньо до будівлі, а далі сигнал роздається внутрішньою мережею. Це дає стабільне з’єднання і допомагає уникнути проблем із навантаженням, які іноді виникають у локальних провайдерів. Адже у багатоквартирних будинках велика кількість одночасних підключень може суттєво знижувати швидкість, особливо у вечері. У випадку FTTB це навантаження мінімізується завдяки прямому підключенню будинку до мережі провайдера.
Для бізнесу важлива не лише швидкість, а й надійність. І тут FTTB цілком відповідає цим вимогам: технологія забезпечує до 100 Мбіт/с, чого достатньо для комфортної роботи з онлайн-сервісами, відеоконференціями, хмарами та CRM-системами, а за технічної можливості швидкість можна збільшити до 1 ГБ/с.
Інтернет для компаній в окремих будівлях в населених пунктах, так і за межами
Для компаній, які працюють в окремих будівлях (ТРЦ, бізнес-центрів, дата-центрів, офісів, магазинів, АЗК, промислових підприємств) оптимальне рішення — оптоволоконна лінія, яку прокладають спеціально для вашого об’єкта.
Переваги такого підключення:
- Висока швидкість — до 1 Гбіт/с при прямому підключенні до оптоволокна;
- Надійність — завдяки резервуванню та стабільному каналу зв’язку;
- Захист від збоїв — у деяких випадках, якщо доступна технологія GPON або є технічна можливість, послуга працює навіть за відсутності електроенергії.
Також діє спеціальна пропозиція для нових клієнтів, які ще не користувалися оптоволоконним інтернетом від Київстар на своїй адресі:
- тариф «На швидкості 50 Мбіт/с» — знижка 40%;
- тариф «На швидкості 100 Мбіт/с» — знижка 50%.
Пропозиція чинна в місяць підключення та ще протягом 12 місяців. Це вигідний спосіб протестувати можливості й переконатися у стабільності.
Інтернет, що працює без світла
GPON — оптоволоконна технологія, яка забезпечує стабільний, швидкий та надійний інтернет навіть за повної відсутності живлення в будівлі. Київстар вкладає 1 млрд грн у розвиток цієї технології, і з 2025 року всі нові об’єкти підключаються саме через GPON. Це оптимальне рішення для бізнесів у багатоквартирних будинках, бізнес-центрах, торгово-розважальних центрах, індустріальних парках та окремих бізнес-локаціях. На сьогодні GPON доступний уже у 31 місті України.
Ми постійно модернізуємо всю мережу інтернету по країні. Понад 430 млн грн інвестицій, починаючи з 2022 року, спрямовано на підвищення енергорезильєнтності мережі. Завдяки цьому, станом на другий квартал 2025 року встановлено 79 500 акумуляторів LiFePO4, які можуть утримувати заряд до 8-12 годин під час відключень світла. Така система гарантує, що бізнес залишатиметься онлайн навіть у складних умовах.
Локації з обмеженим дротовим підключенням: що робити
Є бізнес-локації, де прокласти кабель технічно складно або неможливо. Це можуть бути мобільні точки продажу, МАФи, сезонні торговельні павільйони чи невеликі об’єкти в зоні з обмеженою інфраструктурою. У таких випадках гарним рішенням стає бездротове підключення за допомогою 4G (LTE), бо воно:
- не потребує будівництва мережі або прокладання кабелю;
- дає змогу оперативно підключити інтернет у будь-якій точці з покриттям 4G;
- допомагає заощадити час і кошти на старті.
Процес підключення наступний: спеціаліст аналізує технічну можливість побудови оптоволоконної лінії. Якщо вона відсутня — оцінює якість покриття 4G (LTE) у цій зоні та місткість мережі. Якщо показники дозволяють, пропонується бездротове підключення.
Радіорелейний зв’язок: коли інші варіанти недоступні
Буває і так, що бізнес розміщується там, де немає можливості прокласти ні оптоволоконну лінію, ні забезпечити стабільне підключення через 4G (LTE). У таких випадках на допомогу приходить радіорелейний зв’язок — бездротове рішення, яке дає змогу передавати інтернет-сигнал на великі відстані зі стабільною швидкістю до 100 Мбіт/с і вище.
Це технологія типу «точка-точка», де дві антени — одна на базовій станції оператора, інша на об’єкті клієнта — передають сигнал одна одній. Для стабільного з’єднання важливо забезпечити пряму видимість між антенами, без перешкод у вигляді дерев, забудови чи рельєфу.
Такий формат підключення підходить:
- для компаній, що працюють у віддалених населених пунктах або за межами міст;
- для об’єктів у місті, розташованих у складних для підключення локаціях;
- для тимчасових або мобільних об’єктів.
Залежно від відстані використовуються різні технології:
- якщо до 2 км — встановлюється радіоінтервал за Wi-Fi-схемою;
- від 2 до 10 км — організовується повноцінна радіорелейна лінія (РРЛ).
Більше про цю технологію розповідав наш фахівець у статті «Як підключати радіорелейний зв’язок компаніям за межами міста».
Інтернет як альтернатива стаціонарному телефонному зв’язку
Стаціонарний телефонний зв’язок поступово втрачає свою актуальність. Йому на зміну приходить IP-телефонія — цифрова технологія, що працює через інтернет, а не через класичну телефонну мережу. Це рішення актуальне для компаній, яким важливо залишатися на зв’язку з клієнтами, незалежно від місця роботи працівників.
Для запуску IP-телефонії не потрібна складна інфраструктура, оскільки достатньо інтернет-з’єднання, комп’ютера або смартфона з гарнітурою. Технологія легко масштабується та інтегрується з віртуальною мобільною АТС або CRM-системою, що допомагає
-
підключати віддалених працівників до дзвінків клієнтів;
-
контролювати навантаження на операторів;
-
аналізувати якість обслуговування в реальному часі.
Не варто забувати й про стабільність роботи цієї технології навіть за умови непередбачених ситуацій. Якщо частина обладнання вийде з ладу, дзвінки можна переадресувати на інші пристрої або підключити резервну точку доступу. Тобто, IP-телефонія — ефективний інструмент комунікації для гнучкого, цифрового бізнесу, де інтернет грає одну з головних ролей.
Маєте питання — пишіть в коментарях або замовляйте консультацію спеціаліста на нашому сайті.










Додайте коментар