Коротко про різницю між IP-телефонією, SIP та VoIP ми вже розповідали у нашій статті. Проте зараз прагнемо зупинитися більш детально на кожній з технологій, зокрема визначимо, як працює VoIP-телефонія для бізнесу.
Зміст
Нагадаємо, що таке VoIP
Імовірніше, ви також користувалися VoIP, адже багато мобільних додатків для смартфонів і планшетів працюють за цією технологією. Наприклад, Skype, WhatsApp, Viber, Zoom, Facebook Messenger, Google Hangouts, Teams тощо.
Перший додаток VoIP створювався не для бізнесу
Цікаво, що спочатку свого існування технологія VoIP розробляли не для потреб бізнесу:
Сьогодні українські компанії можуть теж користуватися IP-телефонією. Крім того, об’єднавши її з Віртуальною мобільною АТС, можна організувати єдину корпоративну мережу з мобільних й міських номерів компанії. Доступ до цих сервісів, зокрема надає Київстар. Так, налаштувати IP-телефонію можна від 55 грн/міс. Замовлення консультації щодо підключення відбувається на нашому сайті.
Підключайте альтернативу стаціонарного телефонного зв'язку — послуга працює через інтернет. Тепер, міський номер буде з вами скрізь, де є інтернет-покриття Київстар.
Щоб зрозуміти, як працює VoIP-телефонія, звернемося до порівняння. Скажімо, звичайна телефонія перетворює голосовий сигнал на електричний та передає його через мідні дроти отримувачу (вашому співрозмовнику).
Натомість під час дзвінка через VoIP-телефонію відбувається наступне:
- звукові хвилі голосу обробляються та перетворюються на цифрові сигнали;
- ці сигнали через VoIP-шлюз розбиваються на певні пакети даних та надсилаються за допомогою інтернету;
- далі цифрові сигнали перетворюються назад у голосовий сигнал (ваш голос), який співрозмовник може прослухати через комп’ютер, планшет, смартфон або телефон з підтримкою VoIP.
У той час як технологія VoIP надсилає цифрові пакети даних, SIP керує цим шляхом: підтримує, оновлює та завершує з’єднання.
Для організації VoIP-телефонії знадобляться апаратні (традиційні) або програмні телефонні пристрої. Якщо традиційний підключається до модема, то програмний інсталюється як програма на комп’ютері. Розмовляти можна як через динаміки, так і за допомогою гарнітури. Для стабільного зв’язку потрібен надійний корпоративний інтернет.
Іноді непросто визначити, скільки телефонних ліній необхідно підприємству, а особливо якщо компанія все ще розвивається. Організація VoIP-телефонії не вимагає додаткових витрат, окрім необхідного апаратного забезпечення. Скажімо, коли співробітник звільняється, ви можете так само легко перепризначити наявний номер новому працівнику або повністю його видалити.
Що очікує VoIP у майбутньому?
Впровадження VoIP для бізнесу набирає обертів. Так, у світі ліцензії на хмарні дзвінки зросли майже вдвічі — з 47 мільйонів у 2018 році до понад 90 мільйонів у 2022 році. Прогнозується, що глобальний ринок VoIP збільшиться до приблизно 100 мільярдів доларів у 2032 році. До того ж Велика Британія планує повністю закрити свою застарілу телефонну мережу до кінця 2025 року. Після цього усі дзвінки стануть оцифрованими за допомогою викликів VoIP.
Майбутнє телекомунікацій також стане революційним завдяки комбінації протоколу передачі голосу через інтернет і 5G. Це відкриє нові можливості бізнесу для впровадження інновацій і вдосконалення своєї діяльності. Тож, не зволікайте крокувати у майбутнє разом із сучасними технологіями.